Näytä tavallinen näkymä : Focus Mares CX

Olen aloitteleva pyöräilyn harrastaja, joka on juuri hankkinut ensimmäisen cyclocross pyörän paikallisesta pyöräilyliikkeestä. Pyörä on todennäköisesti viisi vuotta vanha käytetty Focus Mares CX Ultegran osilla, josta edellinen omistaja luopunut sairauden takia ja sillä ajettu vain 200 km. Pyörän hinta oli 1600 euroa ja rungosta löytyy sarjanumerot ja QR-koodi.
Kysyisin, että onko pyörä hinta/laatu suhteessa asiallinen ja voiko pyörän sarjanumeron tai QR-koodin perusteella selvittää lisätietoja pyörästä?
Käsittääkseni CX-mallit ovat hiilikuiturunkoisia? Jos näin on ja siinä on Ultegran osat niin kuulostaa hyvältä diililtä. Hiilikuituiset maantiepyörät kuitenkin lähtökohtaisesti maksaa varmaan vähintään parisen tonnia. Ei kai näitä voi ilman lisätietoja verrata mutta tässä Mares CX Ultegran uusi malli: http://www.larunpyora.com/tuote/2016-focus-mares-cx-disc-ultegra/, 2700€. Tuossa tosin on hydrauliset levyjarrut, muuten osissa ei varmaan mitään järisyttävää ole tapahtunut. Tuohon sarjanumeroon en osaa kommentoida, että selviääkö sillä esim. Focuksen sivuilta mitään. Ehkä heidän asiakaspalvelu voisi auttaa? Tarkistitko QR-koodin lukijalla (kännykkäsofta) että mikä sen sisältö on?
Mulla on Focus Mares CX 2.0 vm. 2012, Ultegaran osilla. Toimiva pyörä kaikin puolin. Minusta tuo hinta 1600 euroa 5 vuotta vanhasta pyörästä, vaikka olisi kuinka vähän ajettu, niin on vaan liian paljon. Fillaritorilla paljon enemmän ajetut on n. 600-700 euroa. Netistä löytyy paljon tietoja ja kaikki tekniset speksit googlen avulla pyörästä.
.Vaeltaja.
27.08.2016, 21.20
Senhän pitäisi noilla kilometreillä olla pakasta vedetyn näköinen, muutaman lenkin ajettu yksilö.. jos on säilytetty asiallisesti? Yli tonnin pyörä joka tapauksessa noilla ajoilla. Ei voi hintaa verrata paljon ajettuun, jossa voi hyvinkin olla voimansiirto uusissa täysin tuon ikäisenä.
Ihan vertailun vuoksi esim. Cycle Centeristä saa Merida Cyclocross 500 levareilla ja hiilarihaarukalla hintaan 999 euroa. 5 vuotta vanha pyörä on 5 vuotta vanha pyörä, vaikka ihan bränikkä olisi. Oma CX 2.0 maksoi vähän päälle 2.000 euroa, joten olen edelleen sitä mieltä että 1.600 euroa on tuosta silkkaa ryöstöä.
^Ehkä ei ole vertailukelpoinen mutta samoin pidän hieman kalliina mutten ryöstönä sentään. Mutta kun pyörän olet jo hankkinut niin elä sen kanssa ja eihän pyörässä tosiaan ole mitään vikaa, laadukashan se joka tapauksessa on.
Ihan vertailun vuoksi esim. Cycle Centeristä saa Merida Cyclocross 500 levareilla ja hiilarihaarukalla hintaan 999 euroa. 5 vuotta vanha pyörä on 5 vuotta vanha pyörä, vaikka ihan bränikkä olisi. Oma CX 2.0 maksoi vähän päälle 2.000 euroa, joten olen edelleen sitä mieltä että 1.600 euroa on tuosta silkkaa ryöstöä.
Täysin samaa mieltä. Taas jaksaa ihmetyttää että ostetaan pyörä ensiksi ja sitten kysellään hinta/laatusuhdetta..
Mutta eipä hinta toki pyörää huononna, varmasti ajettava peli!
Toisaalta vähän yli 2000 euroa 200 km vähemmän ajetusta oli sitten myös ryöstö.
Pointtini lähinnä se, että vähän käytettynä pyörän saa yleensä edullisimmin, kun oletusarvoisesti iso osa hinnasta putoaa pois kun pyörä muuttuu käytetyksi.
Ihte kahton XXL:n sunnuntai tarjousta, josko olisi ekaksi crossariksi, vähän arveluttaa 105:n, oon sen verran bling blingiä, että jos ei tuu sitä fiilistä nii ei se tule myöhemminkään. No ei tuo hiilari malli ole hinnalla pilattu.
Olen 178 cm, varmaan tuo 54:n sopisi sitten kai.
https://www.xxl.fi/white-white-cx-killer-16-cyclocross-pyora/p/1118214_1_style
Ihte kahton XXL:n sunnuntai tarjousta, josko olisi ekaksi crossariksi, vähän arveluttaa 105:n, oon sen verran bling blingiä, että jos ei tuu sitä fiilistä nii ei se tule myöhemminkään. No ei tuo hiilari malli ole hinnalla pilattu.
Olen 178 cm, varmaan tuo 54:n sopisi sitten kai.
https://www.xxl.fi/white-white-cx-killer-16-cyclocross-pyora/p/1118214_1_style
105 ei kelpaa, mutta XXL:n killeri pyörässä on taas sitä bling blingiä riittävästi?
Santerius
28.08.2016, 21.18
^Ehkä ei ole vertailukelpoinen mutta samoin pidän hieman kalliina mutten ryöstönä sentään. Mutta kun pyörän olet jo hankkinut niin elä sen kanssa ja eihän pyörässä tosiaan ole mitään vikaa, laadukashan se joka tapauksessa on.
Vähintään näin. Kaiken kukkuraksi runkotakuu loppuu pian (jos se nyt oli kuutisen vuotta, eikä viisi). Itselläni on mennyt yksi Focuksen hiilikuiturunko takuuseen ilmeisesti valmistusvirheen vuoksi, joten mahdollista sellainenkin.
Ei kannata miettiä näitä juttuja, kun on ostanut jo. Tulee vain paha mieli.
No se on, että tarviiko aina munkaan fillarit olla kalliita? Laitoin emännälle lahjaksi Pelagon Brooklynin ilman mitään, no on tarakka, soittokello, etukäsijarru ja heijastin jalkajarrun lisäksi. Satula on hyvä ja hieno. Niin, että jos laittaisi ihte sen miesten mallin. Ennestään on maantiepyörä, 29'er jäykkis ja 1998 museohybridi, jossa osat vaihtuneet kovasti. Että jos olisi jotain erilaista, tuo 105 muakin ajatuttaa, mutta eipä tule itku jos fillarille tapahtuu jotain. Ei se aivan susikaan ole, kuha kokeilisi. Tätä mietin keväällä. http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupyörät/maantiepyörät/cyclocross-pyörät/boone/boone-9-disc/p/2468000-2016 Tykkäisin, mutta rahoja en saanut kasaan juuri kohdennettua fillariin.

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.