PDA

Näytä tavallinen näkymä : Huonoa asiakaspalvelua

janne68
27.08.2016, 07.10
Käytiin eilen Jumbossa(Vantaalla,jos ette satu tietämään)muijan kanssa.Tarkoitus oli ostaa hänelle hyvä kuoritakki.Liikkeen A,myyjä avasi oven ja toivotti huomenet.No siihen se palvelu sitten jäikin ,kun pissiksellä oli parempaa tekemistä!Nimittäin älypuhelimen näppäily!Ai ***** ,ku meni hermot!Ulos liikkeestä ja uuteen kauppaan.Maanantaina ostin jo Jumbon Intersportista hyvät lenkkarit ja sain asiantuntevaa palvelua!Eikun sinne siis eilekin suunnistimme.Uus rotsi muijalle ja taas oltiin tyytyväisiä ,vaikka hintava takki olikin.Laitoin tietenkin palautetta,johon pissaliisa joutui itse vastaamaan.No mähän vittuilin sille kunnolla takasin,enkä astu tähän nimeltä mainitsemattomaan liikkeeseen enää ikinä!PRKL!

JohannesP
27.08.2016, 07.19
Nimitellään ja vittuillaan. Kuulostaa hankalan asiakkaan oireilta.
Eikö olisi vakuuttavampaa antaa asiallista palautetta ja äänestää jaloilla?

lehtijussi
27.08.2016, 08.04
Pari loiventavaa kun on noin paha olo. Ja kunnon nokoset päälle, niin kyllä se siitä vielä uus päivä valkenee.

nure
27.08.2016, 08.33
Ehkä kannattaisi laittaa elämänarvot järjestykseen. Ei huono asiakaspalvelija paremmaksi muutu sun vittuilulla, on osattava antaa rakentavaakin palautetta...

Y.stava
27.08.2016, 09.15
Ehkä kannattaisi laittaa elämänarvot järjestykseen.

Aloittaisin miettimällä suhtautumista naissukupuoleen. En ihmettele myyjästä käytettyä nimitystä, jos oma kumppani on "muija".

janne68
27.08.2016, 09.21
Nimitellään ja vittuillaan. Kuulostaa hankalan asiakkaan oireilta.
Eikö olisi vakuuttavampaa antaa asiallista palautetta ja äänestää jaloilla?

Lukemisen ymmärtäminen ?

JohannesP
27.08.2016, 09.36
Jos noin kovasti vielä aamullakin painaa eilinen ostosreissu niin voin kuvitella kuinka pienestä tämäkin mielensäpahoittaminen on saanut alkunsa.
Varsinkin kun ei osata vielä hoitaa asiaa asiallisesti. Olisit saattanut saada palautteenkin perille.

TemMeke
27.08.2016, 09.37
Aloittaisin miettimällä suhtautumista naissukupuoleen. En ihmettele myyjästä käytettyä nimitystä, jos oma kumppani on "muija".

Onko muija jotenkin halventava sana? :)

Väittäisin, ettei ainakaan koko maassa, jos jossainpäin onkin. Vai liekö joku sukupolvien välinen kuilu?

harmis
27.08.2016, 09.49
Nyt ei aloituspostauksesta käynyt ilmi olitteko mahdollisesti ilmoittaneet myyjälle tarvitsevanne apua vai olitteko vain "katselemassa" niin kuin suurin osa asiakkaista yleensä on.
Itsekin työskentelen asiakaspalvelutyössä ja olen huomannut kuinka erilaisia ihmiset on. Osa seisoo tumput suorina kun ei osaa mitään tehdä ilman opastusta ja jos ei kerkeä muutamassa sekunnissa auttamaan, vedetään herne nenään ja häivytään haistatellen. Osa haluaa katsella ensin itse rauhassa ja jos tarvii apua, tulee kysymään. Jotkut suorastaan hermostuvat jos menee kysymään tarviiko neuvoa. Ihmisiä on monenlaisia mutta a(a)siakas on aina oikeassa vaikka onkin väärässä.

frp
27.08.2016, 10.08
Oli niin tai näin niin kyllähän aloittajaa on kehuttava oikeasta toimenpiteestä kun tuli avaamaan uuden ketjun fillarifoorumille tästä kuoriakin ostosta.

janne68
27.08.2016, 13.38
Jos noin kovasti vielä aamullakin painaa eilinen ostosreissu niin voin kuvitella kuinka pienestä tämäkin mielensäpahoittaminen on saanut alkunsa.
Varsinkin kun ei osata vielä hoitaa asiaa asiallisesti. Olisit saattanut saada palautteenkin perille.
Sain palautteeni perille ja siihen vastattiin.Ja ,kyllä,äänestin jaloillani.Tulen näin aina tekemään,jos vastaavaa sattuu kohdalle.Älä kuvittele mitään,et ollu paikalla.

nure
27.08.2016, 21.26
^No, toivottavasti liikkeitä riittää...

