PDA

Näytä tavallinen näkymä : Shimano Nexus SG-3C41 oireilee?

mikkokh
13.08.2016, 15.28
Mikähän voisi olla ongelmana kun polkupyörä naksuttaa ja kitisee kuormitettuna kyseisellä 3-vaihteisella keskiöllä käytettäessä ykkös- sekä kolmos -vaihdetta? Lisäksi polkemisessa tuntuu tuon oireilun aikana epätasaisuutta... eräällaista polkimien värinää/nykimistä. Kakkos-vaihde tuntuu täysin tasaiselta ja äänettömältä. Oireilun voimakkuus vaihtelee ajoittain... Joskus ei tunnu oireilevan paljon mitään ja joskus tuntuu siltä että kohta hajoaa.

Kyseessä on vajaan vuoden ikäinen takavanne, jonka hankinnan jälkeen on ilmennyt oireilua kyseisellä tavalla jo jostain vuoden alkuneljänneksestä saakka. Ketjurattaat ovat vielä aikalailla uuden-karheat ja ketjutkin vaihdoin uusiin kun yritin tuosta ongelmasta päästä eroon.

Olen näyttänyt ongelmaa vanteen ostoliikkeessä, sekä naapurin pyöräliikkeessä... Ostoliikkeessä syyttävät polkimien keskiön laakeria (jolla vain muutama vuosi ikää) ja naapurin pyöräliikkeessö vanteen Pikkulaakeria... Kuitenkaan kumpikaan osa ei lenaja. Itse epäilen syypään olevan itse vaihteistossa... Luulisi oireilua olevan kakkosellakin jos jossain muussa osassa olisi vikaa.

Mitä te veikkaatte... Mikä tuollaista oireilua voisi aikaan saada? Miksi kakkonen ei oireile, mutta muuten oireilua on?

nure
13.08.2016, 16.01
Saattaa olla että alkuperäinen voitelu jo ollut vajaa ja nyt alkaa oireilla. Puhdistus ja voitelu olisi toimenpide mistä kannattaa aloittaa.

rjrm
13.08.2016, 17.47
Olisko ihan vain vaijerin säätöä vailla?

nure
13.08.2016, 19.38
Liikkeeseen jossa puhutaan "vanteen pikkulaakerista" kiertäisin tosi kaukaa!