Näytä tavallinen näkymä : BH Nitro 27,5 sähköpyörä
Samuli24
03.10.2016, 16.30
Nopeista sähköpyöristä täällä ei ollut juuri kirjoitettu. Itselläni ainakaan ei 25km/h rajoitettu nopeus riitä, kuin metsäpoluilla. Ostin Electrobikista BH Nitro 27,5 työmatka-ajoon. Tässä vähän ensi kokemuksia pyörästä. (Laki sallii pyörän avustuksen 25km/h saakka)
Pyörän laatu vaikuttaa ihan hyvältä. Tosin kyllä 3700e hintaan, pitää laadunkin olla kohdillaan.
Pyörän luvattu sähköavustus on jopa 45km/h saakka. Se kyllä pitää paikkansa, mutta ei sitä vauhtia jaksa polkea pitkästi. Avustus toimii käytännössä 35-40km/h saakka tehokkaasti. Maantiepyörääni verrattuna keskinopeudet ovat nousseet noin 5km/h. Toimintamatka on 40-100km saakka, riippuen nopeudesta ja avustajan tehotarpeesta. Avustus tehon voi säätää 25,50,75 ja 100%. Kaupunki ajossa 25% asetus on ihan tarpeeksi. Akun lataus-aika tyhjästä täyteen on noin 4-5h. Paras asia sähköpyörässä on pienentynyt kynnys lähteä ajamaan aamulla töihin. Turvallisuudesta sen verran, että kyllä maantiepyörään verrattuna on maastopyörällä huomattavasti turvallisempi ajaa.
https://www.electrobike.fi/sahkopyorat/nopeat-45km-h-sahkopyorat/maastopyorat/bh-nitro-27-5.html
Moottorista enkä sen hinnasta tiedä mutta jos ne unohtaa niin loppu pyörä hintaluokkaa alle tonnin... Toisaaltaan en ole myöskään pitänyt tuota aamulla pyörällä lähtemistä minään kynnyksenäkään...
noniinno
03.10.2016, 19.55
^ Pullamössösukupolvi ;-)
Blackborow
03.10.2016, 20.27
Nopeista sähköpyöristä täällä ei ollut juuri kirjoitettu.
Niin tämä on fillarifoorumi eikä mopofoorumi.
Noniin, ei tosiaan pullamössö kun polkee tuollaista muutaman kymmenen kilometriä vastatuuleen virran loputtua, 24 kiloa, anna mun kaikki kestää...!
Samuli24
03.10.2016, 22.26
Sitä tulee laiskaksi, kun ajaa autolla kaikki matkat 20 vuotta :D
Vahvasti toi näyttää pro-luokan työmatkatykiltä. Toivottavasti sopii myös maastoajoon.
^Siis nopeudeltaan laiton, toisaaltaan ei ole mun murhe kunhan ajaa ajoradalla.
^Siis nopeudeltaan laiton, toisaaltaan ei ole mun murhe kunhan ajaa ajoradalla.
Voi se olla ulkopuolisenkin murhe jos sattuu kolari jossa muitakin osallisena. Tuossa kun ei kai ole pakollista vakuutusta joten pahimmillaan uhri voi jäädä ilman korvauksia.
^sitä juuri että ainakin parempi kevyen liikenteen joukosta pysyä poissa tai sitten vauhti vapaaksi ja rekisteriin ja vakuutukseen kuten mopotkin.
Highlander
04.10.2016, 14.17
"Pyörähän" on kaiken lisäksi h*lvetin ruman näköinen. Ei kai kukaan täysjärkinen maksa tuollaisesta 23,5 kiloa painavasta ankkurista 3,8 k€ ? Vastaakohan ketjun aloittaja puhelimeen Electrobiken asiakaspalvelussa?:rolleyes:
...Vastaakohan ketjun aloittaja puhelimeen Electrobiken asiakaspalvelussa?:rolleyes:
Eipä yllättäisi, onhan näitä sissejä.
Jotenkin tulee mieleen nuo yhden ajan markettihirviöt. Taitaa Highlander olla oikeassa tuosta asiakaspalvelusta, ei tuosta kukaan muu viitsisi leuhkia.
^sitä juuri että ainakin parempi kevyen liikenteen joukosta pysyä poissa tai sitten vauhti vapaaksi ja rekisteriin ja vakuutukseen kuten mopotkin.
Niihän tuo meneekin, jos lakia noudattaa. Näinkö oikein, että penkin alla oli kilpiteline valmiina? Valmiiksi tyyppihyväksyttynä siis helppo juttu. Ite voisin harkita, mutta rengaskoko liian pieni, takajousitus puuttuu ja sallittua 45 km/h nopeutta pitäisi päästä min 100 km. Akkutekniikan kehittymistä odotellessa tyydyn seuraamaan kaluston kehitystä.
sakkeJKL
06.10.2016, 11.36
Itsekään en niin perusta sähköfillareista mutta kukin tekee niinkuin hyväksi havaitsee.
