Näytä tavallinen näkymä : Shimano Ultegra jarrupalojen vaihto
Oletteko vaihtaneet ultegra r55c3 paloja maantiepyörän jarruihin vai ostaneet valmiit jarrukengät? Vaihdoin viimeksi palan kenkineen ja nyt mietiskelen valmiiksi säädettyihin jarruihin pelkkää palojen vaihtoa eteen. Onnistuuko helposti käsipelillä palojen vaihto vai onko hyvä olla jokin työkalu eli ovatko ne kovassa kiinni kengissä? Vanteet ovat alumiinia.
Onko tuollaisen hankinta samalla ihan rahan haaskausta. http://www.bike-discount.de/en/buy/pad-press-plus-brake-pad-press-tool-462175?lang=en
On.
Palan vaihto onnistuu erittäin helposti. Se yksi ruuvi auki, pala pois, uusi tilalle ja sen mukana tulevalla uudella (tai sen vanhan palan vanhalla) ruuvilla kevyesti kiinni.
Saatat joutua kiekon irrottaan,et saat sen jarrupalan pois ja uuven takas.Muista sit et ekat jarrutukset ei oo ihan niin tehokkaita,kun se "uraton" jarrupinta ei oo viel muokannut uusia j-paloja kohilleen.
Tuo linkkaamasi laite taitaapi olla sellaisille joissa ei tuota ruuvi- tai pinni-lukitusta ole.
Kiitos. Toki on tullut paloja kenkineen vaihdeltua niinkuin taisin sanoa, joten tieto on ettei jarru heti puraise. Ihmettelin tuota laitetta, jota myydään vain.
On.
Palan vaihto onnistuu erittäin helposti. Se yksi ruuvi auki, pala pois, uusi tilalle ja sen mukana tulevalla uudella (tai sen vanhan palan vanhalla) ruuvilla kevyesti kiinni.
- paino sanalla kevyesti. Onnistuin kääntämään kannat piloille niistä hyvin pienistä palan lukitus- kuusiokoloruuveista. Noi kuusiokoloavaimet ovat yleensä helposti pyöristyvää sorttia ja helppo on tuhota ruuvin kannat.
Kiitos. Toki on tullut paloja kenkineen vaihdeltua niinkuin taisin sanoa, joten tieto on ettei jarru heti puraise. Ihmettelin tuota laitetta, jota myydään vain.
Sitähän ei kannata kokeilla, että huvin ja urheilun vuoksi pyörität sen jarrukumin lukitusruuvin auki ja kokeilet omilla söpöillä pikku kätösillä irtoaako kumi työntämällä vastakkaiseen suuntaan verrattuna kiekon normaaliin pyörimissuuntaan. Parempi kysyä foorumilta, kyllä täällä tiedetään paremmin juuri tämän tapauksen uhat ja mahdollisuudet.
Tuosta irrotussuunnasta johtuen etupalat on yleensä hankalammat irrottaa, kun jarrukumeja pitää työntää etuhaarukkaa kohden.
Jo on tosiaan pieneen toimeen kallis lelu tehty! Mutta toisaaltaan, täytyyhän miehillä leluja olla.
Palat saa yleensä kärkipihdeillä vetämällä/työntämällä helposti irti, kun on avannut kuusiokololukitusruuvin ensin. Pelkkien palojen vaihdossa on myös se etu, ettei jarrukenkää tarvitse säätää uudelleen. Homma on tehty muutamassa minuutissa = hyvä tuntipalkka. :)
maalinni
03.10.2016, 17.38
Kerran oli yksi pala miulla hiton tiukassa, mutta kyllähän nuo yleensä lähtee ja menee ihan helposti.
Plr oikeassa, saa monet palat vaihtaa ennen kuin tuo kapistus vaihdettu. Itse myös pelkkien palojen vaihtoa suosinut juuri noista säätösyistä johtuen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.