Esko
27.08.2016, 21.42
Laitoin tietenkin palautetta,johon pissaliisa joutui itse vastaamaan.No mähän vittuilin sille kunnolla takasin,enkä astu tähän nimeltä mainitsemattomaan liikkeeseen enää ikinä!PRKL!

Sait oletettavasti asiallista ja pahoittelevaa palautetta ja vain lisäsit kierroksia ja pistit putiikin boikottiin? Luultavasti myyjän esimiehetkin näkivät helposti vastausviestistäsi, kuka se tilanteen aasi oli.

Toisenlainen huonosta palvelusta annettu palautekokemus Sellon Haloselta viime kesältä. Menin liikkeeseen joskus reilut puoli tuntia ennen sulkemista katsomaan alehousuja. Kovin paljon muita asiakkaita ei tainnut olla. Ensin katselin tiskiä lähellä olleita räkkejä, kävin kokeilemassa muutamaa ja löysinkin parit ostettavat. Tässäkin vaiheessa olin ehtinyt saada jo oudon kommentin tai pari henkilöltä joka oli ilmeisesti myyjien esimies kerroksessa (miespuolinen, ei ihan nuori muttei vanhakaan). Kellon ollessa 7-8 minuuttia vaille sulkemisaika ajattelin suunnata vielä vähän pidemmällä noin 10-15 metrin päässä kassasta ollutta telinettä katsomaan. Alkoi seuraava lyhyeksi jäänyt keskustelu:

- Hei, minne sinä menet?
- Ajattelin katsella vielä noita housuja.
- Et kyllä mene... tai sitten ainakin maksat nuo ensin, sen jälkeen voit katsella.

Ihmetykseeni tilanteesta alkoi vuodatus siitä miten kyseessä on naisvaltainen ala ja myyjien pitää ehtiä bussiin ja vaihtobussiin jne. jotain muutakin mitä en enää muista, mutta voisin kyllä tarkistaa asiallisesta palautteesta jonka jälkikäteen Haloselle lähetin. No, joka tapauksessa, menin kassalla, maksoin ja marssin ulos. Ja ehdin vielä kauppakeskuksen toiseen päähän Prismallekin ennen kuin tuli kuulutus kauppakeskuksen sulkemisesta. Siihen asialliseen ja faktoihin keskittyneeseen palautteeseen jonka lähetin ei koskaan tullut mitään vastausta, joten siksipä putiikki on ollut siitä lähtien pannassa (yksi poikkeus oli kun tarvitsin pikaisesti puvunhousut eikä muista liikkeistä löytynyt).

ellmeri
27.08.2016, 22.43
Tämmönen vanahapiuru kun on Jumbossa saanut vaate ja muissa kaupoissa hyvää ja asiallista palvelua ja kohtelua,partsikassa tosi hyvää neuvontaa jne..

Toisaaltaan käyn tekemässä ostokset mieluusti pienenmissä vastaavissa paikoissa.

kumiapina
27.08.2016, 22.51
Käytiin eilen Jumbossa(Vantaalla,jos ette satu tietämään)muijan kanssa.Tarkoitus oli ostaa hänelle hyvä kuoritakki.Liikkeen A,myyjä avasi oven ja toivotti huomenet.No siihen se palvelu sitten jäikin ,kun pissiksellä oli parempaa tekemistä!Nimittäin älypuhelimen näppäily!Ai ***** ,ku meni hermot!Ulos liikkeestä ja uuteen kauppaan.Maanantaina ostin jo Jumbon Intersportista hyvät lenkkarit ja sain asiantuntevaa palvelua!Eikun sinne siis eilekin suunnistimme.Uus rotsi muijalle ja taas oltiin tyytyväisiä ,vaikka hintava takki olikin.Laitoin tietenkin palautetta,johon pissaliisa joutui itse vastaamaan.No mähän vittuilin sille kunnolla takasin,enkä astu tähän nimeltä mainitsemattomaan liikkeeseen enää ikinä!PRKL!

