Näytä tavallinen näkymä : Nastat 29 jäykkäperään
Tossa tuli ajeltua cyclolla sohjossa 37 leveillä nastoilla ni mieleen tuli että tolla maasturilla vois olla mukavampi ajella tollasella kelillä. Minkämoisia renkaita porukka on käyttänyt? Nää tulis ihan työmatka ajoon.
No miltäs Schwalben Ice Spiker Pro kuullostaisi? Työmatka-ajoon kelpaisi varmaan halpisversiokin.
IceSpiker ehdottomasti, ehkä esim. työmatka ajoon normi mutta jos maastossa enemmän niin Pro versio ilman muuta. Pro:n huono puoli ainakin etelän vaihtelevissa lumiolosuhteissa on nastojen nopeahko kuluminen.
Toinen loistava rengas tietysti Nokian WXC300 mutta itse ajoin yhdet loppuun tuollaisena sohjo/sulaa/lunta talvena työmatkoilla, vajaa pari sataa hupeni rahaa ja harmitti... Verrattuna noihin perus IceSpikereihin jotka juuri laitoin alle ja ajaa vielä kolmannen talven, eturenkaalla ehkä vielä neljännenkin...
Marsusram
03.11.2016, 16.50
GAZZA EXTREME 294 A 54 -622 renkaassa on korkeat reunanappulat, mistä johtuen parempi kantavuus lumella verrattuna pyöreäprofiiliseen WXC300 kumiin, joka on jääpidoltaan parempi.
Tää nikotiini (http://45nrth.com/products/tires/nicotine)oli enempi posetiivinen yllätys kun viime talvena veivasin kehille.
Apdeit:
42mm crocodileilla sisärenkaan kera kun ei *piip* saatu Süväojallakaan nouseen ilman. Paineita oli riittävästi vaan ei liikaa. Ja talkkia, tietty. Mun kokemusten perusteella hujmasti parempi kuin ISP mutta tämä ei ole objektiivinen näkemys koska kaksoissokkotestissä lahjottiin koehenkilöitä konjakilla, suklaalla ja puputytöillä.
Tuli tilattua noi Ice spikerit.
Tää nikotiini (http://45nrth.com/products/tires/nicotine)oli enempi posetiivinen yllätys kun viime talvena veivasin kehille.
Sisureitta?
J.Kottenberg
03.11.2016, 18.59
Tää nikotiini (http://45nrth.com/products/tires/nicotine)oli enempi posetiivinen yllätys kun viime talvena veivasin kehille.
Minkä levyisille kehille? Jossain oli kapeille laitettu ja reunanappulat nastoineen ei oikein ottanut kontaktia.
Mitä luokkaa oli paineet?
Minkä levyisille kehille? Jossain oli kapeille laitettu ja reunanappulat nastoineen ei oikein ottanut kontaktia.
Mitä luokkaa oli paineet?
Olen myöskin vakuuttunut, että nicotine olisi ISPiä pätevämpi rengas työmatkapyöräilyyn. Rullaa varmaankin paremmin, eikä rengas kulje pelkästään nastojen varassa sulalla asfaltilla, kuten isp tekee. Mutta mitenhän tuo toimii tubeleksena? Oletko jurpo koettanut?
Edit: Eli ei noussut vanteelle... Piti ilmat, mutta ei vaan noussut hyllylle? Tuo kyllä lupaa minusta jo hyvää. Rengas on riittävän tiukka.
Kyllä se rasvan ja riittävän paineen avulla nousee. Täytyy vaan itse mennä pöydän taakse piiloon.
TuriMaas
03.11.2016, 20.42
Tää nikotiini (http://45nrth.com/products/tires/nicotine)oli enempi posetiivinen yllätys kun viime talvena veivasin kehille.
Apdeit:
42mm crocodileilla sisärenkaan kera kun ei *piip* saatu Süväojallakaan nouseen ilman. Paineita oli riittävästi vaan ei liikaa. Ja talkkia, tietty. Mun kokemusten perusteella hujmasti parempi kuin ISP mutta tämä ei ole objektiivinen näkemys koska kaksoissokkotestissä lahjottiin koehenkilöitä konjakilla, suklaalla ja puputytöillä.
Just kävin tänään hakemassa nuo kivijalasta. Täytyy punnertaa nuo huomenna alle.
MarkoKoo
03.11.2016, 22.01
Just kävin tänään hakemassa nuo kivijalasta. Täytyy punnertaa nuo huomenna alle.
Mistä ostit, paljonko maksoi?
Vaikuttaa hyvältä mutta tuskin suunniteltu työmatkapyöräilyyn noiden alumiinirunkoisten nastojen vuoksi, toisaaltaan jos on varaa ajaa renkaat talvessa niin mikäs siinä... Itse aikoinaan kun ekat nastarenkaat hankin niin oli edessä perus Nokia ja takana Onzan Piikkisika, vaihtui seuraavana tallvena 240/120 yhdistelmään ja toimi hyvin nekin. Metsässä ja jäällä rymyäminen vaatii kunnon renkaat mutta pidän omat WXC:t vielä poissa kiekoilta työmatkoilla, muillakin tulee hyvin toimeen eikä rahaa mene hukkaan "liian" hyvillä renkailla.
