Näytä tavallinen näkymä : Rannikkoreitti
Tuli ajettua uudehko pyörämatkailijalle suunnattu Rannikkoreitti Salon seudun ja Kemiönsaaren maisemissa.
Reitin kuvaus Kemiönsaaren matkailusivuilla: http://www.visitkimitoon.fi/fi/nae-ja-koe/aktiviteetit/pyoraile
Videota matkalta:
Osa 1 Salo - Kemiö - Dragsfjärd - Taalintehdas:
<a rel="noreferrer" target="_blank" href="https://youtu.be/IBCpzbf2BEI" style="color: rgb(1, 134, 186); font-family: monospace; font-size: 12px;">
https://youtu.be/IBCpzbf2BEI (https://youtu.be/IBCpzbf2BEI)
Osa 2 Taalintehdas - Västanfjärd - Mathildedal - Teijo - Kirjakkala:
<a rel="noreferrer" target="_blank" href="https://youtu.be/RRqaX4VAXfo" style="color: rgb(1, 134, 186); font-family: monospace; font-size: 12px;">
https://youtu.be/RRqaX4VAXfo (https://youtu.be/RRqaX4VAXfo)
Hienot videot hienoista maisemista jokseenkin täydellisessä säässä. Kun kokonaisuuteen laskee mukaan maastopyörille Teijon kansallispuiston polut ja siirtymäosuuden Salosta Lehmijärvelle retkeilyreittiä (https://www.facebook.com/RetkeilyreittiSaloLehmijarvi) pitkin sekä tietysti maantiepyöräilyyn liittyen vaihtoehtona ajaa Kokkilan ja Kemiön välisen osuuden Rungonsalmen sillan kautta, mahdollisuuksia tosiaan löytyy tuolta seudulta. Hiukan tuntuu aliarvostetulta koko Rannikkoreitti päätellen sen saamasta vähäisestä näkyvyydestä, mutta ehkä aika korjaa tilannetta. Onhan tuo vielä uusi juttu, olikohan vuosi 2015 kun se merkattiin.
Rannikkoreitti laajenee Hangon suuntaan:
https://www.rannikkoreitti.fi/
Sauvon ja Paraisten väliin kaavoitetaan paikkaa sillalle, joten jos rakentaminenkin joskus toteutuu (Kirjalansalmen silta on aivan loppu, joten jotain on lähivuosina pakko tehdä), yhdistäisi se saaristot kivasti ja kasassa olisi melkoinen verkosto.
^tuo Hanko-Kasnäs -lautta tuo kyllä kivan lisän reittivaihtoehtoihin.
Perniö-Tenhola 52:sta pitkin on kyllä outo reitti. Kivoja vaihtoehtoja metsäteilläkin on.
Perniö-Tenhola 52:sta pitkin on kyllä outo reitti. Kivoja vaihtoehtoja metsäteilläkin on.
Nojoo, toi pätkä menee kylläs "paskimpia pyöräilykokemuksia" -mappiin viime kesältä. Kapea piennar, satasen rajoitus ja paljon raskasta liikennettä.
Reitti näyttää menevän Skogbyn ja Tammisaaren välissä Leksvallintietä saman tasoristeyksen kautta jossa juna ajoi intin kuorma-auton kylkeen. Eikö kyseinen risteys suljettu turman jälkeen?
Markku Liitiä
19.01.2018, 13.38
Itse olen anarkistishenkisenä ihmisenä ylittänyt esimerkiksi mökillä maastopyörälenkkien yhteydessä Pohjanmaan-rataa mistä sattuu. En kyllä suosittele kenellekään muulle, onhan siinä teoreettinen mahdollisuus jäädä junan alle.
Mahtaako Bromarvin tai Särkisalon suunnalla olla minkäänlaisia lautta- / venekuljetuksia vastarannalle? Houkuttelevan näköistä maisemaa, mutta tiet pelkkiä umpiperiä.
Eihän siellä ole, ellei saa puhuttua joltain mökkiläiseltä tai alkuasukkaalta kyytiä.
Suositeltavaa seutua kaikin puolin, mukavia hiekkateitä ja rauhallista maaseutua. Paljon (luonnon)nähtävää.