Minusta tässä on tehty liian nopeita johtopäätöksiä. Vai kysyitkö palvelua, mutta et saanut?

Myyjä saattaa tehdä puhelimella töitä. En tiedä onko kauppojen myyjillä älypuhelimia vai ns. tavallisia puhelimia, mutta jos esim. asiakkaalle on tarkoitus laittaa tekstiviestiä että tuote on saapunut myymälään tai että reklamaatio on käsitelty, niin kyllä sen viestin ainakin itse mieluummin kosketusnäytöllisellä puhelimellä näpyttelisi. Ja kyllä se paras ajankohta päivän aikana tuommoisille asioille on yleensä aamun hiljaisemmat tunnit.

Tietysti voi olla että hoiti omalla puhelimellaan siviiliasioitakin. Jos näin, niin se ei tietenkään ole kohteliasta, mutta voi olla joskus välttämätöntä. Jos olet aamussa yksin töissä, on kuitenkin parempi näpytellä puhelinta kassalla kuin takahuoneessa. Joskus voi olla pakko viestitellä kesken kaiken jostain tärkeästä asiasta (avaimet jäi, lasten päivähoito tms.). Ei sitä ikinä tiedä.

Kuten sanoin, kysyitkö palvelua?

Jos et, et voi oikeastaan tietää palvelun tasoa. Ja kuten sanoin, myyjällä saattaa olla paljon muitakin töitä kuin vain ne hommat, jotka näkyvät asiakkaalle. Ja satun tietämään (olen ollut kaupassa töissä), että suurin osa suomalaisista haluaa vaateostoja tehdessään ensin katsoa rauhassa. En tietenkään väitä etteikö jossain vaiheessa olisi kohteliasta kysyä avuntarvetta asiakkaalta.

Sanoit että annoit palautetta johon pissaliisa joutui itse vastaamaan. Nyt en ymmärrä. Laitoitko esim. sähköpostia firman asiakaspalveluun vai annoitko palautetta jollekin kasvotusten ("johon pissaliisa joutui itse vastaamaan")? Jos sait vastauksen niin mitä sulle vastattiin?

Avaa tätä tapausta vähän enemmän, niin pääsen paremmin kärryille. Voi olla että myyjä ei ole työtehtävänsä kiinnostaneet, mutta mikään kertomassasi ei mielestäni kerro että näin olisi välttämättä tapahtunut.

jarit
28.08.2016, 05.56
Kun nimimerkki on "janne68", niin voiko päätellä että kyseessä on 48 vuotias mies, joka käyttäytyy kuten yllä on kuvailtu ?

rjrm
28.08.2016, 06.01
Jannella on ollut vaippa vinossa pikkupoikana kun vieläkin ahdistaa.

Blackborow
28.08.2016, 07.22
Kävin eilen autoliikkeessä. Myyjä käveli jo melkein viereen ja oli avaamassa suutaan kun näki jotain mielenkiintoisempaa toisen myyjän kopissa ja suunnisti sinne. Pidän tämänkaltaisesta asiakaspalvelusta. Helpottaa valintojen tekemistä.

nure
28.08.2016, 07.57
^En itsekään nauti selän takana roikkuvista myyjistä, tärkeintä että on paikalla kun löytyy tarve. Erään suuren kodinkoneliikkeen tuon puutteen vuoksi olisin joutunut laittavaan boikottiin jo vuosia sitten mutta aina voi odottaessa etsiä jotain muutakin...

Läskimasa
28.08.2016, 10.07
No mähän vittuilin sille kunnolla takasin,enkä astu tähän nimeltä mainitsemattomaan liikkeeseen enää ikinä!PRKL!
Tulen näin aina tekemään,jos vastaavaa sattuu kohdalle.
^ Kuulostaapa asialliselta lähestymistavalta. Kiinnostais minuakin tietää kysyitkö kaupassa myyjältä mitään? Mukavampi mun mielestä jos ei ihan heti myyjä hyökkää kyselemään, mieluummin pysyttelis lähistöllä niin että löytyy tarvittaessa jos tulee tarvetta kysymyksille.

tempokisu
28.08.2016, 14.51
Itse en pidä siitä että myyjä tulee heti kyseleen voiko auttaa, mutta silloin kun sen yhden kerran olisin todellakin tarvinnu apua ja neuvoja.

