PDA

Näytä tavallinen näkymä : Foami-grippien kiinnitys

N-Man
24.10.2016, 16.06
Ajattelin kokeilla talviajossa sellaisia pehmeitä foam-grippejä vai miksi niitä nyt kutsutaankaan. Muistelen että noissa olisi ollut joku kikka siihen miten ne saa hyvin tankoon ja sitten taas pysymään paikalla. Hiuslakasta tai vastaavasta hämäriä muistikuvia. Mutta kun en viitsi suin päin mitään pyörääni suihkimaan niin kysytäänpä nyt tietävämmiltä oikeaoppinen tapa.

hcf
24.10.2016, 17.00
Saippuavettä vaan ruiskupulloon ja ruiskuttelee väliin

Kare_Eskola
24.10.2016, 17.06
Ei todellakaan mitään saippuavettä, se luistaa jos vähänkään pääsee vettä valumaan tai kondensoitumaan gripin alle. hcfreak, paljonko olet foamigripeillä ajellut?

Omat Ritchey Foamit olen kiinnittänyt aina runsaalla hiuslakalla. Suihkuttaa sekä gripin sisään että tankoon ja sitten pyörittelee paikalleen. Voi olla lopussa jäykkä. Sitten antaa kuivua tai siis antaa liuottimen haihtua, vaikka yön yli.

Useita grippejä useissa tangoissa useita vuosia ja todella paljon kovaa ajoa. Kertaakaan ei ole grippi pyörähtänyt.

Irrotus onnistuu kun ahtaa nippusidettä tai vastaavaa ei-terävää muovitikkua gripin alle ja suihkuttelee vettä mukaan ja pyörittelee. Sitten kun vettä koko matkalla grippi lähtee helposti.

N-Man
24.10.2016, 17.34
Ei todellakaan mitään saippuavettä, se luistaa jos vähänkään pääsee vettä valumaan tai kondensoitumaan gripin alle. hcfreak, paljonko olet foamigripeillä ajellut?

Omat Ritchey Foamit olen kiinnittänyt aina runsaalla hiuslakalla. Suihkuttaa sekä gripin sisään että tankoon ja sitten pyörittelee paikalleen. Voi olla lopussa jäykkä. Sitten antaa kuivua tai siis antaa liuottimen haihtua, vaikka yön yli.

Useita grippejä useissa tangoissa useita vuosia ja todella paljon kovaa ajoa. Kertaakaan ei ole grippi pyörähtänyt.

Irrotus onnistuu kun ahtaa nippusidettä tai vastaavaa ei-terävää muovitikkua gripin alle ja suihkuttelee vettä mukaan ja pyörittelee. Sitten kun vettä koko matkalla grippi lähtee helposti.

Kiitos! Noilla vinkeillä mennään...

A.M.®
24.10.2016, 17.37
Onhan nuita foameja myös lukkogrippeinä olemassa

orc biker
24.10.2016, 17.50
Hiuslakkaa, mutta en ikinä osta enää ei-ruuvattavia grippejä. Ne ovat liian työläitä, jos pitää vaikka irrottaa syystä tai toisesta.

zipo
24.10.2016, 18.25
Mä olen asentanut ja myös irrottanut gripit aina paineilmalla jos eivät ole olleet lukkomalliset.Prätkäjutuista opittu aikanaan.
Mä tosin teen sen hieman erilailla mutta idea on sama.
https://www.youtube.com/watch?v=qseRtY5eX94

Puskis
24.10.2016, 18.40
Lukko-foamit kahdessa pyörässä ja onhan ne niin paljon kätevämmät, ettei lukottomia grippejä enää tuu.

zipo
24.10.2016, 18.51
Parhaita grippejä ei saa lukkomallisina.http://www.esigrips.com/

Pexxi
24.10.2016, 19.10
Ikkunanpesuaineella itse laittanut (jostain luin tämmösen vihjeen). Edelliset tosin alkoivat parin vuoden jälkeen pyörähtelemään märkinä mutta tänä vuonna laitetut ovat pysyneet. Noita Esin grippejä ei oikein taida nykyään paljon Euroopasta saada kun kesällä etsiskelin. Nyt jotkut Ritcheyn ja ihan hyvät, kädet tykkää ainakin itsellä noista. Ei oo liian pitävät eli toi vaahto antaa pikkasen periksi. Näin ainakin itse aattelin.

