PDA

Näytä tavallinen näkymä : Huck Norris

tiaalto
04.08.2016, 08.51
https://www.facebook.com/chuck2flat/

https://www.facebook.com/chuck2flat/videos/287630251597678/

Enpä löytänyt vielä tästä keskustelua. Ilmeisesti Polen Leo ja kaverit ovat onnistuneet kehittämään telttapatjasta Procoren tappajan. Tai kuten heidän omin sanoin:

ratkaisee saman ongelman kuin Procore tai Deaneasy, mutta kevyemmin, edullisemmin ja paljon helpommin, ei tarvitse minkäänlaista modifiointia vanteeseen

Vaikka itsellä ei vielä olekaan mennyt kehiä lunastukseen alkoi kovasti kiinnostamaan. Tietoa on vielä vain aika hintsusti saatavilla tuota FB-sivua lukuunottamatta. Maastohommien lisäksi voisi toimia myös Cyclocrossissa.

maalinni
04.08.2016, 09.20
En ymmärtänyt viestistäsi mitään, mutta katsoin tuon videon ja onpas mielenkiintoinen konsepti. Mitähän vaimo sanoisi, jos askartelisin sen joogamatosta pienen palasen...

Blackborow
04.08.2016, 09.35
Mikähän se ongelma on?

tiaalto
04.08.2016, 09.45
Lähinnä varmaan burppailu ja kehälle iskut matalilla rengaspaineilla.

Two-Shoes
04.08.2016, 09.54
Mulle ei kyllä aukea että miten toi eroaa kotitekoisista viriryksistä, joita porukka on käyttänyt jo aikaa sitten. Muistaakseni Lehikoisenkin pyörässä on joskus aikoinaan ollut joku vaahtomuovi pötkylä viritys. Aika kova hinta vaahtomuovista toi 50€.

Saa valistaa jos joku osaa kertoa miksi oon väärässä [emoji2]

Blackborow
04.08.2016, 09.55
Ehkä se eroaa siinä että se sun kotitekoinen viritys ei ole jumalpyörävalmistajalta kotoisin ;)

brilleaux
04.08.2016, 10.33
Mulle ei kyllä aukea että miten toi eroaa kotitekoisista viriryksistä, joita porukka on käyttänyt jo aikaa sitten. Muistaakseni Lehikoisenkin pyörässä on joskus aikoinaan ollut joku vaahtomuovi pötkylä viritys. Aika kova hinta vaahtomuovista toi 50€.

No mitäs siinä ihmettelemään; tekee kotitekoisena jos ei miellytä kaupallinen versio/hinta? :)

Ehkä se eroaa siinä että se sun kotitekoinen viritys ei ole jumalpyörävalmistajalta kotoisin ;)

Tai siinä että joku tekee jotain kaupallista harrastajille.
Sen sijaan että istuu perseellään nokka kiinni ruudussa ja odottaa milloin pääsee valittamaan siitä kun joku jotain yrittää? :)

Edit: ostin muuten napsauttimen. Ostin. Olisin voinut tehdä itse. Musta vaan on kiva myös tukea harrastajien innovaatioita.
Torpedoijia ja alasampujia kyllä riittää. Se on helppo sarka.

Two-Shoes
04.08.2016, 10.38
Älkää nyt alkako heti itkemään jos joku ihmettelee. Ihan oikeasti mietin onko tässä joku pointti mitä en ymmärrä.

Sori tosiaan unohdin ettei saa kyseenalaistaa Suomalaista businessta [emoji33] Kyllä mä arvostan että porukka tekee innovaatioita, mutta samaa oisin pohtinut myös ulkomaisen tuotteen kohdalla.

zipo
04.08.2016, 10.43
http://i882.photobucket.com/albums/ac22/Berg2/CLIVE002.jpg

mehukatti
04.08.2016, 11.06
Vaikuttaa hyvältä tuotteelta varsinkin niille kuskeille, joilla on ongelmia renkaiden ja vanteiden hajoamisen takia. Toisaalta aika houkutteleva myös normikuskille, kun tuon kanssa kuulemma pystyy laskemaan rengaspaineita maksimissaan jotain 0.4bar. Saattaa tietysti edellyttää leveetä vannetta, että ei taitu rengas alta kovavauhtisissa mutkissa. Mutta esimerkiksi syksyn liukkailla tollanen 0.4bar paineen lasku renkaissa lienee paljon isompi asia pidon kannalta kuin erot eri rengasmerkkien välillä. Hiukan kalliiltahan toi 50€ kuulostaa, mutta toisaalta yksi laadukas rengas maksaa saman verran ja mitäs se Procore maksaa kaikkinensa?

noniinno
04.08.2016, 11.23
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/88064
Olenpa kokeillut tuollaista sauman pohjamuovia joskus renkaassa ihan uteliaisuuden ja askartelunhalun takia. Kuumaliimalla (sillä oikeasti kuumalla, ei millään lasten askarteluliimalla) saa päät liimattua todella kestävästi yhteen, ratkeaa ennemmin sauman vierestä kunnolla repiessä. Mutta sitten totesin homman olevan sotkuista askartelua, ja kokeilu jäi kokeilun asteelle. Hienoa jos Pole onnistuu tuotteistamaan tuon, joillakin tuo renkaan läpilyönti tuntuu olevan ongelma.

Blackborow
04.08.2016, 12.37
Vaikuttaa hyvältä tuotteelta varsinkin niille kuskeille, joilla on ongelmia renkaiden ja vanteiden hajoamisen takia. Toisaalta aika houkutteleva myös normikuskille, kun tuon kanssa kuulemma pystyy laskemaan rengaspaineita maksimissaan jotain 0.4bar. Saattaa tietysti edellyttää leveetä vannetta, että ei taitu rengas alta kovavauhtisissa mutkissa. Mutta esimerkiksi syksyn liukkailla tollanen 0.4bar paineen lasku renkaissa lienee paljon isompi asia pidon kannalta kuin erot eri rengasmerkkien välillä. Hiukan kalliiltahan toi 50€ kuulostaa, mutta toisaalta yksi laadukas rengas maksaa saman verran ja mitäs se Procore maksaa kaikkinensa?Läskiversiona kun sais niin ei tarttis ilmaa ollenkaan ;)

tiaalto
04.08.2016, 13.00
Inspiroiduin Norriksesta miettimään toimisiko n. vanteen ulkomitan levyinen ja napakasti sen sisällä istuva telttapatjarinkula ultimaalisena ghettotubeless-vannenauhana. Telttapatja painaisi reunalangat tiiviisti hyllylle jo renkaan asetusvaiheessa ja hyvässä lykyssä olisi tarpeeksi ilmatiivistä ettei mitään teippailuja tarvittaisi.