Päätin että ostan meikkivoidetta, Sokoksen kosmetiikkaosasto. Kun en tiedä ollenkaan, mitä ja millaisia, mikä sopisi mulle? niin kysyin myyjältä voisiko hän neuvoa meikkivoiteen valinnassa.
Myyjä, aikuinen nainen jo, taivasteli että voi, kun näitä on niin paljon erilaisia että vaikea tässä on sanoa.
No, koska meikkivoiteet on mulle outo asia, niin sellaiseksi jäikin.

Ja kyllä tietynlaiset huonot tai loukkaavat tilanteet muistaa vaikka koko elämänsä, ja niillä voi olla seurauksia.
Siitä on yli 20 vuotta. Mutta sama kauppa, Tampereen Sokos. Muutenkin jännitän naistenvaateosastolle menoa ja oloa. Katselin siellä itelleni, ja pieni käppänä myyjä tuli viereen ja hyvin halveksivasti katsoen totesi että voisin mennä tuonne lastenvaateosastolle.
Olin siis 30 vuotias. Olin pienikokoinen, mutta juuri parantunut anoreksiasta ja masusairaudesta ja ajattelin että nyt olen ihmisen näköinen..
En ollut. Päätin mennä plastiikkakirurgiseen operaatioon hyvin paljon tuon tapauksen takia.

Harryupp
29.08.2016, 21.04
Tulee mieleen kertomus vuosien takaa jonka yksi pyöräilytuttu kertoi. Tommy oli pyörällä matkalla kotiin kaatosateessa Tukholmassa ja muisti lukeneensa jossain lehdessä että "Europeiska Cykel Importen - pyöräkauppa" oli mainostanut että heillä oli sadeasut tästä uudesta Goretex ihmekankaasta joka hengitti mutta kesti sadettakin.
Kun kotimatka kulki aivan Björkhagenin kauppakeskuksen vierestä hän päätti pysähtyä kaupan luona.
Hän asteli läpimärkänä iloisesti ja hiukan rehvakkaasti ovesta sisään ja kysyi liikkeen omistajalta Thord Lönnqvistiltä: Löytyykö tosipyöräilijälle sateenkestävät housut?
Thord oli ilmeisesti myynyt Goretexit loppuun koska vastasi: "Tosipyöräilijät eivät käytä sateenkestäviä housuja!"
Tästä ivallisesta vastauksesta Tommy nolostui ja vihastui niin ettei sen kummimmin jäänyt kauppaan ihmettelemään vaan lähti oitis ovesta ulos ja vannoi samalla ettei koskaan tule tekemään mitään kauppaa ECI:n-pyöräkaupassa.
Eikä hän sen jälkeen koskaan asioinut tässä kaupassa vaikka se oli yksi niistä kolmesta kaupasta Tukholmassa jolla usein oli priimaa kamaa hyllyllä.

arctic biker
29.08.2016, 22.00
Harryn kommentista tulee mieleen nää vettäpitävät lyhyet housut , mitä vitun hyötyä niistä??? Itse kyllästin ja hoisin halpaisempia sadekamppeitani jos tossa reissuun pääsisi. DWRkäsittelyn uusinta auttaa muttei pitkäikäinen.

Luultavasti oisin reagoinut aivan samoin, jos vettä sataa ja on kylmä niin mieluummin kastun lämpimästä hiestäni kuin kylmästä sateesta. Gore ynnä muut kuiten jotenkin toimii.

kauris
30.08.2016, 05.55
Lyhyiden tai 3/4 pitkien pyöräilyhousujen päälle laitetuista goretex-shortseista on se hyöty tyyliin työmatkaliikenteessä, että takapuoli pysyy kuivana. Eivät ole myöskään niin hiostavat kuin täyspitkät sadehousut.