Samuli, ilmeisen uutena foorumilaisena tervetuloa ja pahoittelut että heti törmäsit foorumin vähemmän tahdikkaisiin henkilöihin.
Ps: jokainen voi vetää porot jos tahtoo mutta kamoon, vähän tyyliä edes siihen kettuiluun
Highlander
06.10.2016, 13.07
Itsekään en niin perusta sähköfillareista mutta kukin tekee niinkuin hyväksi havaitsee.
Samuli, ilmeisen uutena foorumilaisena tervetuloa ja pahoittelut että heti törmäsit foorumin vähemmän tahdikkaisiin henkilöihin.
Ps: jokainen voi vetää porot jos tahtoo mutta kamoon, vähän tyyliä edes siihen kettuiluun
Ketjun aloittaja kertoo kokemuksia pyörästä: "..Maantiepyörääni verrattuna keskinopeudet ovat nousseet noin 5km/h." Valmistaja ilmoittaa, että pyörä on maastopyörä. Jos tällä topicilla olisi ollut jotain annettavaa aloittaja olisi kertonut pyörän ominaisuuksista maastossa mihin se on ilmeisesti tarkoitettu. Tämän olisi voinut varmaan lisätä niihin olemassa oleviin ketjuihin. Todella mielenkiintoista oli kuitenkin tietää, että avustus loppuukin jo 40 km/h kohdalla:rolleyes: Itse olen poistunut kerran foorumilta kyynel silmässä kun yksi naispuolinen henkilö väitti, että olen kopioinut olemattomat vatsalihakseni netistä:seko: jotain tyyliä tosiaankin siihen kettuiluun!
Sakke, eihän me edes kettuilla, nyt puhtaan pelkkää asiaa.
Samuli24
06.10.2016, 18.34
Saa mielipiteitä kertoa. Mielipiteitä ne onkin, jos ei ole kokeillut välinettä :D
Kokeilin rikkoa aikaisemman ennätykseni 30km pyörälenkillä. Maantiepyörällä keskinopeuteni oli 33,6km/h ja uudella sain keskinopeudeksi 38,9km/h. Syke oli molemmissa ajoissa 160-180. Akussa oli perillä virtaa jäljellä enää 10%. Hyväkuntoinen kilpapyöräilijä rikkoo helposti tuon ajan.
Maastoajoa en ole juuri kokeillut. Muutaman kerran on kuitenkin pienen hypyn jälkeen kuitenkin katkennut virta poispäältä. No, ympärivuotiseksi työmatkapyöräksi ostinkin tuon. Pyörän vaarallisuudesta täälläpäin on turha puhua. Työmatkallani (15km) näen yleensä 0-20 kanssa pyöräilijää/kulkijaa. Ruuhkaa ei siis pahemmin ole :)
. Jos tällä topicilla olisi ollut jotain annettavaa aloittaja olisi kertonut pyörän ominaisuuksista maastossa mihin se on ilmeisesti tarkoitettu.
Ko pyörä on parhaimmillaan juuri kohtuu lyhkäsessä hyötyliikenteessä, johon se lienee ensisijaisesti tarkoitettukin. Toinen mainio kohde on pyörälenkit hiekka ja metsäteillä. Maastoon tarvitaan maanomistajan lupa.
Talven tullen kun alle laittaa kunnon nastat, niin käytössä on todennäköisesti mainio peli juuri tuohon käyttöön, johon se on hankittu (15 km työmatka).
Maastoon sitten eri vehkeet. Nopeaksi välitetty napamoottori ei ole sinne optimaalisin.
Samuli24
10.01.2017, 16.55
Pyörään on tullut reilussa 3kk (10/2016-1/2017) 1800km. Keskinopeudet ovat pyörineet siinä 28-30km/h paikkeilla. Kaikki ajot ovat olleet työmatka-ajoa, minkä olen aikaisemmin ajanut autolla. Pyörä on toiminut hyvin ja pakkasella (-31c) ei juuri ollut vaikutusta akun kestoon. Akku kestää noin 20-60km, riippuen avustus tehosta ja vastatuulesta. Nastarenkaan laitoin eteen talven ajaksi. Pyörästä lähtee ehkä joka 1/10 ajossa jossain vaiheessa sähköt pois päältä. Silloin pitää käyttää akku pois avaimella. Aikaa siinä menee 10s, mutta harmittaa pysähtyä turhaan.
Mitä sähköpyöräilyn mielipiteisiin tulee, niin kannattaa kokeilla näitä pyöriä ennen kommentointia. Joka ainut kerta kun olen ajanut yli 10km on paita märkänä töissä/kotona. Vaihto vaatteet saa olla mukana. Nyt kuitenkin odotan kevättä, lumien sulamista ja maantiepyöräilyyn siirtymistä. Pohjakunto on talvipyöräilyn ansiosta parempi kuin aikaisemmin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.