Näytä tavallinen näkymä : Narisevat pyöräilykengät
Jostain syystä pyöräilykenkäni (mtb) ovat alkaneet narisemaan. Ensin joskus vähän ja nyt sitten koko ajan, kun jalka liikkuu. Pyöräillessä varsinkin vasen jalkine on äänekkäämpi. Kävellessä kuuluu mahdoton nirskun-narskun molemmista kengistä.
Onko mitään tehtävissä? Mielestäni minä olen ainoa, joka saa narista, pyörästä eikä välineistä saa kuulua mitään ääntä.
Edelliset kengat (Vittoria) olivat varsin tasalaatuisia: molemmista pohja irtosi kantapäästä samana päivänä Mallorcalla. Pepen pyöräkaupasta (L'Arenal) ostin nämä kengät (Sidi) sipanneiden sijaan.
Sama täällä, Giron Privateerit narisee todella ärsyttävästi. Klossit on aikamoisen kireällä, pitääkö kiristää kunnes narina loppuu vai onko vain kenkien ominaisuus?
Olen joskus suihkauttanut varovasti silikoni sprayta klossin ympärille kengän pohjaan. Narina on vähentynyt mutta ei kokonaan loppunut.
magnuken
14.09.2016, 16.18
Enen vanhaan hienomman väen piirissä kengän narina oli erittäin toivottu ominaisuus, se nimittäin osoitti varakkuutta ja korkeata sosiaalista asemaa. Kun ylhäinen herra tilasi kenkänsä suutarilta, niin hän usein pyysi siihen myös narinan, joka suutari niihin lisähinnasti teki. Eli ei siitä narinasta ainakaan huolissaan kannata olla!
Sama täällä, Giron Privateerit narisee todella ärsyttävästi. Klossit on aikamoisen kireällä, pitääkö kiristää kunnes narina loppuu vai onko vain kenkien ominaisuus?
Voisko narina johtua klossien sijaan nahkan hinkkauksesta? Jos on nahkakengät niin joku kengän osa hinkkaa toista osaa ja se aiheuttaa narinaa. Ei siis itse klossi ollenkaan? Jos näin, voisi kokeilla kaikkiin kengän väleihin missä nahka pääsee hinkkaa nahkaa suhauttaa jotain nahanhoitoainetta. Voisi rauhoittua narinat.
Mulla on samaa ongelmaa shimanon kenkien ja polkimien kanssa, joskus rasvaa polkimien jouset niin hiljenee jonkin verran. Muuten olen tod. tyytyväinen shimanon toimivuuteen ja luotettavuuteen, etten ko. narinan takia viitsisi ruveta kenkiä/polkimia vaihtamaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.