Kiva telttailupaikka Padvan Grönviksandenilla (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6654249.794503472&e=268922.2426369844&title=Piitsi&desc=&zoom=9&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %2C%7B%22id%22%3A186%2C%22opacity%22%3A50%7D%5D), on UVAY:n virkistysalue, eli käytettävissä. Ja kun siellä päin liikkuu niin Riilahden Storön luola (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6652807.680766383&e=281348.8797587649&title=Luola&desc=&zoom=11&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %2C%7B%22id%22%3A186%2C%22opacity%22%3A50%7D%5D) kannattaa tsekata.
Jos sen kyydin saa Särkisalon puolelle niin siellä kannattaa katsastaa Vårdkasbergetin luola (https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6664574.797454687&e=269241.32874344825&title=Luola&desc=&zoom=9&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %2C%7B%22id%22%3A186%2C%22opacity%22%3A50%7D%5D).
Sääli, kun 6-7 km:n venematkalla saisi ehjän reitin Padvan kärjestä joko Västanfjärdiin (kalasatama) tai Särkisaloon (Niksar). Tietenkään tällaista mahdollisuutta varten tuskin kenenkään investointeja kannattaa tehdä, mutta jos joku muutenkin tuolla sopivalla kalustolla liikkuu, siinä voisi olla mahdollisuus muutamaan uuteen asiakkaaseen kesäkaudella.
Itse olen anarkistishenkisenä ihmisenä ylittänyt esimerkiksi mökillä maastopyörälenkkien yhteydessä Pohjanmaan-rataa mistä sattuu. En kyllä suosittele kenellekään muulle, onhan siinä teoreettinen mahdollisuus jäädä junan alle.
Tuttu juttu täälläkin entisten tasoristeysten kohdalla mutta mietin meneekö virallinen reitti sitten nykyään 25:n vartta.
Jos haluaa välttää tuon tasoristeyksen kannattaa ajaa Skogbyn kautta niin pääsee 25:n alitse, tällä viisii https://goo.gl/maps/QzPxiwpKkF32.
Rannan tuntumassa pääsee itse asiassa Lappohjaan astikin.
Jonkun pitäisi kysyä tuolta Rannikkoreitin "toimielimeltä", ovatko he ottaneet huomioon tuon Leksvallintien onnettomuuden.
Mahtaako Bromarvin tai Särkisalon suunnalla olla minkäänlaisia lauta- / venekuljetuksia vastarannalle? Houkuttelevan näköistä maisemaa, mutta tiet pelkkiä umpiperiä.
Jäitä pitkin vaan
Kun tietää, millainen määrä vettä Strömman kanavassa liikkuu, tuskin tuollakaan ihan herkästi kantavaa jäätä syntyy. Varsinkaan Suomen vähälumisina kesinä, jolloin pyörämatkailu on suosituimmillaan.
Jonkun pitäisi kysyä tuolta Rannikkoreitin "toimielimeltä", ovatko he ottaneet huomioon tuon Leksvallintien onnettomuuden.
Mikä ko. toimielin mahtaa olla, kun sivustolla on vain alueen kuntien matkailupuolen yhteystietoja?
Mikä ko. toimielin mahtaa olla, kun sivustolla on vain alueen kuntien matkailupuolen yhteystietoja?
Ei aavistusta. Varmaan joku kuntien yhteinen toimikunta hääräillyt tuon reitin parissa ja hoitanut merkinnät (onkohan sellaisia?) maastoon.
Kaikesta päätellen pari pimua seisonut viime viikonlopun matkameissuilla Rannikkoreitin™ ständillä. He voisivat tietää. Tai joku noiden ao. kuntien matkailupuolelta.
Fillaritimo
23.01.2018, 11.00
Noi saaristoreitit olis kivoja. Mites roudataan pyörä Turusta sinne jonnekin jos ei omaa autoa halua käyttää? Bussin kyytiin ei kai saa ja junakin on hiukka hankala. Ei minulla kunto riitä anaa ensin Turusta melkein sata kilsaa että pääsee vaikka rannikkoreitille. Tasi sitten vaan suosiolla viikon reissu. :-)
Onko järkevintä pistää pyörä Turussa ruotsinlaivaan ja mennä Ahvenanmaalle ja sieltä sitten yhteysaluksilla? Ei täältä kovin hyvin muilla pienemmillä aluksilla mihinkään pääse.