Polun tukko
04.08.2016, 19.42
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/88064
Olenpa kokeillut tuollaista sauman pohjamuovia joskus renkaassa ihan uteliaisuuden ja askartelunhalun takia. Kuumaliimalla (sillä oikeasti kuumalla, ei millään lasten askarteluliimalla) saa päät liimattua todella kestävästi yhteen, ratkeaa ennemmin sauman vierestä kunnolla repiessä. Mutta sitten totesin homman olevan sotkuista askartelua, ja kokeilu jäi kokeilun asteelle. Hienoa jos Pole onnistuu tuotteistamaan tuon, joillakin tuo renkaan läpilyönti tuntuu olevan ongelma.

Mistäs ja millä nimella tuota kuvan kaltaista jöötiä kannattaa kysellä ?

Äijä
04.08.2016, 20.25
Mistäs ja millä nimella tuota kuvan kaltaista jöötiä kannattaa kysellä ?

Saumanauha tai elementtinauhasauma. Esim:
http://www.xn--tykalut-b1a.fi/search.php?q=Elementtisaumanauha+

http://saumaustarvike.fi/verkkokauppa/kauppa/saumanauha-pohjanauha/saumanauha-pohjanauha-8mm/

Polun tukko
04.08.2016, 20.36
Saumanauha tai elementtinauhasauma. Esim:
http://www.xn--tykalut-b1a.fi/search.php?q=Elementtisaumanauha+

http://saumaustarvike.fi/verkkokauppa/kauppa/saumanauha-pohjanauha/saumanauha-pohjanauha-8mm/

Tänks. I smell bisnes :D

noniinno
05.08.2016, 07.47
Tai http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Helat-ja-tarvikkeet/Ikkunat/Tiivistysnauha/Pohjalista-50-m-2000024041/

SammyB
05.08.2016, 09.20
Imeeköhän tuo elementtisauma miten litkua?

Polun tukko
05.08.2016, 15.49
Tai http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Helat-ja-tarvikkeet/Ikkunat/Tiivistysnauha/Pohjalista-50-m-2000024041/

Tuo käynee joillekkin kapeille vanteille. Jos vanne esim 23-25mm niin jöötin oltava varmaan 25mm.
Pitää kyllä testata jossain hetkessä. Työn puolesta löytyy ihan oikeaa kuumaliimaakin.

Prestige
06.08.2016, 09.59

Saa valistaa jos joku osaa kertoa miksi oon väärässä [emoji2]

Olen yksi päätekijöistä tuon Huck Norriksen takana, hyvä kuulla että tuo pointti ei tule tuolta vielä esille. Olemme itsekkin pitkään ajaneet noilla kotitekoisilla virityksillä.
Huck Norriksen juttuhan on että minulla sattuu olemaan materiaalitieteiden tohtori naapurina, ja hänen kanssaan on jumpattu tuo materiaali joka on siis erikseen meille speksattu. Sen iskunvaimmennus kyky on noin kolminkertainen mihinkään mitä saat valmiina kaupasta.

Two-Shoes
06.08.2016, 10.11
Olen yksi päätekijöistä tuon Huck Norriksen takana, hyvä kuulla että tuo pointti ei tule tuolta vielä esille. Olemme itsekkin pitkään ajaneet noilla kotitekoisilla virityksillä.
Huck Norriksen juttuhan on että minulla sattuu olemaan materiaalitieteiden tohtori naapurina, ja hänen kanssaan on jumpattu tuo materiaali joka on siis erikseen meille speksattu. Sen iskunvaimmennus kyky on noin kolminkertainen mihinkään mitä saat valmiina kaupasta.
No niin [emoji106]

Tää avaa asiaa enemmän ja helpompi ymmärtää myös hintaa

Polun tukko
16.08.2016, 10.48
Tuli tuossa taannoin nämä hankittua. Materiaali on KOVAA.Tulee ainakin itselle tahkolla tarpeeseen.
Kuten tuolla Leon asennus videolla mainostetaan,rengas nousee jalkapumpulla norrisin kanssa. Itse väsäsin juuri norrisit paikalleen ja onzan edc enduro/freeride kuten schwalben supergravity renkaat nousi ihan prisman AIM pumpulla. Aiemmin yksikään rengas ei ole noussut omassa käsittelyssä pumpulla,joskin tuo pumppu on melko hengetön :D

Blackborow
16.08.2016, 20.45
Kiitos tiedoista. Tuo, että tämä on on ihan erikseen speksattu matsku kertoo kyllä paljon enemmän pointista, vaikka itselläni ei moiselle käyttötarvetta löydykään.

lego
20.08.2016, 13.14
Mites lyhennys onnistuu jos haluaa 26" tällaiset?

Jani Mahonen
20.08.2016, 15.06
Mites lyhennys onnistuu jos haluaa 26" tällaiset?

Saksilla??!!

lego
20.08.2016, 19.22
Saksilla??!!
Entäs yhdistäminen, kuumaliimalla vai kontaktiliima tai jokin muu..?

Jani Mahonen
20.08.2016, 19.36

http://hucknorris.com/

Tuolla sivuilla näkyy jonkinlainen gumminauha / tekstiilipanta jolla nuo päät on yhdistetty. Vastaavan saa varmaan fabrikoitua kotitekoisesti. Itse lähtisin kokeilemaan tukevasta sisäkumista leikatulla palalla, joka liimataan lenkiksi kontaktiliimalla.

TemMeke
20.08.2016, 19.37

Q: How about 26” version?
A: Uh, none of us had any 26” rims around when we were drawing this current version, but don’t worry, you can just cut it down to fit your 26” setup and it will work just as well.
http://hucknorris.com/app/uploads/2016/06/Hucknorris-p-v2_1-1-1024x300.png

Polun tukko
20.08.2016, 21.35
Ei kolissu vanteille tänään Tahkolla ja nyt on teemaan mätsäävä lokarikin.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/99759badfb66ff68f6baec24fcf0a8e5.jpg

Prestige
01.09.2016, 16.16

Tuolla sivuilla näkyy jonkinlainen gumminauha / tekstiilipanta jolla nuo päät on yhdistetty. Vastaavan saa varmaan fabrikoitua kotitekoisesti. Itse lähtisin kokeilemaan tukevasta sisäkumista leikatulla palalla, joka liimataan lenkiksi kontaktiliimalla.

