Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Ajotakki talveksi

N.N.
15.09.2016, 00.49
Teinköhän puutteellisen haun, kun en löytänyt tällaista keskustelua? No, vanha hyvä Decathlonin alennusmyynnistä Sanghaista löytynyt B'Twin-talviajorotsi on käyttöikänsä lopussa noin kuuden vuoden jälkeen ja uusi pitäisi saada. Verkosta ostaessa saa kyllä tietää materiaalit, mutta ei kuinka paksuja ne ovat. Tulin tilanneeksi Endura Pro SL Thermal Windproof -takin, mutta kun se saapui perille, tajusin että se on korkeintaan Skotlannin talveen (arviolta maks. -5 C). Koko ja leikkaus olivat kuitenkin sen verran ok että pidän takin +5-5 C-kelejä varten. Sitä kylmemmille keleille pitää vielä löytää toinen rotsi. Urheilullinen leikkaus, hengittävyys ja isot selkätaskut ovat tärkeitä, heijastimet myös hyviä. Vinkkejä?

nure
15.09.2016, 08.17
Paljon riippuu kuskista tuo takin paksuuden tarve. Itse en suosi kovin paksuja kunhan pitää tuulta. Softshell mallia "Lidl" riitti viime talveksi työmatka käytössä, Tarppituotteen kotimainen sitten hädässä kylmemmille.

brilleaux
15.09.2016, 08.27
Goren takki käytössä. Kerrospukeutumisella tuolla on pärjännyt ihmeen pitkälle.

EDIT:kerrospukeutumiseen löytyy muuten hiihtopuolelta toimivaa tavaraa.

Blackborow
15.09.2016, 09.49
Vuosia ollut jo Löfflerin paksumpi (warm) softshell-takki talvikäyttöä varten. Ei mikään vartaloa nuoleva, mutta eipä tuolla talvella ole mitään väliä. Tärkeämpää on, että alle mahtuu tarvittaessa kerroksia. -30 asteessa poljin työmatkaa tuo päällä viime talvena parilla alukerroksella. Toisaalta myöskin lähellä nollaa pelkkä t-paita alla.

Pikkasen alkaa olla kulahtanut tuokin rotsi niin pitäisi raskia ostaa uusi.

LoneWolf76
15.09.2016, 10.32
Ainakin Mavicilta löytyy takkeja, joilla sitten pärjää minimaalisella kerrosmäärällä kolmenkympin pakkasissakin. Vanhemmassa mallistossa oli Inferno ja Cyclone Thermo; hinnan ja kuvauksen perusteella Ksyrium Pro Thermo voisi olla nykyinen Infernon vastine.

LauriA
15.09.2016, 15.53
Ainakin Mavicilta löytyy takkeja, joilla sitten pärjää minimaalisella kerrosmäärällä kolmenkympin pakkasissakin. Vanhemmassa mallistossa oli Inferno ja Cyclone Thermo; hinnan ja kuvauksen perusteella Ksyrium Pro Thermo voisi olla nykyinen Infernon vastine.

Mavic Aksium Thermo softshell itsellä käytössä, todella tyytyväinen. Alkusyksystä pärjää t-paidalla pitkälle pikkupakkasiin asti ja sitten kun laittaa alle kerrastoa niin tulee ensin kyllä kuskin rajat vastaan kuin takin. Isompi ongelma on liiallinen lämpimyys, tarvisi melkein välikausitakin vielä nyt kun päivällä on helposti yli +10C vaikka aamulla voi olla jo nollan tienoilla niin tulee helposti kuuma jos polkee ns. täysiä.

Markku Silvenius
15.09.2016, 16.09
Trimtexin termotakki mikä meidän seuralla (LaPy) on kyllä erittäin hyvä.

Takki talveksi ei ole helppo valinta, koska sisältä tuleva lämpömäärä vaihtelee paljon reenitehosta riippuen ja tietysti ulkolämpökin helposti sen15-20 astetta. Parempi olisikin puhua yläkropan pukeutumisjärjestelmästä (alus-väli-päälysvaatteet+lisäkuoritakki tai -liivi+eri kaulurit eri keleille + eri kelien pipot + eri kelien hanskat jne jne) :D Alakroppa paljon simppelimpi; ainakin itsellä se menee housuissa 1-2 vermeellä.

arctic biker
15.09.2016, 18.21

Takki talveksi ei ole helppo valinta, koska sisältä tuleva lämpömäärä vaihtelee paljon reenitehosta riippuen ja tietysti ulkolämpökin helposti sen15-20 astetta. Parempi olisikin puhua yläkropan pukeutumisjärjestelmästä (alus-väli-päälysvaatteet+lisäkuoritakki tai -liivi+eri kaulurit eri keleille + eri kelien pipot + eri kelien hanskat jne jne) :D Alakroppa paljon simppelimpi; ainakin itsellä se menee housuissa 1-2 vermeellä.
+1

sammug
22.09.2016, 10.46
Olisko jollain jakaa kokemuksia tuosta GBW:n Phantom 2.0 WS SO -takista? Onkohan noissa irrotettavissa hihoissa miinuspuolia kylmissä oloissa?

kervelo
22.09.2016, 12.44
Olisko jollain jakaa kokemuksia tuosta GBW:n Phantom 2.0 WS SO -takista? Onkohan noissa irrotettavissa hihoissa miinuspuolia kylmissä oloissa?

Minulla on muutaman vuoden vanha Phantom satunnaisessa käytössä syksyisin/keväisin. En ole keksinyt mitään varsinaista vikaa noissa irtohihoissa, mutta itselleni ne ovat ihan turhat; en ole kai koskaan niitä irroittanut. Oman Phantomini selkäosa on aika hengittävää materiaalia, ihan kaikkein kylmimmille lenkeille en sitä laittaisi. Muutenhan Phantom sopii kylmälle säälle hyvin, koska leikkaus on ns.comfort fit eli ei yhtä tyköistuva kuin Xenon tai Oxygen: alle mahtuu hyvin kerroksia.

Zemulii
22.09.2016, 12.55
Itellä käytössä Haltin softshell hiihtopuvun takki. Pärjää hyvin kunnon pakkasilla, mutta takataskuja ei tietenkään ole :(

macco
22.09.2016, 12.59
Mulla on Phantom 2.0 ja loistava takki kaikin puolin. Itse olen useasti ottanut hihat pois juurikin sellaisina päivinä kun töihin mentäessä aamut on vilpoisia mutta päivällä kun aurinko paistaa niin lämpöä riittää. Kertoo ehkä jotain takin monipuolisuudesta kun syksyllä/keväällä saatan ajella auringonpaisteessa ilman hihoja ja toisaalta tammikuussa -20 asteen pakkasessa. Eli ei niistä hihoista haittaa ole, ei saumoista kylmä ilma läpi mene.

timpe
22.09.2016, 13.23
Itellä käytössä Haltin softshell hiihtopuvun takki. Pärjää hyvin kunnon pakkasilla, mutta takataskuja ei tietenkään ole :(

Hiihtotakilla menen kanssa, alkuun takataskujen puute harmitti, mutta pidän alla normaalia pyöräilypaitaa ja sinne saa riittävästi mitä talvella tarpeen. Eikä se syötävä/juotava jäädy takin alla.

marco1
22.09.2016, 13.59
Salomonin hiihtotakeissa on malleja joissa on isot takataskut.

sammug
22.09.2016, 15.34
Minulla on muutaman vuoden vanha Phantom satunnaisessa käytössä syksyisin/keväisin. En ole keksinyt mitään varsinaista vikaa noissa irtohihoissa, mutta itselleni ne ovat ihan turhat; en ole kai koskaan niitä irroittanut. Oman Phantomini selkäosa on aika hengittävää materiaalia, ihan kaikkein kylmimmille lenkeille en sitä laittaisi. Muutenhan Phantom sopii kylmälle säälle hyvin, koska leikkaus on ns.comfort fit eli ei yhtä tyköistuva kuin Xenon tai Oxygen: alle mahtuu hyvin kerroksia.

Mulla on Phantom 2.0 ja loistava takki kaikin puolin. Itse olen useasti ottanut hihat pois juurikin sellaisina päivinä kun töihin mentäessä aamut on vilpoisia mutta päivällä kun aurinko paistaa niin lämpöä riittää. Kertoo ehkä jotain takin monipuolisuudesta kun syksyllä/keväällä saatan ajella auringonpaisteessa ilman hihoja ja toisaalta tammikuussa -20 asteen pakkasessa. Eli ei niistä hihoista haittaa ole, ei saumoista kylmä ilma läpi mene.

Kiitoksia info-pläjäyksestä! Juuri tuo monikäyttöisyys houkuttaa, tällä varmaan menisi kivasti pitkälle kevääseen, kun kelit tosissaan lämpiää. Hintakin mielestäni aika kohdillaan kun https://www.sportamore.fi myy 109e. Tämä kauppa on itselleni uusi tuttavuus. Hinnat ovat hyvät myös ainakin muutamissa futsal-kengissä.

jarit
22.09.2016, 15.56
Sportfulin takki oli viime talven käytössä ja pidin siitä.
https://roadcyclinguk.com/gear/sportful-bodyfit-pro-ws-jacket-review.html
Tuota löytyi sinisenä ja mustana bike-discountista jonnekin 120euron hintaan.

anek
23.09.2016, 09.06

Sama löytyy itseltäkin, mutta pärjääkö tällä muka pakkaskeleilläkin? Alusasujen kanssa? Itse olin siinä uskossa, että tällä pärjää johonkin +5 keleihin, alusasulla nollan tuntumiin. Sen alapuolella jokin softshell-asu tjsp.

edit: Mikä malli se tuolta Trimtexiltä on?

macco
23.09.2016, 09.30
Kiitoksia info-pläjäyksestä! Juuri tuo monikäyttöisyys houkuttaa, tällä varmaan menisi kivasti pitkälle kevääseen, kun kelit tosissaan lämpiää. Hintakin mielestäni aika kohdillaan kun https://www.sportamore.fi myy 109e. Tämä kauppa on itselleni uusi tuttavuus. Hinnat ovat hyvät myös ainakin muutamissa futsal-kengissä.

Halpa on. Muutama vuosi sitten Suomessa hinnat poikkeuksetta oli parinsadan euron hujakoilla.

hannupulkkinen
23.09.2016, 12.01
Onko kellään tästä (https://www.xxl.fi/diadora-softshell-jacket-windstop-1617-pyorailytakki/p/1120652_1_style) mitään kokemuksia? Olis halvennuksessa XXl kaupassa. Sofshel kokemukseni mukaan päästää ilmaa lävitse tai ei hengitä ollenkaan. Mitenkähän koot kun italialaiset tuppaa olemaan pieniä. Itsellä mittaa 187 ja painoa 80. Sopisikohan L? isompia ei ole.

turot
23.09.2016, 12.51
Onko kellään tästä mitään kokemuksia? Olis halvennuksessa XXl kaupassa. Sofshel kokemukseni mukaan päästää ilmaa lävitse tai ei hengitä ollenkaan. Mitenkähän koot kun italialaiset tuppaa olemaan pieniä. Itsellä mittaa 187 ja painoa 80. Sopisikohan L? isompia ei ole.

Linkki taisi jäädä, mutta aika varmasti liian pieni jos on Castelli. Itselläni on mitat 177/65, "normaaleissa" vaatteissa jossa S/M välillä, mutta Castellissa L.

jarit
23.09.2016, 12.58
Castelli/Sportsfulissa olen XL ja mitat ovat pituus 181, paino 78, rinta 104.
Hannu on melko varmasti italokoossa XL tai XXL, riippuen rinnan ympäryksestä.

sammug
23.09.2016, 13.35
Onko kellään tästä mitään kokemuksia? Olis halvennuksessa XXl kaupassa. Sofshel kokemukseni mukaan päästää ilmaa lävitse tai ei hengitä ollenkaan. Mitenkähän koot kun italialaiset tuppaa olemaan pieniä. Itsellä mittaa 187 ja painoa 80. Sopisikohan L? isompia ei ole.