hcf
24.10.2016, 19.16
Ei todellakaan mitään saippuavettä, se luistaa jos vähänkään pääsee vettä valumaan tai kondensoitumaan gripin alle. hcfreak, paljonko olet foamigripeillä ajellut?i

Richeyn Truegripit olen laittanu saippua vedellä ja myös irrottanu ja siirtäny toiseen tankoon. Onku liimattu kuha kuivahtaa joka ei kauaa kestä sisätiloissa. Ja kesä on menty ongelmitta. Ei luista mihinkää

nure
24.10.2016, 19.20
Itse viimeksi Lizard Skinzin DSP:n foamit, niissä kaksipuolinen tarra tankoon ja sitten ikkunanpesuaineella paikoilleen. Itse kyllä varmistin Odysseyn plugeilla... Loistava pehmeä grippi.

Ski
24.10.2016, 20.42
Hiuslakkaa ja paineilmapistoolilla ampuu ilmaa alla reunan alta.
Nopeaa ja siistiä ja tuoksuu hyvälle 😀👍

N-Man
24.10.2016, 20.56
Nyt omat Ritcheyt laitettu hiuslakan voimalla paikoilleen ja jätetty hyvältä tuoksuvaan varastoon kuivumaan [emoji948]

nure
24.10.2016, 21.29
Sparayliima myös hyvää, kannattaa vain toimia nopeasti!

Lare
25.10.2016, 08.37
Esit asensin windowcleanerillä. Hyvin ovat sateella pysyneet. Toinenkin pyörä kaipaisi vastaavia. Onko Esiä pk-seudulla hyllytavarana jossain? Nykyiset löyty Stokiksesta.

brilleaux
25.10.2016, 09.01
Parhaita grippejä ei saa lukkomallisina.http://www.esigrips.com/

Nämä on hyvät. Eikä tartte mitään hiuslakkoja paikallaan pysymiseen. Kunhan ne ensin saa paikalleen. :D
Ikkunanpesuspraylla menee kun hiukan painii.

Gibsy
25.10.2016, 11.35
Nämä on hyvät. Eikä tartte mitään hiuslakkoja paikallaan pysymiseen. Kunhan ne ensin saa paikalleen. :D
Ikkunanpesuspraylla menee kun hiukan painii.
Miksi ette vaan käytä lukkotuppeja, kun tuntuu olevan niin vaikeaa foamien asennus?

brilleaux
25.10.2016, 11.41
^Koska ESIä ei saa lukkotuppina.

Edit: Ergonin GS1 (http://www.wigglestatic.com/product-media/5360091156/Ergon%20GS1%20Handlebar%20Grips.jpg?w=900&h=900&a=7):stä kokeilin pikaiseen, saattais miellyttää.

Sent from my iPhone using Tapatalk

nure
25.10.2016, 12.13
Ei ole mikään ongelma käyttää lukottomia, tämä nyt vain keskustelu aiheesta. Jos haluaa kevyet gripit esimerkiksi niin silloin aina lukkogripit tippuu listalta.
Jostain kummasta syystä nuo Ergonit ei ole koskaan iskeneet, parit kyllä asentanut kiitollisille käyttäjille...

Pekka L
25.10.2016, 14.40
Hiuslakkakin on vesiliukoisia, mä oon käyttänyt ihan spraylakkaa. Pysyy. Irrotus tapahtuu kätevästi mattopuukolla. 7€ tupet voi kyllä laittaa uudetkin jos tarvii irrottaa, että siihen ei kaadu.

lansive
25.10.2016, 16.16
Saahan noita foamilla päällystettyjä myös lukkorenkaan (http://www.bike-discount.de/de/kaufen/sram-mtb-locking-griffe-contour-foam-schwarz-rot-417828/wg_id-497) kanssa. Ei tarvi ährätä minkään lakan kanssa ja pysyy kiinni. Toki noissa sisällä oleva putki vie vähän tilaa foamilta, mutta ei minusta ole haitannut mitenkään.

