Näytä tavallinen näkymä : Maantiepyörän voimansiirron tuunaus...
Tuomas78
29.12.2016, 14.21
Tuli tuossa tehtyä talvihuoltoa maantiepyörälle ja ajattelin puhdistaa osat oikein huolella. Töissä on ultraäänipesuri ja kaveri opasti sen käytössä, ei muuta kuin kammet ja jarrulänget liuottimeen ja pesuri päälle. Aiemmin on tullut ko laitetta käytettyä mutta nyt kaveri oli ruuvannut 60 astetta lämpöä. Kuten arvata saattaa otti kammet ja jarrut hieman itseensä. Seurauksena siis se, että ultegran 2x11 kammista lähti värit kokonaan ja jäljelle jäi pelkästään tumma laikukas alumiini pinta. Ensimäinen reaktio oli yllättävää kyllä totaali repeäminen, jonka jälkeen alkoi vituttaa (tuli varmaan mieleen että uudet kammet maksaa sen 200e)... Päätin kuitenkin kokeilla alumiinin kiilloitusta ja ehkä noin 6h työn jälkeen pääsin oheiseen lopputulokseen. Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Tai onko tietoa miten tuo kiilto säilyy ja tummuuko? Aineina käytin turtle wax hiovaa vahaa ja metallin/alumiinin kiillotus ainetta.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161229/a3b683a08ddd58a418952cdd734c8ce2.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161229/835da1df5346ed38f9514166cd96a162.jpg
Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
Kyllähän se alumiini hapettuu ajanmyötä. Duunin kautta anodisointiin mieleisellä värillä?
Oikein hieno lopputulos kiillotuksen jälkeen.
Ja olet siitäkin kohta perillä,kuinka loistava rasvanpoistaja tollainen pesuri on,vaik ei erityistä pesuainettakaan käyttäis.Jos/kun noiden jarrujen nivelpisteissä oli voiteluainetta(rasvaa) ,ni tod.näk. ei ole enää.
Ongelmien välttämiseksi ,asiaan kannattanee perehtyä(voidella ne nivelpisteet).
Riippuu täysin missä ajaa. Yleensä noista tulee laikukkaat ajan myötä
Kuten tuossa aiemmin sanottiin, niin anonisointi tai sitten vähän lakkaa päälle, niin ei mene hirveän näköiseksi.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Tuomas78
29.12.2016, 14.58
Kyllähän se alumiini hapettuu ajanmyötä. Duunin kautta anodisointiin mieleisellä värillä?
Ei valitettavasti ole sellaista työsuhde etua että saisi työpaikankautta... mutta tuota voisi kyllä harkita, tosin hinta ratkaisee (uudet ksmmet maksaa kuitenkin vain sen 200e ja vanhoilla on jo melkoisesti kilometrejä).
Tuomas78
29.12.2016, 15.00
kyllä mä kaikki nivelpisteet rasvasin, mutta katsotaan riittääkö se?!
Tuomas78
29.12.2016, 15.02
hämmentävää on kuitenkin se että miten osa noiden jarrujen osista jäi originaalin värisiksi. Kun taas osasta pinta käsittely kuoriutui kokonaan?
Kuulemma sinolilla pyyhkiminen hidastaisi hapettumista.
^Ei taida pahemmin auttaa, kyllä valitettavasti hapettuvat hiljalleen harmahtaviksi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.