Näytä tavallinen näkymä : TRP Spyre säätönamiska jumissa
Uuden TRP Spyren palan säätönamiska (pad adjuster) on jumissa, ei hievahda suuntaan eikä toiseen. Uskaltaako vääntää vaan helvatan kovalla voimalla vai mikä avuksi?
Kahet setit Spyrejä löytyy ja kaikissa neljässä satulassa ne kuusiokolot on ollut aika tiukalla alkuunsa. Kai sulla on siellä ilmarakoa palojen ja levyn välissä? Jos on niin sitten vääntäisin vaan reilusti että pala menee sisään päin. Suunta on muistaakseni myötäpäivään mutta tarkasta teksti myös jarrusatulassa.
Ongelma on just se, että pala hinkkaa kiinni ja pitäisi saada sitä irti levystä... Eli ei ole ilmarakoa toisen palan puolella ollenkaan.
Varovasti jotain voiteluainetta sisään, omat spyret jumittaa aina välillä.
Ootko varma ettet ole kolauttanut jarrusatulaa mihinkään? Säädä koko jarrusatula oikealle kohdalle? Jos haluat kokeilla palojen säätöä niin irroita kiekko, löysää vaijeria ja koita sitten säätää ensin paloja sisään päin.
Oon joo varma. Vaikka säätäisin jarrusatulan kohdalleen, niin se ei taida poistaa sitä ongelmaa, että ne säätöjumiskat on täysin jumissa?
Kuten sanoin niin "Jos haluat kokeilla palojen säätöä niin irroita kiekko, löysää vaijeria ja koita sitten säätää ensin paloja sisään päin."
Käytä hyvässä kunnossa olevaa kuusiokoloavainta ettei ruuvinkanta pyöristy. Melkoinen naksahdus siitä lähtee kun sen ruuvin saa liikkeelle.
Älä säädä paloja sisäänpäin jos ne koskettavat levyä, pahimmillaan saat levyn kieroksi tai sen säätöruuvin rikki.
Ne on kaikki TRP:t alkuus jumissa koska niissä on ruuvilukitetta ja itekkin ole parit pienemmät 3mm kuusiokoloavaimet vääntänyt korkkiruuviksi kun ei alkuun ole meinannut aueta.
Ei niitä rikki saa joten kunnon avaimella vaan auki se niin rupee pelittämään.
Ja jos noissa on ruuvilukitetta, niin lämpöä peliin. Kuumailmapuhallin, töhötin tmv. harkiten käytettynä sulattaa liiman. Rutiinijuttu.
Huomasin ettei kannata ihan ääriasennoissa pitää, sinne juuri tuppaa jumittamaan pahimmin.
Oikeesti.lukemattomat ovat tuhotut pultin/ruuvin kannat - pahimmillaan koko ko ponentti, sen sijaan, että olisi vaivauduttu lämmittämään hetki. Niin turhaa. Mutta vääntäkää vaan. :D
Aika "tekijä" saa olla ketä tuon onnistuu vääntämään rikki.
Vääntämällä lähti auki. Ei tosin tohtinut itse, joten käytin Kivenlahdessa, jossa irrottivat jarrun ennen vääntämistä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.