Näytä tavallinen näkymä : Pikku klappi keskiössä
Polun tukko
04.01.2017, 22.41
Pyörä kona wo, keskiö raceface kierteellinen, kammet raceface aeffect. Vetopuolella 2spaceria ja vasemmalla yksi(kaikki spacerit 2.5mm paksuja).
Kammet on kiristetty oiekin mutta pieni klappi jää silti. Jos sinne saisi hieman shimmiä väliin niin vika varmasti häviäisi. Itseltä vaan ei löydy kuin noita 2mm spacereita joten meneekö metsään jos vasemmalle puolelle laittaa yhden tommosen lisää?
Jostain luin että muutkin on joutuneet wo:ta hetken ajon jälkeen shimmittämään keskiöstä uusiksi.
Pyörä kona wo, keskiö raceface kierteellinen, kammet raceface aeffect. Vetopuolella 2spaceria ja vasemmalla yksi(kaikki spacerit 2.5mm paksuja).
Kammet on kiristetty oiekin mutta pieni klappi jää silti. Jos sinne saisi hieman shimmiä väliin niin vika varmasti häviäisi. Itseltä vaan ei löydy kuin noita 2mm spacereita joten meneekö metsään jos vasemmalle puolelle laittaa yhden tommosen lisää?
Jostain luin että muutkin on joutuneet wo:ta hetken ajon jälkeen shimmittämään keskiöstä uusiksi.
Mondrakerin kierteellinen raceface teki saman tempun. Eli akseli liikkuu himpun sivusuunnassa. Pyörän myyjältä sain ohuen shimmin väliin ja ongelma poistui. Liian paksulla alkaa jumimaan ja riittävästi kun kirraa niin tekee laakeriin jäljet.
Mulla siis ohut prikka kammen ja keskiölaakerin väliin muun holkkiromun sekaan.
nih..
Jsavilaa
04.01.2017, 23.23
Jos sulla on niitä 2mm renkaita useampi niin äkkiähän nuita vaihtelee molemmille puolin sopivasti että saa välyksen pois, kun purkaa se kuitenkin pitää. Jos sitä klappia on selvästi se pari-kolme milliä niin helpoin lisätä yks rengas. Jos vähemmän, säätäisin vaihtelemalla renkaita 2.5 > 2mm.
Polun tukko
04.01.2017, 23.38
Jos sulla on niitä 2mm renkaita useampi niin äkkiähän nuita vaihtelee molemmille puolin sopivasti että saa välyksen pois, kun purkaa se kuitenkin pitää. Jos sitä klappia on selvästi se pari-kolme milliä niin helpoin lisätä yks rengas. Jos vähemmän, säätäisin vaihtelemalla renkaita 2.5 > 2mm.
Pienellä klapilla tarkoitin noin puolta milliä :) en 2-3mm :D
Mulla oli myös jootain kymppejä, en muista tarkkaan. Reilusti alle millin kuitenkin.
nih..
Jsavilaa
05.01.2017, 00.00
Joko vaihtaa 2.5mm shimmit 2mm:ksi ja lisää yhen (shimmien vahvuus kasvaa 7.5mm > 8mm) tai laittaa shimmiä suoraan akseliin niinku Fat Boy on tehny. Suoraan 2mm lisääminen hajottaa laakerin ennen aikojaan.
Polun tukko
05.01.2017, 01.23
Jaa nepä ne mun shimmit oli samoja 2.5mm joita on jo keskiössä :(
Täytyy huomenna kiertää paikalliset mutterikauppiaat läpi jos löytyis kammen akseliin shimmiä.
Etrasta (ja vaikka mistä) saattaisi löytyä sopiva aaltolaatta, eli jousimainen taivuteltu prikka. Moisella saisi välyksettömän laakeroinnin, erittäin kevyellä päittäiskuormalla. Eli tuota ei pidä runnoa kovasti sinne väliin, vaan niin. Että se jättää laakereille kevyen päittäiskuorman. Sähkömoottoreissa moinen löytyy usein vapaan pään laakerilta.
http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e23577435/
nih..
Tuohon tarkoitukseen on olemassa 0.3mm, 0.5mm ja 1 mm shimmejä. Taannoin tilasin ebaysta.
Polun tukko
05.01.2017, 15.51
Onneks on suhteita koneistamolle [emoji16]
Aamulla vein mallit ja mittatoiveet. Tässä lopputulos...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20170105/6da3ec1dbdd27f838bf55f798afe9c8b.jpg
Isot 2mm ja 0,5mm
Pienet 0,3-0,75mm
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.