PDA

Näytä tavallinen näkymä : Tipaton tammikuu 2017

Jopotuinen
05.01.2017, 17.44
Jep! Ehkä lisäksi helmi, maalis... ja kesälomien jälkeen sitten vielä madollisesti syys ja lokakuukin. Paitsi jos tulee retkahdettua :D

_ava_
05.01.2017, 17.46
Menossa jo kolmas peräkkäinen tipaton tammikuu :)

Jani Mahonen
05.01.2017, 19.08
Ei pysty. Liian hapotonta.

nure
05.01.2017, 20.14
Aivan turhaa teeskentelyä...

Jopoman
05.01.2017, 21.11
Täh, just sihautin kaljan auki. Mutta tsemppiä kaikille jotka tipatonta tarvii!

bici74
05.01.2017, 22.15
Pidin tipattoman tammikuun. Tänä vuonna tammikuu oli muuten erittäin lyhyt, noin kaksi päivää.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

nure
05.01.2017, 23.06
Juu, uuden vuoden päivänä repes...

juseh
06.01.2017, 00.28
Pidin tipattoman tammikuun. Tänä vuonna tammikuu oli muuten erittäin lyhyt, noin kaksi päivää.
Melkein sama. Yritin kyllä, mutta toisena päivänä joutu jättämään kesken, kun iski niin karmeet krampit.

ellmeri
06.01.2017, 11.02
11vuotta tipattomalla ja jatkuu........

Steni
06.01.2017, 12.46
Ellmerin kanssa samoilla linjoilla,
tosin vasta 8 vuosi tipatonta alkoi minulla......

YT
06.01.2017, 12.47
Saanko pronssia kun kuudes vuosi menossa?

Almarro
06.01.2017, 12.49
Tarkoittaako herrojen tipattomuus absolutismia eli ei edes saunaolutta saa juoda?

_ava_
06.01.2017, 13.03
Tarkoittaako herrojen tipattomuus absolutismia eli ei edes saunaolutta saa juoda?Saunakaljassa (0,5 l) on 10000 tippaa (gtt).

YT
06.01.2017, 13.08
Tarkoittaako herrojen tipattomuus absolutismia eli ei edes saunaolutta saa juoda?

Minun kohdallani ei ole kyse siitä etteikö saisi juoda. Saan juoda ihan niin paljon kuin haluan. Ei minulla ole mitään sääntöjä.

Köfte
06.01.2017, 13.08
Taitaa katketa huomenna saunan yhteydessä, kuohuviinit kyllä lipsahtivat
jo tämän vuoden puolelle.

tommi2
06.01.2017, 13.16
jos tipattomuus sallii saunaoluet, ei siinä ole mun mielestä sitä vähääkään järkeä.. itselle tulee automaattisesti tipattomuutta, ei vaan välillä maistu, sitten saattaa tulla vaikka tipaton heinäkuu. nyt on sattumoisin just sellanen kausi, mutta tammikuussa on jo juotu ja ehkä vielä juodaan.

parilla tutulla, jotka ovat tipattomalla, on aina varattuna jo viinaa/olutta helmikuun vaihtavaksi yöksi ja kahdeltatoista korkkaavat.

otetaan mielummin vaikka fillarifoorumiton february ?

LJL
06.01.2017, 13.17
Kun en muutoinkaan juuri mitään alkomahoolia juo niin epäilen että tammikuukin menee tipattomana siinä samassa. Yleensä ehkä noin kolmena kuukautena vuodessa juon jotain ylipäätään, ainakaan en joka kuukausi. Aika turhaa hommaa ja säästyy rahaa. Yöllä tulee jano jos on jotain juonut

Fat Boy
06.01.2017, 13.30
Olen saman luokan juoppo kuin LJL. 3-4 kertaa vuoteen tulee juotua yksi tai kaksi jotain. Tammikuussa on tullut otettua ihan tipattoman periaatetta rikkoakseen yksi saunaolut, mutta tänä vuonna teen periaatteen rikkomiseksi muodostuneen tavan rikkoakseni poikkeuksen ja jätän pullon kauppaan.

nih..

LJL
06.01.2017, 13.46
otetaan mielummin vaikka fillarifoorumiton february ?

https://youtu.be/J5Wehj8Z6Zc

Gaastra
06.01.2017, 13.54
En ole. Ajattelin juuri, että olisin käynyt illaksi ostamassa jotain hyvää punaviiniä, mutta tänäänhän on loppiainen, joten enpä sitten käykään.

ellmeri
06.01.2017, 14.22

KYLLÄ!:) Minulla ihan absoluutti ja ikävä ihminen.

Almarro
06.01.2017, 14.38
Sillä vaan kyselin tuosta tipattomuudesta kun tuntuu ihmisillä olevan erilaisia käsityksiä asiasta. Selvennän hieman. Pari kaveriani viettää paraikaa tipatonta tammikuuta - niinkuin ovat viettäneet aina ennenkin - he kyllä sanovat ottavansa saunan päälle oluen ja silti ovat omien sanojensa mukaan tipattomalla, saunaoluita kun ei kuulemma lasketa :) Minä olen tuosta ollut erimieltä kun asia on noussut puheeksi.