Menee nyt pikkusen ohi aiheesta, mutta...
...Mites roudataan pyörä Turusta sinne jonnekin jos ei omaa autoa halua käyttää? Bussin kyytiin ei kai saa ja junakin on hiukka hankala.
Saatpa asian kuullostamaan vaikealta.
Sanoisin kuiteskin, että fillarin saa bussiinkin. Jos henkilökohtaisesti kokee junan (vaikka Saloon) ylipääsemättömän hankalaksi sille on toki vaikea tehdä mitään.
Oman auton käyttöhaluttomuutta en ymmärrä joten en osaa siihen sanoa mitään kannustavaa.
Ehkä sun pitää pummata joltain kaverilta kyyti tai ajaa taksilla?
Ei minulla kunto riitä anaa ensin Turusta melkein sata kilsaa että pääsee vaikka rannikkoreitille.
Matka ei tapa vaan vauhti. Turusta on Saloon reilu viiskymppinen, reilusti alle kolme tuntia. Silloin olet Rannikkoreitillä. Matkaa Turusta Saariston Rengastielle vielä vähemmän.
Onko järkevintä pistää pyörä Turussa ruotsinlaivaan ja mennä Ahvenanmaalle ja sieltä sitten yhteysaluksilla? Ei täältä kovin hyvin muilla pienemmillä aluksilla mihinkään pääse.
Se vähän riippuu siitä oletko menossa Rannikkoreitille vai Saariston Rengastielle. Ruotsinlaivalla pääset Ahvenanmaalle kätevästi. Ahvenanmaalta pääset yhteysaluksia käyttämällä liittymään Saariston Rengastielle Kustavissa tai Korppoossa. Jos taas halajat Rannikkoreitille ei ole järkeä matkustaa Ahvenanmaalle.
En tiedä, miten pyörän kuljettaminen bussissa Turusta Saloon onnistuu. Kannattaa kysyä suoraan Vainion liikenteeltä. Se on yleensä aika halukkaasti koittanut ottaa matkustajien tarpeet huomioon. Ja olikohan rannikkoreitti.fi-sivustolla jonkun matkakertomus, johon kuului venematka Nauvosta tai Korppoosta Kemiön puolelle eli eräänlaisen rengasmatkan tuollakin tavalla saa tehtyä. Jollei Turun ja Salon väliä halua polkea (50 km), riittää yksi bussi- tms. kyyti. Mutta onhan siinäkin kohtalaisen mielekkäitä vaihtoehtoja ainakin Paimion ja Salon välillä, ei tarvi aja isoja teitä pitkin. Joko Hajalan ja Halikon kautta tai sitten pienempiä teitä vanhan ykköstien eteläpuolelta suoraan Kokkilan lossille. Tai Paimiosta Sauvon ja Karunan ja sieltä Rungonsalmen sillan kautta Kemiöön.
junakin on hiukka hankala.
Itse koen fillarin kuljettamisen junassa päinvastoin helpoksi. Paikan pyörälle saa varata etukäteen ja se maksaa naurettavat 5 €. Kiekkoja ei tarvitse irroitella kuten joskus busseissa tarvitsee, eikä tarvitse pelätä pyörän vahingoittumista tavaratilassa. Se IC-vaunun pyöränkuljetusteline on lopulta ihan näppärä, mutta aiheutti kieltämättä ensimmäisellä kerralla pään raapimista.
Mulla kulkee usein pyörän mukana Bob Yak, ja sille on täydestä junasta joskus vaikea löytää sopivaa paikkaa. Mutta joka kerta on jonnekin mahtunut.
Fillaritimo
23.01.2018, 20.01
Menee nyt pikkusen ohi aiheesta, mutta...
Saatpa asian kuullostamaan vaikealta. .
