Näytä tavallinen näkymä : Iso kypärä

bellator
16.08.2016, 22.49
Moi,
Oiskohan täällä joku joka osais vinkata..
Oon tässä sillointällöin koittanut etsiä itselleni sopivaa kypärää, mieluiten liikkeestä suoraan että saisi sitä koitettua, mutta olen jo valmis tilaamaan netistäkin, jos en muualta löydä.
Nyt olisi taas kerran aika koittaa etsiä sopivaa kypärää.
Ongelmaksi kehkeytyy se, että pääni ympärysmitta on 65cm, yhden kypärän liikkeestä kerran löysin minkä teoriassa olisi pitänyt olla mitoiltaan minulle sopiva, mutta sitten taas sen kypärän malli oli aivan väärä. Koitin niillä pehmusteilla yms saada siitä säädettyä kypärää passeliksi, mutta emme myyjän kanssa siinä onnistuneet.
Olisiko jollain vinkata Turusta liikettä josta voisin käydä tsekkaamassa, nyt en ole hetkeen liikkeissä taas käynyt, että jospa olisi tullut jotain uusia kypäriä niihinkin. Tai Helsinki myös käy vaihtoehtoisesti, sielläkin olen tässä menossa käymään lähiaikoina.
Oletteko sattumoisin jossain liikkeessä isoja kypäriä nähneet?
Tai onko vaihtoehtoisesti jollain jotain nettikauppaa mielessä, mistä löytyisi?
Bell stoker oli xl vaiko xxl koossa todella reilu, itselleni liian iso. Olen myös isopäinen, ja moni kypärä alkaa painaan päätä niin ettei veri kierrä vaikka miten säätäisi. Lopulta kypäräjahtiin kyllästyneenä löysin stadiumista occanon 50e potan, joka sopii päähäni täydellisesti. Markettipotta joo, mutta tyhjää parempi.
JohnOrion
17.08.2016, 00.41
Tässä suhteellisen tuoreessa linkissä oli vinkattu kenties sinulle soveltuvia malleja: http://www.bhsi.org/bighead.htm
Itsekin etsin kypärää, joskin pään ympärysmitta on maltillisempi 62cm (mikä sekin tosin on yleensä tarkoittanut, että L/XL -koon hatut ovat hitusen liian pieniä tai niiden toivoisi olevan hitusen isompia). Käyttötarkoitus on ihan ympärivuotinen läskipyörällä ajaminen. Myönnettäköön etten normaalisti kypärää käyttäisi, mutta jokin tässä läskeilyharrastuksen aloittamisessa saa varustautumaan. Mikäs olisi arvon foorumilaisten suositus? Olen katsellut esim. Giron Hex-mallia, IXS:n Trail RS:ää (koot eivät vaan välttämättä riitä) ja lopulta Troy Leen A1 Dronea, johon saatan päätyä, sillä koko XL/2XL (joko menee 62-63cm:iin saakka) saattaisi olla sopiva ja kyseessähän on eittämättä suositelluin kypärämalli maastopyöräilyyn. Hirmuisestihan nuo silti maksavat, kun tuotakin näyttäisi saavan halvimmillaan n. 120 euroon.
lastumaki
17.08.2016, 01.23
Giro Savant. XL on 65 cm.
Aikoinaan löysin tukholmasta abuksen kypärän missä on koko 61-65cm. Mulle ei myöskään 64cm kypärät istu ja olin iki onnellinen kun löyty sopivan kokoinen ja hyvin päähän istuva kypärä. Noita saa varmaan myös suomesta tai sit netistä vaikka https://www.bike24.com/p275249.html.
Tuota bighead linkkiä aikoinaan lueskelin ja lopputulema tais olla että joko oli vanhentunut tai sitten mallit ei ollu ainakaan helposti saatavilla tai löydettävissä mistään järkevästä paikasta edes tilaukseen. METin testagrossa oli mun edellenin kypärä koossa 61-64cm. Se meni kohtuu hyvin päähän mut senhuono puoli oli se et se oli tavallaan mallia kipa eli oli niin matala että epäilytti sen suojausominaisuudet sivulta ja ohimolta. 
Tuota giron savanttia olen seuraavaksi kokeilemassa jos sellaisen jostakin löydän tuossa isossa koossa. Vielä ei ole vastaan tullu kivijalkaliikkeessä.
lastumaki
26.08.2016, 10.50
Tuota giron savanttia olen seuraavaksi kokeilemassa jos sellaisen jostakin löydän tuossa isossa koossa. Vielä ei ole vastaan tullu kivijalkaliikkeessä.
Omani ostin keväällä Tammiston Velo&Oxygenistä.
Saman kokoinen pää, VeloXOxygenin Giroista löytynyt sopivan kokoisia kuppeja... On maantielle löytynyt oma ja maastoon toinen
bellator
01.09.2016, 02.43
Velo&Oxygenin verkkosivuilta tota Gira Savanttia löytyy ainakin tosiaan 65cm kokosena..
Koitanpa täältä Turun päästä liikkeestä moista kypärää löytää, jos ei onnistu niin sitten Hesaan vaan käymään.. Pitää Helsingissä tässä kyllä muutenkin melkeest käydä kyllä..
En verkosta viite lähteä tilailemaan, kun mieluusti sitä itse ensin koittaa, et mitenkä päähän oikein istuu..
Kiitoksia suuresti porukalle jelpistä!
Tietää etten ole yksin tämän asian kanssa ja on ainakin joku malli olemassa, mitä tietää lähteä metsästämään.. =)
Turuus on tuolla,tarjoukseski kait ; http://www.bikeshop.fi//Giro_Savant/ekauppa/pGIROSAVANT/&listpos=6
Löysin edukkaan Giro Savantin XL koossa bike24:sta. On vanhempaa vuosimallia, väriltään valko-hopea, mut ku maksoi alle viiskybää nii menin tilaa. (https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=26964;menu=1000,5,70) Tuntuu istuvan minunkin päähän aikahyvin. Tosin pipoo tonne alle voi olla vaikee mahduttaa kylmillä keleillä.
lastumaki
10.09.2016, 09.40
Tosin pipoo tonne alle voi olla vaikee mahduttaa kylmillä keleillä.
Teipppaa talveksi etuosan reiät umpeen, niin pärjää ohuemmalla pipolla.
maalinni
10.09.2016, 09.51
Vähän sama vika ollut itsellä, vaikka pään ympärys on vain 63cm. Monet xl kypärät ovat aivan liian pieniä. Omaan nuppiin on sopinut Bellin xl mallit, niissä tuntuu ympärysmitat pitävän paikkansa. Eri asia sitten käykö muutoin sinun kallollesi.
Vanhan kypärän kanssa oon pitäny talvella kaksi tai kolmekertaasta merino pipoo jossa etuosassa windstopperia ja sit vetässy vielä kypärään sadesuojan päälle. -30C meni vielä tolla virityksellä. Nyt vaan pitää keksii uudet systeemit uuden kypärän ympärille. [emoji23] toi teippikään ei oo pois suljettu vaihtoehto.
maalinni
10.09.2016, 11.02
Jos ajoasento sallii, niin laskettelukypärä on talvella hyvä ratkaisu.
lastumaki
10.09.2016, 14.06
Giron laskettelukypärää tuli käytettyä viime talvena kovimmilla pakkasilla. Mahtuu iso pää ja paksu pipo. Lasien huurtuminen tai silmien jäätyminen on sitten seuraava ongelma....

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.