Näytä tavallinen näkymä : Transcontinental Race 2017
Tässä euroopan hulluimman pyöräkisan oma ketju kaudelle 2017.
Ilmoittautumisen ensimmäinen vaihe aukeaa viikon päästä. Onko Suomesta lähdössä (tai ainakin yrittämässä lähteä) mukaan samat kivenkovat sällit eli mäkinen ja mkpaa? Onko jollain muilla foorumilaisilla suunnitelmia asian suhteen? Uuden reitin tarkistuspisteet ja maalipaikka julkistettaneen kait myös tässä kuussa jo.
http://www.transcontinental.cc/
http://www.transcontinental.cc/blog
https://www.facebook.com/transconrace/
Ilmeisesti nyt ekaa kertaa vanhoillakaan osallistujilla ei ole enää varmuutta että pääsee mukaan tuonne välttämättä. Alkaa "veteraaneja" (kuten ko sivuilla heitä kutsuttiin) olla kuulemma jo niin paljon että pakko alkaa arpomaan heitäkin. Ei kait ne nyt niitä veteraaneja voi pois jättää jotka ovat JOKAISESSA ajossa ollut mukana tähän asti ja ajaneet loppuun asti. Ei heitä montaa taida olla. Mkpaa on yksi heistä.
Kuulemma Arto64 (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/member.php?56615-Arto64) olisi kiinnostunut.
Mkpaa on yksi heistä.
Taitaa olla ainut :). Kolmesti osallistuneita on ainakin K. Allegaert joka oli sinä vuonna pois kun kävi voittamassa vaihteeksi Siperian vähän pitemmän ajon.
http://www.transcontinental.cc/
Ensi vuoden #TcrNo5 tiedot julkaistiin juuri. Ilmoittautuminen alkaa 7.11. kello 20 ja ilmoittautua saa viikon ajan. Paikat arvotaan myöhemmin.
Lähtö on 28.7. Geraardsbergenistä Belgiasta. Maali on Meteorassa Kreikan keskiosissa.
1. kontrolli Lichtensteinin linnan Saksassa
2. kontrolli Monte Grappa Italiassa
3. kontrolli High tatras vuorilla Slovakiassa
4. kontrolli Transfagarasan-tie Romaniassa
Hinta on 180 puntaa tai 220 puntaa, jos ajajalla on sponsoroituja tuotteita.
heikki53
06.11.2016, 19.02
Hahmottelin tuossa reittejä vähän oman maun mukaan (=vähemmän passoa). Näyttäisi jäävän aika tasaiseksi, jos niin haluaa. Se pieni rangaistus tuolla Ylä-Tatralla ei kylläkään ole vielä tiedossa. Aika otollinen tilaisuus kaikille jotka mielivät mukaan ilman, että joutuu puskemaan mäkeä tämä vuotiseen malliin.
Arvioisin myös helpoimmaksi sitten vuoden 2014, mutta reittivalinnoilla (joita on paljon) on tavallista suurempi merkitys kilpailumielessä ajaville. Pari vähän harmittavaa sumaa tulee, että Grappalta kohti Itävaltaa ja Transfagarasanilta Kreikkaan on yksi selvästi muita parempi reitti.
Taitaa olla ainut :). Kolmesti osallistuneita on ainakin K. Allegaert joka oli sinä vuonna pois kun kävi voittamassa vaihteeksi Siperian vähän pitemmän ajon.
Minä olen ainoa, joka on päässyt maaliin (ja osallistunut) neljä kertaa ja Kristof ainoa kolmesti maaliin päässyt. Kolmesti startanneita on jotain 5-7.
heikki53
06.11.2016, 20.28
Pari vähän harmittavaa sumaa tulee, että Grappalta kohti Itävaltaa...
Muutamat menevät varmaan Ljubljanan kautta ja ne joilla on varaa, nauttivat maisemista Udinesta (tai jopa Goriziosta) Vrsicin yli Kranjska Goraan.
Luulen, että harva eksyy Sloveniaan. Tosin olin viimeksikin väärässä, kun veikkasin, että harva valitsee rantareitin. :)
Road.cc kirjoittaa ensi vuoden reitistä. http://road.cc/content/news/210446-transcontinental-race-no5-route-revealed
Mielenkiintonen reitti, tänäkin vuonna. Olihan ne vuoret siistejä, mutta riittäähän noita tuossakin. Pikaisesti piirreltynä näyttäis Slovenian ja Unkarin kautta löytyvän myös vastaavanpituinen reitti, jolla nousua tonni vähemmän (tosin en vielä käynyt läpi kuinka kärrypoluksi menee), joten saattaahan tuo lauma tuossa jakaantua. Ja loppumatkasta ainakin tosiaan taitaa sumppuuntua, mitä nyt Thessalonikin ja maalin välillä voi loppukirit kaarrella eri linjoja.
Näyttää hyvältä.
Slovenian kautta ajettaessa alku on vähän työläs. Kerran Vipavalaakson läpi ajettuani otan mielummin sen tonnin nousua. :)
Ilmoittautuminen alkaa 7.11. kello 20 ja ilmoittautua saa viikon ajan. Paikat arvotaan myöhemmin.
No, montako suomalaista ilmoittautui ekaan vaiheeseen? Joko mkpaa sai vahvistuksen organisaatiolta että "Sun paikka on varma!"? Jos ainoana ajanut maaliin ja ylipäänsä startannut kaikkiin niin eihän ne VOI suorastaan jättää sua rannalle ruikuttamaan! Ainakin täältä lähtisi vihainen maili sen jälkeen järjestäjille että ei noin poijjaat ei jos moinen oikeusmurha pääsisi käymään!
:)
Oletus olisi minä, Samuli, Markku ja Arto. Tilastot ja vahvistukset tulee 'vuoden loppuun mennessä'.
Joo saa nähdä miten käy. Kuulemma heti vuoden alussa tulee tieto. Kiinnostaa vaan millä kriteereillä ne tekee valinnan?
Joo saa nähdä miten käy. Kuulemma heti vuoden alussa tulee tieto. Kiinnostaa vaan millä kriteereillä ne tekee valinnan?
Tässä on vähän suuntaa-antavia. http://www.transcontinental.cc/blog/2016/10/27/things-that-will-be-different-for-race-no5
Olisko tässäkin alan miehille nasta happening?
http://www.northcape4000.com/
https://www.facebook.com/NorthCape4000/
Olisko tässäkin alan miehille nasta happening?
http://www.northcape4000.com/
https://www.facebook.com/NorthCape4000/
Tarkemmat tiedot puuttuvat vielä. Ei oikein vielä tiedä millainen tapahtuma on kyseessä. Sieltä olisi hyvä ajaa kotiin, mutta menee valitettavasti päällekkäin Transcontinentalin kanssa. :)
Olisko tässäkin alan miehille nasta happening?
http://www.northcape4000.com/
https://www.facebook.com/NorthCape4000/
Periaatepäätös tehty. Jos arpa suosii/ ehdin mahtujien joukkoon, niin suoritan. End of case in this chain.
Osallistuikos kukaan suomalainen kilpailuun (https://youtu.be/jIvTF9S9THU) josta sai paikan ilman arvontaa? Talvipäivänseisausajosta vaikka olisi varmaan saanut aika hyvän tarinan vaikka videosta olisi tullut tod.näk. aika tummanpuhuva. ;)
(https://youtu.be/jIvTF9S9THU)
Ei tällä kertaa. Kuis kävi muilla 😂
FBn mukaan minä, Samuli ja Markku ovat mukana.
Siltä näyttää ja ilmeisesti myös nimimerkki heikki53. Hakijoita kertoivat olevan taas enemmän kuin ennen.
Tänään on toi pedaledin sponssikuskin/järjestäjän lähettilään äänestys (http://www.transcontinental.cc/171) viimeistä päivää auki. Kukaan meistä ei oo siinä.
Onnea mukaanpääsystä! Vaikein osuus siis teiltä nyt tehty. Enää tarvii vain suunnitella reitti ja ajaaaaaaaaaa..... :) Ja hanurista ettei kaikki pääse. Mäkin aloittanut reenin ja tarkoitus vuonna 2040 tms osallistua niin turhaako tässä nyt sit jaksaa vaivautua ku mukaan ei välttämättä pääse. :rolleyes:
Vapaaehtoisia ei o liikaa. Se lienee tällä hetkellä varmin tapa päästä. :)
heikki53
03.01.2017, 16.16
Onnea mukaanpääsystä! Vaikein osuus siis teiltä nyt tehty. Enää tarvii vain suunnitella reitti ja ajaaaaaaaaaa..... :) Mäkin aloittanut reenin ja tarkoitus vuonna 2040 tms osallistua niin turhaako tässä nyt sit jaksaa vaivautua ku mukaan ei välttämättä pääse. :rolleyes:
Kiitti vaan! Ilmeisesti oma mukaan pääsy oli tuon vapaaehtoiskeikan ansiota. Mutta ei sekään ihan noin vain onnistunut; tarkistivat aika tarkkaan edesottamukset ja vihreän tavan tulla paikalle - pari emailia oli tarpeen ennekuin sain paikan.