Mikäli tarkoitat tätä https://www.xxl.fi/diadora-softshell-jacket-windstop-1617-pyorailytakki/p/1120652_1_style, niin kävin kokeilemassa L-kokoa ja ikävästi oli ahdas kaulan kohdalta, muutoin oli ihan fitti. Olen 185/78 ja kaulakin vissii ihan normaali. XL tuntui jotenkin yleisesti liian löysältä, ehkä tuo merkki ei itselle sitten kovin hyvin istu.

hannupulkkinen
23.09.2016, 17.16
Mikäli tarkoitat tätä https://www.xxl.fi/diadora-softshell-jacket-windstop-1617-pyorailytakki/p/1120652_1_style, niin kävin kokeilemassa L-kokoa ja ikävästi oli ahdas kaulan kohdalta, muutoin oli ihan fitti. Olen 185/78 ja kaulakin vissii ihan normaali. XL tuntui jotenkin yleisesti liian löysältä, ehkä tuo merkki ei itselle sitten kovin hyvin istu.
Jep! Sorry linkkaaminen unohtui. Kiitos. On siis liian piten minulle L kun kaula on aika herkkä. Löysää taas en viitsi ostaa.

paaton
23.09.2016, 19.27
Merlinillä näyttää olevan vielä pieniä kokoja mortirolosta jäljellä. Tämä on käsittääkseni ihan ok takki talveksi.

https://www.merlincycles.com/castelli-mortirolo-3-cycling-jacket-71513.html

N.N.
23.09.2016, 22.41
Koeajoin tänään sen Enduran Thermal Windproof pro sl:n. +8 C, alla windstopper-t-paita, kylmä tuli. Eli tämän rotsin käyttölämpötilan mukavuusrajat n. +12 ja +3 asteen välillä. Muuten ihan kivan tuntuinen ja fiksun näköinen rotsi.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

paaton
23.09.2016, 23.00
Castellin gabba tulee kyllä riittämään helpstikkin lähelle nollaa sopivan aluspaidan avulla. Eilen palattiin lenkiltä 19:30. Lämpötila taisi olla lenkille lähtiessä 14 ja palatessa 9c. Jalassa ohuet nanoflexin pität ja takkina gabba hihattoman verkkopaidan kanssa. Täydellisen sopiva tuohon keliin. Todella kivaa ajaa, kun takki pitää sopivasti tuulta ja hengittää tautisen hyvin. Kylmä ei tule pidemmälläkään lenkillä, koska iho pysyy kuivana. Voi oikeasti pysähtyäkkin, ilman että paleltuu välittömästi.

Alle 10c laitan alle ohuimman merinopaidan ja kylmemmällä pykälää paksumman, tai sitten kokeilen jo tuota alennuksesta hommattua mortiroloa. Sekin voisi olla käyttökelpoinen jostain +8c asti pelkän verkkopaidan kanssa.

N.N.
24.09.2016, 22.01
Castellin gabba tulee kyllä riittämään helpstikkin lähelle nollaa sopivan aluspaidan avulla. Eilen palattiin lenkiltä 19:30. Lämpötila taisi olla lenkille lähtiessä 14 ja palatessa 9c. Jalassa ohuet nanoflexin pität ja takkina gabba hihattoman verkkopaidan kanssa. Täydellisen sopiva tuohon keliin. Todella kivaa ajaa, kun takki pitää sopivasti tuulta ja hengittää tautisen hyvin. Kylmä ei tule pidemmälläkään lenkillä, koska iho pysyy kuivana. Voi oikeasti pysähtyäkkin, ilman että paleltuu välittömästi.

Alle 10c laitan alle ohuimman merinopaidan ja kylmemmällä pykälää paksumman, tai sitten kokeilen jo tuota alennuksesta hommattua mortiroloa. Sekin voisi olla käyttökelpoinen jostain +8c asti pelkän verkkopaidan kanssa.

Näin yksilöllistä on lämmön kokemus. Itsellänikin on Gabba 2, mutta luokittelen sen mukavuuslämpötiloille +18 - +12. Gabbaa pidän ominaisuuksiltaan yliarvostettuna. Hyvän näköinen se on, mutta pääkaupunkiseudulla joka kolmas vastaantulija käyttää sitä. Helsingin maantiepyöräilijöiden kansallispuku.

paaton
24.09.2016, 22.32
Näin yksilöllistä on lämmön kokemus. Itsellänikin on Gabba 2, mutta luokittelen sen mukavuuslämpötiloille +18 - +12. Gabbaa pidän ominaisuuksiltaan yliarvostettuna. Hyvän näköinen se on, mutta pääkaupunkiseudulla joka kolmas vastaantulija käyttää sitä. Helsingin maantiepyöräilijöiden kansallispuku.

No eipä tuossa lämptilassa nyt kamalaa eroa ole? Minulla se mukavuusraja on +15 - +10. Kahdeksassa asteessa en enää lähtisi polkemaan pelkällä gaballa, mutta ei siinä nyt lenkin lopussa viliukaan tullut, mikä minusta kertoo tuosta kankaan kyvystä siirtää hikeä. Iho pysyy kuivana mikä on tärkeintä. Yli 15c en kyllä tuota pysty pitämään, varsinkaan jos pienikään mahdollisuus auringonpaisteelle.

Muutenhan tuo ei minusta ole edes erityisen komea. Taskutkin ovat aika perusmalliset verrattuna goreen tai mavicciin, ei löydy puhelimelle vedenpitävää taskua, eikä erillisiä geelitaskuja. Hyvä kangas ja kohtuullinen istuvuus. Ajon aikana olo on vaan niin kiva, ettei kyllä pysty valittamaan. Gaban kun pitää verrokkina tulevillekkin ostoksille, niin ei tarvitse enää huonoissa kamoissa ajella.
Eiköhän tuota samaa kangasta löydy nykyään muiltakin valmistajilta?

anek
25.09.2016, 10.19
Jaa, eli gabba on enemmänkin vain lämmin paita (eli jersey) kuin aito "takki"?

kervelo
25.09.2016, 10.55

Makuasia, miten sen haluaa luokitella. Mutta ei kuitenkaan ketjun otsikon mukainen talvitakki.

anek
25.09.2016, 11.03
Makuasia, miten sen haluaa luokitella. Mutta ei kuitenkaan ketjun otsikon mukainen talvitakki.
Niin. Mitkä mainitut takit ovat? Goren Phantom ainakin?

Periaatteessa itse jakaisin takit kahteen luokkaan: hiihtoasun veroisiin softshell takkeihin, joilla pärjää pakkasella, ja Gabban yms. kaltaiset lämpimät paitoihin.

erkkk
25.09.2016, 11.13
Mulla jäi Goren Phantom II käyttämättä viime talvena kun ajoin pakkaskelitkin Gaballa.

paaton
25.09.2016, 16.41
Mulla jäi Goren Phantom II käyttämättä viime talvena kun ajoin pakkaskelitkin Gaballa.

Ostin itsekkin goren kehutun tool softshell takin viime talveksi. Taisin pitää sitä kaksi kertaa maastossa. Josain syystä takki jäi vaan käyttämättä.
Tuli aina vaan laitettua sopivan paksuista merinoa ja ohutta takkia päälle.
Gaballa+devoldin expediotion merino paidalla pärjää takuulla -5 asteeseen asti, mutta täytyy nyt kuitenkin testata onko tuo mortirolo mukavampi käytössä ohuen aluspaidan kanssa. Epäilen.

paaton
25.09.2016, 16.44

Juu, niin se on. Mutta tosiaan viime talvella ajelin tyytyväisenä nollaan asti pelkällä taskuun mahtuvalla tuulitakilla.
Ja uskon pärjääväni gaballa lähes kaikki tämänkin talven ajot. Ei vaan pysty ajamaan alle -10c keleissä.

paaton
25.09.2016, 16.48
Periaatteessa itse jakaisin takit kahteen luokkaan: hiihtoasun veroisiin softshell takkeihin, joilla pärjää pakkasella, ja Gabban yms. kaltaiset lämpimät paitoihin.

Itselläni on yksi haltin tuulenpitävä hiihto takki. Se ei eroa kovinkaan paljon gabasta. Sillä ei todellakaan pärjää pakkasilla ilman lämmintä aluspaitaa.
Pitää edestä paremmin tuulta, eikä hengitä yhtä hyvin. Istuu selvästi huonommin alaosasta.

Markku Silvenius
25.09.2016, 21.40
Sama löytyy itseltäkin, mutta pärjääkö tällä muka pakkaskeleilläkin? Alusasujen kanssa? Itse olin siinä uskossa, että tällä pärjää johonkin +5 keleihin, alusasulla nollan tuntumiin. Sen alapuolella jokin softshell-asu tjsp.

edit: Mikä malli se tuolta Trimtexiltä on?

Elite Thermo näyttäisi kauluksessa lukevan. Kyllä sillä pikkupakkasessa pärjää ja olen nykäissyt ohuen (tyyliin nämä selkäänpakkautuvat) tuulitakin sen päälle kovemmissa keleissä mikä on wörkkinyt hyvin. Matala kaulus mutta itsellä sellainen WS kauluri tai turtleneck hattu mikälie blokkaa tuulen about täysin.

paaton
25.09.2016, 22.06
Elite Thermo näyttäisi kauluksessa lukevan. Kyllä sillä pikkupakkasessa pärjää ja olen nykäissyt ohuen (tyyliin nämä selkäänpakkautuvat) tuulitakin sen päälle kovemmissa keleissä mikä on wörkkinyt hyvin. Matala kaulus mutta itsellä sellainen WS kauluri tai turtleneck hattu mikälie blokkaa tuulen about täysin.

Juu, siis tietenkin näin teen itsekkin. Itse asiassa yritän aina sovittaa pukeutumisen niin, että alkuun on pikkaisen vilu ja loppulenkistä voimien mahdollisesti hiipuessa vetäistään tuo ohut, taskuun pakkautuva tuulitakki päälle. Toimii tosi hyvin gabankin kanssa. Lenkille lähteminen arveluttaa, jos ei ole mahdollistuutta säädellä lämpöjä ja hengittävyyttä.

anek
25.09.2016, 23.13

Shirt vai jacket? Niillähän on se takkiversiokin.

rhubarb
25.09.2016, 23.31
Sportfulin takki oli viime talven käytössä ja pidin siitä.
https://roadcyclinguk.com/gear/sportful-bodyfit-pro-ws-jacket-review.html
Tuota löytyi sinisenä ja mustana bike-discountista jonnekin 120euron hintaan.

Ostin itsekin kokeeksi tuollaisen. Vaikuttaa sinänsä ihan pätevältä, mutta kovasti muotoon leikattuna luulen että se jää yhden aluspaidan kanssa ajettavaksi, eli ehkä hieman nollan molemmin puolin.

Pakkasia varten valitsin sitten Castellin Espresso 3-takin, joka on kertaluokkaa paksumpaa materiaalia, ehkä paksuin takki joka minulla on käytössä ollut. Varmuuden vuoksi vielä ylikokoa joten sisälle jää mukavasti tilaa ilmalle ja/tai useammalle kerrokselle.

Aiemmin käytössä on olleet myös Goren Xenon ja Löfflerin San Remo, molemmat ihan hyviä—joskin kummallisilla puutteilla: San Remossa on tolkuttoman lyhyet hihat, ja Goressa Windstopper-kerros loppuu navan korkeudelle vaikka takki jatkuu vielä hyvän vaaksan alaspäin. Kyllä niillä siitä huolimatta sai ajeltua mutta nyt tiedän paremmastakin.

Takkia valitessa suosittelen kiinnittämään huomiota juuri kyseisenlaisiin asioihin. Hihat, vetoketjun yläpään suoja (jonka puute on melkein suora hylsy oikeaan talveen), tuuletusaukot, materiaalien leikkaukset…

kuovipolku
26.09.2016, 10.29
Ostin itsekin kokeeksi tuollaisen. Vaikuttaa sinänsä ihan pätevältä, mutta kovasti muotoon leikattuna luulen että se jää yhden aluspaidan kanssa ajettavaksi, eli ehkä hieman nollan molemmin puolin.

Olisi ihan hauska naljailla että tuli sitten yllätyksenä että takki jonka nimessä on "BodyFit" ei ole mitoitukseltaan kovin väljä, mutta en taida viitsiä uskotella että niin pääsi käymään...

Esittämäsi huomiot hyvän talviajotakin kriteereistä ovat erinomaisen osuvia ja tärkeitä. Jos ei pääse hypistelemään, täytyy yrittää käydä arvosteluja kammalla läpi ja selvittää noita seikkoja. (Muutenhan arvostelujen kommentit siitä miten takilla selviää mukavasti läpi talven on otettava suomalaisen käyttäjän kannalta tietyllä varauksella vaikka brittiläinen talvi voi purevine tuulineen olla joskus hyvinkin kylmäntuntuinen.)

Oman ajotakkiostokseni olen tehnyt ja se on Parentinin Mossa.2 - mutta olen pitänyt sitä vasta lämpimissä ja kalustetuissa huoneissa. Pelkän hypistelyn ja päällepukemisen perusteella voisin kyllä suositella sitä tai en ainakaan tässä vaiheessa kadu valintaani.

Muutenhan taitaa olla niin että monen italialaisen valmistajan mitoitus on pienempi kuin useimmilla muilla. Esimerkiksi juuri Sportfulin ja Parentinin kohdalla minun - vaikka olen ruumiinrakenteeltani hintelä, harteeton enkä erityisen pitkäjalkainen - on valittava S:n sijaan M ja M:n sijaan L.