Nippuside toimii myös hyvin ja on helppo.

brilleaux
01.09.2016, 16.58
Hienoa! Isot peukut keksijöille. (y)

http://singletrackworld.com/2016/09/eurobike-2016-huck-norris-tubeless-puncture-protection/ (http://singletrackworld.com/2016/09/eurobike-2016-huck-norris-tubeless-puncture-protection/)

"They say it fights off Bruce Leaks."
Tää vaan jaksaa naurattaa. :D

http://www.mbr.co.uk/news/huck-norris-348436

VitaliT
01.09.2016, 20.58
Milloin läski versio tule myyntiin, eilen olisi käyttöä ja nyt tarvitsen uuden kehän.

Poy
01.09.2016, 22.42
Pari tavallista maksaa saman verran kuin pari tavallista rengasta. Maksaako läskiversiokin sitten saman verran kuin läskirengas?
Meneekö tuo käytössä rikki eli kestääkö kuinka kauan käyttöä.

brilleaux
02.09.2016, 07.43
Saatan tietty muuttaa mielipidettäni mutta en näe tuolle kyllä käyttöä ainakaan omassa läskissäni.
En ole 2 vuoden aikana saanut kuin yhden pikku lommon kiekkoon, kunnon läpilyönti. Rengas säilyi ehjänä.

Varmasti mainio sirkkelinterillä päästellessä, ihan niinku oikeilla renkailla ajellessa sit tuskin tarvitaan. ;)

Ketjureaktio
02.09.2016, 13.06
Sellainen pointti tuohon pötköön nähden, että Huck Norris on renkaan levyinen ja jää siten snakebitessä renkaan ja vanteen väliin. Pötkön pitäisi olla renkaan ilmatilan kokoinen että se tekisi saman, eikä se silloin jättäisi paljoa ilmatilaa renkaan elää.

Prestige
03.09.2016, 10.24
Milloin läski versio tule myyntiin, eilen olisi käyttöä ja nyt tarvitsen uuden kehän.

Nyt ei ole vielä tuolle aikataulua tiedossa, tarviiko noita kukaan läskipyörässä talvella? Oisko käyttöä enemmän keväällä ja kesällä?

Pari tavallista maksaa saman verran kuin pari tavallista rengasta. Maksaako läskiversiokin sitten saman verran kuin läskirengas?
Meneekö tuo käytössä rikki eli kestääkö kuinka kauan käyttöä.

Ei ole läskiversiosta vielä hinta-arviota kun ei osaa sanoa kuinka paljonko siihen menee materiaalia. Käyttöikä riippuu kovasti siitä millaisilla paineilla ja kuinka kovaa ajaa. Kun tulee tosi kova isku joka muutoin rikkoisi renkaan, niin Huck Norriksen solut menee siltä kohdalta rikki, ja samasta kohdasta tuo ei enää yhtä hyvin vaimenna iskua. Eli jos jatkuvasti läikyttää vanteille, niin ei kestää vähemmän aikaa. Kovin pitkää käyttöikä statistiikkaa meillä ei ole, mutta ajattelen että pitäisi kestää normaali käytössä yhden kauden.

brilleaux
03.09.2016, 17.51
Nyt ei ole vielä tuolle aikataulua tiedossa, tarviiko noita kukaan läskipyörässä talvella? Oisko käyttöä enemmän keväällä ja kesällä?

Kuten jo mainitsin tuossa aiemmin itse en näe tuolle kauheasti tarvetta paksussa. Jos ollenkaan.
Toki ne kovemmat kuskit saattaa olla eri mieltä.

Usein on paukkunu läpi vanteille, rengasrikkoa ei sen takia ole koskaan tullu. Ja yhden ainoan kerran klunssi kehään.
Nykyään vielä paineet on yleisellä tasolla hiukka korkeammat kuin ennen.

Harza
06.09.2016, 21.52
Ihan mielenkiintoinen tuote, hinta on vain vähän suolainen varsinkin kun vielä on niin vähän kokemuksia jaettuna.

DIY-mieltä jos käyttää, niin nettispeksien ja kuvien valossa tähän tuotteeseen käytetty materiaali on polyeteeni solumuovi.
27,5" koossa vanteen halkaisija on 584 mm ja solumuovirinkula on noin 30 - 40 mm suurempi, että sepyörii mukavasti vanteen yläpuolella.
Ympärysmittaa on siis noin 196 cm. Rakennellessa saattaisi olla paras ostaa hitusen yli 2 m pala ja siitä katsoa sopiva mitta.

Solumuovin tiheydestä karkea arvio voisi olla jotakin seuraavaa:
Tuote on noin 196 cm pitkä 27,5" koossa ja leveimmillään 5 cm. Pinta-alasta on poistettu ehkä 20% (voi olla enemmänkin) materiaalia keventelynä ja
ilmeisesti muotoilu vähentää myös solumuovin kitkaa renkaan sisällä. Paksuutta on kuvista päätellen ehkä 7 - 10 mm, laskennossa voineen käyttää kahdeksaa milliä ja ei mene kauheasti ohi. Painoa on se ilmoitettu 70g
pienimmässä koossa. Tiheydeksi tulee noin +110 kg/m3.
Persmerkiltä tehdyn laskelman luotettavuus on suuntaa antava ja ainakin itse voin todeta, että tekijät eivät ole vain kurvanneet Rauta-Prisman kautta kotia ja paketoineet irroitusnauhaa.
Toki äsken lasketuilla spekseillä olevaa solumuovia on yksityisillekin myynnissä erikoistuotteena, joten en ihan sulata markkinoinnissa käytettyä "Three times the impact energy damping than anything commercially available." -lausahdusta.
PinkBikessä joku tekijätiimin jäseneksi ilmoittautnut tosin taipui sanomaan, että 3x rauta/putkikauppa tavaraan nähden...

Pääosin retkipatja DIY-hommat voinee kuitenkin kuopata, kun tiheys ei millään riitä (perus raksa-solumuovit ovat noin 30kg/m3).

