Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : SC Hightower vai Pivor 429 Trail

HPee
24.08.2016, 19.28
Eli siis olisi uusi pyörä hankinnan alla. Pitkällisen huopaamisen ja soutamisen jälkeen olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon. Joista nyt sitten toinen pitäisi valita:seko::seko::seko:.

Vaihtoehto nro 1. Pivot 429 Trail 27.5
http://www.pivotcycles.com/bike/mach-429-trail/

Vaihtoehto nro 2. Santa Cruz Hightower 27.5
http://www.santacruzbicycles.com/en-US/hightower

Eli kertokaapas rohkeasti jos teillä on kokemuksia kummastakaan pyörästä.

Jani Mahonen
24.08.2016, 21.19
No nyt pistit kyllä maailman parhaat vaihtoehdot vastakkain. Ostitpa kumman vaan, olet onnekas ja tyytyväinen ajohenkilö.

Tulosta vaikka tämä threadi paperille. Ripusta paperi turvalliseen paikkaan ulos niin, että taustalla on jotain joka suojaa esim seinää tikan osumalta ja niin, että et aiheuta vaaraa muille. Heitä paperia tikalla. Mittaa tikan etäisyys tekstissä mainittuihin pyörämerkkeihin, lähempi voittaa. Jos etäisyys on sama ja/tai tulos on epävarma, ostat molemmat. Muista hävittää paperi ekologisesti tai laita uusiokäyttöön vaikka suttupaperiksi.

nure
24.08.2016, 22.07
Itse kallistuisin plussakoon Santaan, yksi ratas edessä miellyttää. Hienoja kummatkin.

Xizor
24.08.2016, 22.21
Eikö kannattaisi mieluummin miettiä, että Hightower vai Switchblade? :-)

Jani Mahonen
24.08.2016, 22.36
Itse kallistuisin plussakoon Santaan, yksi ratas edessä miellyttää. Hienoja kummatkin.

Luulen että ridemoren kauppias asentaa mielellään 1x systeemin Pivottiin.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

Venom
27.08.2016, 09.19
Eiköhän nuo kaikki trailit suomessa tule 1x setupilla..

itselle tuli juuri 429 trail sramin xx1 osasarjalla ja hiilarikiekoilla, vähän olen ehtinyt ajamaan ja en voi muuta kuin kehua.. Vanha pyörä oli 26" BMC:n trailfox tf01, jossa enemmän joustoa ja ehkä hitusen vähemmän painoa.. Ainakin eteläsuomen maastoissa pivot on uskomattoman paljon kevyempi ajaa ja paikat missä bmc:n sarvissa loppui taito / uskallus, niin traililla olen ne ajamalla selvittänyt.. Garmin kertoo myös faktoja: aikalailla vakio tunnin lenkki kivikon poluilla, pivotilla ehtii pari kilsaa enemmän ajamaan samaan aikaan, tai jos verrataan samoja matkoja niin pivotilla keskisykkeet pysyy noin 10 lyöntiä alempana.. Eli ainakin täältä vahva osta pivotille :)

Venom
27.08.2016, 09.26
Ainiin.. Piti vielä mainita, että itse arvoin switchbladen ja trailin välillä, mutta lyhyen koeajon jälkeen valinta oli selkeästi trail.. Switchblade on tehty ehkä enemmän alamäkipainotteiseen menoon. Myös painoa selkeästi enemmän ja kankeamman oloinen oli käsitellä..

pturunen
27.08.2016, 13.58
Eikö kannattaisi mieluummin miettiä, että Hightower vai Switchblade? :-)

Tämä kysymys tuli otsikosta minullekin välittömästi mieleen.

roadking
27.08.2016, 14.33
Niin tai vaihtoehtoisesti 429 Trail vs. Tallboy 3

äss
27.08.2016, 14.51
Niin tai vaihtoehtoisesti 429 Trail vs. Tallboy 3
Hm kiitos, olin jostain syystä missannu tuon Tallboy 3:n tai en ollut katsonut ajatuksella ilmeisesti..

Samaa mieltä täälä, että Trail ja HighTower ei ole ihan sama asia. Molemmat aivan varmasti hyviä ja osaltaan soveltuu samaan meininkiin, mutta niiden välillä valitsemisen pitäisi olla helppoa sen pohjalta, että mihin tarkoitukseen se pääasiassa tulee. Ainakin ite olen harkinnut Trailia omaksi "yhdeksi pyöräksi", jos siitä saisi kohtalaisen mara-pyöränkin viritettyä sen "rankemman" trailiajelun rinnalle. HighToweri tarvisi minun käyttöön xc:mmän täpärin rinnalle.

pturunen
27.08.2016, 15.02
^ja luultavasti Switchblade myös.

kauris
23.09.2016, 09.15
Onko Hpee päätynyt jompaan kumpaan jo?

