PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kampisarjan vaihto-ongelma

ArttuL345
01.10.2016, 12.27
Moi!

Minulla on 29" trek mamba maastopyörä, johon pitäisi vaihtaa kammet, ketjut, eturattaat ja takavaihtaja. Olen aloittelija eikä kokemusta juurikaan ole. Tässä olisi pari kysymystä

-Kampien irrotuksessa tuli ongelma enkä saa niitä irti. Kiristin kammen ulosvetäjän mutterin ja aloin pyörittämään ulosvetäjän kahvaa, mutta juuri ennen kuin se olisi kiristynyt niin polkimen kampi tuli eteen eikä kammen ulosvetäjän kahvan kiristäminen onnistu. Enkö osaa käyttää työkalua vai onko se vääränlainen?

- Toinen kysymys koskee uusia osia. Minulla on siis takapakka valmiina, mutta ketjut, eturattaat ja takavaihtaja pitäisi hankkia. Mistä tiedän mitkä osat käyvät pyörääni ja sopivat tuon takapakan kanssa?

noniinno
01.10.2016, 12.48
Laita kuvaa niin saat paremmin apua.

hymynaama
01.10.2016, 13.48
Irroita polkimet ensin

Sent from my iPhone using Tapatalk

Aakoo
01.10.2016, 15.10
Moi!

Minulla on 29" trek mamba maastopyörä, johon pitäisi vaihtaa kammet, ketjut, eturattaat ja takavaihtaja. Olen aloittelija eikä kokemusta juurikaan ole. Tässä olisi pari kysymystä

-Kampien irrotuksessa tuli ongelma enkä saa niitä irti. Kiristin kammen ulosvetäjän mutterin ja aloin pyörittämään ulosvetäjän kahvaa, mutta juuri ennen kuin se olisi kiristynyt niin polkimen kampi tuli eteen eikä kammen ulosvetäjän kahvan kiristäminen onnistu. Enkö osaa käyttää työkalua vai onko se vääränlainen?

Miksi ne kammet pitää vaihtaa? Ja tosiaan, ota polkimet irti jos ovat tiellä.

- Toinen kysymys koskee uusia osia. Minulla on siis takapakka valmiina, mutta ketjut, eturattaat ja takavaihtaja pitäisi hankkia. Mistä tiedän mitkä osat käyvät pyörääni ja sopivat tuon takapakan kanssa?

Mikäköhän se takapakka on? Onko jotain mallimerkintää tms? Ja kuten todettu, niin laita pari kuvaa vaikka kammista ja takapakasta/vaihtajasta, niin eiköhän tämä tästä selviä.

noniinno
01.10.2016, 15.29
Vanhoissa triplakammissa pitää kampi ottaa irti, että saa pikkurattaan vaihdettua. Onneksi kehitystä on tapahtunut tuollaisten järjettömyyksien ajoista.

ArttuL345
02.10.2016, 15.51
Sainkin jo ongelmaan ratkaisun muualta.