JackOja
30.08.2016, 07.39
Vedenpitävät sortsithan on ihan ykköskapine. Ei tarvii mitään vitun lokareita fillariin.

kumiapina
30.08.2016, 23.56
Itsekin käytän sadekelillä Gore-Tex -shorseja. Näitä:
http://tierra.se/scirocco-active-shorts-m

Trikoot alla ja nämä päällä; ihan paras yhdistelmä.

tempokisu
31.08.2016, 01.57
Mistä on pyöräilijäukot tehty? Sokurista, sulaa sateella.
Mitään "vedenpitäviä" ole ikinä tarttenu, ja jokusen verta on tullu ajeltua. Enää en kaatosateeseen edes lähde, ja jos loppumatkasta kastuu niin väliäkö sillä. Pahinta on jos se takalokari on jääny pois, vaatteet kurastuu.

Farina
31.08.2016, 07.55
Mistä on pyöräilijäukot tehty? Sokurista, sulaa sateella.
Mitään "vedenpitäviä" ole ikinä tarttenu, ja jokusen verta on tullu ajeltua. Enää en kaatosateeseen edes lähde, ja jos loppumatkasta kastuu niin väliäkö sillä. Pahinta on jos se takalokari on jääny pois, vaatteet kurastuu. Oisko pikkasen ristiriitaa havaittavissa? Pyöräilijäukot sulaa sateella, Kisu ei sula, mutta ei toisaalta ajakaan kaatosateessa. Eli kovimmat sadepyöräilijät eivät käytä sadevaatteita, mutta eivät myöskään aja kovassa sateessa? Ihan tulee mieleen Speden sketsit Naisen logiikasta.

Fuuga
31.08.2016, 08.18
Ihme nillitystä. Jos ei sada, ajetaan, jos sataa, ajetaan. Tulkaa ajamaan brevettejä. Tunnetusti breveteillä on aina brevet-keli l. sataa. Se opettaa.

Janne68 on vielä niin nuori (itse voisin olla janne67), ettei ole vielä oppinut aikuisten ihmisten tavoille. Kannattaa mennä valmennuskurssille, jossa opetellaan puhumista, keskustelua ja tunteidensa ilmaisua rakentavasti puhumalla.

Minä kyllä tykkään jos asiakaspalvelija kysyy 'voinko auttaa?', mutta tyytyy siihen kun sanoo, että 'kiitos, ei tarvitse mutta huutelen jos tarvitsee'.

tempokisu
31.08.2016, 15.12
Oisko pikkasen ristiriitaa havaittavissa? Pyöräilijäukot sulaa sateella, Kisu ei sula, mutta ei toisaalta ajakaan kaatosateessa. Eli kovimmat sadepyöräilijät eivät käytä sadevaatteita, mutta eivät myöskään aja kovassa sateessa? Ihan tulee mieleen Speden sketsit Naisen logiikasta.

Ihan Lasse Viren totesi kisa-ajoista ja "eläkepäivistä", samoin kuten minäkin. Silloin kisa-aikoina katsottiin ulos mitä laitetaan vaatetta, nyt katsotaan ulos että lähteekö ollenkaan.
On todella ajettu tuossa 2000-luvun alkupuolella satasen lenkkejä Upan kanssa -20 asteen pakkasella, ja ihan sitten kaatosateessakin se lenkki mitä piti ajaa.
Nyt on hivenen eri juttu, ikää on 15 vuotta enempi ja mitään pakko-tarvetta itsensä kiduttamiselle ei enää ole. Aika aikaansa kutakin. Mutta kuvaamaan menen kyllä -25 asteen pakkasella tai millä kelillä hyvänsä jos semmoinen sääolosuhde kuvaan vaaditaan. Ja kyllä mä kesällä myös kastuin ihan riittävästi, mutta en lähde lenkille jos jo alussa sataa.

Otetaan tähän hyvä kuva tuosta talvisatasesta, tuli lämmin niin piti vähän pysähdellä vilvoitteelmaan. Sensijaan varpaat mulla jäätyi aina, ja se on kastumistakin kamalampaa ja siittä en suostu enää tässä iässä kärsimään.

http://tempokisu.kuvat.fi/kuvat/kisakuvia%20ja%20lenkkimaisemia/Py%C3%B6r%C3%A4ily01%20S%C3%A4ij%C3%A4ss%C3%A4%20t alvella.jpg?img=smaller

Ja jos joskus lenkki tuntui liian kepeeltä, ajettiin vielä kierros vastatuuleen. Kulki sitten kisoissakin.
No, tekihän Spedekin kaikkea semmoista mitä ei normaalisti, että siinä mielessä joo.