Laitoin työmatka sähkäriin etuseksi 19mm vanteille Schwalben ice spicer pro evo liteskin 57-622:t. Melkoinen pallo siitä tuli ja kauhea rapina, mutta pitoa riittää ja muulla ei ole oikein väliä, kun on mentävä kaikenlaisissa keleissä. tosin kunnon lumimyräkkä ominaisuudet on testaamatta ja toivottavasti jääkin...3.5 baaria laitoin paineeksi näin aluksi, jotta olisi jotain ryhtiä.
Blackborow
04.11.2016, 07.57
IceSpiker ehdottomasti, ehkä esim. työmatka ajoon normi mutta jos maastossa enemmän niin Pro versio ilman muuta. Pro:n huono puoli ainakin etelän vaihtelevissa lumiolosuhteissa on nastojen nopeahko kuluminen.
.
Ei kai tuosta enää ole olemassakaan kuin Pro. Josta sitten taittuva Evo ja taittumaton Performance.
Onkohan nuo Nicotinetkaan oikotie onneen? Asiaahan käsiteltiin muutama vuosi sitten (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?25793-Nastarenkaat-n%E4in-yleens%E4-ottaen&p=2136297#post2136297). Vähän nastoja ja aika kova hinta eli tuplat Ice Spikeriin nähden. Ice Spikereilla paljaalla asfaltilla ajelu on aika rasittavaa touhua kuten todettu, mutta kevättalven jääkeleillä niillä ajelee mielummin kuin kävelee.
Black, kiitti infosta, sitten en suosittele kumpaakaan välttämättä näille nurkille työmatkaajoon, toisaaltaan eihän se puoltoista sataa mitään hillittömästi rahaa ole yhdelle talvelle tuhlattuna. Sitten vaan vanha kunnon W240 kehiin, pitää ja kestää vuosia, muistaakseni eturenkaana tais olla 5-6 vuotta sama rengas...
TuriMaas
04.11.2016, 09.45
Mistä ostit, paljonko maksoi?
Lauttasaaren Pyorahuolto.comista. Olisko hintalappuna ollut 109 eur. Siitä sitten neuvottelemaan.
MarkoKoo
04.11.2016, 12.56
Lauttasaaren Pyorahuolto.comista. Olisko hintalappuna ollut 109 eur. Siitä sitten neuvottelemaan.
Kiitoksia infosta
Ajelin aamulla töihin Vuosaaresta Viinikkalaan Vantaan joen kautta ISP:illä. Vähemmällä ei olisi selvinnyt kaatumatta; tosin sulalla asvallilla metelöivät.
J.Kottenberg
07.11.2016, 12.38
Onko kukaan ehtinyt hankkimaan tubeless-kokemusta Nicotineista vielä?
Minulla on muuten vahva epäilys, että efetto marioposan litku voisi toimia kyljistä haperoiden ispien kanssa, koska aine muodostaa renkaaseen tasaisen kalvon. Stanihan paikkaa vasta reiän, joita omiin renkaisiin tulee jatkuvasti lisää.
Tuore video ISP eri malleista: https://www.youtube.com/watch?v=ps8p9P9YPFE&list=PLsDJucv3JYFWDpnuWS3fOVHbnr17iZ2Lx&index=33
Eilen sain nuo renkaat ja tänään oli ekan kerran alla. Ihan hyvä pito. Paljoko ootte pitänyt paineita noissa?
Eilen sain nuo renkaat ja tänään oli ekan kerran alla. Ihan hyvä pito. Paljoko ootte pitänyt paineita noissa?
Vajaa 2bar tiellä ja maastossa reilu kilo, mikäli on liukasta.
Minulla on muuten vahva epäilys, että efetto marioposan litku voisi toimia kyljistä haperoiden ispien kanssa, koska aine muodostaa renkaaseen tasaisen kalvon. Stanihan paikkaa vasta reiän, joita omiin renkaisiin tulee jatkuvasti lisää.
Orangeseal toimii myös ja sitä saa pakkasversionakin.
Onko kukaan ehtinyt hankkimaan tubeless-kokemusta Nicotineista vielä?
Just litkutin Gravdalit ja seuraavaksi kokeilen kuinka toimii Nikotiinit... Näissä kokeiluissa on vanteilla sit iso merkitys.
Orangeseal toimii myös ja sitä saa pakkasversionakin.
Paikkaako siis nämä jatkuvasti kuplivat scwalbet? Stanikin paikkaa, mutta paine tietenkin laskee.
Ok.
Noi velogin videot on hyviä. Tullut niitä katottua kun opetellu pyörää huoltamaaan.
J.Kottenberg
09.11.2016, 23.48
ja seuraavaksi kokeilen kuinka toimii Nikotiinit... Näissä kokeiluissa on vanteilla sit iso merkitys.
Ehditkö jo kokeilemaan Nicotinen tubelesointia?
Mille vanteelle aiot ne asentaa?
Ehditkö jo kokeilemaan Nicotinen tubelesointia?