Fuuga
06.09.2016, 22.21
Inkoosta saa 2-luokan solumuovia halvalla kuin saippua. Ostin joskus ilmanvaihtokanavien eristystä varten 120 cm leveätä 10mm paksua nelisenkymmentä metriä ja vielä on jäljellä kymmenen tjs. Olisko koko paketti maksanut edes satasta. Tuosta on leikelty makuualustoja yms. En muista millaista valikoimaa siellä pidettiin. Sellainen mielikuva on jäänyt, että laatuja oli joka sormelle ja muutama ylikin. Sieltähän voisi tehdä jotain koeponnistuksia.

TimoF
09.09.2016, 14.32
Miä oon nyt paria poikkeusta lukuunottamatta ajanu vuoden verran kaikki maastolenkkini 26" jäykkäperällä, jossa on vieläpä sisurit. Kertaakaan ei oo lenkillä tarvinu ruveta rengashommiin :eek:

Pointtina lähinnä se, että miun on vaikea ymmärtää harrastajien arvostelua Huck Norrisista, koska peruskuskin ajeluissa tämmöselle keksinnölle ei minun nähdäkseni pitäis ees olla mitään tarvetta. Miä nyt toki olen omissa ajeluissani keskittyny hauskanpitoon, eikä oo haitannu vaikka pito ei olekaan ihan maksimi, tai joutuu johonkin kivikkoon ottamaan pikkuisen vauhtia pois.
Kisatouhut on sitten erikseen, kun metsästetään niitä viimeisiä sekunteja kevyillä renkailla ja niin edelleen.

Ja toki jokainen saa harrastaa miten haluaa. Jonkunhan ne Strava-KOMitkin pitää ajaa :D

Nyt ostin Polen, ja siinä on Huck Norrisit. Jos Huck säästää yhdenkin vanteen lommoontumiselta, niin onhan se silloin jo itsensä maksanut takaisin.
Mutta nyt pitää varmaan taas yrittää olla yhtä nopea ku Deathgrip-Kymäläinen, Sauli ja Leo :rolleyes:

NikHa
09.09.2016, 19.48
koska peruskuskin ajeluissa tämmöselle keksinnölle ei minun nähdäkseni pitäis ees olla mitään tarvetta

Riippuu vähän mitä tuolla peruskuskilla tarkoittaa...:D

TimoF
09.09.2016, 21.17
No semmosta jonka ei oo pakko ajaa koko ajan täysiä.

Mutta ei se toki ikinä väärin ole moisia hommata. Kuten ylempänä sanoin: jos Huck säästää yhdenkin vanteen lommoontumiselta, niin onhan se silloin jo itsensä maksanut takaisin. Jos tahtoo pitää kamppeistaan huolta (ja miksei haluaisi) niin onhan tuo siihen erinomainen keksintö myös sille peruskuskille. Tuleehan niitä yllätyksiä vaikkei täysiä ajaisikaan.

Ehkä toi miun kommentti ois sopinut paremmin ton Pinkbiken jutun (http://www.pinkbike.com/news/huck-norris-anti-pinch-flat-insert.html) kommentteihin, joissa mm. ihmetellään että miten tubeless-renkaaseen voi saada käärmeenpureman. Jos ei oo saanu tubeless-renkaaseen käärmeenpuremaa, ei oo ajanu täysiä. Ainakaan suomalais-ugrilaisessa kivikkojuurakkomaastossa.

Nyt ois varmaan taas aika jatkaa työntekoa :rolleyes:

Pole Bicycles
10.09.2016, 00.13
Jos tästä rinkulasta on oikeasti hyötyä ajokauden aikana niin marssin kaupoille
ja ostan yhden Huck-paketin kiitoksena ideasta.

Tuote on kaupallinen ja siitä on patentti vetämässä. Mikäli patentti menee läpi ja haluat jatkossa tuotetta käyttää, niin se on lain mukaan ostettava kaupasta. Oma kopiointi patentoidusta tuotteesta on laitonta.

noniinno
10.09.2016, 07.00
Harza voi käyttää tekelettään yksityisesti omassa, ei -ammattimaisessa käytössään riippumatta patenteista tai varsinkaan patenttihakemuksista. Koko juttu vaikuttaa mainoskampanjalta, ja minäkin tähän lankaan menin. No hyvä tuote ansaitsee tulla mainostetuksi.

Tomy
10.09.2016, 08.13
Hienoa osaamista ja kekseliäisyyttä Suomesta!

Tuli kuitenkin mieleen, mahtaako tulevaisuudessa tulla ongelmia liiallisen samankaltaisuuden Chuck Norris tavaramerkin kanssa?

Hippo04
10.09.2016, 10.30
En mä haluaisi että mitään TeeSI pohdintoja olisi poistettu vaikka pyyntö tulisi suoraan "tehtaalta". TeeSI virityksissä omaan käyttöön kun ei ole mitään laitonta. Jokaisen omassa pohdinnassa sitten jaksaako nähdä vaivaa itse pakertamiseen vai hankkia kaupallinen toteutus.

Rike
10.09.2016, 10.32
Tuote on kaupallinen ja siitä on patentti vetämässä. Mikäli patentti menee läpi ja haluat jatkossa tuotetta käyttää, niin se on lain mukaan ostettava kaupasta. Oma kopiointi patentoidusta tuotteesta on laitonta.
Eli en saa itse tehdä appelsiinimehua, koska sitä myydään kaupassa?

Lähetetty minun SM-T550 laitteesta Tapatalkilla

zipo
10.09.2016, 11.02
Huck Norris haastaa teidät oikeuteen ja voittaa.Vaahtomuovisella rinkulalla.

Metsänpeikko
10.09.2016, 11.10
Olisi kyllä tosiaan mielenkiintoista nähdä se lakipykälä, joka estää patentoidun tuotteen kopioimisen yksityiseen käyttöön. Osaatko harza sanoa, kuinka paljon tuo sinun diy viritys imee litkua itseensä?

Harza
10.09.2016, 11.38
Tuotteen hinta on kova materiaaliin nähden ja vapaa-ajalla on intoa viritellä. Viritelmiä on joskus kiva jakaakin ja kyseessä ei ole HuckNorrisin virallinen sivu. Saatan tehdä Procoresta samanlaisen joskus ja kirjoittaa siitäkin. Tuskin saan schwalbelta ärinää, ellen valmista ja ala myydä kopiota heidän patentoimastaan venttiilistä.