No kun se on eläkeläiselle jonka pisin kertalenkki on tähän mennessä 40 km. Nämä Turun lähiseudut olen polkenut, kaipaan uusia maisemia koska pyöräolyn pitää olla kivaa ja mkivaksi sen minusta tekee just se, että menee jonnekin missä ei ole aiemmin ollut.
Oman auton käyttö on ihan mahdollista kunhan vaan löytää hyvän parkkiksen pariksi päiväksi jotta voi yöpyä jossain. Tämä siis Rannikkoreittiä ajatellen. Ahvenanmaalla ei autoa tarvita.
Jos tämä mun haaveeni on liian kevyttä kamaa tälle foorumille, menen muualle kyselemään. Ahnemanmaan taitaapi ola se seuraava kohteeni, sinne pääsee helposti.
Fillaritimo
23.01.2018, 20.04
Itse koen fillarin kuljettamisen junassa päinvastoin helpoksi.
Ilmaisin itseni epäselvästi. Tarkoitin sitä, että junalla ei pääse esim Kasnäsiin josta taas laivalla pääsee vaikka mihin. :-)
Junalla pääsee Hankoon, josta pääsee laivalla Kasnäsiin.
Fillaritimo
23.01.2018, 22.20
Junalla pääsee Hankoon, josta pääsee laivalla Kasnäsiin.
KAs. Pitääkin tsekata Hangonsta lähteviä laivoja. Kiitos.
Oman auton käyttö on ihan mahdollista kunhan vaan löytää hyvän parkkiksen pariksi päiväksi jotta voi yöpyä jossain.
Auto varmaan säilyy esim. Kokkilan lossirannassa tuon ajan ehjänä. Onhan siellä venelaiturikin ja veneilijät autojansa siellä säilyttää.
https://asiointi.maanmittauslaitos.fi/karttapaikka/?share=customMarker&n=6693794.140877655&e=276055.8806048869&title=PARKKIPAIKKA&desc=&zoom=11&layers=%5B%7B%22id%22%3A2%2C%22opacity%22%3A100%7D %2C%7B%22id%22%3A3%2C%22opacity%22%3A100%7D%5D
Vaihtoehtoisesti ottaa majapaikan esim. Kemiön kirkolta ja sieltä tekee päiväretkiä eri suuntiin. Taatusti autoa sielläkin saa säilytettyä.
Jos tämä mun haaveeni on liian kevyttä kamaa tälle foorumille, menen muualle kyselemään.
Tuskinpa vain, joskus vain oletetaan jotain muuta kuin mistä on kyse.
okahkonen
24.01.2018, 14.40
Junalla pääsee Hankoon, josta pääsee laivalla Kasnäsiin.
Pääseekö Hangosta laivalla Kasnäsiin? Kerro lisää!
anttipietila
24.01.2018, 14.47
Pääseekö Hangosta laivalla Kasnäsiin? Kerro lisää!
Lue tuolta. (https://vitharun.fi/fi/aikataulut/oro/)
okahkonen
24.01.2018, 15.57
Lue tuolta. (https://vitharun.fi/fi/aikataulut/oro/)
Wau - kiitos!
Tuostahan saa varsin mukavan reitin Kasnäsistä Hankoon https://www.google.it/maps/dir/Hanko/Ab+Kasnäsudden+Oy,+Kasnäsintie+1294,+25930+Kasnà ¤s/@60.1408228,22.5361811,9z/data=!4m39!4m38!1m30!1m1!1s0x468ce25ff02c47e5:0x31 9e5f55f98a2441!2m2!1d22.964781!2d59.834482!3m4!1m2 !1d23.2215523!2d59.9979804!3s0x468d003efba280ef:0x 13321b118d2c3b7f!3m4!1m2!1d23.2919407!2d60.0610274 !3s0x468daae03b63efe1:0x1619ed3635559464!3m4!1m2!1 d23.2508687!2d60.070103!3s0x468c54d5683527f1:0xa83 bf095fb3436b!3m4!1m2!1d23.2764436!2d60.1657295!3s0 x468c52fd1e5af0a3:0x8563c8e1b434eb74!3m4!1m2!1d23. 0861821!2d60.1671539!3s0x468c5123e6230207:0xf715f5 793ddeded7!1m5!1m1!1s0x468cecda237045b7:0x32b2f9ae 8bd242ca!2m2!1d22.4089477!2d59.9222616!3e0
Ja gravel grinderillä vielä mukavamman.
