Näytä tavallinen näkymä : Wattimittari: 4iiii
 
 
Olen miettinyt kyseisen wattimittarin hankkimista. Vain vasen.
vanha mies tarvitsee leluja jaksaakseen harrastaa.
Nettisivuilla tulee hinta euroissa esille. Valmistaja ilmeisesti Amerikassa. Onko kukaan tilannut tai tietääkö joku, tuleeko hintaan tullimaksut lisäksi?
Nettiostosten tulleista:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/ukk/index.jsp
Jos tilaa EUsta niin ei mene tulleja, vaikka täältä
http://www.probikekit.co.uk/cycling-power-meters/4iiii-precision-2.0-3d-power-meter-ultegra-6800/11273319.html?settingsSaved=Y&shippingcountry=FI&switchcurrency=EUR
Vaikka et tätä kysynytkään, niin melkein ottaisin edullisemman poljinversion (ainakin tuohon brittikauppaan verrattuna) ja sais esim. suomalaisesta liikkeestä: http://www.tonitoni.fi/bepro-s
Amerikan hinnassa kiinnosti versio, jossa oma kampi liikkuu meren yli ja takaisin.  Ilmeisesti Euroopan puolella tuota mahdollisuutta ei ole.
kiitos pedaalivinkistä jhalmar!
Ääni stagesille jos pussi kestää.
Pelannu kun junan vessa. Eikä pelkoa mahdollisena betatestaajana olosta;-)
Kivenlahden pyörähuollosta sain oman Stagesin samaan hintaan, kuin olisi irronnut ulkomailta netistä
Seurasin 4iiin tehomittarin alkutaivalta vuosi sitten ja sen ongelmien vuoksi ostin Stagesin. Tosin nyt 4iii taitaa olla jo. Vakaa
Kyllä 4iii:lle voi lähettää kammen. Ainakin näin vastasivat rainmakerin sivuilla. 
Samasta syystä itseänikin houkuttanut tuo kammen lähettäminen.
Pistäisi postiin talvella ja se muutaman viikon aika ei olisi mikään ongelma.
Mietin 4iiii:tä aikaisemmin. Päädyin Stagesiin siksi, että hinnassa ei ollut paljoa eroa, ei tarvinnut lähetellä kampea minnekään ja Stages tiedetään luotettavasti toimivaksi. Stagesin kanssa ei ole ollut ongelmia. Kammen lähetys valmistajalle olisi lisäksi katkaissut pyörän käytön epämääräiseksi ajaksi ja aiheuttanut lähetyksen osalta vaivaa.
Tähän sitten mielikuvaharjoitus kahden valinnan välillä.
1. Hankit 4iii:n omaan kampiin. Kolmannella kevään ulkolenkillä havaitset että anturissa on häikkää.
   A. Lähetät kammin huollettavaksi valmistajalle ja et ajele pyörällä ennalta määräämmättömänä aikana. 
   B. Ajelet kesän ilman tehodataa ja lähetät kammin huoltoon vasta kauden jälkeen.
2. Hankit Stages:in. Kolmannella kevään ulkolenkillä havaitset että anturissa on häikkää.
  A. Sovit myyjän kanssa takuuhuollosta ja asennat pyörän alkuperäisen kammin takaisin ja ajelet ennalta määräämmättömän ajan ilman tehodataa.
  B. Sovit myyjän kanssa takuuhuollosta ja myyjä asentaa tilapäistehokammin tilalle ja ajelet tehodatan kanssa. Voisin kuvitella hyvän asiakaspalvelun omaavan kauppiaan toteuttavan myös tälläisen mahdollisuuden, mutta en ota vastuuta.
Kai nyt jokaisella on vahintaan kolme eri kampisettia nurkissa lojumassa mahdollisten ongelmien varalta?
Stagesin loppuunmyynnista vasen kampi edukkaaseen hintaan ja kovaa ajoa paalle.
Jos kampeen osia tilaa Kanadasta, niin 4.7% tullimaksu TARIC tietokannan mukaan. Lisäksi ALV ja kuriirin kulut. Tullauskuluissa voi säästää, jos hoitaa tullaustoimenpiteet itse.
Jos kampeen osia tilaa Kanadasta, niin 4.7% tullimaksu TARIC tietokannan mukaan. Lisäksi ALV ja kuriirin kulut. Tullauskuluissa voi säästää, jos hoitaa tullaustoimenpiteet itse.
Kuriiriyhtiön hoitamasta tullauksesta luopuminen aiheuttaa yleensä säästöä ainoastaan noin 15 eur (Fedex). Itse yleensä maksan tuon summan, jolloin paketti tulee vauhdikkaasti perille asti.
Nostetaas vähän tätä keskustelua pinnalle, koska kiinnostaisi tämän valmistajan wattikampi. Onko kellään (pidemmän aikavälin) käyttökokemusta?
Tuo Stagesin vaihtoehto myös mielessä, mutta aika paljon netissä kritisoidaan luotettavuutta tai sen puutetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nostetaas vähän tätä keskustelua pinnalle, koska kiinnostaisi tämän valmistajan wattikampi. Onko kellään (pidemmän aikavälin) käyttökokemusta?