Nyt VesaP eikun panet hakemuksen sisään ja ilmoitat tulevasi pyörällä esim Tallinnasta Tatralle, niin seuraavan vuoden lähtöpaikka on lähes varma.
kuovipolku
10.03.2017, 15.52
Ihan vaan tiedoksi jos jotakuta saattaisi kiinnostamaan: saksalainen fillaribloggaaja (joka kirjoittaa suhtharvakseltaan mutta sitäkin perusteellisemmin) Torsten Frank on lähdössä ensimmäiselle TR:lleen.
Päätöksentekoa ja yleistä pohdintaa: https://torstenfrank.wordpress.com/2017/01/04/ich-habe-einen-termin-an-der-muur-transcontinental-race-no-5/
Varustelukysymyksiä: https://torstenfrank.wordpress.com/2017/02/06/tcrno5-vorbereitung-taschen-konfiguration-oder-wohin-mit-dem-gepaeck-und-dem-wasser/
Mäkin aloittanut reenin ja tarkoitus vuonna 2040 tms osallistua niin turhaako tässä nyt sit jaksaa vaivautua ku mukaan ei välttämättä pääse. :rolleyes:
Voisin kanssa lähteä siinä 2040 paikkeilla. Soita mulle vaika 2039 niin ajellaan kimpassa lähtöpaikalle.
Ja valtavan suurta peukkua 2017 kisaajille.
Tämän kisan tulevaisuus nyt hämärän peitossa valitettavan onnettomuuden takia. Oheinen maili tipahti äsken:
It is with great sadness that we inform you that Mike Hall, organiser of the Transcontinental Race and our dear friend, was killed in a road traffic collision on 31 March whilst racing the 2017 Indian Pacific Wheel Race in Australia.
The race organisers are currently considering the best approach to honour both Mike’s memory and his wishes for the race. We will communicate more information as soon as we can; however, we ask for your patience and space in the short-term to deal with both the personal and race issues resulting from Mike’s death.
– The Transcontinental Team
Paras kunnianosoitus olisi järjestää Transcontinental uljaampana kuin koskaan aiemmin.
Haikeaa se tulee tällä kertaa olemaan, mutta eiköhän tämä tästä vielä jatkoa saa.
Mainiota! Näin pitääkin; täälläkin seurataan matkantekoa, sitten sen kun aika on.
Kaikki edellisetkin TCR:t on tullut seurattua. Eritoten Mikkoa, kun ne reittivalinnat
ennen ja aikana:)
P.S. to Mike this time.
Kisan nettisivut (www.transcontinental.cc) lopettaneet toimintansa:
"
Website Expired
This account has expired. If you are the site owner, click below to login.
"
^ Erittäin ikävää. Tarkoittanee myös TCR:n loppua?
Pitäkääpä mkpaa ja muut pitkämatkalaiset/brevettiläiset
muitakin kiinostuneita tämän tiimoilta, kiitos.
P.S. pakko ei ole, jos mielenkiinto riittää
Facebookissa pari viimeisintä päivitystä tehty tässä kuussa, ja niiden perusteella veikkaisin, että on vaan unohtunut hoitaa sivujen ylläpitomaksu.
heikki53
30.04.2017, 01.58
^ Erittäin ikävää. Tarkoittanee myös TCR:n loppua?
Pitäkääpä mkpaa ja muut pitkämatkalaiset/brevettiläiset
muitakin kiinostuneita tämän tiimoilta, kiitos.
Tiistaina on Mike Hall'in siunaus tilaisuus.
Grandi66
17.05.2017, 11.28
Onko mitään uutta kisasta? Peruttu vai ei?
Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
Sivut http://www.transcontinental.cc/ taas toimii, ja siellä:
#TCRNO5
It is with great sadness that we inform you that Mike Hall, organiser of the Transcontinental Race and our dear friend, was killed in a road traffic collision on 31 March whilst racing the 2017 Indian Pacific Wheel Race in Australia.
The race organisers are currently considering the best approach to honour both Mike’s memory and his wishes for the race. We will communicate more information as soon as we can; however, we ask for your patience and space in the short-term to deal with both the personal and race issues resulting from Mike’s death.
– The Transcontinental Team
Sama teksti kuin aiemmin tuli sähköpostitse.
Järjestäjältä tuli just äsken sähköposti, että tämä järjestetään tänäkin vuonna kuten suunniteltu.
Ei ole oikein ollut fiilistä edes tarkempaan reittisuunnitteluun, mutta nyt vois alkaa innostua.
TCR:n facebookista:
Dear TCRNo5 riders,
A team of Mike’s close colleagues and friends have come together to ensure TCRNo5 happens as planned on the 28th July, 2017. We apologise for our silence while we struggled with the difficult decisions facing us at a very difficult time. We know Mike would have wanted his race to take place and we know you are all very motivated to race, the difficulty was in how to put on the race without its founder and director.
This team have vowed to uphold the spirit and integrity of the race Mike designed whilst being very aware that we cannot hope to put on the exact race Mike would have given you. The team is formed of the remaining personnel from TCRNo4, the race sponsors and some of Mike's friends and family. We have very little time to deliver the race, and we seek your patience, understanding and support.
TCRNo5 will be in touch shortly with information on when and how you can pay your remaining entry fee. A race manual will be forthcoming. We understand the need for this to be delivered in a timely manner however, this year particularly, safety is at the forefront of our minds and we seek your patience while we ensure this meets our requirements.
We understand you may have many questions however, we seek your continued patience in the short term. We will be in touch again as soon as we are able to.
Thank you,
TCRNo5 team.
Ilmeisesti 5 viikkoa ja 4 yötä pitäisi olla vielä kisan starttiin? Onko osallistujat saaneet tarkempaa speksiä aiheesta? Harmillisen vähän infotaan asiasta ainakin näin sivustaseuraajia. Ymmärrän toki tilanteen mutta silti, monelle (osallistujalle) varmaan vuoden tärkein ja kovin tapahtuma, ja vaikuttanee treenausintoon ja reittien suunnittelun tarkkuuteen ja kaikkeen jos ei kuukautta aikaisemmin vielä teidä täysiä speksejä aiheesta ja startti ole 110% varmaa?
Mielenkiinnolla seurataan sitten taas seurantapalluroiden kulkua, jos kisa starttaa ajallaan!
ps) Onko siellä Allegaert mukana? Onko tietoa? Tai muita viime vuosilta tuttuja top10-kuskeja?
3 viikkoa ja 1 yö starttiin? Hiljaista ollut tällä saralla...
"
In case you were wondering how to fill this weekend The PEdAL ED Transcontinental Race No5 Race Manual issue 1 landed in your inboxes early this morning. News on final payment and contacting your next of kin will come shortly. Any questions that require a reply from the team email us at race@transcontinental.cc.
"
Eli tuommoista on kisaan osallistujille ilmeisesti tullut. Meille katsojille ei mitään infoa sen kummemmin mistään.
Edit: Onkohan tuo race manual vain kisaajille vai saiskohan sitä pistää jakoon meille muillekin kiinnostuneille? Anyone?
Mitä tietoa kaipaat? Markkinointi on toki ollut nyt olematonta, mutta tapahtuman toteutuminen on ollut selvää tuosta asti, kun toukokuussa lähettivät tuon lainaamasi viestin. Ja melko tarkkaan tapahtuman speksit oli tiedossa jo kauan ennen sitä, säännöt samat kuin aiemmin ja kontrollit on ne jotka marraskuussa julkaistiin (http://road.cc/content/news/210446-transcontinental-race-no5-route-revealed). Niissä tosiaan oli pari, jotka kaipasivat vielä tarkennusta, joka tuli nyt tossa päivitetyssä race manualissa. Että Tatravuorten rasti on Horský Hotel Sliezsky dom (https://goo.gl/maps/MVTdpx86D872). Ja Romanian Transfagarasan-tien rasti on sen tien puolivälissä, ainakin lähes koko tie on kaikkien ajettava. Hotelli nimeltä Conacul Ursului (https://goo.gl/maps/uAMY8c8i21K2)
^En mitään spesifistä mutta ylipäänsä julkista tsempinnostatusta ja spekulaatiota asian tiimoilta. Tietoja osallistujista jne. Hienoa että homma järjestyy kuitenkin ja pisteitä seurataan kyllä sitten kun kisa starttaa! Paras ja onnekkain voittaa tuonkin! Onnea varmasti tarvitaan että pääsee tuonkin reitin läpi sitten ongelmitta!
Onhan tää useimpien osalta jäänyt vaisummalle liekitykselle kuin aiempina vuosina, luonnollisesti. Mutta facebookin englanninkielisessä ryhmässä lienee tästä internetin aktiivisimmat keskustelut ja speksaamiset.
