PDA

Näytä tavallinen näkymä : Täpärin jousitus kokonaisuus.



Irocci
04.12.2016, 14.50
Uutta täpäriä katsellu ja kun ei muuten osaa päättää niin noinkin tärkeistä ja arvokkaista komponenteista olis fakta tietoa haussa.

Eli lyhyesti kumpi on parempi kokonaisuus?

RockShox Yari RC 27.5+, soloair, 150mm & RockShox Monarch RT vs´
Fox 34 Rhytm, 2-position sweep adjust GRIP, boost 140mm & Fox Float DPS, evol air

alteregoni
11.12.2016, 02.28
Ääni Yarille tukevuutensa vuoksi. Sama runko ja ilmajousi kuin Lyric:ssä, vain vaimennin eri. Takaiskareista en osaa sanoa mtään

noniinno
11.12.2016, 09.15
Tuo Foxin Grip taitaa olla Marzocchin tekosia, ainakin näin valtuutetulta myyjältä kuulin. Merkki ei viime vuosina ole herättänyt juuri hurraahuutoja, tosin kokemusperäistä tietoa ei ole. Ehkä se nyt Foxin puikoissa voi toimiakin.

Edit: ihan positiivinen arvo vaimentimesta http://m.pinkbike.com/u/mikelevy/blog/fox-34-float-grip-review.html

Kalle H
13.12.2016, 10.07
Mulla on tuossa Trekissä juuri tuo alempi kombo ja hyvin se tuntuu toimivan, joustoa tossa pelissä on 130mm (takana) ja 140mm (edessä). Toi Foxin 34 keula on ainakin omaan traili ajeluun ja kivikossa paukutteluun aivan riittävän jäykkä. Tosin kyllä tuota edeltäneen 26" enduro pyörän Fox 36mm keula oli vielä jonkin verran tukevampi. Hissimäessä olisi varmaan kiva, jos keula olisi vielä tuota Foxin 34 keulaa tukevampi, mutta itse ajattelin, että pärjään tuolla keulalla ne vähäiset hissimäet joita tulen tuolla plussapyörällä ajelemaan. Erityisen mukava tuossa keulassa on se, että (ainakin tuossa minulla olevassa) sisäänvaimennnusta voi säätää keulan päältä porttaattomasti, joten sen voi hakea juuri kohdalleen eikä tarvitse tyytyä vain open, trail ja climb -tyyppisiin esivalintoihin. Keulassa mulla on nyt kaksi volume spaceria joiden kanssa se tuntuu sopivalta.

Foxin iskari toimii myös erittäin hyvin ja eleettömästi. Mielestäni platformia riittää mukavasti, ilman että iskari olisi pintakova tai pohjaisi turha herkästi. Koko 130mm joustomatka on tosin tullut käytettyä moneen kertaan, mutta en ole silti huomannut, että iskari pohjaisi mitenkään rajusti.

Joitain arvioita luin ennen ostopäästöstä tästä jousitussetistä ja varsin positiivinen kuvan niistäkin jäin. Pinkbiken arviosa tuo keula on kyllä esitelty melko tarkkaan ja aika vähäisiksi jää ne downgreidaukset oikeeseen fit-keulaan nähden. Käsittääkseni näihin muuten saa vaihettua oikean fit-vaimentimen jäkikäteen jos sellaista rupeaa tekemään mieli.