PS Lämpimin vielä aktiiviliikunnassa käytettäväksi sopiva alusasu on Acliman villaverkkopaita (http://www.aclima.no/products/woolnet/men/woolnet-shirt-crewneck). Sillä voi halutessaan venyttää jonkin muuten sopivan takin käyttöalaa ja toisaalta se kestää pienen ylipukeutumisenkin. Itse tykkään yhden aluskerroksen taktiikasta ja se on osoittautunut kohdallani toimivaksi kuin yleisesti suositeltu kolmikerrospukeutuminen.

Markku Silvenius
26.09.2016, 12.17
Shirt vai jacket? Niillähän on se takkiversiokin.

Takki tietysti..ei nyt ihan heti tule mieleen talvea jolloin olisi voinut ajella pelkällä pitkähihaisella ajopaidalla (viimeiseen +20 vuoteen). Orkkis kymysys oli 'Ajotakki talveksi' :D

rhubarb
26.09.2016, 12.44
Olisi ihan hauska naljailla että tuli sitten yllätyksenä että takki jonka nimessä on "BodyFit" ei ole mitoitukseltaan kovin väljä, mutta en taida viitsiä uskotella että niin pääsi käymään...

Juuh :) Takki on siis sen verran ohutta materiaalia noihin muihin mainitsemiini verrattuna että se ei (minulle) yksinään riitä pakkaskeleillä—ja jopa yhden koon normaalia suurempana muotoonleikkaus on niin ettei sinne oikein mukavasti saisi lisäkerroksia. Esim. krossikisan tuolla kyllä varmasti ajaa mainiosti, joten en kuitenkaan takaisin lähettänyt.

Ahven
26.09.2016, 13.39
Onko olemassa ns. joka sään takkia talveksi? Siis vedenpitävä ja riittävän lämmin softshell takki olisi hakusessa. Mielellään vielä keltainen / heijastava. Suosituksia?

kuovipolku
26.09.2016, 16.01
Mitä pitää talven ajokelien rajoina? Eihän ole olemassa sellaista vaatetta muiksikaan vuodenajoiksi jota toimisivat joka säässä jonkun kahdenkymmenen asteen lämpötilavälillä.

Minkälaiseen ajoon? Rauhalliseen, hikoilemista välttämään pyrkivään työmatka-ajoon? Rauhallisiin mutta pitkähköihin PK-lenkkeihin? Kovaan menoon ja tosissaan treenaamiseen?

Minusta on mahdotonta löytää takkia joka toimisi edes tyydyttävästi kaikissa talvioloissa ja kaikenlaisessa ajossa, vaikka miten yrittäisi valita aluskerrokset sopiviksi.

Mutta silloin kun itse yritin pärjätä yhdellä takilla (eli kun pyöräily oli olevinaan vain sivuharrastus tai jotain jota harrastin odottaessani jalkavaivojen hellittämistä) mulla oli Nalinin Basic-malliston Mantotex- (joskus myös Manto Tex- jos haluaa googlailla) materiaalista oleva "wind- and watertight" (ei siis -proof) ajotakki jolla kyllä pärjäsin. Joskus oli alla pelkkä tekninen teepaita tai polypropyleeniverkkopaita, joskus kaksi kerrosta joista toinen ohutta fleeceä tai villasekoitetta. Koskaan en ajanut todella kovassa pakkasessa (koska kylmä puree ensiksi muihin ruumiinosiin) enkä oikein pitkään vesisateessa, joten aivan joka sään takkina en sitä pitänyt.

jarit
26.09.2016, 16.48
Juuh :) Takki on siis sen verran ohutta materiaalia noihin muihin mainitsemiini verrattuna että se ei (minulle) yksinään riitä pakkaskeleillä—ja jopa yhden koon normaalia suurempana muotoonleikkaus on niin ettei sinne oikein mukavasti saisi lisäkerroksia. Esim. krossikisan tuolla kyllä varmasti ajaa mainiosti, joten en kuitenkaan takaisin lähettänyt.
Jep, cyclo takkina se minullakin on että sillä ajaa iltalenkin jonnekin -5C asti. Muotoon ompelu oli oikeastaan hauska kokemus, kun sen laittoi eka kertaa päälle niin ahdisti hartioista ja rinnasta. Sitten kun käveli talliin ja meni satulaan niin huomasi että tämähän istuu päälle aivan loistavasti.

Ahven
26.09.2016, 17.16
Mitä pitää talven ajokelien rajoina? Eihän ole olemassa sellaista vaatetta muiksikaan vuodenajoiksi jota toimisivat joka säässä jonkun kahdenkymmenen asteen lämpötilavälillä.

Minkälaiseen ajoon? Rauhalliseen, hikoilemista välttämään pyrkivään työmatka-ajoon? Rauhallisiin mutta pitkähköihin PK-lenkkeihin? Kovaan menoon ja tosissaan treenaamiseen?

Minusta on mahdotonta löytää takkia joka toimisi edes tyydyttävästi kaikissa talvioloissa ja kaikenlaisessa ajossa, vaikka miten yrittäisi valita aluskerrokset sopiviksi.

Mutta silloin kun itse yritin pärjätä yhdellä takilla (eli kun pyöräily oli olevinaan vain sivuharrastus tai jotain jota harrastin odottaessani jalkavaivojen hellittämistä) mulla oli Nalinin Basic-malliston Mantotex- (joskus myös Manto Tex- jos haluaa googlailla) materiaalista oleva "wind- and watertight" (ei siis -proof) ajotakki jolla kyllä pärjäsin. Joskus oli alla pelkkä tekninen teepaita tai polypropyleeniverkkopaita, joskus kaksi kerrosta joista toinen ohutta fleeceä tai villasekoitetta. Koskaan en ajanut todella kovassa pakkasessa (koska kylmä puree ensiksi muihin ruumiinosiin) enkä oikein pitkään vesisateessa, joten aivan joka sään takkina en sitä pitänyt.

Kiitti. Olisi tosiaan pitänyt tarkentaa aiempaa viestiä. Tulee enimmäkseen työmatkakäyttöön, 30 min suunta ja kelit -25 - +5 asteeseen. Hikoilu ei haittaa, kun joka pv käyn työpaikalla suihkussa. Jos muuten ei tulisikaan hiki, niin läppäri selässä hiostaa.

Softshell materiaaliin olen tykästynyt. Onko suosituksia vedenpitävistä softshell takeista? Takin alle sitten kelien mukaan riittävä määrä paitoja.

pätkä
26.09.2016, 19.20
Kiitti. Olisi tosiaan pitänyt tarkentaa aiempaa viestiä. Tulee enimmäkseen työmatkakäyttöön, 30 min suunta ja kelit -25 - +5 asteeseen. Hikoilu ei haittaa, kun joka pv käyn työpaikalla suihkussa. Jos muuten ei tulisikaan hiki, niin läppäri selässä hiostaa.

Softshell materiaaliin olen tykästynyt. Onko suosituksia vedenpitävistä softshell takeista? Takin alle sitten kelien mukaan riittävä määrä paitoja.

Castelli Espresso, josta rhubarb kertoo muutama postaus ylempänä. Mulla on tuo sama takki.

Kanuuna
26.09.2016, 23.46
Jos takin hinnalla ei ole väliä niin...

http://www.arcteryx.com/ProductFind.aspx?language=EN&gender=Mens&category=Shell_Jackets

Tuosta takkeja kaikkiin olosuhteisiin. Vedenpitävyyttä räntäloskaan ja hengittävyyttä vähän lämpimämmilekin keleille. Helmat ulottuvat melko pitkälle. Tosin kokemusta ei itsellä takista ole.😅

peruspertti
26.09.2016, 23.50
Brikon shoftshelltakilla (https://www.kappastore.com/uk/7155/briko/0001/Jackets/article/2000DC0)vedin viime talven pikkupakkasista kovimpiin parinkympin pakkasiin mitä suomen Turku tarjosi.

arctic biker
27.09.2016, 05.26

Näinhän asia on!

kervelo
27.09.2016, 08.00

http://www.arcteryx.com/ProductFind.aspx?language=EN&gender=Mens&category=Shell_Jackets

Tuosta takkeja kaikkiin olosuhteisiin. Vedenpitävyyttä räntäloskaan ja hengittävyyttä vähän lämpimämmilekin keleille. Helmat ulottuvat melko pitkälle. Tosin kokemusta ei itsellä takista ole.😅

Arcteryxin takit ja muut varusteet ovat erittäin toimivia, mutta varsinaisiksi pyöräilyvaatteiksi niistä ei kuitenkaan ole. Työmatkakäyttöön ehkä olisivat sopivia.

Ahven
27.09.2016, 10.05

Minulla on periaate, että harrastusvälineisiin ja -varusteisiin voi satsata. Mutta ehkä nämä hinnat kuitenkin ylittää kipukynnyksen...

Silloin menee hyvin, kun pyörissä on enemmän kiinni kuin autossa, mutta jos yhdessä takissa on enemmän kiinni kuin autossa niin se on ehkä vähän liikaa :)

marco1
27.09.2016, 10.36
'Ryxihän on laatumerkki tai ainakaan vielä Amerin omistus ei ole pilannut sitä mutta olisko takkien leikkaukset menneen väljempään suuntaan viime vuosina... Kalliita ovat mutta niin ovat myös monet muutkin, Norronakin on kallistunut melkoisesti.

Pikkaisen edullisempi merkki on Rab jolla takkien mallit ovat sen verran istuvia että toimivat hyvin pyöräilyssä hoikka-normi -kokoisella ruholla. Löytyy esim Camu.fi tai varuste.net.

Rapi
30.09.2016, 21.48
Hei taas :).
Sattuuko löytymään mitään Gabba 2 tyylistä rotsia missä olisi myös taskuja? Mulla noita romppeita mitä kuskata duunin ja takas, et taskut tärkeitä. Mielellään 4 etutaskua, 3:lla pärjään hätätilassa. Mielellään toi clearanse versio, missä irrotettavat hihat.

Muok: Ny mulla käytössä Rukan joku windstopperi, ei hengitä selästä ainakaan yhtään, no se onkin tarkottu prätkäilyyn. Mut silti tossa sisärotsissa on 4 taskua edessä :)

Legsa^
04.10.2016, 06.52
Mä olen tämmönen tuulennussima juuttiköysi mallia 185/130 ja takkien kanssa on tuota koko-ongelmaa. Talven maastoiluihin ja hiihtolenkeille olisi hakusessa tuulenpitävä edestä ja verkkaria tms. hengittävää takaa-tyyppinen takki. Taskuilla ei väliä, mutta jos on, niin plussaa. Netin ihmeellisestä maailmasta löytää nopealla selaamisella vain noita xl/xxl kokoisia takkeja joissa koko voi olla italialaisen makaroonimiehen xxl eli suomalainen M :D Elikkas konsultoida saa semmoisten kauppojen suuntaan joista saisi sopivan kokoisia vaatteita.

bipabupa
07.10.2016, 16.33
XXL:n myyjä möi tällaisen Gore bike wearin windstopper-takin: https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-ws-as-jacket-16-pyorailytakki/p/1115975_1_style . Takki on kuulemma tuulenpitävä ja tiedän kyllä, että kerrospukeutuminen on avain asemassa, mutten millään pääse yli takin ohuudesta. Joten tuliko ihan huti ostos vai pärjääkö tuolla kylmillä keleillä? Takki olisi siis sekä työmatkapyöräilyyn kuin satunnaisesti tapahtuvaan ajoon.

Crumb
07.10.2016, 17.14
XXL:n myyjä möi tällaisen Gore bike wearin windstopper-takin: https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-ws-as-jacket-16-pyorailytakki/p/1115975_1_style . Takki on kuulemma tuulenpitävä ja tiedän kyllä, että kerrospukeutuminen on avain asemassa, mutten millään pääse yli takin ohuudesta. Joten tuliko ihan huti ostos vai pärjääkö tuolla kylmillä keleillä? Takki olisi siis sekä työmatkapyöräilyyn kuin satunnaisesti tapahtuvaan ajoon.
Itsellä sama takki. Olen pärjännyt lyhyellä työmatkalla n. 3 - 15 asteessa pelkkä t-paita alla. Pakkaskeleilläkin uskoisin riittävän aika pitkälle kunhan alla on vähän enemmän vaatetta. Yllättävän lämmin takki ohuudesta huolimatta.

bipabupa
09.10.2016, 10.16
Itsellä sama takki. Olen pärjännyt lyhyellä työmatkalla n. 3 - 15 asteessa pelkkä t-paita alla. Pakkaskeleilläkin uskoisin riittävän aika pitkälle kunhan alla on vähän enemmän vaatetta. Yllättävän lämmin takki ohuudesta huolimatta.