Fillaritimo
24.01.2018, 22.45
Ihan hyviä vinkkejä olen saanut. Kiitoksia. Ei kun MyMapsiin reittejä rakentelemaan.
Rannikkoreitti laajenee Hangon suuntaan:
https://www.rannikkoreitti.fi/
Sauvon ja Paraisten väliin kaavoitetaan paikkaa sillalle, joten jos rakentaminenkin joskus toteutuu (Kirjalansalmen silta on aivan loppu, joten jotain on lähivuosina pakko tehdä), yhdistäisi se saaristot kivasti ja kasassa olisi melkoinen verkosto.
Enpä ole kuullut hankkeesta, mutta sitä ennen toteutetaan tärkeämmät:
1. Kirjalansalmen sillan täysremppa (tästä ihan päätös)
2. Parainen-Nauvo silta
3. 2. silta Kuusistoon
Eli puhutaan jostain 60-luvun hankkeesta. Niin siis ensi vuosisadalla.
Oishan tuo kiva jos ois rahaa kuin norskeilla, siellä tehdään siltoja ihan eri malliin kuin meillä.
Oishan tuo kiva jos ois rahaa kuin norskeilla, siellä tehdään siltoja ihan eri malliin kuin meillä.
Siellähän onkin käytäntönä, että käyttäjät maksavat ne. Meillä ei haluta edes miettiä moista, jostain syystä.
Totta tuokin, tosin sähköautokuskit eivät maksa.
OT: Stavangerin pohjoispuolella olevalle pikkusaarelle väsättiin silta. Yllättäen pian liki kaikilla saaren asukkailla oli sähköauto; Taisi mennä takaisinmaksuajat uusiksi..
Salon messuilla esitellään rannikkoreittiä, jonka suosio on kuulemma kasvussa. Hyvä niin. Tänä vuonna reittiin lisätään pisto Särkisaloon ja jotain muuta siihen liittyvää.
Rannikkoreitin sivustolla ei tästä vielä tietoa ole. Karttaa katsomalla lauttayhteys Kemiön suuntaan täydentäisi kokonaisuutta kivasti. Voi kyllä olla, ettei tuollaiselle yhteysalukselle ole tarpeeksi kysyntää, joten nähtäväksi jää nuo uudet viritykset.
okahkonen
17.01.2019, 14.21
Salon messuilla esitellään rannikkoreittiä, jonka suosio on kuulemma kasvussa. Hyvä niin. Tänä vuonna reittiin lisätään pisto Särkisaloon ja jotain muuta siihen liittyvää.
Rannikkoreitin sivustolla ei tästä vielä tietoa ole. Karttaa katsomalla lauttayhteys Kemiön suuntaan täydentäisi kokonaisuutta kivasti. Voi kyllä olla, ettei tuollaiselle yhteysalukselle ole tarpeeksi kysyntää, joten nähtäväksi jää nuo uudet viritykset.
Se olisikin hienoa kun Särkisalon Ulkoluodosta pääsisi veden yli Padvaan!
Se olisikin hienoa kun Särkisalon Ulkoluodosta pääsisi veden yli Padvaan!
Joskus 20 v sitten mentiin fillariretkellä Pavdan pohjoiskärjestä Lövnäsenistä vesibussilla muistaakseni Vestlaxiin.
Ei taida enää kyseistä reittiä olla olemassa.
Metsämuija
18.01.2019, 21.53
Tilataksiin mahtui hybridi, maastopyörä, läski ja viikon kamat kolmelle. Lapsen takia lyhennettiin ahvenanmaan reissun pätkiä mantereen päässä. Junalla turkuun, IC toimii vaikkakin läskiä on turha yrittää viralliseen koloon...