Reittisuunnitteluhaasteina tänä vuonna ainakin streetviewn puute Saksassa ja Itävallassa. Ja paikoitellen sekavat pyöräilykiellot joillakin teillä. Ja Romaniassa on karhuja ja susia :D
Ainakin James Hayden on taas mukana nopeimmista ja kovassa kuosissa. Ja Nelson Trees ainakin aiemmin puhui lähtevänsä taas ja treenaavansa paremmin. Taitais olla sille kolmas kerta ja top kympissä oli viimeksikin.
Oma reittisuunnitelma kaipaisi vielä läpikäyntiä. Treenaaminen ei ole mulla kovin järjestelmällistä, mutta ajettua on kyllä tullut. Nyt viikonloppuna kuussatanen brevetti, joka ei kulkenut pelkästään nopeilla teillä, meni yksin reiluun 23 tuntiin ja fiilis oli lopuksikin hyvä, joten kai tämä tästä.
E-Cruiser
18.07.2017, 11.28
Paljon onnea vaan matkaan! Ehdin just kotiutua omalta reissulta seuraamaan tätä 24/7.
Maailman hienoin urheilukilpailu. Sosiaalinen media tekee tästä ison tapahtuman. Lähes jokaiselta puskee twiittiä ja videota tiheään mukaan lukien järjestäjä, ja sitten tietysti spottaus.
....
Maailman hienoin urheilukilpailu.
En ny tiä notta maailman, mutta kiinnostavuudessa pesee&huuhtelee mennen tullen GiroTourVueltat.
Turvallista matkaa toivotan kaikille osallistujille. Ootta khyl aikamoisia.
Nyt viikonloppuna kuussatanen brevetti, joka ei kulkenut pelkästään nopeilla teillä, meni yksin reiluun 23 tuntiin ja fiilis oli lopuksikin hyvä, joten kai tämä tästä.
:eek: Herrajjestas! Ootte te oikeesti Kovia (ja Pöpejä)! Tsemppiä kaikille kisaan lähteville roppakaupalla! Ajakaa turvallisesti. Seurataan.
Huomenna torstaina (20.7.) perinteinen Randonneur-tapaaminen One pint pubissa näin ennen Transcontinentalin lähtöä. Ainakin minä ja Samuli olemme paikalla. Yhteensähän lähtijöitä taitaa Suomesta olla 6, jos ei nyt vielä uusia nimiä ilmesty listalle. :)
Jep, sinne tänään.
Tuosta somettamisesta: tuskin kauhean paljon ite tuun sitä tällä kertaa tekemään, mutta varmaan jonkun verran instagramiin (https://www.instagram.com/sml_mkn/).
Nyt se ei ainakaan ole rahasta kiinni vaikka aika onkin rahaa. :)
Yhteensähän lähtijöitä taitaa Suomesta olla 6, jos ei nyt vielä uusia nimiä ilmesty listalle. :)
Onko ko lista jossain interwebin syövereissä jotta sitä voisi tämmönen rahvaskin lueskella?
Virallista listaa ei tietääkseni vielä ole, osallistumismaksun toinen osa maksettiin vasta viime viikolla. Mutta kai se pian ilmestyy.
Suomesta tietääkseni: Mä, Mikko, Heikki, Janne, Markku ja Teemu. Pelkät nimet toki kertookin jo vaikka miten paljon :D
Suomesta tietääkseni: Mä, Mikko, Heikki, Janne, Markku ja Teemu. Pelkät nimet toki kertookin jo vaikka miten paljon :D
Näinkö:
Real life / foorumi
Mä / mäkinen
Mikko / mkpaa
Heikki / heikki53
Janne / ???
Markku / ???
Teemu / ???
Saapi täyttää loputkin :)
Tsemppiä kaikille!! Näyttäkää muille mistä tulee kovimmat polkijat! :)
heikki53
20.07.2017, 22.46
Tuo lopullinen päätös lähteä ei ole kauhean vanha, muutaman viikon. Mutta mennään nyt, kun aikaa on. Vähän sillä mielellä, että kuunnellaan mitä kroppa on mieltä jatkosta kun ollaan Tatralla (n.2200km). Eli katon millä menolla siitä jatketaan.
Reitin suunnitteluun on mennyt paljon aikaa, eikä mieltä ylentänyt yhtään, että uusimman sääntöpäivityksen mukana tuli (käytännössä) kielto mennä Bulgariasta Kreikkaan - kolmannes valmiista reitistä meni uusiksi. Panen tähän linkin noista pakollisista ja kielletyistä tien pätkistä (tämän linkin kopioin TCRn julkiselta FB sivulta, joten en kai tee tässä mitään laitonta):
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1H7sLvCIyLPO492cMk6fVKk3zH4s&ll=46.345829564673224%2C13.180614654541046&z=13
Oma reitti (lyhin versio) on 3910km. Kokonaisnousua on vaikea arvioida oikein, BaseCamp antaa n.24500m, siihen pitänee lisätä 10-20% kokemuksen mukaan. Reitti ei kaihda useampia lyhyehköjä soratie pätkiä (28mm Contit), joista osan voi kiertää huonojen olosuhteiden sattuessa.
Pyörä kaikkine varusteineen painaa n.20kg, lisäksi tulee kuski ja muonat. Tuolla lastilla pitänee ottaa Monte Grappa, joka näyttäisi olevan jyrkin ja pisin nousu, ajan kanssa.
Tuosta sometuksesta kaiketi Twitteri ja FB, täytyy kattoa miten paljon.
Käytiin kesäkuun lopulla tuolla Monte Grapalla, mutta ei ajettu tuota reittiä. Se lienee se tiukin vaihtoehto nousta tuolle vuorelle. Olikos niin, ettei saanut antaa reittivinkkejä?
Semonzosta Monte Grapalle nousee kyllä, kun panee riittävän pienet välitykset pyörään. Se meidän reittimme Grapalle meni paikoitellen aika pientä ja jyrkkää tietä, mutta oli kyllä hieno pätkä. Millaisia välityksiä näillä ultramatkoilla vuoristoissa käytetään? Olen itse joskus ruuvannut maasturin takavaihtajan ja maastopakan maantiepyörään, kun ajetaan kunnon vuoristossa.
http://www.climbbybike.com/profile/Monte-Grappa-Semonzo_profile.jpg
Vinkkejä ennen matkaa ei sinänsä ole kielletty, mutta omien reittien ilmoittaminen on vähän kyseenalaista.
heikki53
21.07.2017, 00.02
Käytiin kesäkuun lopulla tuolla Monte Grapalla, mutta ei ajettu tuota reittiä. Se lienee se tiukin vaihtoehto nousta tuolle vuorelle. Olikos niin, ettei saanut antaa reittivinkkejä?
Saahan niitä antaa ennen starttia, Grappan tapauksessa tuo reitti on vain pakollinen. Kävin itsekin koeponnistamassa tuon toukokuun alussa, 5kg kevyemmällä varustuksella. Vähän kyyneltä pukkasi kuitenkin silmäkulmaan loppumetreillä.
Nousuja ja niiden vaikeutta voi arvioida https://www.mountain-forecast.com -sivustolta löytyvältä kartalta, jossa näkyvät korkeuskäyrät ja tiet varsin selvästi.
Ajattelin lähinnä alastulon osalta. Se meidän nousureitti olisi varmaankin parhaiten oikeaan suuntaan, mutta sitä ei oikein voi suositella alaspäin ajoon, sen verran pientä tietä ja jyrkkiä pätkiä. Lisäksi siinä on n. 150 nousumetriä kesken laskun.
Helpoin lasku on varmaankin se mikä laskettiin, eli sama kuin Giron lasku keväältä. Se tulee vaan samoille paikkeille mistä tuo pakollinen nousu alkaa. Sinnehän voisi jättää osan pakaaseista odottelemaan?
Matka Saksaan alkanut. Tältä näyttää kit list. https://www.randonneurs.fi/transcontinental-race-2017-complete-kit-list/
^GO FOR IT!! Ja kaikki suomalaiset siis! Ja toivottavasti Mikon espanjakuitu kestää!! Se edellinen rautapeli tuntui ainakin olevan ikuinen. Miksi muuten vaihdoit toiseen runkoon ylipäänsä? No, onhan tuo kuitutykki nopeempi! :)
Mistä tuota voi seurata livenä? Ainakaan vielä ei trackleaders.com:issa ole TCR linkkiä vaikka siellä on sen sata muuta tapahtumaa listattuna?
Edit: Paljonko tulee ajokilsoja Mikolle ennenkuin kisa edes starttaa? Eli miten pitkä on lämmittely sulla siellä ennen h-hetkeä? Ja ajatko maalipaikalta sit kotia pyörällä takaisin euroopan läpi? :eek:
100 km Lubeckistä Hampuriin ja 200 km Aachenista Geraardsbergeniin on alkulämmittelyä. Lento on Thessalonikista Arlandaan eli tulee siinä sitten jälkipyykkiäkin noin 400-600 km, jos ei Kreikassa tule mentyä jotain väliä bussilla tai junalla.