Hitto, pakko kait se on ruveta uskomaan, ettei takki ollut hutiostos. Olen selaillut tuota toista talvitakkithreadia ja taidan varmaankin tarvita kovemmille pakkasille (-15->) hieman erilaisen takin?

paaton
09.10.2016, 10.37
Hitto, pakko kait se on ruveta uskomaan, ettei takki ollut hutiostos. Olen selaillut tuota toista talvitakkithreadia ja taidan varmaankin tarvita kovemmille pakkasille (-15->) hieman erilaisen takin?

Niin siis tämähän on kuoritakki. Jos laitat lämmintä fleeceä tai villaa alle, niin pärjäät varmasti. Henittävyyshän tuossa on se heikko kohta, jos tykkää ajaa reippailla sykkeillä. Mutta mikäli tämä ei ole ongelma, niin hyvä ja sateenpitävä takkihan tuo on. Eivät kaikki ole niin allergisia hengittämättömyydelle kuin minä itse.

okahkonen
09.10.2016, 23.20
Onko kenellä kokemuksia Assoksen iJ.bonka.6 -takista? Hintaa ainakin sen verran, että jos on hintansa väärtti niin täytyy olla tosi hyvä!

erkkk
10.10.2016, 12.38
Niin siis tämähän on kuoritakki. Jos laitat lämmintä fleeceä tai villaa alle, niin pärjäät varmasti. Henittävyyshän tuossa on se heikko kohta, jos tykkää ajaa reippailla sykkeillä. Mutta mikäli tämä ei ole ongelma, niin hyvä ja sateenpitävä takkihan tuo on. Eivät kaikki ole niin allergisia hengittämättömyydelle kuin minä itse.
Pakkaskelien talviajo vaatii jonkin verran eristettä väliin ja eristeet tuuppaa toimimaan huonosti märkänä. Ideaali pakkaskelien talvitakki pitää hyvin viiman pois mutta hengittää niin hyvin että eristeet ei kostu kovillakaan tehoilla. En ole vielä moiseen ihmeeseen törmännyt millään valmistajalla. Aina joutuu säätämään varustusta ajovauhdin ja kelin mukaan ja tekeen jonkin sortin kompromisseja.

ealex
10.10.2016, 13.19
Windstopper, eli WS ei ole vedenpitävä, GoreTex eli GT on. Windstopper on juuri oikea kalvo talvipakkasille, toisin kuin GT. Mutta se WS saisi olla lämpimämmässä materiaalissa, kuin mikä kyseisessä takissa on.

Minulla on tällainen http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear/men/jackets-vests/fusion-cosmo-windstopper-soft-shell-jacket/JWSFUS.html mikä on osoittautunut erittäin toimivaksi. Toimii ainakin +10 - -15C alueella. Kaapista löytyy myös Castelli Gabba 2, mutta en ole keksinyt sille yhtään mitään käyttöä, kun tuo Fusion Cosmo pysyy vielä kasassa. :rolleyes:

JackOja
10.10.2016, 13.27
Määkin meinasin ihmetellä, että puhutaanko foorumilla aina samasta takista kun puhutaan GBW:n Element-takista. Sitähän saa tosiaan neljällä eri kankaalla.

1) Goretex Active Shell
2) Windstopper Active Shell
3) Goretex Paclite
4) Windstopper Softshell

Ainut "talvitakki" noista on vaihtoehto 4. Itse mieltäisin kausitakit silläviisii, ettei alla tarttis kovin montaa kerrosta pitää. Talveksi lämmintä softshelliä ja "vaan joku paita" alle.
Toki onhan vaikka kauluspaitakin hyvä talvitakki kun pistää tarpeeksi lämmintä alle.

Itse hankin tuon vaihtoehdon numero kaksi välikauden tuulitakiksi ja eilen kun lämmintä oli alle kymmenen se olikin jo aika hyvä pitkähihaisella teknisellä aluspaidalla. Luvataan ainostaan veden hyljeksimistä, ei vedenpitävyyttä.

paaton
10.10.2016, 13.30
Windstopper, eli WS ei ole vedenpitävä, GoreTex eli GT on. Windstopper on juuri oikea kalvo talvipakkasille, toisin kuin GT. Mutta se saisi olla lämpimämmässä materiaalissa, kuin mikä kyseisessä takissa on.

Niin tuo active shell kuori, joka taitaa olla ohuinta Windstopper nimikkeen alla myytävistä, on minusta mainio sadetakki. Pitää vettä juuri sopivasti ja hengittää edes vähän. Windstopper kankaissa on tolkuttoman isoja eroja. Gaban ws kangas hengittää luokkaa 10x paremmin, mitä esimerkiksi tämä active shell. Goren power paidassa ja castellin uudessa perfetto jerseyssa on vielä pykälää paremmin hengittävä ja ohuempi ws kangas.

paaton
10.10.2016, 13.41
Jack oja on varmaankin oikeassa oma goren takki on pelkkä activeshell, mutta se on varmaankin tämä gore-tex malli, ei Windstopper. Ainakin kangas on muovista.

Hämärästi kyllä muistan windstopper logon. Täytyykin tarkistaa asia illalla.

paaton
10.10.2016, 14.07
http://www.wiggle.com/gore-bike-wear-contest-20-windstopper-active-shell-jacket/

Mielestäni takkini on tämä. Tarkistan vielä illalla.

Mutta tuon takin läpi ei tosiaan voi hengittää lainkaan. Ilma ei kulje puhaltamalla läpi. Gaban paksumpi ws kalvohan ei vastusta hengitystä juuri lainkaan. Entä jackojan takki? Kulkeeko ilma läpi?

kuovipolku
10.10.2016, 14.43
Minulla on tällainen http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear/men/jackets-vests/fusion-cosmo-windstopper-soft-shell-jacket/JWSFUS.html mikä on osoittautunut erittäin toimivaksi. Toimii ainakin +10 - -15C alueella. Kaapista löytyy myös Castelli Gabba 2, mutta en ole keksinyt sille yhtään mitään käyttöä, kun tuo Fusion Cosmo pysyy vielä kasassa. :rolleyes:

Voisit olla ammatiksesi myyntimies, sen verran taitavasti kehuttu! Minä olen takkivalintani jo tehnyt, meni syteen tai saveen, mutta ihan uteliaisuuttani googlasin yhden arvostelunkin: http://singletrackworld.com/reviews/gore-fusion-cosmo-windstopper-jacket/

Se mitä rupesin miettimään oli että millä lailla maastopyöräilytalviajotakki ja maantiepyöräilytalviajotakki eroavat toisistaan? Uumoilisin että maantiellä kaipaa enemmän tuulisuojausta ja maastossa takin ei tarvitse olla mitoitukseltaan tiukka. Mutta onko muuta? Toisin sanoen mitään syytä miksi hyvä "MTB jacket" ei toimisi myös maantietakkina (tai päinvastoin)?

paaton
10.10.2016, 14.54
Leikkaus. Katutakki toimii maastossa, mutta ei oikein toisinpäin. Jää pussi mahan kohdalle. Maastossa tykkään myös käyttää enemmän kuoritakkeja, eli tunkkaamisen aikana yläkerta on mallia läpihengittävä.

ealex
10.10.2016, 15.02
Itse näkisin täysin päinvastoin. Maastotakki toimii maantiellä, mutta maantietakki ei toimi maastossa, kun napa jää jatkuvasti paljaaksi. :rolleyes:

Minun mahan kohdalla ei jää mitään pussia. Edestä pitkä takki saattaa tehdä laskoksen alavatsan kohdalla, mutta sehän on vain tuplasti lämpimämpi. :)

Kalle H
10.10.2016, 15.14
Mulla on kanssa noi ihan samat 3-vuodenajan takit, myös talvisin käytössä, yhtään takkia en ole ostanut varsinaiseen talvikäyttöön.

Tällä hetkellä löytyy 4 x softshell (montaa eri vahvuutta) ja 3 x kuori (nämäkin vähän eri vahvuisia, osa hupulla ja osa ilman, osa tuuletus vetoketjuilla ja osa ilman). Pukeutumisen päälimmäisen kerroksen valitsen aina vallitsevan sään mukaan, en niinkään ulkolämpötilan mukaan, lumi-/vesisateessa kuori on monesti kivempi, mutta muuten tulee ajettua paljon softshelli päällä. Toisaalta jos esim. talvella lähtee lumipyryssä kovemman sykkeen lenkille niin monesti riittää kalvoton softshell. Toisaalta kommuutteri käytössä mm. toi Enduran MT500 II kuoritakki on ollut yllättävänä monipuolinen noissa +5...-25C lämpötiloissa, vaikkei mitään isompaa sateen/pyryn uhkaa joka päivä olisikaan.

Jos joku takki tuntuu turhan viiveeltä ja tuuli tulee pahasti läpi, niin kannattaa koittaa sen alle merinoverkko (http://www.partioaitta.fi/catalogsearch/result/?q=aclima+verkko)paitaa (http://www.partioaitta.fi/catalogsearch/result/?q=aclima+verkko), tollasen kun yhdistää sopivaan tekniseen alupaitaan niin monen ohuenkin takin kanssa pärjää helposti n. -5C...-10C aikasempaa kylmemmässä lämpötilassa. Jos tollasen verkon kanssa käyttää sitten vielä vaikka vähän tukevampaa villapaitaa (https://www.varusteleka.fi/fi/product/sarma-classic-vaarinpaita-merinovillaa-tummanharmaa/33118?qref=villapaita), niin ohuellakin kuorella tai softshellillä pärjää kyllä erittäin mukavasti tonne -20C...-25C lämpötiloihin asti.

Kovin henkilökohtaisia nää jutut tietysti on, takkeja on kuitenkin kiva olla useampia, jotta vois sitten aina fiiliksen ja lenkin luonteen mukaan vähän vaihdella takkia.

Smo
10.10.2016, 15.29
Jep, mulla on ultraohut softshelli jolla tarkenee +10 - varpaiden ja sormien jäätymispisteeseen asti.. tuntuu kyllä että siitä on nyt vuosien saatossa alkanut puhaltamaan enempi lävitse, ei haittaa maastossa mutta aukealla ja merenjäillä alkaa vilustamaan helpommin

paaton
10.10.2016, 17.42
Määkin meinasin ihmetellä, että puhutaanko foorumilla aina samasta takista kun puhutaan GBW:n Element-takista. Sitähän saa tosiaan neljällä eri kankaalla.

1) Goretex Active Shell
3) Goretex Paclite
4) Windstopper Softshell

Ainut "talvitakki" noista on vaihtoehto 4. Itse mieltäisin kausitakit silläviisii, ettei alla tarttis kovin montaa kerrosta pitää. Talveksi lämmintä softshelliä ja "vaan joku paita" alle.
Toki onhan vaikka kauluspaitakin hyvä talvitakki kun pistää tarpeeksi lämmintä alle.

Itse hankin tuon vaihtoehdon numero kaksi välikauden tuulitakiksi ja eilen kun lämmintä oli alle kymmenen se olikin jo aika hyvä pitkähihaisella teknisellä aluspaidalla. Luvataan ainostaan veden hyljeksimistä, ei vedenpitävyyttä.

No nyt tarkistin tuon oman takkini (http://www.wiggle.com/gore-bike-wear-contest-20-windstopper-active-shell-jacket/), se on nimenomaan tätä windstopper activeshelliä, jolla ei kyllä ole paljoakaan tekemistä esimerkiksi gabassa käytetyn windstopperin kanssa. Äkkinäinen luulisi, että tämä active shell on nimen omaan se hikiliikuntaan tarkoitettu ja parhaiten hengittävä kalvo, mutta ainakaan oma takkini ei hengitä käytännössä lainkaan. Tuo on helppoa todeta puhaltamalla takin läpi.

Eli seison lausunnossani sopii sadetakiksi, eli kuoreksi marraskuun loskasateille.
Minusta tämä takki ei toimi edes pakkasilla, koska kaikki vesi kertyy kalvon sisäpuolelle.

kervelo
10.10.2016, 20.03
Muistaakseni noiden teknisten materiaalien hengittävyys mitataan kesälämpötiloissa, jolloin saadaan niitä vaatteille ilmoitettuja hyviä arvoja. Hengittävyys kuitenkin huononee ilman kylmenemisen myötä. Eli hengittävät takit toimivat parhaiten silloin, kun mitään takkia ei edes tarvita.[emoji1]

paaton
10.10.2016, 20.28
Muistaakseni noiden teknisten materiaalien hengittävyys mitataan kesälämpötiloissa, jolloin saadaan niitä vaatteille ilmoitettuja hyviä arvoja. Hengittävyys kuitenkin huononee ilman kylmenemisen myötä. Eli hengittävät takit toimivat parhaiten silloin, kun mitään takkia ei edes tarvita.[emoji1]

Minusta tuntuu, että jos jossain takissa mainostetaan hengittävyyttä mitatuilla luvuilla, niin se on käytännössä muovipussi hikiliikunnassa.
Hengittävyys ja vedenpitävyys arvot taitavat olla enemmän vaellukseen ja ulkoiluun tarkoitettuja arvoja.
Jos se kalvo tuntuu muovipussilta, niin se on muovipussia :)

anek
10.10.2016, 22.59
Talvella ei onneksi vedenpitävyys ole niin iso juttu, ellei satu leudot loskakelit, niin tuollainen softshell-materiaali on silloin täydellinen. Näitähän on melkein joka hiihtoasussa.