Kaikki on siis mahdollista vaikka ajajat eivät ole kovia pyöräilijöitä
Piti ajella tämäkin kesäkuun alussa, mutta taitaa olla kuopattu koko projekti:
https://vitharun.fi/fi/aikataulut/oro/
:mad:
okahkonen
25.05.2019, 22.53
Piti ajella tämäkin kesäkuun alussa, mutta taitaa olla kuopattu koko projekti:
https://vitharun.fi/fi/aikataulut/oro/
:mad:
Olipa kurja tieto
Piti ajella tämäkin kesäkuun alussa, mutta taitaa olla kuopattu koko projekti:
https://vitharun.fi/fi/aikataulut/oro/
:mad:
Mitähän tää nyt...
https://www.wilsoncharter.fi/
Katso aikataulu täältä -->
https://www.wilsoncharter.fi/hanko-kasnas-ja-kasnas-oro
Ymmärsinkö oikein, että suoraa Hanko-Kasnäs -yhteyttä ei ole, mutta Bengtskärin majakan kautta pääsee edelleen Hanko-Bengtskär-Kasnäs -reittiä?
Itsellä on heinäkuulle viikon pyöräretki suunnitteilla ja tuolle Hanko-Kasnäs -yhteydelle olisi ollut käyttöä, jos haluaa käydä sekä Hangossa että Kemiönsaaressa ajamatta samoja teitä edestakaisin.
okahkonen
27.05.2019, 10.20
Itsellä on heinäkuulle viikon pyöräretki suunnitteilla ja tuolle Hanko-Kasnäs -yhteydelle olisi ollut käyttöä, jos haluaa käydä sekä Hangossa että Kemiönsaaressa ajamatta samoja teitä edestakaisin.
Riippumatta lauttojen kulkemisista, tässä ratkaisu: https://www.strava.com/routes/19158361
Huom! Tie #52 on ehkä Suomen epämiellyttävin tie pyöräillä, joten sen käyttö kannattaa pitää minimissään.
Veivaaja
31.05.2019, 12.02
Benkku -yhteys
Onnistuimme rahtaamaan jopa tandemin Hangosta Bengtskärin kautta Kasnäsiin. Tästä on jo pari vuotta. Kokemuksia:
Hanko-Bengtskär ja Bengtskär-Rosala -linjoja ajaa (ajoi?) eri yhtiöt, joten kummastakin on syytä varmistaa asia.
Rosalaan tuova alus on pienempi, joten joskus sen kulku huonommalla säällä on epävarmempaa.
Silloisilla aikatauluilla Benkkuun jäi enemmän aikaa kuin muilla risteilijöillä, kun Hangon lautta tuli ensin ja Rosalan lähti myöhemmin.
Ajoimme Fiskarsin ja Tenholan kautta Hankoon, mikä oli varmasti mukavampi (mutta myös pidempi) reitti.
Jos aikataulu sallii, voin suositella kumpaakin valintaa.
Kyllä mää luen tuosta linkittämästäni sivusta että Hanko-Käsnäs on suora (Hiittinen jos menijöitä?). Pieni präntti siellä sanoo että toinen yhtiö ajaa tosiaan Hanko-Bengtskär - väliä.
Pyörä aina ennakkovaraus ja kuski pakkaa ne läjään... suojaa jo rannalla jos hirvittää.
Metsämuija
06.06.2019, 07.13
Millainen tie tai polku menee Strömman ja Matildan välissä? Kartan mukaan siinä ei olisi tietä koko matkaa.
Helppo, krossarilla tai hybridillä ongelmitta ajettava polku oli ainakin pari vuotta sitten. Ohutrenkaisella maantiepyörällä voi olla mielekkäämpi reitti, jos kiertää Skoilantien kautta.
Metsämuija
06.06.2019, 22.41
Helppo, krossarilla tai hybridillä ongelmitta ajettava polku oli ainakin pari vuotta sitten. Ohutrenkaisella maantiepyörällä voi olla mielekkäämpi reitti, jos kiertää Skoilantien kautta.
Kiitos tiedosta. Toi perheen hybridi voisi sit selvittää sen, muille ei oo polut ongelma.
"Viikonloppuna aloitettiin liikennöinti reitillä Hanko-Örö (https://www.hangotidningen.fi/article/uusi-lautturi-vastaa-oron-reitista-nyt-laiva-pysahtyy-myos-hiittisiin/). Aikataulu on sama kuin edellisvuonnakin, mutta lautturi on uusi. ...