Sensijaan on tuhat naisten logiikkaa jota Tempokisu ei ymmärrä; miksi tarvii kierrellä kaupoissa ja ihmetellä. Miettiin kotona mitä tarttee,hakee sen ja siinä se. Mihin tarttee niitä naamarasvoja sun muita. Miksi käytetään strinkejä?? ja korkokenkiä, tassut kärsii. Meikkivoide - mikä sen funktio on? Käsilaukut - tavarat kulkee paljon paremmin taskussa, veska on vaan häiriöksi. Mitä ihmettä vaihdetaan verhoja 4 kertaa vuodessa? Koristetyynyt. Kukkaset, täysin turhaa rahankulua.

- noille kun joku selittää järkevän selityksen, siinä on sitä naisen logiikkaa. Ja ukot voi osallistua ajoasua koskevaan kysymykseen/iin: miksi lenkillä on niin kireet trikoot, koska löysemmässä on mukavampaa. Tai jotkut valkoiset, arat. Miksi muka ajovaatteet pitää olla "sävy sävyyn" - ei ne aina ole järkevimmätkään. Miksi teillä on lyhyet ajohousut - mutta tuulitakki? kun mulla on pitkät pöksyt ja lyhythihanen paita. Paleleeko ylävartalo vai mitä?

TemMeke
31.08.2016, 17.01
Miksi käytetään strinkejä??

Jos tulee pyyhittyä huonosti, ni niillä on kätevä putsata väli, vähän ku hammaslanka. :D

Ja ukot voi osallistua ajoasua koskevaan kysymykseen/iin: miksi lenkillä on niin kireet trikoot, koska löysemmässä on mukavampaa. Tai jotkut valkoiset, arat. Miksi muka ajovaatteet pitää olla "sävy sävyyn" - ei ne aina ole järkevimmätkään. Miksi teillä on lyhyet ajohousut - mutta tuulitakki? kun mulla on pitkät pöksyt ja lyhythihanen paita. Paleleeko ylävartalo vai mitä?

Kireistä trikoista ja vaatteiden väreistä en ymmärrä mitään, enkä harrasta.

Mut kyllä mulla ainakin yläkroppa alkaa paleltua ensin. Johtuuko sitten siitä, kun ei sillä oo mitään tekemistä? Jalkoja käytetään, ni pysyvät paremmin lämpösenä? Mä ajelen tyytyväisenä shortseilla vielä jossain 10C:ssä, mut lyhythihasella paidalla tulee vilu aiemmin. Ja sit taas yhdet ohkaset housut riittää mulla jonnekin -10C asti, mut pitkähihanen paita ja ohut takki saa yläkropan palelemaan. Onko tää sit pelkkä miesten juttu näinpäin?

tempokisu
31.08.2016, 17.24
^ Yritin vaan että tunnistan itessäni erittäin paljo ns. miehisiä ominaisuuksia, juurikin esim. tuon kauppa-asioinnin suhteen, samoin epäkäytännöllisten vaatteiden käytössä.
Tai muussa kekkeruuseilussa.

Mutta ilmeisesti mun keskikeho vaan tarkenee paremmin, mutta ääriosat ei. Polvet ei tykkää viileestä. Jos mulla on niin vähä lihasta jaloissa että ne palelee, ja tavaraa on kyllä tässä keskikehossa.

Toi "naisen logiikkaa sateella ajamisessa" oli vaan niin persiistä, ilmeisesti kommentoija ei ollenkaan muista että oon aika paljo reenannu ja siihen on todella mahtunu kaikenlaista olosuhdetta ja tilannetta.
Voi kokeilla samaa, mutta rohkenen epäillä että tuleeko siittä mitään. Vuodessa se 40t km vaikka aluksi. Sitten kun on kestävyys kunnossa, voi alkaa tavoitella niitä sm-palkintosijoja.
Mun mielestä oon hommani hoitanu ja hyvin, ja nyt on ihan ansaitusti vähän leppoisamman ajelun aika. Ei silti, teen mäkivetoja kun tykkään kuitenkin välillä kunnolla hengästyä. Pysyn peesissä, jos ei ihan viikkotempoilija ole vauhdissa.

janne68
07.09.2016, 14.51
Minusta tässä on tehty liian nopeita johtopäätöksiä. Vai kysyitkö palvelua, mutta et saanut?