Janu
14.10.2016, 15.37
Mitä ihmettä täällä nyt horistaan? Eikö windstopper nimensä mukaisesti estä ilman kulkemista kalvon läpi? Onko siis ihme jos ei voi puhaltaa kankaan läpi? Sen sijaan ihmettelen suuresti mikä vedätys se on jos jonkin olevinaan-windstopper takin läpi voi helposti puhaltaa. Miten se silloin muka voi pitää tuulta?

Kalvoissahan oleellista on se kuinka hyvin vesihöyry kulkee niistä läpi samalla kun ilma ei kulje. Ja mainospuheista viis niin jos kalvo pitää tuulta niin eihän se hikiliikunnassa kyllä hengitä alkuunkaan riittävästi.

paaton
14.10.2016, 15.42
Mitä ihmettä täällä nyt horistaan? Eikö windstopper nimensä mukaisesti estä ilman kulkemista kalvon läpi? Onko siis ihme jos ei voi puhaltaa kankaan läpi? Sen sijaan ihmettelen suuresti mikä vedätys se on jos jonkin olevinaan-windstopper takin läpi voi helposti puhaltaa. Miten se silloin muka voi pitää tuulta?

Kalvoissahan oleellista on se kuinka hyvin vesihöyry kulkee niistä läpi samalla kun ilma ei kulje. Ja mainospuheista viis niin jos kalvo pitää tuulta niin eihän se hikiliikunnassa kyllä hengitä alkuunkaan riittävästi.

Gabba on windstopperia, goren parhaat softshellit ovat windstopperia. Ne hengittävät ja ilma kulkee läpi puhaltamalla.

Kun tällaisen ohuen Windstopper kankaan laittaa ihoa vasten, vaikkapa irtohihoissa tai ohuessa tiukassa paidassa, niin se blokkaa kyllä tuulen hienosti. Näiden hengittämättömien windstopper activeshell kankaiden ideaa en hikiliikunnassa tajua. Sadekelin kuorena kyllä.

Ketjureaktio
14.10.2016, 16.06
Näin luulin itsekin aikaisemmin, mutta seison oikaistuna. Hengittävyys ei tarkoitakaan vaatteen kykyä läpäistä ilmaa, vaan siirtää kosteutta. Toki kalvo estää vaatteen kykyä siirtää kosteutta jos vertailee samasta materiaalista valmistettua vaatetta kalvolla ja ilman. Mutta vaikkapa puuvillateepaita päästää ilmavirran hyvin läpi ja silti sitoo itseensä tehokkaasti kosteutta, toisin kuin "muovipaita" eli tekninen alusasu joka myös päästää ilmavirran hyvin läpi.

....mutta ainakaan oma takkini ei hengitä käytännössä lainkaan. Tuo on helppoa todeta puhaltamalla takin läpi.

Janu
14.10.2016, 16.25
Gabba on windstopperia, goren parhaat softshellit ovat windstopperia. Ne hengittävät ja ilma kulkee läpi puhaltamalla.

Kun tällaisen ohuen Windstopper kankaan laittaa ihoa vasten, vaikkapa irtohihoissa tai ohuessa tiukassa paidassa, niin se blokkaa kyllä tuulen hienosti. Näiden hengittämättömien windstopper activeshell kankaiden ideaa en hikiliikunnassa tajua. Sadekelin kuorena kyllä.

Eli siis ne kuitenkin päästävät ilmaa/tuulta läpi eivätkä siis ole täysin tuulenpitäviä, mutta ko. käyttöön riittävän tuulenpitäviä kuitenkin? Tämä kuulostaa jo järkevämmälle ja hikiliikunnassa varmasti paljon parempi kuin muovipussiin kääriytyminen.

Paitsi että. Kesän halvennusmyynnistä ostin pitkät goren "tuulenpitävät" succicset ja tänään ensimmäistä kertaa ne jalassa töihin polkiessa totesin niiden olevan muuten oikeinkin hyvät, mutta perillä sai taisteluvarustusta houkutella esiin tomusokerilla sekä sulatella kuumassa suihkussa hyvän tovin. Eli eivätpä ne nyt kovin hyvin tuulta pidä sitten kuitenkaan. Kotimatkaa ja virtsatientulehdusta odotellessa...

Sen sijaan Alturan night vision evo -takki joka on varsinainen muovipussi ei kostunut sisäpuolelta melkein lainkaan, mutta piti ylävartalon sopivan lämpöisenä. Sen paras ominaisuus on kuitenkin runsaat heijastimet ja neonkeltainen väri, talveksi täytyy keksiä joku muu.

kuovipolku
14.10.2016, 17.35
Ajotakeista on sujuvasti edetty taas ajohousuihin, mutta mikäs siinä. Minusta on syytä huomioida kaksi asiaa:

(1) yleensä Windstopper-materiaalia ei ole koko vaatteessa. osa "paneleista" on sitten eri syistä muuta kangasta. Housuissa voi olla niin että paremman istuvuuden tms syyn takia ei sitä välttämättä ole siellä missä sitä voisi ajatella tarvittavan tässä tapauksessa.
(2) Windstopper-materiaali pitää tuulta muttei välttämättä eristä kylmältä. Ilman ja ehkä kuitenkin enemmän satulan kautta tulevaa kylmää torjumaan tarvitaan usein jokin eristävä lisäkerros.

PS Last but not least, satulassa istuminen voi heikentää paikallista verenkiertoa (vaikkei mitään puutumisilmiötä tms ole havaittu) sen verran että kylmänarkuus kasvaa. Tämä on tosin pelkkää tuumailuani,

PPS Mielikuvaharjoittelulla on muuten todettu saavutettavan positiivisia vaikutuksia kylmänsietoon(*). Jos jalkoja paleltaa, voi ajatella olevansa helteisellä biitsillä ja kaivavansa varpaansa kuumaan rantahiekkaan. Tai työntävänsä ne - anteeksi seksismi - lihavan naisen kainaloon.

(*) En ole itse lukenut ainuttakaan tutkimusta vaan ainoastaan kuullut sellaisesta ja senkin kauan sitten. En muista oliko tulos vain se että mielikuvaharjoitelleet pystyivät pitämään jalkojaan jäävedessä pitempään tms vai oliko jalkojen lämpötiloissa mitattavia eroja.

SSGT-92
14.10.2016, 17.50
Eli siis ne kuitenkin päästävät ilmaa/tuulta läpi eivätkä siis ole täysin tuulenpitäviä, mutta ko. käyttöön riittävän tuulenpitäviä kuitenkin? Tämä kuulostaa jo järkevämmälle ja hikiliikunnassa varmasti paljon parempi kuin muovipussiin kääriytyminen.

Paitsi että. Kesän halvennusmyynnistä ostin pitkät goren "tuulenpitävät" succicset ja tänään ensimmäistä kertaa ne jalassa töihin polkiessa totesin niiden olevan muuten oikeinkin hyvät, mutta perillä sai taisteluvarustusta houkutella esiin tomusokerilla sekä sulatella kuumassa suihkussa hyvän tovin. Eli eivätpä ne nyt kovin hyvin tuulta pidä sitten kuitenkaan.
Sää kun fundeeraat tollai ; mutta kun riepu on tyköistuvana päällä,se myös johtaa lämpöä ulospäin jonka sit se ilmavirta vie mennessään.Llaitas siihe alle joku eristävä kerros ni huomaat eron,ohuempikin riittää.
Kyllä,itsellänikin on GBW windstopper housut,ne tyköistuvat.

paaton
14.10.2016, 17.51
PPS Mielikuvaharjoittelulla on muuten todettu saavutettavan positiivisia vaikutuksia kylmänsietoon(*). Jos jalkoja paleltaa, voi ajatella olevansa helteisellä biitsillä ja kaivavansa varpaansa kuumaan rantahiekkaan. Tai työntävänsä ne - anteeksi seksismi - lihavan naisen kainaloon.

Minä olen mielikuvaharjoitellut alakerran jäätymisen pois, ajatelee vain lämpimässä pyöräilyä. Enää puuttuu se ostopäätös tacx neo smartista :)

Janu
15.10.2016, 13.05
Sää kun fundeeraat tollai ; mutta kun riepu on tyköistuvana päällä,se myös johtaa lämpöä ulospäin jonka sit se ilmavirta vie mennessään.Llaitas siihe alle joku eristävä kerros ni huomaat eron,ohuempikin riittää.
Kyllä,itsellänikin on GBW windstopper housut,ne tyköistuvat.

Kotimatkalle taittelin kalsarit lisäeristeeksi/tuulisuojaksi. Auttoihan ne jonkinverran. Hitsin mukavat byysat noin muuten joten täytynee kehitellä joku pysyvämpi eristeratkaisu.

Eikö tätä samaa jäähtymistä sitten muka tapahdu noiden helposti ilmaa läpipäästävien "windstopper" takkien kanssa? Miksei?

Moska
15.10.2016, 13.42
Mulla on castellin puro ajopaita, joka on ohutta softshell tyylistä kangasta. Siitä voi puhaltaa läpi mutta tuuli ei juurikaan tunnu.
Viime sunnuntaina oli 5-6 lämmintä ja loistavasti meni 3,5h lenkki. Alla oli pitkähihainen tekninenaluspaita, ja ainoastaan kengät oli märät (shimano171 ja biltsun neopreenisuojat). Nyt on tarkoitus testata verkkopaitaa alla ja uskon että kesärengaskausi menee näillä tamineilla.
Ei nyt suoraan liittynyt talvitakkeihin tämä postaus, mutta jos vähän avaisi eri materiaaleja. Olin nimittäin ennen ensimmäistä lenkkiä aika epäileväinen tuonkin toimivuuteen ja olisi voinut jäädä ostamatta näpelöinti testillä, mutta oli positiivinen yllätys.

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

pätkä
17.10.2016, 14.13

Haluaisin nähdä myös hengittävyys mttaustulokset kun ilmankosteus on lähellä 100% kuten viime päivinä on ollut.

Taimo M.
20.10.2016, 06.13
Tommosen tilasin itelleni testiin: http://www.bike-discount.de/en/buy/mavic-cosmic-elite-thermo-jacket-467017/wg_id-1743
Punaisena.

SammyB
20.10.2016, 15.16
Omiin kokemuksiin perustuen pidättäydyn hiihtoon tarkoitetuissa asusteissa. Ne toimivat todella hyvin kelissä kuin kelissä. Pakkasen kiristyessä, lisätään alle kerroksia.

anek
21.10.2016, 12.31
Hiihtovarusteet toimivat talvella oikein hyvin. Eihän nuo varsinaiset pyöräilyyn tarkoitetut vaatteet eroa materiaaleiltakaan hirveästi. Kunnon hiihtoasut tuppaavat olemaan aina jotain softshell tmv. hengittävää materiaalia, kun taas pyöräilyasuissa on kuorimateriaaleillakin varustettua. Talven pyöräilytakit ovat vaan tiukempia, aerodynaamisempia ja niissä on takatasku.

cyclomiha
21.10.2016, 16.07
Minulla on talviajotakin uusinta edessä, vanha hyvin palvellut Löfflerin WS San Remo siirtyi eläkkelle asfaltin myötävaikutuksella. Olen miettinyt hiihtotakin hankintaa, koska sellaisia on kehuttu ja jospa innostuisin vielä hiihdostakin. Mutta millainen hiihtotakki? Voisitteko kertoa millaisia hiihtotakkeja käytätte ja mitä laitatte alle -10 tuulisella kelillä ja -20 tyynellä? Minulla oli San Remon alla kovemmilla pakkasilla merinoa ja fleeceä ja hyvin pärjäsi.

Vipa84
05.11.2016, 20.20
Heittäkääs jotai hyvii talvitakki vinkkejä pyöräilyyn, millane kannattaisi ostaa mikä pitää lämpöisenä

jone1
05.11.2016, 21.38
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto-jerzy-ls-16-17-pyorailypaita/p/1122157_2_style
Onko kellään kokemusta miten vertautuu Gabba 2:seen.
itelle gabbasta ei ole iloa alle +5 asteen.

Ski
05.11.2016, 21.43
Heittäkääs jotai hyvii talvitakki vinkkejä pyöräilyyn, millane kannattaisi ostaa mikä pitää lämpöisenä

Tuossa ylhäällä on monta neuvoa ja vinkkiä, takkia ja merkkiä. Se mikä pitää lämpöisenä, on helppo, vastaus on untuvatakki. Mutta jos ajaa ittensä lämpöiseksi, niin kohta on kylmä sisällä. Ellei sitten tuuleta, ja pidä hyvin kerrospukeutumista.