Mille vanteelle aiot ne asentaa?
Ei kannata hengitystä pidätellä odottaessa, niin paljon muita rojekteja nyt, Mavic-kehälle testaan ekaks tai sit Valor...
Mulla ISP:t litkutettuna juurikin tuolla Marieposan liemellä. Saa nähdä miten käy, koska olen kyllä pannut merkille tuon ohuista kyljistä kuplimisen. Korostuu vielä kun laittaa pyörän säilöön kylmään varastoon. Lämpötilaero on kutenkin selvä ulkoilmaan verratuna. En ole vielä päättänyt onko tämä uhka vai mahdollisuus....
Mulla ISP:t litkutettuna juurikin tuolla Marieposan liemellä. Saa nähdä miten käy, koska olen kyllä pannut merkille tuon ohuista kyljistä kuplimisen. Korostuu vielä kun laittaa pyörän säilöön kylmään varastoon. Lämpötilaero on kutenkin selvä ulkoilmaan verratuna. En ole vielä päättänyt onko tämä uhka vai mahdollisuus....
Kerrohan tiivistääkö marieposa ispit. Stanilla varsinkin toiseen renkaaseen saa lisätä joka toinen aamu ilmaa. Ärsyttävää työmatkoilla.
Tiivistys onnistui hyvin. Kiekot dt swiss 1900 spline. Renkaat nousivat jalkapumpulla ja marieposa tiivisti minusta paremmin kuin aimmmin käytössä ollut stan's. Ilmaa ei ole tarvinnut lisätä kuin yhden kerran. Laitoin samalla contin race kingit easton heist 24 vanteille ja niihin ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan ilmaa. Näillä mennään siis toistaiseksi.
Tiivistys onnistui hyvin. Kiekot dt swiss 1900 spline. Renkaat nousivat jalkapumpulla ja marieposa tiivisti minusta paremmin kuin aimmmin käytössä ollut stan's. Ilmaa ei ole tarvinnut lisätä kuin yhden kerran. Laitoin samalla contin race kingit easton heist 24 vanteille ja niihin ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan ilmaa. Näillä mennään siis toistaiseksi.
Muutamien päivien ja ajojen jälkeenhän sen vasta huomaa, siis että paikkaako noita kuplivia kylkiä lennosta.
J.Kottenberg
03.12.2016, 18.02
Onko kukaan ehtinyt hankkimaan tubeless-kokemusta Nicotineista vielä?
Sain käsiini yhden käytetyn hyväkuntoisen 29x2.35 Nicotinen ja asensin sen paikalleen. Kehä Tubelesssopiva Duroc, 50mm.
Ainakaan tämä rengas ei ollut ollenkaan tiukka ja nousi vanteelle helposti. Ei tarvinnut mitään liukuvoiteitakaan. Vanne tosin oli valmiiksi märkä Stanin litkusta, jota laitoin myös renkaaseen n. 60ml. Hyvin alkoi pitää ilmaa.
Vaikka kehä on näinkin leveä niin renkaan kulutuspinnan muoto on kuitenkin sen verran pyöreä että pahvin palan yli ajettaessa eturenkaasta 1,2bar paineella jää jäljet ainoastaan keskimmäisistä nastoista. Sama jos vähän kallistaa pyörää.
Lenkillä totesin että jarruruspito on ISPhen verrattuna huomattavasti heikompi. Vähän vaikutti myös että jäällä ei samaan malliin kanttipitoa ole kuin ISP:llä. Joten ainakin eteen on nopeampaan ajoon syytä harkita jotain pitävämpää kumia jäisiin olosuhteisiin.
Mutta hitaammassa kuntoiluajelussa ihan kohtuullinen ja rullaa hyvin. Renkaan reunanappulat ja niiden nastat tekee sen että uraisissa paikoissa on aika hyvä ohjattavuus. Samoin lumella toimii ihan ok. Myös tiesiirtymillä on suht hyvä.
Reilusti todellisia pluskumeja pienempänä, leveys n. 64,5mm sekä pari senttiähalkaisijaltaan pienempänä ei myöskään anna plusrenkaan tuntua.
Voisi ehkä sanoa että kovaan tykitykseen jäisille poluille ei kovin suositeltava, mutta rauhallisempaan ajoon, joka mahdollisesti sisältää tiesiirtymiä, on ihan käyttökelpoinen.
Kokeilin lenkin lopussa laskea painetta plusluokkaan, ehkä jonnekin 0,8bar paikkeille. Ei onnistunut, purskautti ilmat ja litkut pihalle, eikä täyttynyt pikkupumpulla joten on ajettava selvästi pluskumeja kovemmilla paineilla.
Arhipoff
04.12.2016, 18.20
Näyttipä Ice Spiker Pro:iden tubelessointi hyvin onnistuneen. Nousi jalkapumpulla ja nyt pitänyt sormituntumalla ajopaineet vaikka pyörä seissyt viikon. Hyvin merkittävä huomio että omat ISP:t ovat pari vuotta vanhat Evo-mallia joissa tubeless ready -merkinnät myös.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.