Minun valinta olisi tällä hetkellä kyllä Hightower C-rungolla ja S+ osasarjalla eli 27,5+ kiekoilla ja renkailla. Olen viime päivinä katsonut siitä aika monta videota ja lukenut arvosteluja. Listahintahan on järkyttävä 5000 mutta jos sen 4000 tuhanteen rahaan saisi ja rahaa myös sen verran olisi, niin saattaisin langeta. Aion kuitenkin hillitä itseni ja ostaa uuden täpärin aikaisintaan ensi keski-kesällä / tähän aikaan, jolloin hinnasta on mahdollista saada vähän tiputusta. Nyt ei pysty.

edit: Mutta tosiaan tähän aikaan vuodesta alennuksia näistäkin merkeistä näkyy olevan. Esim. toisena vahvana vaihtoehtona ajatuksissa itselläni ollut SC:n malli Bronson on just mun koossa ja toivekokoonpanossa yli tonnin halvennuksessa Sportaxissa.
http://www.sportax.fi/product/1027/santa-cruz-bronson-20-c-l-koko
Kävin tuota pyörää kesämmällä muutaman minuutin kokeilemassa siinä liikkeen pihalla ja lähikaduilla Nääsvillessä viereillessani mutta suurta wow-elämystä en saanut. Ero omaan kohta 10 vuotta vanhaan Commencalin metaan 26 rengastuksella ei ollut kummoinen. Toki Commencaliakin on päivitetty etuiskarilla, stemmia lyhentämällä, tankoa leventämällä, kuituisella takaswingillä, paremmilla kiekoilla, jarruilla, kuituisella tolpalla jne.
Noiden nykyisten geometrioiden ja kehittyneiden jousitusten tuomaa muutosta menneeseen pitäisi päästä siis testaamaan kunnolla maastoon. Noh, osan elämystä pilasi koeajolla se, että kokeiltava pyörä oli mattamusta, tuollainen kalimotxo, joka on tarjouksessa, sen sijaan olisi todella hieno! Ja edelleen offtopicina mainittakoot, että 2017 värit ovat Bronsonissa paljon kalimotxoa tylsemmät. Hightowerin punainen on sen sijaan onneksi hieno. Ja uuden Tallboy kolmosen keltainen olisi upea ja sitähän saisi 27,5 versiona. http://www.santacruzbicycles.com/en-GB/tallboy
Olisiko se alkuperäiselle kysyjälle Pivotin 429:n vaihtoehdoksi jotain? Mun makuun joustoa on liian vähän ja xc:tä siis liikaa. Siihen tarkoitukseen löytyy jo kuituinen jäykkäperä Canyon.

Rikke
01.10.2016, 23.39
itse katsellut kanssa kieli pitkällä SC fillareita, vielä ei ole ajolle asti kerennyt. Bronson ja tallboy ehkä eniten kiinnostavat.

yksi vaihtoehto tosin näille kavereille on tämä jota itse katsellut http://www.yeticycles.com/bikes/sb55
Mtb centeristä hintaa tiedustelin,vielä ei ole vastausta tullut. Mutta kuulemma hyviä tarjouksia yetin fillareista ollut tässä syksyn mittaan.

Odottakaa
02.10.2016, 10.59
Vanhahko ketju noussut ylös ja ei kerrota onko alkuperäinen kysyjä jo ostanut jotain. Täältä ääni 429 Trailille ;)

Mulle osu silmään noitten vertailussa, että eri joustot ja kuten tuolla jo sanottiin, että vertailu parempi Switchbladeen ehkä?

Santasta sanotaan, että maksimi rengas 3.0". Trailiin menee 2.8" mutta myös jotkut 3.0" renkaat (riippuu profiilista ja vanteesta).

Ridemore kasaa customina melkeinpä kaikki(?) ja täälläkin on trail 1x11 (27.5+) kokoonpanolla.

HPee
02.10.2016, 20.08
Eli siis pyörän hankinta on edelleen 'työn alla'. Trailia kävin koittamassa, HTtä varmaankin seuraavan parin viikon aika ja sitten pitäisi kyllä vielä käydä koittamassa SB. SBssä kiinnostaa tuo leveämmän renkaan mahdollisuus.

Hannez78
02.10.2016, 21.57
Itellä ollut 429 Trail vajaan vuoden ja ison suosituksen anna kyseiselle pyörälle. Omassa käytössä en juurikaan kaipaa Switchbladen tai Hightowerin 20mm lisäjoustoa. Silti tuolla pyörällä pystyy ajamaan bikeparkissa ja enskaa. Jousitus toimii takana loistavasti ja tähän mennessä en ole sitä saanut pohjaamaan edes yli metrin dropeissa. Silti takajousitus on herkkä. Vuoden aikana ei ole ollut mitään ongelmia. Huolettomin pyörä, mitä olen omistanut. Jos asuisin keski-Euroopassa valitsisin Switchbladen...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hub
09.10.2016, 15.53
Onko jollain omakohtaisia kokemuksia Hightowerista?