Jos luet tuon postauksen niin tiedät rungon tarinan. :) Eli Orbea Onixista meni keskiön kierteet halki niin tuli takuussa uusi tilalle. Samalla pystyi vaihtamaan maantievälitysten tilalle pidemmän takavaihtajan ja kompaktikammet niin sai tästäkin matkakelpoisen.
Live tulee Trackleadersiin ja tietysti myös tapahtuman etusivulle.
Jos luet tuon postauksen niin tiedät rungon tarinan. :) Eli Orbea Onixista meni keskiön kierteet halki niin tuli takuussa uusi tilalle. Samalla pystyi vaihtamaan maantievälitysten tilalle pidemmän takavaihtajan ja kompaktikammet niin sai tästäkin matkakelpoisen.
Juu, luin toki. Mutta muistelin että sulla oli aikaisemmin pitkänmatkanluottopyöränä se Tunturi. Siitä on tainnut aika jättää jo sit aikaisemmin...
Tunturi on toki vielä olemassa. Viimeksi Chuysky trakt 1200:n ajoin sillä pari viikkoa sitten. Toinen syy Tunturiin oli paremmat laukut. Nyt odottaa jännityksellä miten tuo Carradicen teline kestää matkan. Se ei kestä painoa ja tärinää mitenkään erityisen hyvin, kun ei ole tuettu alta. :)
Trackleaders is live, ja yuutuubissa on videoita viime vuodelta sekä Miken manifestia, ettii vain tapahtuman nimellä
Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla
Kirjoitin pienen infon tapahtuman seuraajille. https://www.randonneurs.fi/transcontinental-race-2017-mita-missa-milloin/
TCR 2017 liveseuranta:
http://trackleaders.com/transconrace17
Stensinharjun kukkakeppi
26.07.2017, 15.02
Osanottajaluettelo olisi kiva. Yrittänyt löytää, mutta natinkia.
^Niin olis. Tää on sen verran salaseuratouhua ettei oikein infoo tunnu ulkopuolisille ilmaantuvan. :) No, ehkä se vielä tulee, onhan tässä aikaa starttiin reilusti yli 2 vuorokautta vielä!!
velo-moto
26.07.2017, 15.38
Täältä näyttäis löytyvän
http://www.transcontinental.cc/riders
^OK! Hienoa. Ei ollut vielä eilenkös mä viimeksi kävin tsekkaa...
Kuva pyörästäni: https://www.instagram.com/p/BW-GKSQFoOT/
Esittelyä myös täälä pari kertaa itsekkiin ajaneen Chris Whiten kirjoittamana: https://ridefar.info/races/tcr/no5/
Ja seuranta näyttäisi olevan myös Free Routessa (https://www.frrt.org/tcrno5/).
Menemme illalla kahdeksalta syömään Arteen. Katsotaan ketkä ehtivät paikalle. https://www.google.com/maps/place/Pizzeria+Trattoria+Arte,+Oudenaardsestraat+5,+9500 +Geraardsbergen,+Belgium/@50.7717956,3.8758349,17z/data=!4m2!3m1!1s0x47c3a8a2b13b709f:0x623cee872109b 659?hl=en
Jos seuraajilla on jotain kysymyksiä matkasta niin laittakaa tähän ja voidaan sieltä vastailla kollektiivisesti. :)
Vieläkö oletta pizzalla? Miten yöpymispolitiikka? Hotelleja vai puskassa torkkuen sen minkä pystyy? Onko teltta mukana vai taivasalla?
Onko kaikilla avorenkaat vai onko tuubeja kellään?
Markulla on bivy, lyhyt puhallettava alusta ja silkki lineri.
Minulla on vain kuplamuovi.
Samulilla taisi olla bivy ja tällä kertaa myös makuualusta.
Jannesta, Heikistä ja Markosta en tiedä.
Ainakin minä ja Markku yöpynemme myös hotelleissa.
Tuubeja en ole nähnyt. Tubelesseja toki paljon.
E-Cruiser
28.07.2017, 08.48
Tämän vuoden kisa on mielenkiintoisempi kun iso A ei osallistu. Myös suomalaisten suuri määrä lisää mielenkiintoa entisestään. Yllättävän hyvin kilpailijat tuntuvat pystyvän säilyttämään kiekot ehjinä ja suorina. Kuitenkin 4000km ja matkalle sattuu varmasti paha monttu jos toinenkin ja pyörät suht raskaassa lastissa. Syöntikilpailuhan tämä on osittain. Runsas ja hallittu jatkuva tankkaus on suuressa roolissa, muuten varmasti bonkkaa. Onnea matkaan kaikille vielä kerran.
Tarkistuspiste kaksi lähestyy ensimmäisiä suomalaisia - tai siis... Mielenkiintoista on ollut seurata etenemistänne :) Tsemppiä kaikille!
Kuulemma fataalilta onnettomuudelta ei vältytty tässäkään kisassa :( Lienee tapahtuman fb-sivuilla tietoa asiasta? Ajakaa järki päässä, vaikka väsyttääkin.
E-Cruiser
31.07.2017, 10.29
Joo, seurattua on tullut tiiviisti. Erona viime vuoteen organisaatio ei näköjään tänä vuonna tubeta videoita kehiin jatkuvasti. Olisi kiva taas katsella niitä laadukkaita pätkiä.
Kuskien nukkumistavoissa on suurta vaihtelua. Toista ääripäätä edustaa Teemu Vasara, joka ensimmäisen vuorokauden ajettuaan meni hotelliin, ja otti 14 tunnin unet. Se on tässä kisassa todella pitkä stoppi. Toista ääripäätä edustaa sitten Mikko, joka painaa menemään lähes nukkumatta yhä. Pisimmät unet luokkaa 2 tuntia. Jossain vaiheessa Mikon on luultavasti nukuttava kunnolla.
Samuli, Markku ja Janne näkyvät nukkuvan suht normaaleja 7 tunnin unia. Jonas Goy ajoi 24 tunnin aikana 525km.
Björn Lenhard, PBP2015 ihmemies, on ensimmäisenä kiivennyt Monte Grappalle, ja ajelee nyt alas ainakin osittain meidän ylösnousureittiä, joka on kyllä todella hienoa mutta myös tosi pientä tietä.
E-Cruiser
31.07.2017, 17.23
Mikko on ottanut Samulin lähes kiinni nukkumalla vähemmän, eroa nyt 2km! Lähes näkevät toisensa. Se on pieni välimatka tuhansien kilometrien kisassa. Erinomainen suoritus Mikolta, viime vuonnahan Mikko jäi Samulille paljon. Nyt Mikko voi nukkua samat kuin Samuli ja pysyy silti kannassa. Neljä suomalaista ovat suht kasassa, Heikki sitten vähän jääneenä ja Teemu hännillä.
Ymmärränkö oikein seurannasta että mkpaa on ollut 10 tuntia paikallaan? Mitäs nyt, eikait ole käynyt mitään? Tosin viimeisin twitter viesti "sleepy time" 10h sitten? Pitkät yöunet vain kyseessä?
^Pari päivää palautusjuomien nauttimista siellä kauniissa maisemissa ja sit lentäen kotia? Ai eikö? :D Tsemppiä jatkoon vaan!
Tiukkaa jäsentenvälistä suomalaisilla! Kolme sälliä painaa samaa CP2:sen jälkeistä nousua menemään ja mkpaa:kin kohta CP2:lla! Ei taida ihan neljää samaan mäkeen keretä kuitenkaan.
Ja näköjään joka vuosi on joku ylitse muiden tuolla, nyt tuo Lenhard näyttää jyräävän, tosin Hayden tulee nyt toista reittiä kovaa takaa, liekö porhaltaa kiinni ja ohi ennen CP3:sta?
E-Cruiser
01.08.2017, 14.44
Haydenin reittivalinta on mielestäni parempi. Yhtä pitkä, mutta tasaista alavaa maata kun Björnin reitti on mäkinen. Suomalaisilla tiukka kolmikko yhdessä joo. Mikko saattaa ottaa kiinni tuota kolmikkoa myöhemmin koska nyt kunnolla nukuttuaan Mikko painaa taas varmaan pitkän legin. Ensimmäistä varsinaista unta edelsi vajaan 1000km rykäisy :)
Mkko ohitti juuri Emily Chappellin. Tanskanen vetää hyvin ottaen huomioon että käsittääkseni jo vähän ikämiehiä jo. Ei paljoa Mikkoa jäljessä.
tailwind
01.08.2017, 16.08
Tiukkaa jäsentenvälistä suomalaisilla! Kolme sälliä painaa samaa CP2:sen jälkeistä nousua menemään ja mkpaa:kin kohta CP2:lla! Ei taida ihan neljää samaan mäkeen keretä kuitenkaan.
Ja näköjään joka vuosi on joku ylitse muiden tuolla, nyt tuo Lenhard näyttää jyräävän, tosin Hayden tulee nyt toista reittiä kovaa takaa, liekö porhaltaa kiinni ja ohi ennen CP3:sta?
Kova ajankohta kiipeämiseen suomalaisilla, päivälämpötila kolkuttelee +35c Monte Grappalla.