Uutta tälle vuodelle on se, että laiva pysähtyy Hiittisissä.
– Sieltä voi pyöräillä Rosalaan ja ottaa lautta Kasnäsiin. Nyt rannikkoreitin voi pyöräillä ilman paluuvaatimuksia, sanoo Kemiönsaaren matkailupäällikkö Benjamin Donner."
"Vuorot Hangosta Kasnäsiin, Hiittisiin ja Öröseen kulkevat 11. elokuuta asti kolme kertaa päivässä."
Kyllä mää luen tuosta linkittämästäni sivusta että Hanko-Käsnäs on suora (Hiittinen jos menijöitä?). Pieni präntti siellä sanoo että toinen yhtiö ajaa tosiaan Hanko-Bengtskär - väliä.
Pyörä aina ennakkovaraus ja kuski pakkaa ne läjään... suojaa jo rannalla jos hirvittää.
Aika ronskilla kädellä noi fillarit pantiin läjään... melkein teki mieli sanoa, että nyt hei hieman varovaisemmin. Onneksi oma filo tuli pinkan päällimmäiseksi. Saapa tarkistaa Kasnäsissä heti, että jarrulevyt on suorat ja korvake myös.
Vettä lentää tämän pikkupaatin katon yli ihan kunnolla, vesitiiviisti kannattaa pakata.
Pistetään tämän alle, kun ei viitsi aloittaa uutta threadiä. Onko kukaan matkannut taksiveneellä Kemiönsaarelta, Paraisten puolelle vaikka Paraistenporttiin taksiveneellä. Ja RIB kyyti 600€/h on omaan makuun liian tyyris.
Markku Lehikoinen
14.07.2021, 13.13
Heips.
Onkos tuo nyt ihan oikeasti niin, että Öröön ei ole
yhteysalusta tai mitään muuta julkista liikennettä?
Lentolipun hintainen moottorivenekyyti hirvittää.
Onhan saarella kuitenkin hotellia, kauppaa ja
kaikenlaista toimintaa?
Markku Lehikoinen
En tiedä miten paljon lentoliput Örölle maksaa, mutta Wilson Charter ajaa Rosalasta ja Kasnäsistä. 29€ meno-paluu, +5€ fillarista.
https://www.wilsoncharter.fi
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onhan saarella kuitenkin hotellia, kauppaa ja
kaikenlaista toimintaa?
Ainakin ravintola tai parikin löytyy ja ilmeisesti myös majoitusta. Polkupyöriäkin vuokrataan, mutta ne on jotain Jopo-kopioita (Onni?). Toki etäisyydet on maltillisia ja tiestö kunnossa, joten noillakin pärjää hyvin.
Saari on mielestäni käymisen arvoinen paikka, vaikken (tai siksi, etten) rannikkotykistössä ole armeijaa suorittanut.
Markku Lehikoinen
14.07.2021, 20.15
Juu, tuo Wilson näköjään velottaa 78€. Ekana katsoin
toista lautturia, joka mainosti alkaen 9€ per henki per suunta,
siis 36€. Mutta kun tarkemmin katsoi, niin olisi maksanut 112€.
Pelkistä pyöristä 56€. Aika rapsakkaa.
Menossa siis kaksi ihmistä+fillarit.
Menossa ollaan kuitenkin, ongelma enempi aatteellinen,
kuin taloudellinen.
Markku Lehikoinen
Korpoströmistä pääsee myös saarelle: https://aspocharter.vilkasstore.com/epages/aspocharter.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2018122803/Categories/%22Alukset%20ja%20satamat%22
Ja ei se liikennöinti halpaa ole. Myrkkymaalit keväällä telakalla, pakolliset katsastukset alukselle ja turvavarusteille, talvitelakointi, normihuollot ja ylläpitohuollot. Tunnissa palaa 60l löpöä. jne.
Markku Lehikoinen
15.07.2021, 14.49
Ja ei se liikennöinti halpaa ole. .
Juu, ymmärrän toki kaupallisen toiminnan kuviot.
Haikailin vain julkista palvelua.
Markku Lehikoinen
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.