Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : PressFit keskiön asennus

kristian
04.01.2017, 23.52
Viime hetken asennusvihjeitä kaipaillaan, kun hiilikuiturunko (Canyon) on tulossa ja Shimano SM-BB92-41B keskiö odottaa pöydällä.
Jonkun verran löytyy kommentteja PressFitin aiheuttamista kitinöistä, mutta onko se vain hyväksyttävä tosiasia, joka ilmaantuu ajan kanssa? Shimanon asennusohje ei mainitse mistään rasvasta tai muustakaan asennustahnasta yhtään mitään, mutta kannattaisiko jotain sellaista käyttää vai onko silläkään mitään vaikutusta mahdollisesti ilmaantuviin kitinöihin?

noniinno
04.01.2017, 23.57
Eipä ole yhdessäkään bb92:ssa ollut ongelmaa, jos ei lasketa 30mm kampiakselin vaikutusta laakerin kokoon. Sekään ei ole varsinainen ongelma. Pressfittejä on kuitenkin ollut aika kauan käytössä. Itse olen asentanut carbonpastan kanssa kuiturunkoihin. Tärkeää on kunnon prässi eikä mikään kierretanko-mutteriprikkaviritys. Itse koitan välttää kierrekeskiötä sekä bb30 ja PF30 -systeemejä.

orc biker
05.01.2017, 03.52
Viime hetken asennusvihjeitä kaipaillaan, kun hiilikuiturunko (Canyon) on tulossa ja Shimano SM-BB92-41B keskiö odottaa pöydällä.
Jonkun verran löytyy kommentteja PressFitin aiheuttamista kitinöistä, mutta onko se vain hyväksyttävä tosiasia, joka ilmaantuu ajan kanssa?
Kierteellinen kierteetön keskiö. Siis sellainen, jossa kierteillä kiristetään kupit yhteen. Minä ottaisin jonkin sellaisen. Vai keksiikö joku syytä, miksi tuollainen olisi huono idea? Minä en. Press Fit on itsessään ihan paska konsepti, mutta jos sen tuollaisella saa luotettavasti toimimaan, niin hyvä. Moni todistaa, että ei ole ongelmia ollut hänellä, mutta sillähän ei ole mitään merkitystä niiden lukemattomien kannalta, joilla ongelmia on ollut, ja heitä on paljon.

https://www.bikerumor.com/2016/12/29/token-cinches-thread-fit-bottom-brackets-solve-press-fit-woes/