Litkua sujetulla solukolla oleva polyeteenisolumuovi ei sinäsä ime kuin rikkoutuneista reunasoluista. Huckin tiimi taisi arvioida joitakin millilitroja vesileikkauksella tehtynä. Kotona kuumalankaleikkauksella
solukko menee umpeen ja tulos on about nolla. Pinnoitin tämän rinkulan muoveille tarkoitetulla sealantilla ja pinnasta tuli jokatapauksessa entistä hydrofobisempi.

Jonttu.
10.09.2016, 12.32
80€ :D mitä helv....... Ajattelin että kyseinen vaahtomuovi touhuili maksaisi luokkaa 20-40€ max. Hinta on kyllä todella suolainen... Ensin maksat itsesi kipeäksi jostain 1600g endurokiekkosetistä, ja sitten tunget sinne pari sataa gramma ylimääräistä painoa :DDDD. Hienoa innovointia mutta hinta on ihan posketon, ja tässä yritetään ratkaista ongelmaa, jota ei ole olemassa. Tuolla 100g painolla saa jo vahvemmat sivuvallit esim > Spessun Ground Control:sta > GC:n Grid versioon. Sinä sitä tulee sivuvalleihin kestävyyttä ja tukevuutta ja samalla renkaiden hinnalla. Tuo on vähän niinkuin nuo suomalaiset taskulamppu firmat. En kiistä etteikö joku lumilight supertuikku 1500lm tarjoaisi parempaa valotehoa, kestävyyttä keveyttä kuin Magicshine, mutta homma kusee siihen että magicshinen 5000lm tuikun saa alesta 50€ ja se 1500lm finski tuote maksaa 200€. Valoteholtaan nämä vehkeet ovat ihan kelpoja molemmat ja ajot hoituu mukavasti. "premium" markkinoilla ostajia on vähän ja he vaativat vain kaikkein parasta. Onko tämä sitä parasta vai laittaisinko asiakkaana rahani mielummin esim Procore järjestelmään?

Jani Mahonen
10.09.2016, 12.48
Procore, Huck ja Omarakennelma ovat kilpailijoita samoilla markkinoilla ja jokaisella on valinnan vapaus. Itse arvostan omaa niukkaa vapaata aikaa sen verran korkealle, että diy ei kiinnosta. Procore vaatii porakoneella vanteen puhkomista (eikö?) ja on aika kallis. Huck on tältä väliltä. En nyt ihan karmean pahaksi diiliksi tuota Norrista sanoisi, mutta kukin tyylillään :)
Maksan mieluummin siitä että joku on raapinut päätään ja laittanut paketin kuntoon. Ja jos päänraapija on suomalainen, niin sitäkin parempi.
Jos taas olisin parikymppinen opiskelija niin yrittäisin varmaan väsätä itse ensin.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

LJL
10.09.2016, 13.40
Mikäli patentti menee läpi ja haluat jatkossa tuotetta käyttää, niin se on lain mukaan ostettava kaupasta. Oma kopiointi patentoidusta tuotteesta on laitonta.

Tämä kommentti oli kyllä uskomattominta paskaa hetkeen

Harza
10.09.2016, 14.04
Kuulun jälkimmäiseen ikäryhmään. Poistan kyllä höpinäni jos Polelta niin joku asiallisesti pyytää PM:llä.

Pidän tehdastuotteista siinä missä muutkin, mutta joskus on kehittävämpää kokeilla pystyisikö valmistamaan tehdastuotteen itse ja mihin hintaan. Joskus onnistuu joskus ei. Maksan edelleen huckki-parin hinnan jos idea toimii (jos minulle nyt enää myydään).

Tee se itse-hommat tuskin tätä tuotetta tappavat. A: Vaatii vaivaa tehdä oma versio B: Vaatii ajattelua saada toimiva (kirjoittamani mitat eivät täysin passanneet todellisuudessa). C: Vaatii erikoisliikkeen saada materiaalit.
D: Vaatii edelleen vaivaa ja ihmiset ovat aikalailla mukavuudenhaluisia.

Jos DIY-tappaisi olisi Ghetto tubeleksen variaatiot ja maitoliima tappaneet teolliset versiot. Kumma kyllä ajan itse edelleen tehdastuotteella.

tiaalto
10.09.2016, 14.16
Pole ei taida olla sen enempää Huck Norriksen keksijä kuin valmistajakaan.

Harza
10.09.2016, 14.25
Noh, lupaus pitää sille kuka on, jos hän niin haluaa.
Edit: Koska asia jäi vaivaamaan minua otan yhteyttä PRH:n ja kysäisen
asiaa virka-aikana. Toivottavasti saan kirjallisen vastauksen tänne ja
tulee tietoa vastaavia tapauksia varten tulevaisuuteenkin. Jos katsovat että
yleinen Tee-Se-Itse meininki patentoidusta tuotteesta on nou nou niin sitten
olen hiljaa tälläisistä tulevaisuudessa ja kaikki asiaan viittaavat viestini poistuvat.

Metsänpeikko
10.09.2016, 15.02
Saahan sitä jokainen kirjoitella palstalle suunilleen mitä sylki suuhun tuo. Jotenkin vaan odottaisi, että yhtiö jonka kohderyhmään täällä kirjoittajat kuuluvat, ei laukoisi ihan mitä sattuu satuja. Asiat kun voi hoitaa monella tavalla ja tuo nyt ei ainakaan kuulu niihin tyylikkäimpiin tapoihin niitä hoitaa. Tuollainen toiminta vaan karkoittaa nopeasti muutaman asiakkaan jopa sieltä pyörä puolelta, johon polen kaltaisella yrityksellä tuskin on montaa kertaa varaa.

Blackborow
10.09.2016, 17.49
Saahan sitä jokainen kirjoitella palstalle suunilleen mitä sylki suuhun tuo. Jotenkin vaan odottaisi, että yhtiö jonka kohderyhmään täällä kirjoittajat kuuluvat, ei laukoisi ihan mitä sattuu satuja. Asiat kun voi hoitaa monella tavalla ja tuo nyt ei ainakaan kuulu niihin tyylikkäimpiin tapoihin niitä hoitaa. Tuollainen toiminta vaan karkoittaa nopeasti muutaman asiakkaan jopa sieltä pyörä puolelta, johon polen kaltaisella yrityksellä tuskin on montaa kertaa varaa.
Aika outoa kieltämättä, mutta ei ennen näkemätöntä.

leecher
10.09.2016, 20.14
Olisin ostanut 100 000 € Polen velkakirjoja, mutta tuon kommentin jälkeen en edes aio koeajaa niitä kummallisen näköisiä pyöriä.

slow
10.09.2016, 23.30
Tokihan yrittäjä luo firmansa julkisuuskuvaa tahtonsa ja taitojensa mukaan.