Tuo Stagesin vaihtoehto myös mielessä, mutta aika paljon netissä kritisoidaan luotettavuutta tai sen puutetta.
Sent from my iPhone using Tapatalk
On. Ensi ongelmien jälkeen on toiminut kuin junan vessa. Ne kaikki tehonheittelyt johtuivat rikkoontuneesta patteriluukunkannesta. Kilometrejä takana noin 5tkm.
Stagesissa taitaaa kuitenkin olla automaattinen lämpötilankompensointi, jota tästä ei löydy. Kesällä tuo ei ole minusta millään tapaa ongelma, enkä ole tehnyt garminista kalibrointia ennen lenkkejä, vaikka sitä suositellaankin. Kovasti ne 4iiii:llä väittivät, ettei 20c asteen ero vaikuttaisi kuin 1-2% verran näyttämään, mutta uskoo ken tahtoo.
On. Ensi ongelmien jälkeen on toiminut kuin junan vessa. Ne kaikki tehonheittelyt johtuivat rikkoontuneesta patteriluukunkannesta. Kilometrejä takana noin 5tkm.
Stagesissa taitaaa kuitenkin olla automaattinen lämpötilankompensointi, jota tästä ei löydy. Kesällä tuo ei ole minusta millään tapaa ongelma, enkä ole tehnyt garminista kalibrointia ennen lenkkejä, vaikka sitä suositellaankin. Kovasti ne 4iiii:llä väittivät, ettei 20c asteen ero vaikuttaisi kuin 1-2% verran näyttämään, mutta uskoo ken tahtoo.
Kiitos, tästä sai taas vähän lisää potkua hankintaprojektiin[emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Superflyer
01.04.2019, 23.35
Nyt on käyttökokemusta reilu vuosi erilaisissa säissä ja ajossa. Pääosin tosin ollut viime aikoina trainerissa olevassa pyörässä kiinni. Hyvin on toiminut. Paitsi tähän päivään saakka. Eilen toimi ihan hyvin. Tänään laitoin Zwiftin päälle ja lähdin polkemaan. Aloin ihmetellä kun avatar viiletti tuhatta ja sataa ruudulla kunnes tajusin wattilukemat: päälle 2000 w koko ajan.
Yritin kalibroida vehjettä ja vastaukseksi tuli että "Zero offset error". Yritin ottaa patteria irti jne. Ei apua. Zero offset error edelleen. Samoin yritin korjata 4iii:n virallisen ohjeen mukaisesti hoonaten patterin kosketuspintoja yms. Ei tulosta edelleenkään.
Sitten löysin netin syövereistä tämän ohjeen, jossa joku olis saanut 4iiii:ltä standardivastausten lisäksi: https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/b55zcr/4iiii_power_meter_zero_offset_error/
 (https://www.reddit.com/r/bikewrench/comments/b55zcr/4iiii_power_meter_zero_offset_error/)
Ohje lyhyesti: irroita paristo ja käännä se toisin päin niin, että kosketat plussapuolella molempia virtapintoja mittarissa. Eli siis laitat pariston väärin päin mittariin. Ei tarvitse laittaa patterin koteloa kiinni. Tämän jälkeen lähti toimimaan kuin unelma. Tehot olivat taas normaaleja, eli säälittäviä.
Coasting
01.04.2019, 23.48
Tuo antureiden oikosulkeminen on normiohje myös suunnolla ja garminilla. Jos sykevyöt kränää ainakin.
Törmäsin 4iiiin "uuteen" ominaisuuteen. 
https://4iiii.com/the-4iiii-powermeter-that-finds-your-bike/
Eli mahdollisuus träkätä, esim luvattoman käyttöönoton tapahtuessa. Onko joku jo ehtinyt testata toimivuutta?
Töiden jälkeen pitää koittaa testata, saako tuota pelittämään.
Vaatisi kyllä yleisemmän softan. Nythän kadonnut pyörä pitäisi osua toisen 4iiii käyttävän puhelimen bt kantamalle.
Tai tuon Chipolo apin. Periaatteessa mielenkiintoinen, mutta tuuria pitää olla, jos Suomessa sattuu varastettu pyörä jomman kumman apin kantamaan.
Ei taida tosin tuo vielä toimia 4iiii:n Android-sovelluksessa, joten jäänee vielä itseltä testaamatta tämä ominaisuus.
Niin tuo chipolo olikin se find my device apsi. Google jos tekisi vastaavan kaikkiin Android luureihin, niin tuohan toimisikin. Ei vaan taida olla laillista.
Edit: Tuollainen on näköjään suunnitteilla. 
https://ausdroid.net/2019/06/12/google-is-preparing-to-release-a-bluetooth-tracker/
Vaatisi kyllä yleisemmän softan. Nythän kadonnut pyörä pitäisi osua toisen 4iiii käyttävän puhelimen bt kantamalle.
Tässähän voisi käydä niinkin että lainaaja jopa itse asentaa 4iiii sovelluksen omaan puhelimeensa :D
 
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.