PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uutta sity-sinkulaa, ehdotuksia rungoksi...

Vertti83
04.09.2016, 15.18
Iski puolittainen pyöräkuume, tarvisin uuden kaupunkipyörän, sikapäheen sinkulan siis.

Nykyistä virkaa toimittaa Trekin 1st District hieman modatuilla palikoilla, eli maasturin ohjaamo ja leveemmät renkaat. Onglemana on että haluaisin vielä leveemmät renkaat ja levyjarrut, niitä ei tuohon Trekkiin saa.

Aluksi pitäisi löytää sopiva runko, tai voin kokonaisenkin pyörän ostaa jos sopiva löytyy, mutta lähtökohtaisesti ajattelin kasata itse haluamistani osista.

Eli tarvisin geometrialtaan ja malliltaan about samanlaisen rungon kuin tuo Trek, johon saisin hydrauliset levyjarrut ja 2.2" Big applet tai supermotot tms renkaiksi. Vetopuolella ajattelin pitäytyä sinkulassa, remmellä jos mahdollista, mutta ketjullakin onnistuu jos remmivaatimus menee liian tiukaksi. Runko varmaankin alumiinia, tai voi se jotakin muutakin olla, mutta tarkoituksena olis koittaa saada pidettyä pyörän paino siinä 10-11kg tietämillä, niin ei varmaan mitään teräsvärkkejä siten kannata havitella, ja titamiinin ja hiilarin kanssa varmaan hinta pompsahtaa aika nopsaan...

Sinkularunko olisi tietenkin boonusta, mutta en oikein tiedä edes että mistä lähteä etsimään. Toisaalta valikoimaa on varmaan satakertaa enemmän tavallisilla dropouteilla olevista rungoista, joten sellainen ketjukiristimellä vois ehkä olla fiksumpi lähtökohta...

Eli osaisko kansa suositella jotakin fiksua runkoa(tai vaikka pakettia) mistä kuvauksen mukaista fillaria voisi koittaa lähteä askartelemaan..?

Vivve
04.09.2016, 20.58
Vitus Dee?

velib
04.09.2016, 23.11
On One Inbred? Teräsrunko, mutta omani painaa alle 12kg ja ainoa keventelyosa on hiilikuitukeula, kaikki muu halpaa ja painavaa. Todella hyvä kaupunki- ja retkiajossa, missä tuota olen käyttänyt.

Edit: jos ketjunkiristin on ok, kannattaa varmaan katsella nettikauppojen maasturirunkojen tarjontaa ja etsiä geometrialtaan sopiva. Inbrediä ehdotin koska sitä saa myös horisontaalidropeilla, tai kuten omani, vaihdettavilla.

Vivve
05.09.2016, 13.05
Mikäs koko sulla on tossa Inbredissä? Kiinnostais kans joku väsäillä. Mulla on pituus 179cm ja inseam 83. Mietin vaan tuleeko yläputki liian korkeelle jos tilaa ton 18''

velib
05.09.2016, 14.40
Mikäs koko sulla on tossa Inbredissä? Kiinnostais kans joku väsäillä. Mulla on pituus 179cm ja inseam 83. Mietin vaan tuleeko yläputki liian korkeelle jos tilaa ton 18''

Mulla on 18", ja oon ite 181 cm pitkä, inseam 87. Nyt en ulkomuistista osaa arvioida yläputken korkeutta, voin tarkistaa myöhemmin. Sehän on todella slouppaava, joten välttämättä ongelmia ei tule. Tampereella tätä pääsee halutessaan testaamaan.