Mutta siis hienoa kuulla että jotkut ovat täysin juomatta vaikkei taustalla mitään ongelmaa asian suhteen olisikaan. Ilmankin tulee hyvin toimeen, aivan varmasti.

tommi2
06.01.2017, 14.51
mites teillä jotka ette käytä ollenkaan alkoholia, tai hyvin vähän, syöttekö myös terveellisesti vai onko tämä jotenkin irrallinen juttu? hauskoja tottumuksia porukalla, esim. itselle saunakalja on aika outo tuttavuus.. en ota oikeastaan koskaan, mutta ulkomailla ei oikein pystyisi olemaan ilman alkoholia.

StantheMan
06.01.2017, 14.52
Tänne tulevat viestit ovat vähän samanlaisia, mitä minä kirjoittaisin "Pidätkö hiihdosta taukoa?" topikkiin. Pidän, koska en hiihdä koskaan. Jos hyvin käy, niin ei tipatonta tammikuuta.

Steni
06.01.2017, 20.16
Tipattomuus tarkoittaa mullakin, että ei alkoholia ollenkaan.
Ei edes alkoholitonta olutta eli kun baariin menen niin se on kahvia ja limua. Piste.
Mun tapauksessa on paljon helpompi olla ilman kuin huijata itseään
"otan vaan pari" kun tietää että juodaan niin kauan kuin silmät liikkuu.
Ja en todellakaan syö terveellisesti.........

Jami2003
06.01.2017, 20.39
Tipaton tammikuu ei ole jos ottaa tipankin alkoholia, vaikka sitten saunan yhteydessä. Ja alkoholia nauttimaton ei voi viettää tipatonta tammikuuta koska ei ota muutenkaan.

Ei se tämän vaikeampaa ole.

konaworld
06.01.2017, 22.47
Seuraavan oluen tai lonkeron taidan ottaa Syöte MTB Winterin ajon jälkeen saunassa, mutta vain yhden.

Bansku81
07.01.2017, 08.56
Ei ole tipatonta, eikä tule. Itse pyrin kohtuuteen ympäri vuoden. Itse en juo alkolia lainkaan arkipäivisin vaan vain pe ja la iltaisin, näin pysyy kokonais määrä kurissa, eikä tuolloinkaan kovin montaa annosta tule otettua.

oh7nyo
07.01.2017, 10.37

Vai sitä, ettei tarvitse?

Yksi kuukausi ei paljoa muuta, mutta voihan sitä kokeilla. Vuoden pari kun on ilman, huomaa olevansa kuin se Pasilan mies, jolle kaikki oli jännää: maailma värikkäämpi, elämä ja ilmiöt kiinnostavampia. Jotkut tiet ovat sellaisia, ettei niille enää kaipaa kun pois pääsee.

Katila
07.01.2017, 11.59
Ei pysty. Liian hapotonta.
Sama. Tipallista tammikuuta vietetään.

mutanaama
07.01.2017, 15.31
Mä olen niin huono ihminen, että ajattelin tipattoman viettää. Siitä tuskin mitään kovin suurta haittaakaan on, vaikka se tuntuukin monia täällä ahdistavan.

E-Cruiser
07.01.2017, 15.54
Pidin lähes tipattoman joulukuun, mutta nyt ei jaksa olla fundamentalisti.
Vanha isäukko on raivoraitis, olen joskus perustellut juomistani sillä.
Ei kahta täysin raitista äärikunnollista vanhempaa kestä selvin päin erkkikään koko elämäänsä. Kumpikaan ei ole koskaan juonut eikä kävellyt päin punaisia.
Siskopuoli jatkaa perinnettä. Olen käytännössä ainut koko mutsin suvussa, joka uskaltaa tunnustaa ääneen ostaneensa kaupasta oluen. Musta lammas.
Olen ollut sukujuhlissa, jossa ei tarjoilla alkoholia. Siksi, koska kukaan ei joisi sitä. Kukaan ei ehdota hankintaa.
Huolimatta alkoholin kiistattomista haittapuolista, tilanne ei ollut optimi.

VesaP
08.01.2017, 00.51
Ei onnistu tipaton tammikuu koskaan ku on vaimon synttärit ja hääpäivä tammikuussa.

ellmeri
08.01.2017, 19.32
Katoppa kö meilläkin oli 40v hääpäivät ja mamman synttärit ja kaikkee ja siltikään en retkahtanut viinapiruwa suuhuni laittamaan...:rolleyes:

JackOja
08.01.2017, 22.28
Mulla on sellainen tipaton, että en osta tammikuussa lisää viunaa kotiin vaan yritän pärjätä niillä mitä kotoa löytyy. Tai menen baariin [emoji14]

Myöskin VesaP:n tapaan hääpäivä vaikeusastetta luomassa.

