PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sohvaperunalle pyörä

Rapi
24.08.2016, 10.47
Moi kaikille,

Kaivoin monen vuoden tauon jälkeen vanhan pyöräni Crescent Edge 700 26” varastosta esille ja nyt hurahtanut täysin pyöräilyyn. Tekisi mieli päivittää pyörä uuteen, mutta nykyiset termit ym. on ihan siansaksaa mistä en ymmärrä mitään. Ajaessani tällä Crescentillä n.10km alkaa käteni ja sormeni puutumaan (menee tunnottomiksi), väärä ajoasento?

Olen 177cm pitkä ja jalan sisämitta on 80cm. Ajoni ovat työmatka n.6km suunta, sekä iltaisin ja viikonloppuisin ajoni ovat ainakin aluksi olleet pyöräteitä ja kävelyteitä pitkin tapahtuvia ajoja, on siis sekä asfalttia että soraa. Lenkit eivät vielä ole olleet kovin pitkiä n.10-30km kerta, mutta kunnon toivottavasti kasvaessa lenkitkin pitenevät. Tarkoituksena olisi ajella läpi vuoden.

Sitten siihen tärkeimpään, eli mitä pyörää suosittelisitte minulle?
-Hintaa saisi olla n.2000€ (Onko järkeä ostaa näin kallispyörä?)
-Renkaat siihen sekä kesä että talviajoon
-Mitä muuta minun pitäisi ottaa huomioon?

Rapi
24.08.2016, 12.48
Tuossa pari pyörää mitkä ainakin omia silmiä hivelee, pyörien osista en osaa sanoa mitään.

Giant TCX SLR 1 (2016)
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62623/ggvjc/Giant-TCX-SLR-1-2016-M
(https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62623/ggvjc/Giant-TCX-SLR-1-2016-M)

Cannondale CAADX 105
http://velosport.fi/verkkokauppa/cannondale_caadx_105-p-53610-92/

Olisiko näissä mitään järkeä vai jokin ihan muu?

jannelah
24.08.2016, 14.47
Ääni Cannondalelle. Käy sovittamassa Velosportissa niin saat oikean kokoisen.

MacKonte
24.08.2016, 14.55
Cannondale CaadX 105 on oma suositukseni, löytyy eri puolilta Suomea palvelevista pyöräliikkeistä.

Kampinalle
24.08.2016, 15.01
^ Komppaan MacKontea, aloitin itte kolmisen vuotta sitten myös täysin sohvaperunasta ensin vanhalla hybridillä ja sitten hankin tuollaisen. Vinkkinä vielä aloittajalle, että älä tee samaa virhettä kun minä, eli osta liian isoa runkoa. Mulla on itse asiassa samat mitat kun sulla ja ainakin CAADXissa runkoko 51 on passeli.

nure
24.08.2016, 17.02
Väittäisin että Giantissa paremmat osat, kiekot taitaa olla kumpaisessa se heikoin lenkki... Tsekkaa myös Konan mallisto, löytyy 1x versiokin...

Rapi
24.08.2016, 17.46
Kiitos kaikille vastauksista!

Näyttäisi tuo CAADX vievän voiton. Pitää mennä sitä hypistelemään, kunhan tästä pirun flunssasta toivun.

Onko toi Velosport hyvä liike, kannattaako sieltä ostaa? Sieltä kyllä edellisenkin Crescentin ostin.

Kampinalle
24.08.2016, 17.51
^ En tiedä, mistä päin olet, mutta ainakin Lahdesta Järvisen Pyörästä löytyy asiantunteva Cannondale-myyjä, joka osaa ja haluaa myös jelppiä sua ostamasi pyörän ajoasennon ja muiden säätöjen kanssa. Mutta varmasti toki löytyy muualtakin.

Rapi
24.08.2016, 18.05
^ En tiedä, mistä päin olet, mutta ainakin Lahdesta Järvisen Pyörästä löytyy asiantunteva Cannondale-myyjä, joka osaa ja haluaa myös jelppiä sua ostamasi pyörän ajoasennon ja muiden säätöjen kanssa. Mutta varmasti toki löytyy muualtakin.

Espoosta olen.

Muistaakseni 2000 -luvun alkupuolella ostin tuon Crescentin ja ainakin silloin sain mielestäni hyvää ja asiantuntevaa palvelua tuosta Mäkelänkadun liikkeestä. Huollosta ei ole kokemusta.

Osaisiko joku niitä talvirenkaita suositella? Myyjä kuitenkin myy kaikkein kalleimman sarjan, mikä välttämättä ei ole se paras vaihtoehto.

MacKonte
24.08.2016, 18.11
Lumisen ja jäisen talven kokemuksella cyclossa Schwalbe Marathon Winter 700Cx35, nelirivisillä nastoilla.

Rapi
24.08.2016, 18.38
Lumisen ja jäisen talven kokemuksella cyclossa Schwalbe Marathon Winter 700Cx35, nelirivisillä nastoilla.

Kiitos!
Näyttääpä ainakin kuvissa pitäviltä renkailta. Semmoiset siis myös saatava :)

Mohkku
24.08.2016, 19.25
Tsekkaa myös Konan mallisto, löytyy 1x versiokin...

Jep. Jake The Snake vaikuttaa samantyyppiseltä kuin Cannondale. Erona on luotettavampi keskiön tyyppi ja pykälän verran laajempi skaala välityksiä, kun pakka on 11-32 Cannondalen 11-28 sijaan. Hyvä vaihtoehto on myös Rove, kun 2017 mallissa etuhaarukkaan ilmeisesti tuli hiukan lisää tilaa. Rungon väri on siten makuasia, josta voi olla ainakin kahta eri mieltä.

Espoosta löytyy Konaa myyvä liike.

nure
25.08.2016, 20.29
Kona Rove hintaan 1199€ mielestäni hyvä hankinta.