Myyjä saattaa tehdä puhelimella töitä. En tiedä onko kauppojen myyjillä älypuhelimia vai ns. tavallisia puhelimia, mutta jos esim. asiakkaalle on tarkoitus laittaa tekstiviestiä että tuote on saapunut myymälään tai että reklamaatio on käsitelty, niin kyllä sen viestin ainakin itse mieluummin kosketusnäytöllisellä puhelimellä näpyttelisi. Ja kyllä se paras ajankohta päivän aikana tuommoisille asioille on yleensä aamun hiljaisemmat tunnit.

Tietysti voi olla että hoiti omalla puhelimellaan siviiliasioitakin. Jos näin, niin se ei tietenkään ole kohteliasta, mutta voi olla joskus välttämätöntä. Jos olet aamussa yksin töissä, on kuitenkin parempi näpytellä puhelinta kassalla kuin takahuoneessa. Joskus voi olla pakko viestitellä kesken kaiken jostain tärkeästä asiasta (avaimet jäi, lasten päivähoito tms.). Ei sitä ikinä tiedä.

Kuten sanoin, kysyitkö palvelua?

Jos et, et voi oikeastaan tietää palvelun tasoa. Ja kuten sanoin, myyjällä saattaa olla paljon muitakin töitä kuin vain ne hommat, jotka näkyvät asiakkaalle. Ja satun tietämään (olen ollut kaupassa töissä), että suurin osa suomalaisista haluaa vaateostoja tehdessään ensin katsoa rauhassa. En tietenkään väitä etteikö jossain vaiheessa olisi kohteliasta kysyä avuntarvetta asiakkaalta.

Sanoit että annoit palautetta johon pissaliisa joutui itse vastaamaan. Nyt en ymmärrä. Laitoitko esim. sähköpostia firman asiakaspalveluun vai annoitko palautetta jollekin kasvotusten ("johon pissaliisa joutui itse vastaamaan")? Jos sait vastauksen niin mitä sulle vastattiin?

Avaa tätä tapausta vähän enemmän, niin pääsen paremmin kärryille. Voi olla että myyjä ei ole työtehtävänsä kiinnostaneet, mutta mikään kertomassasi ei mielestäni kerro että näin olisi välttämättä tapahtunut.

Vastauksessaan nuori nainen pahoitteli hänen käytöksensä olevan epäammattimaista.Joo,v#ttuilin,vaikka en vee-sanaa käyttänytkään.Lupasi alennusta,johon totesin takin jo ostaneeni,enkä siten ole alennuksesta enää kiinnostunut.Nyt kesän olen työskennellyt pk-seudun ulkopuolella ja olen saanut järjestäin hyvää palvelua.Laitoin s-postia siis k.o firman aspaan.Elämää on kehäteiden ulkopuolellakin.Over and out.Hyvää syksyä kaikille:)

N-Man
10.09.2016, 22.01
Tähän ketjuun kuuluu ilman muuta klassikko joka tapahtui äidilleni joskus 80-luvulla pienessä K-kaupassa.
Äitini kysyi nuorelta harjoittelijapojalta, mistä löytäisi etikkaa. Poika osoitti valtavia monen litran pulloja. Äitini sanoi että sen kokoinen kestää hänellä varmaan 10 vuotta. Tähän poika totesi vain lakonisesti:"jos te niin kauan vielä elätte".
Mitäpä tuohon voi enää mitään sanoa...

Fuuga
11.09.2016, 01.09
- noille kun joku selittää järkevän selityksen, siinä on sitä naisen logiikkaa. Ja ukot voi osallistua ajoasua koskevaan kysymykseen/iin: miksi lenkillä on niin kireet trikoot, koska löysemmässä on mukavampaa. Tai jotkut valkoiset, arat. Miksi muka ajovaatteet pitää olla "sävy sävyyn" - ei ne aina ole järkevimmätkään. Miksi teillä on lyhyet ajohousut - mutta tuulitakki? kun mulla on pitkät pöksyt ja lyhythihanen paita. Paleleeko ylävartalo vai mitä?