Jos on 35 varjossa, niin vuorelle kiipeäminen on tuskaisen kuumaa hommaa. Ajoviimaahan ei ole lainkaan mäennousuvauhdissa. Kuukausi sitten tuollapäin paikallisilla ja muilla oli nauramista, kun piti upottaa pää jonkin pikkukylän suihkulähteeseen kesken nousun, kun oli niin kuuma. :D Sormetkin kramppasivat hotellilla varmaan hikoilemisen vuoksi.
Enpä olisi Haydenin reittivalinnan paremmuudesta ihan varma. Lenhardin reitti menee kuitenkin aika hyvin Alpeilla laaksoissa ja on suorempi. Sitten se näyttäisi livahtavan tuonne kolmoskontrollille vuorijonojen väliin sivussa olevasta "aukosta" aika mukavasti. Toki voi olla, että Hayden kurvaa myös pohjoisemmaksi samalle "aukolle", mutta aika paljon pidempi on reitti silloin. Eikä tuo Haydenin eteäinen reittikään mitään tasaista ole kartasta katsoen Sloveniassa ollut.
Lenhard 10km lähempänä CP3:sta mitä Hayden (63km vs 73km). Tiukkaa on kärjessä!!
Edit: Ja 7km nyt eroa kun träkkerit taas päivitti itsensä...
Edit2: 1km eroa. Hayden vetää ihan kohta ohi ja kisan kärkeen!
Jami2003
02.08.2017, 23.27
Mitenkähän Mikko on pärjännyt ilmeisen lämpimän kelin kanssa. Muistelen että on maininnut helteen pahimmaksi keliksi kun siltä ei voi suojautua.
Mäkinen näyttäs olevan sijalla 14 jos laskin pallurat oikein! Hienosti (siis ihan loistavasti) menee!! Jos nukkumiset ja muut natsaa kohdalleen niin tiedä vaikka lopussa TOP10:ssa!! Ja muutkin suomalaiset hyvin matkalla kohti CP3:sta! GO GO GO!!
E-Cruiser
03.08.2017, 08.54
Mäkinen on painanut yön nukkumatta, Mikko koisasi kolme tuntia bussipysäkillä. Luultavasti kuumuuden takia. Yöllä kivempi vetää viileässä. Muut nukkuivat. Viime vuoden nopein nainen Chappell on lähes luovuttanut. Twiittailee itsekin, että nyt ei oikein lähde. Hayden saattaa voittaa jos niska kestää. Villikka jäi Samulista nukkumisen takia valtavasti yön aikana, ajoivat eilen kimpassa. Öisin tuntuu kulkevan.
Facebookin Transcontinental Race -ryhmässä juuri tällainen ikävä uutinen:
"#202 had an accident, we are waiting for the ambulance now"
Kuvakin siellä on tapahtumapaikalta.
We have spoken to people at the scene. Heikki Tanskanen 202 seems to have hit some road furniture and may have a fractured arm/collar bone, he has gone to hospital. The race organisation takes these accidents very seriously and does act as soon as we are alerted. We will do what we can to assist Heikki and his next of kin to manage the situation. I am sure Heikki would thank everyone for their concern and we hope he recovers quickly.
E-Cruiser
03.08.2017, 16.48
Välimatkat heittelevät hurjasti tässä kisassa. Reilu vuorokausi sitten Mikon ja Samulin välimatka oli luokkaa 20km, nyt se on 250km.
Ikävä keskeytys Heikiltä, olisin mielellään nähnyt hänet maalissa. Teemu taisi keskeyttää myös Insbruckiin. Ei olisi ehtinyt kakkoschekille.
Hayden veti lipat Unkarissa, mutta ei kai mitään pahempaa. Helle tuntuu olevan liian kova monelle.
Ohan täällä aika kuuma :) Ehkä tähän tottuu kohta, tai sitten syö vaan jätskiä ja ruikuttaa varjossa -Janne
Oho. Juuri olen varjossa syömässä jätskiä.
Oho. Juuri olen varjossa syömässä jätskiä.
Ei ruikuteta siellä vaan takasin satulaan. Vitsi, vitsi. Paljon tsemppiä kaikille kisaajille.
Mäkinen on painanut yön nukkumatta, Mikko koisasi kolme tuntia bussipysäkillä. Luultavasti kuumuuden takia. Yöllä kivempi vetää viileässä. Muut nukkuivat. Viime vuoden nopein nainen Chappell on lähes luovuttanut. Twiittailee itsekin, että nyt ei oikein lähde. Hayden saattaa voittaa jos niska kestää. Villikka jäi Samulista nukkumisen takia valtavasti yön aikana, ajoivat eilen kimpassa. Öisin tuntuu kulkevan.
Sigma sanoi tänään 39,2ºC. Yöllä oli ihan erinomaiset olosuhteet ja reittini oli semmonen, että oli sujuvampaa ja huolettomampaa ajaa yöllä kun on tyhjää. Nukuin sitten aamulla bratislavan toisella laidalla tovin.
Ja vaikket ehkä sitä tarkoittanutkaan, ei ajettu varsinaisesti yhdessä kuin lyhyehköt kuulumistenvaihdot, kun ei kuulu ajaa yhdessä. Pari kilsaa eroa ja aina tauoilla ohi.
Samulilla 50, Markulla ja Jannella n. 150 ja Mikolla 250 kilsaa tp kolmoselle. Hurjaa! Siitä vaan sitten lasketellen alas... Tsemppiä kaikille!
E-Cruiser
04.08.2017, 09.02
Sigma sanoi tänään 39,2ºC. Yöllä oli ihan erinomaiset olosuhteet ja reittini oli semmonen, että oli sujuvampaa ja huolettomampaa ajaa yöllä kun on tyhjää. Nukuin sitten aamulla bratislavan toisella laidalla tovin.
Ja vaikket ehkä sitä tarkoittanutkaan, ei ajettu varsinaisesti yhdessä kuin lyhyehköt kuulumistenvaihdot, kun ei kuulu ajaa yhdessä. Pari kilsaa eroa ja aina tauoilla ohi.
Juu en tarkoittanut. Kovan kaulan vetäisit vuorokaudessa muihin! Antaisivat sieltä sitä lämpöä vähän tännekin. Tuommoinen vajaa +40C on kyllä tosi raaka keli suomalaiselle. Jo kävely veisi mehut.
Jami2003
04.08.2017, 12.28
Joo täytyy kyllä hattua nostaa kaikille. Ei sillä etteikö reissu muutenkin olisi haasteellinen mutta varmasti tuollaiset kelit tuovat vielä omat nesteytys ja imeytymis ongelmat.
Hayden ihan kohta CP4:lla. Ilmeisen jyrkkä ja veemäinen nousu tuo mitä nyt ajaa kun Lenhard kerkee samaan nousuun vielä yhtäaikaa Haydenin kanssa vaikka Haydenin tullessa nousuun oli eroa suht paljon vielä.
heikki53
04.08.2017, 17.56
Pamin lyhyen raportin tuosta mun eilein aamuisesta toheloinnista. Oli siinä useampia osatekijöitä mukana.
A short status info from #TCRno5cap202. After hitting a 'pfoster' standing in the middle of the ciclapiste down from Tarvisio and being not so talented in flying got a ground contact on my right back, they took me to hospital in Tolmezzo. Several investigations gave the results: fracture in collar bone abd scapula, 9 broken ribs (one broken tripple), a hole in the right lung. As moving turned out to be a 'bit' painful, got a local anestesia cathtether in the spine which helped to reduce the pain considerably. Feeling all in all positive as having had quite a bit luck in the event. Big thank you to everybody helping me on the street! Obviously I will not reach CP3 and the rest.
E-Cruiser
04.08.2017, 20.55
Karu ennuste, tuo Suomen osuus nauratti:
Lämpötilojen povataan nousevan jopa 47 asteeseen osissa Eurooppaa. Sääpalvelu lupaa, ettei Suomessa tarvitse pelätä. Sääennusteet varoittavat eurooppalaisia paahtavasta helleaallosta, joka vyöryy mantereen eteläosiin viikonloppuna. Lukemat ovat niin hurjia, että italialaiset ehtivät jo nimetä helteen on Luciferiksi.
Hayden ja Björn ajavat suoraan grilliin.
Heikki, oliko tuo "pfoster"jonkinlainen tolppa?
Heikille pikaista toipumista!
heikki53
04.08.2017, 23.32
Heikki, oliko tuo "pfoster"jonkinlainen tolppa?
Joo, tolppa. Otin hädissäni saksan sanan kun engl. Post ei tuntunut tutulta.
heikki53
04.08.2017, 23.42
Heikille pikaista toipumista!
Paljon kiitoksia! Tuon selkärangassa olevan piakallispuudutuksen kanssa on helpompaa. Mutta aikaisemmat kylkiluumurtumat veivät kuukausia.
Meinaavat siirtää Sveitsiin puolen viikon kieppeillä - ambulassilla. Tuo keuhkossa oleva reikä ei salli lentämistä.