Itse olen valinnut pyöräilyyn suunniteltuja takkeja, paitoja, teknistä aluspaitaa ja kuoritakkia. Monesti on pitkillä reissuilla kuiva paita mukana, tuulitakki varalta, talvisessa pitkässä matkassa on joskus untuvatakki jossain pussissa pyörässä kiinni.

Kuoritakkina pidän tätä:
http://www.trekbikes.com/us/en_US/apparel/cycling-apparel/cycling-jackets-vests/bontrager-lithos-stormshell-jacket/p/12426/

Myös Bioracerin Spitfire Jackettia oon pitänyt.

rhubarb
05.11.2016, 22.18
https://www.xxl.fi/castelli-perfetto-jerzy-ls-16-17-pyorailypaita/p/1122157_2_style

Perfetto taitaa olla uusi nimi Gabban pitkähihaiselle. Castellin talvitakit ovat Senza, Mortirolo, Espresso ja Alpha, about tuossa lämpimyysjärkässä.

Vipa84
06.11.2016, 14.54
Onko tästä kellään kokemuksia, onkohan lämmin http://m.motonet.fi/fi/tuote/4013626/Fox-Bionic-Softshell-takki-oranssi

Jani Mahonen
06.11.2016, 15.06
Olen käynyt sovittamassa tuota Foxin softshell-takkia. Materiaali on paksuhkoa ja tukevaa, mutta uskoisin että itse tarvitsisin sen alle lisäkerrosta lämmittämään. Päällikerroksena varmaan varsin pätevä.

Kemizti
06.11.2016, 15.10
Olen käynyt sovittamassa tuota Foxin softshell-takkia. Materiaali on paksuhkoa ja tukevaa, mutta uskoisin että itse tarvitsisin sen alle lisäkerrosta lämmittämään. Päällikerroksena varmaan varsin pätevä.

Tota saa crc bläkfraidei alesta ja lisäkoodilla clear2016 alle satkuun..

Vipa84
06.11.2016, 15.19
👍 onksulla kokemuksii takista, mite pärjää pakkasilla

Kemizti
06.11.2016, 15.19
👍 onksulla kokemuksii takista, mite pärjää pakkasilla
Ei vielä ;)

Janski80
07.11.2016, 00.00
Tota saa crc bläkfraidei alesta ja lisäkoodilla clear2016 alle satkuun..

Hei,kiitti vinkistä.Pistin takin tilaukseen,harmi kun ei ollut oranssin värisenä enään kokoja jäljellä.

miku80
07.11.2016, 00.39
Viime talvena tuli tuota foxin rotsia käytettyä satunnaisesti ja kyllähän se ihan asiansa ajoi kunhan on sopivasti kerrosta alla..

Highlander
07.11.2016, 11.28
Onko kellään kokemusta miten vertautuu Gabba 2:seen.
itelle gabbasta ei ole iloa alle +5 asteen.
Mielenkiintoista...itsellä Gabba toimii alle -15 kun alla baselayer ja sekä ohut villapaita. -20 se on mennyt vielä tuplavillapaidoilla (paino sanalla ohut) Käsittämättömän kestävää materiaalia tuo muuten on. Takkiin ei jäänyt mitään jälkiä vaikka olkavarsi oli auki kolarin seurauksena. Saumatkaan eivät ole auenneet parin vuoden käytössä.

paaton
07.11.2016, 11.36
Mielenkiintoista...itsellä Gabba toimii alle -15 kun alla baselayer ja sekä ohut villapaita. -20 se on mennyt vielä tuplavillapaidoilla (paino sanalla ohut) Käsittämättömän kestävää materiaalia tuo muuten on. Takkiin ei jäänyt mitään jälkiä vaikka olkavarsi oli auki kolarin seurauksena. Saumatkaan eivät ole auenneet parin vuoden käytössä.

Toimiihan se, mutta paksumpi softshell ja ohuempi merino on mukavampi päällä hikoilun jälkeen.

Highlander
07.11.2016, 11.48
Toimiihan se, mutta paksumpi softshell ja ohuempi merino on mukavampi päällä hikoilun jälkeen.
Varmasti juu...täytyykin joskus kokeilla kun ei ole ollut pahemmin softshell kuteita.

Oulunjulli
15.11.2016, 11.45
Ajellu monta talvea Adidaksen soft-shell rotsilla jossa oli huppu, neljä taskua, tuuletusvetskarit, pitkät hihat&selkä ja muutenkin just sopivasti tiukka. Ostin sen muistaakseni alle 40€ hintaan!!
Näillä samoilla vaatimuksilla koitin katella seuraajaa tuolle, ja yleensä haluaisin toimia niin että vuosi-pari siviilikäyttöä ja sitten harrastuksiin. Jolloin se saa maksaa jotain kun ei ekä päivänä pannuta upouutta parempaa seppälää repaleiksi.

Olipa aika vähän vaihtoehtoja siviilipuolella. Lopulta meni hermot ja rahaa ennakoitua enemmään, ostin tuon: https://www.bike24.com/p2110067.html
Tuo siksikin kun paikallisista liikkeistä ei löytynyt mitään vaihtoehtoa ja tuon merkin kokotaulukko on kerran kokeiltu ja uskalsi tilata.
Pienen siviili ja lenkkikäyttökokeilun perusteella sopii molempiin lähes yhtä hyvin kuin tuo parin kympin uskollinen adidas, lähinnä ärsyttää vain kaksi isoa taskua ja ohut kangas, jolloin luultavasti taskuun laitettu kondomikin paljastuisi yleisölle. Povariin saa sentään kypärälampun akun kun vetää kaula-aukosta piuhan ylös, eikä pullota sitten mahan päällä.

Mutta mutta, en tunne tehneeni ihan tuon arvoista ostosta. Jos joku haluaa kääntää veistä haavassa niin olisko ollut parempia vaihtoehtoja halvemmalla, jos eka rivin vaateet pitää täyttyä?
Toki pyöräilypuoleltakin, jos vaan hupullinen soft shell.

ealex
15.11.2016, 13.29
Minullakaan käytännössä ei toimi Gabba II pakkasella, tai toimisi toki sekin, jos en olisi tiennyt paremmasta. :rolleyes:

Nimittäin Gabba II suojaa liian huonosti tuulelta, eikä ihme, kun koko takki (sekä selkä että etuosa) on samaa materiaalia. Eli maastossa tuulelta suojassa se on lämpimillä alusvaatteilla aivan liian kuuma ja tuulessa (samoilla alusvaatteilla) aivan liian kylmä.

Jotain ylimääräistä tuulenpitävää välikerrosta en rupea pitämään, mielestäni se on päällimmäisen kerroksen tehtävä. :rolleyes:

Bansku81
15.11.2016, 15.12
Puhuuko kaikki tässä ketjussa maantiepyöräilystä vai myös hitaaseen maastomönkimiseen soveltuvista vaatteista? Itse ajelen pieniä siirtymiä lukuun ottamatta melko hitaassa, teknisessä maastossa jolloin alkaa kosteus kertymään hyvin helposti takin sisään. +5 keleihin asti menen teknisellä paidalla ja "maastopyörä paidalla" ja siitä kylmempiin Haglöfsin tai Craftin ohuimmilla juoksu/urheilu takeilla, ihan täydellistä takkia en ole vieläkään löytänyt. Maastohiihto takkeja on myös kehuttu tuohon hommaan, mutta pitäisi ehkä siirtyäkin ennemmin puuvillaisiin huppareihin ja tekniseen kerrastoon, kun tuolla tuulenpitävyydellä ei ole juuri merkitystä. Ja ne ohuimmat juoksutakit menevät käytännössä taskuun mukaan jos kaipaa pitemmille lenkeille esim. tauoille hiukan lisä lämpöä.

paaton
15.11.2016, 15.24
Puhuuko kaikki tässä ketjussa maantiepyöräilystä vai myös hitaaseen maastomönkimiseen soveltuvista vaatteista? Itse ajelen pieniä siirtymiä lukuun ottamatta melko hitaassa, teknisessä maastossa jolloin alkaa kosteus kertymään hyvin helposti takin sisään. +5 keleihin asti menen teknisellä paidalla ja "maastopyörä paidalla" ja siitä kylmempiin Haglöfsin tai Craftin ohuimmilla juoksu/urheilu takeilla, ihan täydellistä takkia en ole vieläkään löytänyt. Maastohiihto takkeja on myös kehuttu tuohon hommaan, mutta pitäisi ehkä siirtyäkin ennemmin puuvillaisiin huppareihin ja tekniseen kerrastoon, kun tuolla tuulenpitävyydellä ei ole juuri merkitystä. Ja ne ohuimmat juoksutakit menevät käytännössä taskuun mukaan jos kaipaa pitemmille lenkeille esim. tauoille hiukan lisä lämpöä.

Talvella lähes kaikki oma ajoni on tällaista. Hengittävä softshell tuulikalvolla toimii hyvin. Esimerkiksi castellin mortirolossa on windstopper kalvo, mutta se hengittää tosi hyvin ja on päällä täydellisen istuva. -5c keleillä ajelin tuolla ohuimmalla merinolla. Kosteus siirtyy takin läpi. Heti maantielle siirtymisen jälkeen kaipaan ainakin itse mortirolon päälle tuulikalvoa, siis sen jälkeen kun takki ja aluspaita on jo hiestä täysin märkä. Pelkkä favesomen liivi toimii hyvin tuulensuojana torsolle, eikä tule tukalaa oloa. Jos kylmyys pääsee yllättämään, niin kaivan repusta tuon moittimani goren active shell kuoritakin. Se ei päästä lämpöä karkuun lainkaan.

Minulla on tuossa naulassa goren tools softshell takkikin odottamassa, mutta en oikein ole keksinyt sille käyttöä. Päällä sellainen semi-fit. Ei se minusta oikein toimi hikiliikunnassa.

okahkonen
15.11.2016, 15.54
Eikö Gabba ole paita - ei takki? Ainakin itse pidän Gabban alla vain aluspaitaa, ja tarpeen mukaan sitten laitan siihen jotain päälle. Yleensä kuoritakin tai liivin.

WetWillie
15.11.2016, 19.36
Gabba löytyy takkina ja liivinä

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

paaton
15.11.2016, 20.29
Gabba löytyy takkina ja liivinä

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla

Kumpikin väärin :)

Highlander
15.11.2016, 21.33
Mavic Aksium thermo...pikatesti 13 km. Tuulta, -2, Alla ohut alupaita. Todella lämmin takki ja pitää tuulta hyvin. Kaula-aukossa ja alaselässä paksumpaa toppausta. Ostin koon M(48) 180/70 mitat. Ei tainnut olla edes S kokoa saatavilla. No vähän löysää on edessä, mutta mahtuupa alle vaatetta kovemmilla pakkasilla. Pitäisi kai hyväksyä tämä "regular fit" eikä valittaa turhaan. Hyvän tuntuinen vetoketju. Made in Indonesia. Näytti olevan jossain viime vuoden mallia 75€ Tuskin on kauheasti eroa tähän uudempaan. Eipä ole paha raha tästä takista.

Sent from my iPad using Tapatalk

noniinno
16.11.2016, 19.08
Itse myös ihastunut Maviciin http://www.fun-corner.de/en/jackets/2278-mavic-sprint-thermo-jacket.html#/32-size-m

Siemenlinko
23.11.2016, 15.45
Xxl:ssä Craft siberian softshelltakki nyt alessa 59,90 , jos sellaista kaipaa.
Itse pistin tilaukseen

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

brilleaux
28.11.2016, 12.05
1) Goretex Active Shell
3) Goretex Paclite
4) Windstopper Softshell

Ilmeisesti mulla on toi vaihtoehto 4. Kokolailla hyvin pärjää läpi talven, kerroksia vaihdellen. Metsäjumpassa pärjään n. -8 asti yhdellä teknisellä aluspaidalla. Kylmemmälle Rukan hiihtopaitaa alle. Joskus oon laittanu Enduran pitkähihaisen ajopaidan vielä takin päälle, toimiva ratkaisu sekin. Alle -20 pitää jo vaihtaa takkia.

Mendota
02.12.2016, 11.32
Xxl:ssä Craft siberian softshelltakki nyt alessa 59,90 , jos sellaista kaipaa.
Itse pistin tilaukseen

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

Ostin tarjouksesta ja muutaman työmatkan perusteella toimii. Jännä miten vähän alle tarvii vaatetta, itsellä on ollut vain pitkähihainen tekninen paita alla ja hyvin tarkenen tuulisessa -5C kelissä.

misopa
02.12.2016, 22.07
^ Tuolla kyllä tarkenee. Itse pärjäsin oikein hyvin -10 asteessa, alla ohut merinovilla aluspaita.

macco
03.12.2016, 17.28
Onko kukaan hankkinut tätä Goren takkia: https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-gbw-gws-so-jacket-1617-pyorailytakki-tuulenpitava/p/1120376_1_style
Lähinnä että mitenhän eroaa vaikkapa tästä: https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-ws-so-jacket-1617-neon-yellow-black-m/p/1120381_1_size_1
Hintaeroa kuitenkin sen 80 euroa.