Reisilihas on viimeinen lihas, joka lopettaa toimintansa kun ihminen kuolee kylmyyteen l. sääret ja reidet ei tarvitse läheskään niin paljoa lämmitystä kuin torso. Lämmönsäätely säätää kylmän tunteen tullessa verta tärkeille sisäelimille pois ääreisverenkierrosta. Siksi lämmin hattu, joka ehkäisee em. säätelymekanismia ja lämmintä torsolle auttavat huomattavasti ääreisverenkierron lämpimänä pitämiseen.

Näin minulle on kerrottu.

tempokisu
11.09.2016, 15.21
Reisilihas on viimeinen lihas, joka lopettaa toimintansa kun ihminen kuolee kylmyyteen l. sääret ja reidet ei tarvitse läheskään niin paljoa lämmitystä kuin torso. Lämmönsäätely säätää kylmän tunteen tullessa verta tärkeille sisäelimille pois ääreisverenkierrosta. Siksi lämmin hattu, joka ehkäisee em. säätelymekanismia ja lämmintä torsolle auttavat huomattavasti ääreisverenkierron lämpimänä pitämiseen.

Näin minulle on kerrottu.

On varmaan joku ukkeli kertonu, mutta et ole ite kokenut? Arvattavasti et meinaa kuitenkaan napajäätikköajelua harrastaa.
Ite oon käytännössä todennu, että nimenomaan keskikeho tarkenee parhaiten. Talvella on lyhyt t-paita ja windstopper-takki, aktiiviaikoinani näin vielä -20 asteen pakkasellakin.
Tärkeintä on ehdottomasti pitää varpaat ja sormet lämpiminä, se on ainakin itelle juuri myös haastavinta - mutta ongelmia ei ole enää ollut kun en enää aja kylmillä keleillä.
Tosin siirtyminen tavallisiin talvi ( ja kesä)kenkiin ajaessa auttoi varpaita todella paljon.

Ja ainakin tänäpäiväsellä lenkillä kun energiat kävi hieman vähiin, reisilihas nimenomaan oli se kun ekana ilmoitteli että ei jaksa.

Fuuga
11.09.2016, 18.18
On varmaan joku ukkeli kertonu, mutta et ole ite kokenut? Arvattavasti et meinaa kuitenkaan napajäätikköajelua harrastaa.
Ite oon käytännössä todennu, että nimenomaan keskikeho tarkenee parhaiten. Talvella on lyhyt t-paita ja windstopper-takki, aktiiviaikoinani näin vielä -20 asteen pakkasellakin.
Tärkeintä on ehdottomasti pitää varpaat ja sormet lämpiminä, se on ainakin itelle juuri myös haastavinta - mutta ongelmia ei ole enää ollut kun en enää aja kylmillä keleillä.
Tosin siirtyminen tavallisiin talvi ( ja kesä)kenkiin ajaessa auttoi varpaita todella paljon.

Juu, ehkä asia- ja foorumiyhteydestä huomaa että en, en ole itse kokeillut vielä kylmyyteen kuolemista. Ainkaan en ole nähnyt kuolinilmoitustani missään lehdessä eikä työnantajani ole lopettanut palkanmaksuani.
Mitä tulee paleltumiseen, kyllä, monta monituista kertaa. Reisissä ja pohkeissa ei ole ollut mitään ongelmaa kylmällä kelilläkään siitä ehkä riittäisi enemmän kommentoitavaa lenkkiseuralla. Se, että reisistä loppuu voima lenkillä on pikkuisen eri asia kuin että reisille tulee kylmä ja ne lopettavat toimintansa kylmyyden vuoksi.

Esko
11.09.2016, 20.24
Päätin mennä plastiikkakirurgiseen operaatioon

Mihin tarttee niitä naamarasvoja sun muita. Miksi käytetään strinkejä?? ja korkokenkiä, tassut kärsii. Meikkivoide - mikä sen funktio on? Käsilaukut - tavarat kulkee paljon paremmin taskussa, veska on vaan häiriöksi.

Minäkään en ymmärrä sitä naisen logiikkaa jossa plastiikkakirurgia on hyvä juttu mutta jotkin meikit, voiteet ja nätit (joskin vähäisessä määrin epäkäytännölliset) vaatteet ja asusteet ovat turhuutta ja niiden käyttö älytöntä. Mutta minä olenkin mies, onneksi minun ei sitä varmaan tarvitsekaan ymmärtää.

mutanaama
11.09.2016, 22.22
Kisulle tiedoksi, että varpaat ja sormet eivät ole sama asia kuin reisi ja sääri...