*riisuu ostohousut ja alkaa tähyillä muualle*

Rautapelto
11.09.2016, 07.16
Procore vaatii porakoneella vanteen puhkomista.
Nope.

Pole Bicycles
11.09.2016, 08.03
Tämä kommentti oli kyllä uskomattominta paskaa hetkeen
Ei Pole, vaan nimimerkin takana oleva Leo Kokkonen. En toki yksin, mutta yksi patentin hakijoista.

Tuotteen hinta on kova materiaaliin nähden ja vapaa-ajalla on intoa viritellä. Viritelmiä on joskus kiva jakaakin ja kyseessä ei ole HuckNorrisin virallinen sivu. Saatan tehdä Procoresta samanlaisen joskus ja kirjoittaa siitäkin. Tuskin saan schwalbelta ärinää, ellen valmista ja ala myydä kopiota heidän patentoimastaan venttiilistä.

Litkua sujetulla solukolla oleva polyeteenisolumuovi ei sinäsä ime kuin rikkoutuneista reunasoluista. Huckin tiimi taisi arvioida joitakin millilitroja vesileikkauksella tehtynä. Kotona kuumalankaleikkauksella
solukko menee umpeen ja tulos on about nolla. Pinnoitin tämän rinkulan muoveille tarkoitetulla sealantilla ja pinnasta tuli jokatapauksessa entistä hydrofobisempi.

Patentin saa todentaa itse. Tämä siis tarkoittaa sitä, että voit rakennella oman version patentoidustakin tuotteesta todentaaksesi sen toimivuuden. Harzalle kiitos idean ulkopuolisesta testaamisesta. Ei tässä mitään pahaa verta ole.

Yksittäisten ihmisten kopiointiyritykset eivät tässä kohtaa ole mikään ongelma. Tiedämme, että tällä hetkellä erinäiset tahot aikovat hyödyntää ideaamme surutta suuressa mittakaavassa ja kohta varmasti tulee markkinoille halpoja kopioita.

Ihmettelen "pöyristymistä" kommentistani ja myöskin "hinnasta". Lähtökohtaisesti kaikki maastopyöräilyyn liittyvät tuotteet ovat luksustuotteita ja kenenkään ei ole pakko niitä hankkia. Pyrimme ansaitsemaan elantomme ja myös pyydämme kunnioittamaan sitä. Toki moni ajattelee, että olemme kapitalistisikoja kun käytämme aikaa tuotteiden kehittelyyn ja vaadimme vaivastamme rahaa. Olipa keksintö miten yksinkertainen tahansa, sen keksimiseen ollaan vuodatettu verta, kyyneleitä ja käytetty aikamoisesti rahaa.

Patenttilakiin voi tutustua täältä. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1967/19670550)

Ei k

Hippo04
11.09.2016, 09.10
Patenttiasioista vänkääminen vailla mitään todellisuuspohjaa tee-se-itse porukan kanssa ja foorumilaisten kirjoitusten ihmettely nyt on vaan huonointa markkinointia ikinä, vieläpä täällä kohderyhmän keskuudessa.

Suuremman vahingon välttämiseksi suosittelen itse tutustumista patenttilakiin ja keskittymään niihin kaupallisiin kopioihin. Ja toivon vilpittömästi suurta menestystä suomalaisille pyöräilytuotteille!

Harza
11.09.2016, 09.15
+1 tälle vastaukselle! (polen vastaukselle, tähän kerkesi viesti väliin) DIY-versioni tarkoitus ei ole teiltä leipää viedä, lähinnä innostuin todistamaan konseptia itselleni ja haastamaan
HuckNorrisin markkinoinnissa käytetyn lauseen iskuenergian vaimennuskyvyn paremmuudesta.

Yrittäjää tässä on varmaan turha kenenkään enää mollata: Ensimmäinen viesti oli yöllä kirjoitettu ja ilmeisen harkitsematon. Asia selvitettiin toisessa vastauksessa.
Seuraavan kerran kirjoittelen itse aiheesta kun on tehdasversiokin käsissä ja molempien toiminnasta enemmän kokemusta.

oem
11.09.2016, 09.30
Jos on erilaista linjaa, kannattanee allekirjoittaa postaukset nimellä tai nimimerkillä silloin kun tapahtuvat saman käyttäjänimen alla. Huomautus henkilökohtaisesta mielipiteestä tai sen postaamatta jättäminen olis myös hyvä.

Metsänpeikko
11.09.2016, 11.23
Ihmettelen "pöyristymistä" kommentistani ja myöskin "hinnasta".

Mitä tuohon "pöyristyttävään" kommenttiin tulee, niin itselle se lähinnä antaa tietynlaisen kuvan ko. firmasta. Jos haetaan patenttia, niin luulisi että lainsäädännöstä oltaisiin sen verran selvillä, ettei lauottaisi tuollaisia kommentteja. Tai sitten on kotiläksyt jäänyt tekemättä asian suhteen, joka ei sekään anna kovin hyvää kuvaa asioiden hoidosta. Toinen vaihtoehto on, että puhutaan tahallaan ns. paskaa, mikä ei sekään ole hyvä juttu.

Noista edellä mainituista tulee mieleen, että hoidetaanko firmassa muutkin asiat yhtä "leväperäisesti", kuten asiakaspalvelu ja takuuasiat? Ne on niitä mielikuvia.

Mitä tuohon hintaan tulee, niin siitä valittajia löytyy aina. Tosin en ymmärrä miksi otat sen ikäänkuin henkilökohtaisena vittuiluna?Tällä viittaan siis seuraavan:Pyrimme ansaitsemaan elantomme ja myös pyydämme kunnioittamaan sitä. Toki moni ajattelee, että olemme kapitalistisikoja kun käytämme aikaa tuotteiden kehittelyyn ja vaadimme vaivastamme rahaa. Olipa keksintö miten yksinkertainen tahansa, sen keksimiseen ollaan vuodatettu verta, kyyneleitä ja käytetty aikamoisesti rahaa.