Halloo halloo
05.08.2017, 00.41
Rauhallisia liikkeitä. Vältä vitsejä ja nauramista - ei ole vitsi.
Heikille toipumisia; tuo "Halloo halloon" heitto loi kivuiliaita muistoja...
kettukolo
05.08.2017, 14.17
Samuli ja Markku näyttävät olleen tämän aamun aikana vaikeuksissa unkarilaisen liikennemerkin kanssa joka kieltää hevosajoneuvot ja polkupyörät. Vaihtoehtoiset reitit ovat kortilla tai niitä ei ole. Itse törmäsin samaan jokunen vuosi sitten pyöräreissulla. Tylysti ajelimme merkistä piittaamatta kun paikallisetkin menivät. Tässä kisassa iso veli valvoo ja suomalaiset noudattavat sääntöjä.
Paranemisia tosiaan Heikille, paska homma.
Noi liikennemerkit kaikilla mihinkään vievillä teillä tahtoo kyllä tehdä tosta labyrintin.
Ja lämmintä on.
https://lfgss.microco.sm/api/v1/files/7fb3287fbc3970ab0a8e0e89c150c819cf826698.jpg
Vaikka lämpöisessä onkin mukavaa ajaa, niin tuossa kyllä pannu keittää. :) Todella rankka keli.
E-Cruiser
05.08.2017, 18.04
En pystyisi polkemaan tuossa lämmössä pitkään edes sähköllä. Kovia jätkiä olette. Nestettä täytyy vetää huolella.
Olen ollut keskellä Saharaa, yli +40C on infernaalista suomalaiselle, paitsi saunassa lyhyen aikaa. Autoa piti ajaa todella iisisti tai se keitti ja se keitti välillä silti.
Samuli parantaa menoaan kun kisa etenee. Markulla oli tykki alku, mutta nyt vähän rauhoittunut. Naisista on moni keskeyttänyt lämmön takia.
Se vähän yllätti, ettei edes austraalialainen Fox kestänyt. Jos aussitkin lakoo, niin siellä on lämmin.
James Hayden, TCR 2017 voittaja!
https://instagram.fhel1-1.fna.fbcdn.net/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/20635166_472733849791783_7621526561761525760_n.jpg
Kova veto etenkin näissä sääoloissa. Juuri nyt on kyllä ok keli. Jamesin perässä kiellettiin yksi tie Romaniassa. :)
Ilmeisesti pyöräily Balkanilla tai ainakin Romaniassa on vaarallista koska paljon raskasta liikennettä huonoilla, kapeilla teillä. Tälläistä tietoa oli TCR FB sivuilla.
Ihan perusteltua. Noi pientareet on ihan mielettömiä kylissä. Jos sinne joutuu niin varmasti myös jää. Kaikenlaisia portaita ja kuoppia kaltevalla sorapinnalla...
Kontrollin 4 siirto lännemmäksi siten että Romaniassa ei tarvitse ajaa voisi auttaa.
Tänään saadaan ensimmäinen suomalainen maaliin! Samuli 50, Markku 300, Janne 400 ja Mikko 600 km päässä päätepisteestä. Kelit ovat olleet niin järkyttävät, että en lakkaa ihmettelemästä, miten siellä on ylipäätään pystynyt ajamaan ollenkaan. Vielä loppu turvallista ajoa järki päässä, arvon herrat! Kuten tapahtuman sivuilla jossain vaiheessa todettiin, kyseessä on kuitenkin vain pyöräkilpailu. Tsemppiä :)
Mäkinen maalissa sijalla 9 jos trackleaderssin "finished" listaa katsoo (siellä on 9 nimeä)? Tajuttoman kova suoritus!!! (edit. puuttuuko tuosta nimiä kuitenkin? Instagramissa on maalikuvia herroista joiden nimeä ei ole tuossa listassa?)
Bjorn Lenhard (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Bjorn_Lenhard)
Jonas Goy (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Jonas_Goy)
James Hayden (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=James_Hayden)
Nelson Trees (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Nelson_Trees)
Samuli Makinen (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Samuli_Makinen)
Geoffroy Dussault (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Geoffroy_Dussault)
Robert Carlier (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Robert_Carlier)
Matthew Falconer (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Matthew_Falconer)
Rory McCarron (http://trackleaders.com/transconrace17i.php?name=Rory_McCarron)
Mäkinen maalissa sijalla 9 jos trackleaderssin "finished" listaa katsoo (siellä on 9 nimeä)?
FreeRouten mukaan olisi kymmenes: https://www.frrt.org/tcrno5/riders
Tajuttoman kova suoritus yhtä kaikki! Onnea!!!
Hiton kova veto ja hieno sijoitus Samulilta!
^Sanoisin että Suomen tämän vuoden kovimpia fillarisaavutuksia! Tässä vain kilpailunumero on lippalakissa eikä selässä/pyörässä kiinni. Onnea Top10 sijasta!!
Ja tottakai muutkin maaliin pääsevät on kuninkaita!! Respect!!
Edit: Kovimpia jos ei jopa kovin! Jätetään ovi auki Lepistölle MM-kisoihin vielä jos menee Top1:seen... Sit tää varmaan menee samalle tasolle Lotan kanssa tää Samulin suoritus.
Kyllä! Onnittelut Samulille! Pian maalissa myös Markku.
Markku maalissa noin tunti sitten sijalla 17. Onnea! Sijoista 17 - 20 näytti peräti olevan käynnissä pienoinen kisa kun kaikki neljä tuli maaliin melko lähekkäin. :)
Samulista ja Jannesta blogissa mainintoja. http://www.transcontinental.cc/tcrno5-blog/
Samuli Makinen, cap 84, is our first finisher to take a different path to the final parcour by entering Greece via the border at Star Dorjan. This border saw many a bedraggled cyclist during TCRNo4 but this year most are opting to enter Greece at Niki. We can only assume Samuil was tempted by the flat plains of Northern Greece when planning his route but probably didn't take into the account the heat he would have faced there. It may have seemed unbearable for the Finnish rider who is surely more accustomed to a mild 15 degrees but it hardly slowed him down as he climbed out of the plains past Mount Olympus arriving in Meteora after 11 days 13 hours 36 minutes.
Janne Villikka (#189) had a bad puncture coming through the tunnel at the top of the pass. His tire was badly slashed but fortunately he had a spare and changed his tire and tube as a cloudy fog rolled across the mountain top.
Mikosta kanssa:
(http://www.transcontinental.cc/tcrno5-blog/2017/8/9/race-report-8-tcrno5)
Mikko, Transcontinental Race stalwart and veteran of each race hasn’t gone off to do anything too wild yet this year but as we type we see him taking a sharp left off into Central Bulgaria so it’s watch this space as yet with Mikko. He usually gets distracted by something interesting and wanders off, but usually makes it in time to tell his tales at the party.
Twitterin perusteella Mikko näyttää viihtyvän hyvin matkalla.
E-Cruiser
11.08.2017, 13.24
Mikon nukkumistaktiikka on hyvin erilainen kuin muilla. Samassa ajassa, missä esimerkiksi Janne on nukkunut 11 lyhyehköä yötä on Mikko nukkunut neljä pitkää yötä.
Muut vetää pohjalta "kuusi tuntia unta vuorokaudessa ja loput ajoa". Mikko ajaa aina kaksi vuorokautta putkeen ja sitten pidempi breikki.
Mikon reittivalinnat ovat välillä mielenkiintoisia tarkasteltuna täältä ruudun takaa, jolloin huomioi ainoastaan suoruuden eikä muita tekijöitä kuten nousumetrejä, yms.
Läntinen reitti alppien ylityksessä hämmästytti. Tosin Samulikin käytti sitä. Kartalta katsoen se näytti järjettömältä. Kreikkaankin Mikko saapui omia polkujaan.
Mikon twitter on aina hauskaa seurattavaa. Alppien yli Mikko ja Samuli ajelivat peräkkäin hyvin pienellä välimatkalla, mutta sitten Samuli vetäisi yhtäkkiä satojen kilometrien etumatkan.
Bolzano-Bosenista eteenpäin Samuli alkoi tykittää. Kova veto noissa lämmöissä, ja muutenkin.
Samulilla oli Itävallan jälkeen aivan huikea tahti. Itselläni ajot sujuivat about samoilla tehoilla aina kun asiaan muisti keskittyä. 200 watilla köröttelyä aina kun mahdollista, jyrkemmissä kohdissa enemmän ja tosi kuumassa vähemmän.
Ehkä paras veto oli änkeä pyörään 36-takapakka niin polvetkin kestivät suuremmitta ongelmitta. Ainoat polviongelmat tulivat kun innsbruckista lähdin kiipeämään solan jyrkkää väärää puolta jonkun tunnin ennen kuin katselin trackerista missä menen. Hullua naurua ja takas alusta toiselle puolelle. Tuon kiipeilyn jälkeen polvissa tuntuikin sitten grappallakin vielä. Näissä helteissä ei kuitenkaan kehdannut mitään tulehduskipulääkepopsintaa aloittaa, ettei tule vakavampia vaivoja.