Jami2003
08.01.2017, 22.35
Mites tipattoman kanssa alkoholiton olut. Nyt en ole tipattomalla mutta viime keväänä vierähti 4 kk ilman alkoholi pitoisia juomia. Huomasin että kun särpii alkoholitonta olutta niin kohta ei enää muuta kaipaa. Mutta onko se huijausta?

Teemu H
08.01.2017, 22.42
Ei ole huijausta, se on pahaa.

jarit
08.01.2017, 22.46
Vai sitä, ettei tarvitse?

Yksi kuukausi ei paljoa muuta, mutta voihan sitä kokeilla. Vuoden pari kun on ilman, huomaa olevansa kuin se Pasilan mies, jolle kaikki oli jännää: maailma värikkäämpi, elämä ja ilmiöt kiinnostavampia. Jotkut tiet ovat sellaisia, ettei niille enää kaipaa kun pois pääsee.

No joo. Koskaan minulle ei ole ns. maistunut, mutta jotain 4v sitten huomasin että olut on oikeastaan aika pahan makuista. Sattui varmaan joku huono yksilö tjsp. Ajattelin kokeilla voisiko lopettaa kokonaan. Puolen vuoden aikana kävi pari kertaa olut mielessä pihvin ja makkaran kanssa mutta sen jälkeen asia unohtui. Reilu vuosi siitä, niin oluen haju alkoi tökkimään pahasti ja edelleen se on sitä. Pari viikkoa siten piti kääntyä panimo-lounasravintolasta ovelta pois, kun haju oli niin vastemielinen. Nyt ei pysty enää aloittamaan, haju on liian hapokasta.

mutanaama
24.01.2017, 08.16
Ei tää tipaton mitään tuskaa ole, mutta ei ole painoonkaan vaikuttanut.

JackOja
24.01.2017, 08.38
Mulla on sellainen tipaton, että en osta tammikuussa lisää viunaa kotiin...

Ohops, eipä onnistunut. Määhän ostin viskipullon perjantaina :o:mad:

Teemu H
24.01.2017, 17.42
Tipaton menee ihan OK, mutta IPAton harmittaa vietävästi.

Ja juu, ei ole paino tippunut. Ennen joulua olin kunnolla sairaana, siinä tipahti 5 kiloa ykskaks, mutta onneksi sain jouluna takaisin :D

Iglumies
24.01.2017, 20.54
Reilu viikko enää, ehkä tämä tästä.

StantheMan
24.01.2017, 21.42
Saavillinen tammikuu, eikä ämpäriin huku.

Jopotuinen
01.02.2017, 21.54
Jassoo. Kuukausi oli siinä ja onnea sitten kaikille sen menestyksekkäästi läpi vieneille. Myös kaikille lipsuneille, sillä sitä ei tällä kertaa lasketa.

Itse jatkan tota vielä näillä näkymin maaliskuun puoleen väliin, kun sitä ennen ei oikein muutakaan tähdellisempää tekemistä.

tommi2
01.02.2017, 22.01
Mä vasta aloitin tipattoman puolihelmikuun

mutanaama
01.02.2017, 22.23
No siinähän tuo meni, mutta voihan sitä tipatonta nyt vielä hetken jatkaa. Ei tuosta nyt varsinaista riesaakaan ole ollut, vaikka äsken saunan jälkeen juotu vissy maistuikin yllättävän hyvältä.

bici74
01.02.2017, 23.49
Itse jatkan tota vielä näillä näkymin maaliskuun puoleen väliin, kun sitä ennen ei oikein muutakaan tähdellisempää tekemistä.

Ainahan sitä voi vaikka dokailla muun tekemisen puutteessa [emoji23]

Itsellä ei mennyt tipattomalla mutta aika paljon vähemmän on tullut nappailtua tässä alkuvuonna. Kun vähän syömisenkin perään on katsonut niin kyllähän tässä joutuu vyöstä seuraavan reiän etsimään...kai tuossa muutama kilo jouluruokia on karissut.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Iglumies
02.02.2017, 07.50
No siinähän tuo meni, mutta voihan sitä tipatonta nyt vielä hetken jatkaa. Ei tuosta nyt varsinaista riesaakaan ole ollut, vaikka äsken saunan jälkeen juotu vissy maistuikin yllättävän hyvältä.

Sandelssi maistu kyllä paremmalta, kuukauden tauon jälkeen.

mutanaama
02.02.2017, 08.48
Sandelssi maistu kyllä paremmalta, kuukauden tauon jälkeen.
Mä ajattelin kuittaa tipattoma belhavenin amber alella, mutta mikäs kiiru tässä.

Exluossa
02.02.2017, 10.58
Taidan jatkaa vielä pari kuukautta kun vauhtiin pääsi.