ViliA
03.12.2016, 18.39
Ei ole alennustakissa mitään kokoa jäljellä jos meinaat netistä tilata ja ainoastaan Vaasan liikkeeseen pätee tuo tarjous.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pahkasika
04.12.2016, 05.04
Kellään kokemuksia enduran luminite 2 takista talvikäytössä, toimiiko pakkasella? Näkyvyys ois tuolla takilla ainakin taattu. Luminite housut löytyy ja -10 asteessa itellä toiminut ihan hyvin ja ei oo tullut kylmä.

Ekke
17.12.2016, 00.02
Oisko kellään ehdottaa maastokäyttöön _kunnolla_ hengittävää kalvotonta softshelliä? Muita vaihtoehtoja ei taida olla jos parasta hengittävyyttä haetaan?

Tänään oli uusi takki koeajossa, mutta paita kastui silti.. Liekkö mahdollista edes pysyä kuivana, alan jo epäileen ettei omalla kohdalla ainakaan :)

paaton
17.12.2016, 00.16
Oisko kellään ehdottaa maastokäyttöön _kunnolla_ hengittävää kalvotonta softshelliä? Muita vaihtoehtoja ei taida olla jos parasta hengittävyyttä haetaan?

Tänään oli uusi takki koeajossa, mutta paita kastui silti.. Liekkö mahdollista edes pysyä kuivana, alan jo epäileen ettei omalla kohdalla ainakaan :)

Kyllä nuo parhaat goren windstopper kalvolliset hengittävät sairaan hyvin. Takin pitää olla vain istuva. Jos maastotakilla tarkoitetaan sellaista lepattavaa pussia, niin se ei vaan toimi.
Goren tools takki on jäänyt minulla käyttämättä tämän vuoksi. Alusasuun jää reilusti ilmaa väliin monesta kohtaa.

Talvella ei ole mielestäni mitään mahdollisuutta pysyä kuivana. Alusasu kastuu aivan väkisin. Hiki pitää vaan saada siirrettyä mahdollisimman hyvin ulos ja heti vauhdin noustessa tai sykkeen laskiessa päälle täytyy vetää tuulta pitävä kuoritakki.

Ekke
17.12.2016, 00.28
Talvella ei ole mielestäni mitään mahdollisuutta pysyä kuivana. Alusasu kastuu aivan väkisin.

No mennään sitten tässä uskossa tuolla uudella takilla.. Ei oo pyörätakki, ja vähän jää pussia eteen, mutta muuten istuu ok. Kalvoton softshell kyseessä, iho pysyi suht. kuivana tunnin lenkillä -10Cssä. Huomattavan paljon parempi mitä edellinen "5000-6000g/m2/24h" hengittävä kalvollinen softshell. Hyvin jo höyrysi tollasessa pikkupakkasessa. :)

ealex
17.12.2016, 11.04

Kalvoton softshell yleensä hengittää huomattavasti huonompi, kuin kalvollinen, koska on huonompaa laatua, näin ainakin kaikissa minun softshell vaatteissa. Talvivaatteissahan kalvon ei tarvitse olla vedenpitävä vaan tuulenpitävä ja harvemmin softshellissa on vedenpitäviä kalvoja. Tuulenpitävissäkin kalvoissa on eroja kuin yöllä ja päivällä, sekä tuulenpitävyydessä että hengittävyydessä.

Vähintään yhtä kuivana pysyn Fusion Cosmo (ei valmisteta enää) takissa talvella, kuin kesällä…

MacKonte
17.12.2016, 11.20
Useamman talven kokeilin löytää työmatka-ajoon ja lenkeille erilaisia vaihtoehtoja hiihtotakeista ja softselleistä. Aluksi oli mukavan lämmin ja lopuksi tuskaisen kuuma. Töihin päästyä oli olo kuin saunasta tulleena. Tänä talvena ei vielä ole ollut kuin -15°C kelejä, mutta nyt olen mielestäni löytänyt omalle kohdalle toimivan kokonaisuuden: alle merinokerrasto, paidaksi pitkähinainen ajopaita ja päälle joko PearlIzumin Barrier W&B tai Provitzin Reflect360 CRS. Muutaman kerran olen kylmimmillä keleillä lisännyt merinon päälle Catmandoon teknisen paidan. Jalassa bokserit, merinokerraston housut, lyhyet bibsit ja NW Traveller-kuorihousut.

Tällä paketilla olen nyt polkenut 15-40km reissuja maanteitä ja kelvejä. Alemmat kerrokset kostuu, mutta ei kastu ja kylmä ei ole ollut kertaakaan - eikä liian kuumakaan. Molemmat takit pitää tuulen, mutta myös hengittää. Kerroksissa lämpimyyden salaisuus :) Pukemisessa on se suurin vaiva...

Ekke
17.12.2016, 11.32
Kalvoton softshell yleensä hengittää huomattavasti huonompi, kuin kalvollinen, koska on huonompaa laatua, näin ainakin kaikissa minun softshell vaatteissa.

Marmot Shield toi oma, Polartec Power Shieldiä ja Marmot M2:sta..

https://youtu.be/5QEVRA6cLPo

(osa tulee hihansuusta/käsistä/päästä/hengityksestä, mutta tuli sitä takin läpikin)

Marmot M3 ja Polartecin kalvollinen Power Shield Pro hengittäis ilmeisesti kumpikin paremmin, en vain löytäny sopivaa takkia tuolla Prolla.

Ihmeellinen kusetusala tuntuu tää rättikauppakin olevan. Hyvin monella valmistajalla oma kangasnimi josta ei löydy mitään tietoja ja speksien vertailu mahdotonta.

J.Kottenberg
28.12.2016, 01.44
Pitäisi takkia hankkia maastopyöräilyyn näihin E-Suomen normitalviin ja johonkin tuonne -5C -8C asti, eli ei ehkä ihan varsinaista talvitakkia jota pohjoisemmassa tarvitaan. Ei tarvi olla sadetakki, jonkinlainen veden hylkiminen riittää ja saisi hengittääkin. Taskuja voisi olla sekä edessä että selkäpuolella.

Enduran Singletrack-housuihin olen tykästynyt. Aika sopivan tuntuinen kompromissi veden pitävyyttä ja hengittävyyttä. Materiaalikin on kestävän oloista, joka on hyvä oksien ym raapiessa.

Onko saman valmistajan takki hyvä? Vai olisiko joku muu takki ehkä parempi? Mitä suosittelette?

JackOja
28.12.2016, 10.38
GBW:n jotain maastomallin softshelliä ehdotan.

J.Kottenberg
28.12.2016, 16.02
Varmaan laadukkaita, mutta mitenköhän kestäviä noi on risukoissa?

brilleaux
28.12.2016, 16.11
GBW:n softshell on kestäny oikein hyvin. Mainio takki muutenkin. Enduran Singletrackin parina itsellä.

lansive
28.12.2016, 16.24
Endura Convert kannattaa kiertää kaukaa. Etupuolen tuulenpitävyys on itkettävän ja säälittävän välillä ja irrotettavien hihojen vetoketjut ei pysy kiinni jos pitää reppua selässä. Ei ihme, että se oli joskus alennusmyynnissä.

JackOja
28.12.2016, 17.04
Varmaan laadukkaita, mutta mitenköhän kestäviä noi on risukoissa?
Hyvin kestäviä.

Kaatumista ja liukumista jäisellä assulla ei kestä. Mut mikäpä kestäis.

J.Kottenberg
28.12.2016, 17.19
Eli kylmempään keliin GBW:n softsell ja tähän normitalvikeliin, joku aste nollan kahta puolen, Enduran Singletrack, voisi olla hyvä yhdistelmä?

arctic biker
21.01.2017, 22.01
Lähetyslistansa mukaan Rose on mulle toimittanut Vaude PrimaPro takin, Primaloft eristeellä mennä tammikuussa. Ny vasta innostuin takin sielunelämään perehtymään. Mainio palttoo, enempi ongelma kuin ohutta aluspaitaa uskaltaa laittaa. Tää on puhtaasti pakkaskelin pusakka ei mikään räntäsateen tai se ainoa kaiken kelin sietävä. Toki nuo leikkaukset , racecut jne kannattaa tarkkoin katsoa.

Lanssi
10.02.2017, 18.13
Enduran Singletrack takki olis kiikarissa, mutta istuvuus kiinnostaa. Olen 182cm ja n. 93kg, vähän kessiä löytyy. L ja XL välillä arvon, alle pitäisi mahtua joku välikerrastopaita. Kellään kokemusta?

Blackborow
26.02.2017, 12.02
Pyöräilyyn soveltuva, tarvittaessa pieneen tilaan pakkautuva ja tietysti tuulta pitävä kuoritakkia haussa. Millaisia porukka käyttää?

Pakko saada lisää helposti kevennettäviä kerroksia, kun eilen erehdyin pistämään merinoa päälle ja se on sitten heti märkänä, kun vähän joutuu nousemaan.

paaton
26.02.2017, 12.16
Pyöräilyyn soveltuva, tarvittaessa pieneen tilaan pakkautuva ja tietysti tuulta pitävä kuoritakkia haussa. Millaisia porukka käyttää?

Pakko saada lisää helposti kevennettäviä kerroksia, kun eilen erehdyin pistämään merinoa päälle ja se on sitten heti märkänä, kun vähän joutuu nousemaan.

Minulla on kahta erillaista kuoritakkia. Kesällä ja joskus talvellakin käytän mavicin tosi hyvin hengittävää ja taskuun pakkautuvaa cosmic pro (https://www.bike24.com/p2159232.html) takkia. Toinen tuulta ja vettä paremmin pitävä takki on goren active-shelliä (http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-oxygen-gore-tex-active-shell-jacket/). Monasti molemmat kulkevat mukana.

Tuo mavicin 100gr takki on oikeasti törkeän hyvä lämmön säätelyn. Selästä täysin läpihengittävä, eikä ole edestäkään samanlainen muovipussi kuin goren active-shell. Gore tosin parempi kun tulee oikeasti vilu aluspaidan kastumisen jälkeen.

Näitä kuoritakkeja löytyy välillä aleista aika sopivasti. Nyt viimeksi ostin oxygen activeshellin (http://www.wiggle.co.uk/gore-bike-wear-oxygen-windstopper-active-shell-light-jacket/) muistaakseni 60e englannista. Leikkaukseltaan tuo on aika paljon tiukempi, mitä maastoon paremmin sopiva elements.

arctic biker
27.02.2017, 08.20
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/712762/race-face-nano-jacket-orange-small . Tämä kulkee talvella melkein aina mukana. Tosin metsänvihreenä.
Ei ole sadetakki mutta 45 min asiallista räntäsadetta kohtuudella kesti, eikä aivan täysin tuulenpitäväkään mutta mulle just sopivasti. L-kokoisena sujahtaa edellä kehumani Primaloftipalttoon päälle. Numeroa pienemmän olen laittanut aihehaavehankintalistalleni.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/race-face-nano-pullover-jacket . Aivan järkevää tekstiä minusta niin reviewissä kuin kommenteissa.

paaton
27.02.2017, 08.47
https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/712762/race-face-nano-jacket-orange-small . Tämä kulkee talvella melkein aina mukana. Tosin metsänvihreenä.
Ei ole sadetakki mutta 45 min asiallista räntäsadetta kohtuudella kesti, eikä aivan täysin tuulenpitäväkään mutta mulle just sopivasti. L-kokoisena sujahtaa edellä kehumani Primaloftipalttoon päälle. Numeroa pienemmän olen laittanut aihehaavehankintalistalleni.

http://blistergearreview.com/gear-reviews/race-face-nano-pullover-jacket . Aivan järkevää tekstiä minusta niin reviewissä kuin kommenteissa.