Kuluttajalla täysi on oikeus ilmaista mielipiteensä hinnasta, joko ostopäätöksellä tai vaikka täällä foorumilla. Kyllä yrittäjän pitää olla sen verran paksunahkainen, ettei siitä ota itseensä. Vai meneekö asia mielestäsi niin, että yrittäjä asettaa tuotteelleen hinnan ja kuluttajilla ei ole oikeus ilmaista siitä mielipidettään, koska yrittäjän pitää ansaita elantonsa? Kyllä kai meistä jokainen ajattelee omaa talouttaan noita ostopäätöksiä tehdessään.

Jokainen ratkaisee sen, onko hinta itselle sopiva vai ei. Kyllähän se hinta yleensä asettuu "oikealle" tasolle ajan myötä, tai ellei asetu, niin tuote kuolee pois.

lego
11.09.2016, 11.36
Tuolla säkeen alussa kyselin tuotteen sopivuutta 26" renkaaseen... taidanpa jättää väliin niin paljon ärsyttää DIY-kommentit

Viuh
11.09.2016, 11.46

Nyt yrittäjä kusee omiin muroihinsa rankasti. Tuo väite on naurettavan typerä, eikä perustu mihinkään. Omaan käyttöön saa kyllä tehdä mitä vaan, vaikka olisi miten patentoitu tuote.

Kun firman kanta on tuollainen, niin minusta ei ainakaan koskaan tule kyseisen firman asiakasta.

Blackborow
11.09.2016, 11.53
Ihmettelen "pöyristymistä" kommentistani

Pöyristyminen johtunee siitä, että kommentti oli täysin vailla todellisuuspohjaa. Yrityksen nimissä moinen kommenttien heittely voi tehdä hallaa pidemmän päälle.

Hinta on mikä on ja en halua ottaa siihen kantaa, mutta jos myy jotain niin siihen täytyy varautua, että hintaa kyseenalaistetaan eikä se liity mitenkään siihen, että ihmiset ei haluaisi yrittäjän tienaavan leipäänsä. Moinen uhriutuminen julkisella foorumilla ei liene myöskään pidemmän päälle kannattavaa.

Kaikkea hyvää yritystoiminnallenne jatkossa.

kolistelija
11.09.2016, 11.58
Hyvä että tuo patenttilakikin linkattiin tänne. Heti ensimmäisestä pykälästä voidaan todeta että yrittäjä joko ei tiedä mistä puhuu, tai on sen verran mulkku että noin helvetin vahvasti aliarvioi potentiaaliset asiakkaat. Herra itse tuon lain linkkasi, joten oletus on tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

Joka on tehnyt mihin tekniikan alaan tahansa liittyvän keksinnön, jota voidaan käyttää teollisesti, tai se, jolle keksijän oikeus on siirtynyt, voi hakemuksesta saada patentin keksintöön ja siten yksinoikeuden sen ammattimaiseen hyödyntämiseen sen mukaan kuin tässä laissa säädetään

Pantenttilaki siis suojaa patentin haltijaa siten että tuotteen kaupallinen käyttö ilman lupaa ei ole sallittua. En jaksa boldata tähän sitä oleellista sanaa...

Jonttu.
11.09.2016, 11.59
Offtopic:

Hyi, kun tuli negatiivinen kuva Polesta. Kun hinnat pyörissä ovat tuolla tasolla pitäisi yrityksen profiloitua timanttiseen laatuun ja järkyttävän hyvään asiakaspalveluun. Ja kyllä, Polen hinnat ovat aivan törkeän korkealla, jos verrataan pitkälle automatisoituja polkupyörän tuottajia kuten vaikka sitä Canyonia. Hinta pitäisi pystyä yhdistää Santa Cruzin kaltaiseen laatuun, ikuiseen runkotakuuseen, ja huolettomuuten pyörän hankinnan jälkeen. Ei suomalainen pyörävalmistaja pysty koskaan kilpailemaan hintalaatusuhteella, mutta tuo radikaali geometriasuunnittelu ja innovointi sekä profiloituminen hauskaksi ja laadukkaaksi uniikiksi valmistajaksi, voi kantaa todella pitkälle.

skuikka
11.09.2016, 12.43
Kieltämättä huonoa harkintaa ja siksi huonoa mainosta Kokkoselta. Paikkausviestin osalta pisteet omalla nimellä esiintulosta, muuten olisin suositellut varovaisempaa ilmaisua.
Mutta ihmisiä me ollaan kaikki ja joskus harkinta pettää.
Olisi valitettavan tyypillistä nykyajalle aloittaa valtava mielensäpahoituskampanja yksittäisen yrityksen edustajan lipsahduksen takia. Minä en siihen ainakaan lähde.
Hienoja pyöriä ne tekee ja Norriskin on hyvä idea.
Alumiiniakin saa muuten pirusti halvemmalla kuin mitä se pyörän rungoissa maksaa.
Disclaimer:
En ole missään kytköksessä yritykseen ja perustajiakaan en tietääkseni tunne.
Norriksenkin luultavasti kopioin omaan käyttöön, mutta minun kalusto on muutenkin enemmän tai vähemmän omatekoista.

läskimooses
11.09.2016, 18.17
Jos nyt sanon tässä, että tosta sais paljon kevyemmän kun leikkais sillä laseriverileikkurilla vielä keskeltäkin kaistaleita pois, niin rikkooko se jotain patenttia? Ainakin joku anarkisti voisi kokeilla vaikuttaako toimintaan ja paljonko säästää painossa. Mitä sillä tavaralla siellä vanteen keskellä mitään tekee?

Korvavalot kaupanpäälle.

Aika jännä, että Chuck Norrista saa sitten lainata miten huvittaa KAUPALLISESTI ilman mitään seuraamuksia?

Pole Bicycles
11.09.2016, 19.18
Jos nyt sanon tässä, että tosta sais paljon kevyemmän kun leikkais sillä laseriverileikkurilla vielä keskeltäkin kaistaleita pois, niin rikkooko se jotain patenttia? Ainakin joku anarkisti voisi kokeilla vaikuttaako toimintaan ja paljonko säästää painossa. Mitä sillä tavaralla siellä vanteen keskellä mitään tekee?

Korvavalot kaupanpäälle.

Hyvässä hengessä kaikki kokeilu käy. Laserilla leikatessa solut menevät umpeen ja näin ollen materiaali ottaisi vähemmän litkua itseensä. Huck Norrikset on leikattu keskeltä auki.