Edit: niinhän näköjään täällä jo todettiin aiemminkin, mutta minä lisäsin linkin. Anteeks ja kiitos.

Plus
25.10.2016, 16.31
ESI:t olen laittanut onnistuneesti myös nippusiteiden avulla. Esim. 5 kpl nippusiteitä tasavälein gripin sisään ja sit vaan työntää paikoilleen. Menee aika helposti kunhan saa aluilleen. Kun nippusiteet vetää pois, on grippi paikallaan. Ei ole pyörinyt kun on asetonilla pyyhkinyt tangon ensin. Eikä tartte odotella kuivumista...

Puskis
25.10.2016, 17.44
Niin joo nippusiteillähän asentaminen on ihan helppoa. Taisin asentaa yhdet ja samat Oyryt ongelmitta ehkä viidesti. Irrottaminen sitten eri juttu. Viimeisellä kerralla kärsivällisyys loppui ja puukotin irti. Lukko-foamit taitaa useimmiten olla lukottomia kumi-grippejä kevyemmät, mut jos sekin on liikaa, niin sitten täytyy tietty pistää lukottomat foamit tai olla kokonaan ilman grippejä.

brilleaux
25.10.2016, 19.58
Saahan noita foamilla päällystettyjä myös lukkorenkaan (http://www.bike-discount.de/de/kaufen/sram-mtb-locking-griffe-contour-foam-schwarz-rot-417828/wg_id-497) kanssa. Ei tarvi ährätä minkään lakan kanssa ja pysyy kiinni. Toki noissa sisällä oleva putki vie vähän tilaa foamilta, mutta ei minusta ole haitannut mitenkään.

Edit: niinhän näköjään täällä jo todettiin aiemminkin, mutta minä lisäsin linkin. Anteeks ja kiitos.

Kuten aiemmin totesin, ne ei ole ESIt. [emoji4]
Just ähräsin ESIt lasinpesuvaahdolla paikalleen, meni ihan jees.
Harmi kun en lukenu tuota nippusidekikkaa ennen sitä. [emoji4]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lare
21.11.2016, 09.22
Oliks Esin Chunky pk-seudulla hyllyssä jossain? Ilmeni akuutti tarve.

Pohje
21.11.2016, 12.15
Tuli tästä mieleen, että omat foamit asensin Iisalmi Pale Alella, kun autotallista ei sillä hetkellä löytynyt sopivampaakaan liukastetta.
Hyvin on pysynyt. Itse suosin foameissa kulmikkaita malleja. Kämmenet väsyy jotenkin vähemmän kuin pyöreät.
http://media.chainreactioncycles.com/is/image/ChainReactionCycles/prod39255_Black_NE_01

N-Man
21.11.2016, 12.38
Tuli tästä mieleen, että omat foamit asensin Iisalmi Pale Alella, kun autotallista ei sillä hetkellä löytynyt sopivampaakaan liukastetta.
Hyvin on pysynyt. Itse suosin foameissa kulmikkaita malleja. Kämmenet väsyy jotenkin vähemmän kuin pyöreät.
http://media.chainreactioncycles.com/is/image/ChainReactionCycles/prod39255_Black_NE_01

Nuo samat Ritcheyt on nyt itsellä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosin ajeltu vasta talvihanskoilla joten mukavuus ohuemmilla on vielä kokematta.

Pohje
21.11.2016, 13.40
Nuo samat Ritcheyt on nyt itsellä ja olen kyllä tykännyt. Nyt tosin ajeltu vasta talvihanskoilla joten mukavuus ohuemmilla on vielä kokematta.

En muista käytäkkään kuin foameja, koska kuluvat erittäin erittäin hitaasti, ovat lämpimät talvella, suodattavat tärinää loistavasti ja kulmikkuus vähentää kämmenien puutumista.
Näillä on mukava ajaa jopa ilman hanskoja.