Ei siihen helteeseen lopulta tottunut, vaan ainoa taktiikka joka itsellä toimi oli ottaa nokoset kuumimpaan aikaan. Parit kerrat kun yritti vaan puskea eteenpäin jäi päivämatka todella vaatimattomaksi ja olo oli sitäkin kurjempi. Loppupäivät olikin aika ankeaa paahtumista, mutta onneksi oli alkumatkasta kertynyt sen verran bufferia, että omiin tavoitteisiin (bileet) jäi vielä päivän varoaika.
Päätin jättää garminin laukkuun varoiksi, ja navigointi meni wahoo elemnt bolt + puhelin + komoot akselilla. Reittejä tuli piirrettyä uusiksi matkan varrella varmaan puolet.
Nyt vielä Mikko maaliin niin voi aukaista tän Suomesta raahatun karkkipussin :)
^ Huimaa! Onnittelut! Mikollakin maaliin enää noin 9 kilsaa.
heikki53
12.08.2017, 21.03
Isot peukut kaikille suomalaisille Finish'ereille!!!! Ootte vaan kovia!
Omasta tilasta: nyt kun solisluu on ruuvattu kasaan ja ylimääräiset katetrit poistettu kropasta, on olo yllättävän hyvä. Eiköhän tämä tästä.
^ Hienoa kuulla! Ja ihan yhtä kova olet sinäkin kuin maaliin päässeet suomalaiset. Eli hulluja kaikki tyynni ;)
Kertokaa pöljälle, miksi Mikon status näyttää edelleen "active" ja sijainti 1,8 km maalista.
Varmaan jäi trackeri palauttamatta ja loppubilehässäkässä järjestäjiltä myös status vaihtamatta. Leima tuli kuitenkin korttiin.
Trackeri kyllä palasi, mutta ehkä jäi ottamatta pois päältä.
Hieno näky olit täällä Espoossa. Ilmeisesti ei ollut enää montaa kilometriä jäljellä ennen kotia? Onnittelut!!!
Joo. Siitä oli joku 10 km jäljellä. Oli melko yllättävä kohtaaminen aamu kolmelta. :)
Kuvia Transcontinentalista. Kaikkea sitä näkee yhden pyörälenkin aikana. :) https://www.flickr.com/photos/mkpaa/albums/72157685273391573/page1
https://farm5.staticflickr.com/4418/36593240966_7874aa592e_c.jpg (https://flic.kr/p/XKBVDG)
hampurilainen
18.08.2017, 13.38
Kiitos Mikko upeista kuvista! Mahtavaa! En tiedä miten kerket ottamaan kuvia matkan aikana, mutta matkakuume nousi muutama pykälää, vaikka voin vain kuvittella kuinka raskas se oli ajaa kuumuudessa!
Kuina montaa rengsrikkoa sinulla oli? Anteeks jos oli jo jossain, mutta mitkät renkaat käytit? Kiitos ja kerran vielä ONNEA!
Kirjoitin ajatuksia reissusta yksivaihteeseen, tässä sama tänne:
Toi matkan alku meni tosiaan vähän puihin, kun se reittini ekan osan suunnittelu oli jäänyt vähä puolitiehen ja viimehetkellä tarkistellessa piti motareita yms. väistelessä reitittää pyöräteille ja mille lie pikkukaduille, jotka oli täynnä kyliä ja niin karkeeta pintaa, että piti ajaa hitaammin kuin olisi tehnyt mieli. Eikä se reitti ekalle kontrollille ollut lyhyt tai tasainenkaan. Mut kivoja ne tiet oli, Ranskassa ja Black forestissa Saksassa. Kuten se läntinen reitti Alpeillakin, vaikka hitaampi sekin. Tykkäsin, mutta kun jo reitin takia oli väkisin nopeimmista jäljessä, vähä kisaintokin hiipui enempi nopean retkeilyn suuntaan. Kun vielä tuli se uutinen kanssakilpailijan kuolemasta.
https://farm5.staticflickr.com/4401/36589446066_3dde6e3609_z.jpg (https://flic.kr/p/XKhtyo)20170801_151153 (https://flic.kr/p/XKhtyo) by suicidehub (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/), on Flickr
Mut sitten jo pian muistin kuinka siistiä kilpaa ajaminen on ja, että loppumatkan reitinkin pitäisi olla hyvä, jos sen ajaa täysii ja ajoittaa sopivasti. Itävallan pikkukaupungit ja Bratislava yöllä. Myöhemmin erityisesti Sofian ohi yöllä, sielä pohdinkin kuinka ongelmissa mua aamulla mahdollisesti perässä seuraavat ovat, kun se ohitustie on todella hanurista kaiken liikenteen keskellä pyöräillä. Välillä jotain kuutta kaistaa, joka taas paikoin pakataan kaksikaistaiseen kapeaan, kuoppaiseen ja kaiteilla reunustettuun ränniin. Mut mä ajoin alkuyöstä tyhjää tietä.
Oli ihan mainio fiilis kun vajaa pari tonnia tms. matkattuaan kysyi jaloilta, että mennäänkö, ja pyörä tuntui lentävän. Liekkiä kasvatti kun näki että paukkuja on oikeesti lisätä painetta edellä ajaville ja ohitella niitä ihan laumoittain. Kun vielä näki ettei kukaan edellä ollut ajanut mun suunnittelemaa reittiä loppumatkasta ja uskoin sen olevan ihan nopeakin, jos ajaa kovaa. Ainakin pääsee vähän yllättämään muita ja tuomaan jännitystä katsojille. Romanian ja Bulgarian rajan lautta toimi vähä niin ja näin, lähti puoli tuntia myöhässä. Mikä oli vähä hönttiä kun olin monta tuntia tykitellyt lähes tauotta ehtiäkseni just siihen lauttaan, kun ne meni vain parin tunnin välein.
https://farm5.staticflickr.com/4417/36589373166_1a79223ec6_z.jpg (https://flic.kr/p/XKh6Tu)20170807_133928 (https://flic.kr/p/XKh6Tu) by suicidehub (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/), on Flickr
Reitissäni oli ihan onnistumisiakin. Toi loppumatkan valinta oli aika osuva, vaikka Makedonian ja Kreikan vuoret tavallaan tollo valinta olivatkin. Mut kivastihan ne nousi, helteestä huolimatta. Tasasella helle ei kamalasti haitannut, vaikka lämmöt oli tukevasti yli neljässäkympissä, kun ajoviima viilensi. Romaniassa useimmat osui teille joilla liikennettä oli paljon, pientareet olemattomia ja kuoppaisia yms., mutta mun tiet siellä sattui olemaan lähes kaikki todella hiljaisia. Lehmiä ja hevoskärryjä. Slovakiassa oli alkupuolella kapeita teitä ja paljon rekkoja ja vauhtia, mutta sieläkin sitten löytyi hiljaisempaa, kuten Bulgariassakin paljolti.
https://farm5.staticflickr.com/4431/36239563990_f4abf8eb80_z.jpg (https://flic.kr/p/XdneNN)20170807_075613 (https://flic.kr/p/XdneNN) by suicidehub (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/), on Flickr
https://farm5.staticflickr.com/4388/36635824855_6fd642ec2e_z.jpg (https://flic.kr/p/XPobmF)20170804_134817 (https://flic.kr/p/XPobmF) by suicidehub (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/), on Flickr
Nukuin kaikki yöt ulkona, koska viihdyn ulkona ja se on nopeampaa. Eikä nuku niin helposti pommiin, heh. Bussipysäkkejä ja muuta sellaista siis majoitteina, kuten tää:
https://farm5.staticflickr.com/4387/36239560640_1a29925e62_z.jpg (https://flic.kr/p/XdndP3)20170807_001757 (https://flic.kr/p/XdndP3) by suicidehub (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/), on Flickr
Viimeisenä päivänä olin jo aika loppu kyllä, kuten kuuluukin. Meinasin ajaa yön läpi, mutta tuli väsy Olympusvuoren liepeillä kiipeillessä ja varsinkin sieltä laskemaan lähtiessä. Aika tarkkaanhan näissä on oppinut, että milloin on vain tavallisesti väsynyt ja koska on oikeesti väsy. Liian väsyneenä ajamisessa ei vain ole mitään järkeä, kun vauhtikin tippuu paljon eikä homma enää toimi. Joten nukuin silloinkin lyhyet unet. Ihan hyvin tuli nukuttua koko reissu. Viimeisenä aamupäivänä ei ruokapaikkojakaan oikein löytynyt, niillä parilla bensikselläkään ei oikein ollut mitään syötävää, jonkun jäätelön löysin. Aika varastoista siis viimemetrit, kun suuremmin aikaa ei tahtonut enää etsimiseen käyttää. Maalissa avovaimollani oli jo kassillinen ruokaa ja kalja odottamassa.