Tuo vaikuttaa aika pätevältä maasto/kommuutteri käyttöön. Paino näyttää olevan 160gr huppuineen, taskuineen ja vetoketjuineen, eli aika köykäistä tavaraa tuokin. Pelkkä lämmönsäätelyä varten tuulitakki ei minusta saakkaan olla täysin tuulenpitävä. Mavicin takki painaa 80gr, eli sopii helposti vaikkapa kesäpaidan takataskuun. Pirullisen kalliita ovat vaan nämä hyvät tuulitakit ovh hinnoilla.

jone1
05.03.2017, 19.49
https://www.xxl.fi/northwave-extreme-h2o-flex-membran-jacket-2017-pyorailytakki/p/1131729_1_style

http://www.northwave.com/en/product/-extreme_h2o_light_jacket_ls_total_protection

Ei ihan varsinainen talvitakki mutta mainostetaan ympärivuotiseen käyttöön , tuli tilattua kevättä verten kun kohtuu hinnalla sai (69,90€).
Saa nähdä miten vertautuu Gabba 2;sta vastaan joka roikkuu vaatehuoneessa.

paaton
05.03.2017, 20.34
https://www.xxl.fi/northwave-extreme-h2o-flex-membran-jacket-2017-pyorailytakki/p/1131729_1_style

http://www.northwave.com/en/product/-extreme_h2o_light_jacket_ls_total_protection

Ei ihan varsinainen talvitakki mutta mainostetaan ympärivuotiseen käyttöön , tuli tilattua kevättä verten kun kohtuu hinnalla sai.
Saa nähdä miten vertautuu Gabba 2;sta vastaan joka roikkuu vaatehuoneessa.

Vaikuttaa asialliselta takilta tuohon hintaan. Harmi, kun keltaista väriä ei ole tarjolla.

rhubarb
06.03.2017, 12.31
Voisi tehdä vaikkapa ajotakki kevääksi/syksyksi-ketjun.

Mutkaton
06.03.2017, 13.06
Saksan toverit voorumillaan pohtivat vuodenvaihteen molemmin puolin ajotakkiyhtälöjä. Tulos mm. ihan ansiokas esitys runsaisiin subjektopersmetrisiin mittauksiin perustuen. Mahdollisesti jollekin ihan hyödyllinen runsaan takkitarjonnan keskinäisiä eroja hahmotellessa. Tai sitten ei.

http://forum.tour-magazin.de/showthread.php?361171-Gute-Winterjacke-gesucht&p=5448844#post5448844

Laerppi
06.03.2017, 13.23
http://www.partioaitta.fi/norrona-m-svalbard-cotton-anorak

Tuossa hyvä takki pakkaskeleille talvivaelluksille ja miksei myös pyöräilyyn.

marco1
06.03.2017, 14.05
http://www.partioaitta.fi/norrona-m-svalbard-cotton-anorak

Tuossa hyvä takki pakkaskeleille talvivaelluksille ja miksei myös pyöräilyyn.

Ajotakkina käyttänyt satunnaisesti tuota vaihtelevalla menestyksellä, meinaa jäädä märäksi kun lenkin pituus ei riitä.
Sellon P-aitassa oli muutama L ja M hävitysrekissä puoleen hintaan ruskeana.

Blackborow
11.03.2017, 13.40

https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-ws-as-jacket-pyorailytakki/p/1115975_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled24&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+10%2f2017+RIEHA&_ccCt=j1Ls3qVF4gO6oyfl3EDmeXGoz%7eyc7dJ7HuIqBLsyJa eWKDlt5XqDbvMMH0VWmmi8

Oiskohan tuossa nyt sopiva.

paaton
11.03.2017, 13.51
https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-ws-as-jacket-pyorailytakki/p/1115975_1_style?utm_source=Communicator&utm_medium=Email&utm_content=Untitled24&utm_campaign=XXL+Finland+newsletter+-+Week+10%2f2017+RIEHA&_ccCt=j1Ls3qVF4gO6oyfl3EDmeXGoz%7eyc7dJ7HuIqBLsyJa eWKDlt5XqDbvMMH0VWmmi8

Joo, tämä on mielestäni juurikin sama kuin tuo omani, ainoastaan uudempi. Eli ohut kuori. Ei hengitä kovinkaan hyvin, mutta toimii kun tulee oikeasti vilu. Hinta on järkevä. Omani sain muistaakseni jostain alesta 50e.

Laerppi
11.03.2017, 21.38

Todella hyvä takki ja hengittää hyvin, tulee käytettyä myös hiihtolenkeillä nykyäään.

paaton
11.03.2017, 22.10
Millainenhan tämä castellin superleggera on? Varmaankin samantyylinen oikeasti hengittävä kuori, mitä tuo mavicin cosmic pro.

https://www.xxl.fi/castelli-superleggera-jacket-2017-pyorailytakki/p/1128717_1_style

Blackborow
18.12.2017, 11.00
Tuli eilen revittyä vanha Loffler sen verran pahoin, että voisi katsella uutta. Onhan tuo jo muualtakin kulunut. Loffler ei näemmä enää tee vastaavaa takkia, joten joutuu katseleen muuta.

- Vähän paksumpi softshell
- Rintatasku
- Takataskut
- Fleecevuori
- Rento maastomitoitus. Ei maantiekortsuja kiitos.

Kellään mitään ideaa? Jos aiot ehdottaa jotain mikä ei mene noihin spekseihin niin ei tarvitse vastata.

JackOja
18.12.2017, 11.43
^No koska tää on taas näitä kysymyksiä, joissa saa kehua omiansa niin vastaan Gore Bike Wearilta Element tai Power Trail.

Elementissä ei tosin oo rintataskua. Ole tarkkana ostoksilla, noista on monia eri kangasversioita. Ja Power Trail. Power ilman Trailia on maantieasu.

EDIT: korjaan itseäni, Power Trail onkin slimfitttiä

Tai sit se Enduran softshell-takki.

Blackborow
18.12.2017, 11.51
Power Trailia tulikin jo katseltua, että täyttää lähes kaikki vaatimukset. Kuinka isot nuo takataskut niissä on? Meneekö lampun akku?

Näemmä Power Trailissa on iso takatasku, mutta Power Trail thermossa jota katselin ei ole. Hmm..

TMo
18.12.2017, 11.55
^^Gorelta Fusion Tool SO Jacket - sillä on menty aika monta vuotta jo ja täytyy sanoa että toimii erittäin hyvin. Ja täyttää kaikki speksit mitä Blackborrow listasi. http://www.goreapparel.com/gore-bike-wear/men/jackets-vests/fusion-tool-windstopper-soft-shell-jacket/JWFUST.htmlMitäs jengi on muuten mieltä Enduran MTR Primaloft takista? (ei täytä tuota speksiä mutta avaan uuden keskustelun tässä samalla)

Jekkujätkä
18.12.2017, 12.14
Näemmä Power Trailissa on iso takatasku, mutta Power Trail thermossa jota katselin ei ole. Hmm..

Tämän vuoden Power Trail Thernossa on kaksi vetoketjullista, verkkovuorillista takataskua. Niihin menee isompikin akku jos toinenkin.

Minulla oli aivan samat kriteerit uudelle takille ja tähän päädyin.

paaton
18.12.2017, 12.54
Onko maastomiehillä isommat pakit, vai miksi noissa takeissa täytyy olla etumuksen kohdalla reilusti tilaa? Tuo goren tools takki on minusta muuten ok, mutten käsitä väljää leikkausta.

TMo
18.12.2017, 13.46
Onko maastomiehillä isommat pakit, vai miksi noissa takeissa täytyy olla etumuksen kohdalla reilusti tilaa? Tuo goren tools takki on minusta muuten ok, mutten käsitä väljää leikkausta.Voihan se olla että on isommat pakit. Tämä takki on kuitenkin se keskimmäinen vaihtoehto noista kolmesta Goren leikkauksista (Comfort, Slim, Tight). Huomaa että tämä takki ei ole Tools, vaan Fusion Tools ja jossain toisessa takissa jossa nimessä lukee myös Tool voi olla eri leikkaus.

Blackborow
18.12.2017, 13.58
Itselläni ainakin on.

JackOja
18.12.2017, 14.03
^käy sovittaa toi Element (https://www.xxl.fi/gore-bike-wear-element-gws-jacket-1718-pyorailytakki/p/1134842_1_style) extraextraisossa? Softshell-versiota ei näemmä ole tarjolla, mutta tuolla Windstopperilla tsekkaat on malli miellyttävä. Sit tilaat Wiggleltä, Evansilta tai TGStoresta.

Blackborow
18.12.2017, 14.10
Muistaakseni just ton softshell versiota käytin päällä XXL:ssä viimeksi käydessä. Jotenkin lyhyt edestä jolloin alavatsa taatusti kylmettyy.

Pipo
18.12.2017, 14.23
Power Trail Thermo on pätevä takki ja mielestäni paljon paremman mallinen kuin Element.

paaton
18.12.2017, 14.38
Näissä power sarjan vaatteissahan on mielestäni sama tiukka ja hyvä leikkaus, mitä aiemmassa alp-x sarjassa.

paaton
18.12.2017, 14.44
Muistaakseni just ton softshell versiota käytin päällä XXL:ssä viimeksi käydessä. Jotenkin lyhyt edestä jolloin alavatsa taatusti kylmettyy.

Tämä on muuten varmasti totta. Jos siis ajaa jossain farkuissa :) Hyvissä housuissahan tulee suojaa napaan asti. Tuon tools takin ongelma on juurikin se, että muutenkin löysä etumus jaa liian pitkänä pussille ajoasennossa.

hasanen
21.12.2017, 13.17
Ekoi:lla talvitakkeja puoleen hintaan. Mulla on käytössä Ekoi:n pyöräilyvaatteita ja olen todennut ne hinta/laatu-suhteeltaan todella hyviksi. http://www.ekoi.com/fi/27-pyorailytakit

MacKonte
21.12.2017, 15.45
^Tilasin edellisestä -50% alesta Comp10-takin ja on aivan erinomainen sekä laadultaan että käytettävyydeltään. Nyt on alessa myös käsineitä, tosin lämmitettävät ovat "ehtyneet varastosta".

santei
19.01.2018, 14.19
^Tilasin edellisestä -50% alesta Comp10-takin ja on aivan erinomainen sekä laadultaan että käytettävyydeltään. Nyt on alessa myös käsineitä, tosin lämmitettävät ovat "ehtyneet varastosta".

Meneekö tuo tosissaan myös pakkaskeleillä? Tuotekuvien perusteella kuvittelis enemmän olevan johki 0-+5 asteelle tarkoitettu.

MacKonte
19.01.2018, 16.37
^Ei se varmaan sellaisenaan, mutta -10°C pakkasella päällä oli Catmandoon tekninen alusasu, Ekoi thermal bibsit, pitkä noname (Luhta outlet) ajopaita ja Comp10-takki. Kokonaisuus toimi mainiosti. Ei palellut eikä tullut hiki. Kylmempää ei vielä ole ollut, joten kokemusta pakkaskelistä ei ole (minusta -10°C ei vielä ole ”pakkanen”) :D

Ps: hanskatkin sain tilattua ja toimivat kuten luvataan.

Smo
19.01.2018, 16.44
Mulla on ohuita softshellejä yleensä, porukka varmaan luokitteliks ne välikauden tai kesän vaatteiksi mutta niissä ei tule kuuma ja saa sopivan lämpimiksi kerroksia lisäämällä säästä riippuen ulkoilualusvaatetta/fleeseä/merinoalusvaatetta.

arctic biker
19.01.2018, 18.09
Vauden Primaloftipalttoo, nykyiseltä nimeltään Minaki on ny 2 vuotta ollut. Mun hoikkaselle 173cm varrelle on 52/L koko just ja just passeli, alle mahtuu nippanappa pari hyvin ohutta paitaa. Päälle sitten kun keli kylmenee -10c pahemmalle puolen jotain, ainakin paluumatkalle! Liivit eli Giletit on kyllä imo hyviä. Tällä säikeellä turhan unohduksissa.

arctic biker
19.01.2018, 18.13
Ja ihan offtopiccina , voi vattu näitten kamppeitten leikkauksien kanssa pelaaminen. Yritä ny siinä netissä kattoa slimfittiä, regulaaria ja ties mitä, fittu.

Kommuutteri
19.01.2018, 20.37
Tourin testitehdas myllytti nyt joukon primaloft ja vastaavia - takkeja. Pitihän se Löffler sitten hommata. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180119/559e240d438b1857273310d90701346d.jpg

Sent from my iPad using Tapatalk

Fuuga
19.01.2018, 22.32
#Ruska2017:ssa tiputin kuoritakkini jonnekin Varkauden ja Joensuun välille ja Rovaniemi oli ensimmäinen pysähdyspaikka, josta löytyi ihan kauppojakin. Sieltä löytyi Sportiasta alennuksessa Pearl Izumin Select Barrier, jonka ostoa en ole vielä katunut. -3 ja lämpimämpi keli tarvitsee alle vain merinovillaisen lyhythihaisen ajopaidan. Kylmemmälle vaihdetaan lyhythihainen pitkähihaiseen. Kuitenkaan lämpimämmälläkään kelillä takki ei ole tukahduttava kainaloiden ja kylkien hengityskaistojen ansiosta. Etumus täysin tuulen ja sateen pitävää. Takana hengittävämpää ja pienen sateenkin kestävää. Sisällä ohut fleecevuori.