Ohan tollasessa kroppa aika kovilla, palautuminen vie aikaa. Vaikka siinämäärin kuosissa, että eilenkin kävin pitkähköllä lenkillä, mutta jaloissa tuntuu ja aluksi oli luonnollisesti pari päivää nälkä ja väsy. Iho on tuossa kovilla kun hygieniasta on vaikeaa pitää huolta ja hikoilee paljon. Perse nyt sinänsä kestää kun satulan on oltava sellanen että painoa tosiaan tulee vain istuinluille eikä muualle, mutta iho toki tahtoo voida huonosti.
Noin muuten mä oon kai huono ajamaan väkisin. Usein kuulee sanottavan että parhaiten pärjää se joka on hyvä kärsimään. Onhan toi fyysisesti raskasta ja fiilis vaihtelee, mutta mulla tuo menee väkisinkin jotenkin niin, että jos meno ei maistu, muutan jotain niin, että alkaa maistua. Enkä mene väkisin, vaan teen touhusta jotenkin mukavaa, ja taas kulkee. Ja tykkään tuosta kaikesta. Mulla ei oo mukana musiikkiakaan tai muuta viemässä huomiota, enkä sellaista kaipaa. Mielenkiintoista kuinka tuossa alkaakaan ajatukset järjestyä ja mieli käy asioita läpi. Aivot järjestelee asioita ja sitä on mielenkiintoista seurata. Vaikka jälkeenpäin kyllä ihmettelin, että ihan kuin mulla olisi ollut sielä Olympuksella kiivetessä joku seurana.
Oon aika tyytyväinen top 10:een pääsemisestä. Vaikkei sillä sijoituksella nyt niin väliä ja vaikka nopeempaakin ois varmaan rahkeita. Todellakin nautin, mahtava seikkailu ja se kun huomaa pystyvänsä tuuttaamaan sellasta vauhtia, että (lähes) kaikki ympärillä jää jälkeen. Mielenkiintosia maita ja paikkoja, sellasia joihin ei muuten ikinä tulisi mentyä, kohtaamisia, kaikki omin voimin.
Lisää kuvia täälä (https://www.flickr.com/photos/90453902@N06/albums/72157687642084936) ja instassa (https://www.instagram.com/sml_mkn/). Kuvia otin lähinnä vauhdista, tai jos olin jo muutenkin pysähtynyt.
Teknisiä ei juuri ollut. Yksi flätti, rautalanganpätkästä, joita tienvarsille päätyy kai rikkoutuneista rekan renkaista. Ja etukiekko ei ihan suora ollut enää loppumatkasta, kun tien kunto on paikoitellen melko väkivaltainen pyörää ja kuskia kohtaan, mutta noin tukevilla kiekoilla pienestä heitosta ei kuitenkaan tarvinut huolehtia.
Istumatyöläinen
18.08.2017, 21.23
Pelkästään kuvien perusteella voi todeta, että mkpaalla on erinomainen huumorintaju. Mahtavia otoksia!
Mikon periaatteena taitaa olla "sieltä mistä on kiinnostavin/pahin":rolleyes:
Kuvarepparit kaikilta 1-5TCR:ltä ovat olleet loistavaa kuupailtavaa.
Millä kalustolla muuten Samuli ajoi? Aivan vaan kiinnostuksen vuoksi.
Hienoja kuvia, kateellisena saa katsella kun ei itsellä ole mahdollisuutta, rohkeutta eikä sen puoleen tehojakaan tuollaiselle reissulle. Ei auta kuin tyytyä siihen, että silloin tällöin 'saa ajaa sankareiden kanssa samoja baanoja' :).
Millä kalustolla muuten Samuli ajoi?
Tuommonen (https://www.instagram.com/p/BW-GKSQFoOT/) mukava ja luotettava teräksinen maantiepyörä 28mm renkailla, osissakaan ei mitään uutuuksia.
Kiitos kuvista ja reissurapsasta Mikolle ja Samulille ja Samulille vielä onnittelut järjettömän kovasta suorituksesta! Mikon kuvia katsellessa pidätän vaan henkeäni ja huumorintajustaan tykkään älyttömästi :) Muutama todellinen huumorinhelmi taltioitu matkan varrelta kaiken sen huimaavan kauneuden lisäksi.
Mäkinen & mkpaa - Minkälainen makuupussi sinulla on?
Kummallakaan ei ole makuupussia. Minulla on pätkä kuplamuovia ja Samulilla oli bivybagi ja lyhyt makuualusta.
Mulla oli muuten myös kevytuntuvatakki tuola mukana. Sitä käytin joka yö, biviä vain alkupuoliskon viileämpinä öinä. Ja jos aamulla oli kylmä, otin sen pois vasta hetken ajettuani, kun tuli lämmin.
Itsellä vastaavassa roolissa Randonneurs Finland mission-takki. Taisin nukkua 3-4 kertaa siinä.
E-Cruiser
21.08.2017, 20.19
Emily Chappell romahti aika täydellisesti suhteessa viime vuoden suoritukseensa. Tuon kuumuuden on täytynyt olla helvetillinen kokemus.
Tarkastuspiste Tatroilla oli mielenkiintoinen. Olen käynyt siinä ihan lähellä bussilla Puolan maaperällä pysyen. Se on aika nättiä seutua.
Mikko, miksi ajoitte alppien yli sitä länsireittiä? Teillä oli jokin perusteltu syy, eikö vain? Oliko siinä vähemmän nousumetrejä?
Mikäs rengasvalikoima herroilla oli? Jos ei flättejäkään pahemmin tullut (1 ei lasketa tuolla matkalla).
Ei siihen mitään fundamentaalia syytä ollut. Reitille mahtui tällä kertaa Bodensee ja Meranon laakso. Ylitys oli surkea idea kiitos Arlbergin tunnelin remontin, jonka takia solassa oli moninkertainen liikenne normaaliin verrattuna ja lisäksi mäki piti patikoida ylös, koska pyöräliikenne ylös oli kielletty. Eipä tullut reittiä suunnitellessa vastaan. Myös Meranon reitin kanssa olisi pitänyt olla vähän huolellisempi. Siinä meni ehkä 30-45 minuuttia hukkaan turistireiteillä/eksyksissä. Myös Naudersiin ajettaessa pienempi tie olisi voinut olla mukavampi vaihtoehto. Oikeiden/nopeiden pyöräreittien löytäminen tuolla seudulla on vähän työlästä.
https://farm5.staticflickr.com/4411/36639193215_8b0c6a0a6b_b.jpg (https://flic.kr/p/XPFrDR)
Ihan samaa reittiähän me näemmä ei Alpeilla ajettu, mä en esimerkiksi tuola Arlbergillä käynyt vaan menin idempää. Vähän vähemmän nousua, mutta ei se silti mitenkään nopeaa ajettavaa ollut, kun ison tien vieressä pikkutie kumpuili ja mutkitteli. Ja tuossa lyhyesti Sveitsin puolella käyvällä pätkällä oli moottoripyöräonnettomuuden vuoksi tie tukossa. Ohi pääsi kuitenkin sitten kävellen. Siitä suorempaan olisi mennyt solan toisella puolella tie, jolla on pitkiä tunneleita, joita ei kai saa pyöräillä. Tai ainakaan halua. Italian puolella tuossa olikin tutumpaa pätkää, joten tiesi mitä odottaa. Hitaahko, mutta melko sujuva.
Renkaina oli mulla gp4000s2. Näytti olevan taas ehkä juhlien suosituin rengas. Johtuen lähinnä siitä, että kovin paljon muita isojen valmistajien kisarenkaita ei tehdä, tai ole tehty, 28-millisinä. Kestävyys on sitten kiinni tuurista ja siitä, kuinka tarkkana on eteen tulevien roskien ja railojen kanssa. Mulla on nyt takarenkaan kyljessä semmonen vekki, että vaihtoon menee, vaikkei vielä ole pettänyt. Vaikkapa ne spessun sworks turbot olis ollut ihan hyvät myös, ainakin parilla oli sellasetkin ja mullakin on niistä ihan hyviä kokemuksia, vaikka conteissa taitaa vierintävastusta olla pari wattia vähemmän.
Lopulliset tulokset tosiaan julkaistiin tossa hetki sitten, löytyvät täältä (http://www.transcontinental.cc/results/).
Chris Whiten analyysit/kertomukset kunkin matkasta taulukossa täälä (https://ridefar.info/races/tcr/no5-p2/#fullResults).
Ja tarkemmin väliaikatuloksia tässä (https://ridefar.info/wp-content/uploads/Segment-Times.pdf).
Aika kiva että olin neljänneltä kontrollilta maaliin kolmanneksi nopein, vain Haydeniä ja Dussaultia hitaampi.
James Haydenin raportti omasta ajostaan tässä (https://www.cyclecoach.com/blog/2017/12/4/how-to-win-bike-races-the-james-hayden-way). Ja sen treenistä ja numeroista kiinnostuneille tässä myös. (https://www.evanscycles.com/coffeestop/news/training-for-transcontinental-victory)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.