Aika jännä, että Chuck Norrista saa sitten lainata miten huvittaa KAUPALLISESTI ilman mitään seuraamuksia?

Chuck Norris on karatemies. Huck Norris on vaahtomuovia, joka menee renkaan sisään. Amerikassa kaikki on mahdollista, mutta ottanemme Chuck Norrikseen yhteyttä mikäli rantaudumme jenkkilään :)

Pole Bicycles
11.09.2016, 19.26
Kieltämättä huonoa harkintaa ja siksi huonoa mainosta Kokkoselta. Paikkausviestin osalta pisteet omalla nimellä esiintulosta, muuten olisin suositellut varovaisempaa ilmaisua.
Mutta ihmisiä me ollaan kaikki ja joskus harkinta pettää.
Olisi valitettavan tyypillistä nykyajalle aloittaa valtava mielensäpahoituskampanja yksittäisen yrityksen edustajan lipsahduksen takia. Minä en siihen ainakaan lähde.
Hienoja pyöriä ne tekee ja Norriskin on hyvä idea.
Alumiiniakin saa muuten pirusti halvemmalla kuin mitä se pyörän rungoissa maksaa.
Disclaimer:
En ole missään kytköksessä yritykseen ja perustajiakaan en tietääkseni tunne.
Norriksenkin luultavasti kopioin omaan käyttöön, mutta minun kalusto on muutenkin enemmän tai vähemmän omatekoista.

Someraivoa odotellessa ;) Täytyy muistaa, että kotimaisilla foorumeilla esiinnyn myös harrastajana enkä välitä kovin paljon julkisuuskuvasta. Mikäli joku koittaa lyödä vyön alle, että ei tykkää Polesta kommenttieni takia, niin hän voi pitää mielipiteensä. Totuus on se, että minun suusta tulee välillä tiukkaa tekstiä. Tekstillä ei ole tarkoitus loukata ketään tai aiheuttaa kenellekkään yöunien menetystä. Pyöräily on minullekin harrastus ja se menee tunteisiin. Yrittäjyys menee myös tunteisiin ja koska olen luovalla alalla, niin mikään ei ärsytä enempää kuin joku koittaa hyötyä vaivalla tehdystä työstä.

Mielestäni someraivo on tämän ajan laimein tapa koittaa satuttaa toisia ihmisiä ja saada itsellensä jalustaa.

Huck Norriksessa on muitakin mukana kuin minä, eivätkä he liity minun kommentointiin millään tavalla. Sauli ja Tapio kauhistelevat suoraviivaista puhettani. Sovittiin, että he hoitavat viestinnän tällä foorumilla jatkossa :D

Pole Bicycles
11.09.2016, 19.29
+1 tälle vastaukselle! (polen vastaukselle, tähän kerkesi viesti väliin) DIY-versioni tarkoitus ei ole teiltä leipää viedä, lähinnä innostuin todistamaan konseptia itselleni ja haastamaan
HuckNorrisin markkinoinnissa käytetyn lauseen iskuenergian vaimennuskyvyn paremmuudesta.

Yrittäjää tässä on varmaan turha kenenkään enää mollata: Ensimmäinen viesti oli yöllä kirjoitettu ja ilmeisen harkitsematon. Asia selvitettiin toisessa vastauksessa.
Seuraavan kerran kirjoittelen itse aiheesta kun on tehdasversiokin käsissä ja molempien toiminnasta enemmän kokemusta.

Ei ollut siis mitenkään tarkoitus uhkailla tai aiheuttaa mitään pahoja tuntemuksia. Halusin vain ilmaista, että idea ei ole tarkoitettu vapaaseen käyttöön.

Jatkotestejä odotellessa.

Pole Bicycles
11.09.2016, 19.32
Tuolla säkeen alussa kyselin tuotteen sopivuutta 26" renkaaseen... taidanpa jättää väliin niin paljon ärsyttää DIY-kommentit

Pahoittelen.

26" voi leikata kun vaan mittaa renkaan ympärysmitan sen leveimmältä kohdalta ensin.

läskimooses
11.09.2016, 20.28
Joku on jo kopsannu Polen läskinkin:
http://media.tori.net/image/medium_660/35/3523835882.jpg

Metsänpeikko
11.09.2016, 21.53
Someraivoa odotellessa ;) Täytyy muistaa, että kotimaisilla foorumeilla esiinnyn myös harrastajana enkä välitä kovin paljon julkisuuskuvasta. Mikäli joku koittaa lyödä vyön alle, että ei tykkää Polesta kommenttieni takia, niin hän voi pitää mielipiteensä. Totuus on se, että minun suusta tulee välillä tiukkaa tekstiä. Tekstillä ei ole tarkoitus loukata ketään tai aiheuttaa kenellekkään yöunien menetystä. Pyöräily on minullekin harrastus ja se menee tunteisiin. Yrittäjyys menee myös tunteisiin ja koska olen luovalla alalla, niin mikään ei ärsytä enempää kuin joku koittaa hyötyä vaivalla tehdystä työstä.

Mielestäni someraivo on tämän ajan laimein tapa koittaa satuttaa toisia ihmisiä ja saada itsellensä jalustaa.

Huck Norriksessa on muitakin mukana kuin minä, eivätkä he liity minun kommentointiin millään tavalla. Sauli ja Tapio kauhistelevat suoraviivaista puhettani. Sovittiin, että he hoitavat viestinnän tällä foorumilla jatkossa :D

Miten se on vyön alle lyömistä, jos täällä yrityksen nimellä lauotaan aivan päättömiä kommentteja ja joku niiden perusteella luo kuvan tästä yhtiöstä? Ja kyllä ne asiat saattaa mennä tunteisiin itse kullakin, mutta sitä miten ne tunteet tuo julki kannattanee ehkä vähän miettiä. Mutta ilmeisesti polella on taloudellinen puoli sen verran hyvissä kantimissa, että tällaiset asiat on täysin irrelevantteja. Ihan kaikella hyvällä, kannattaa ehkä antaa jonkun muun hoitaa yrityksenne julkisuuskuva, jos oma kasetti ei kestä.

Pole Bicycles
11.09.2016, 22.07
Miten se on vyön alle lyömistä, jos täällä yrityksen nimellä lauotaan aivan päättömiä kommentteja ja joku niiden perusteella luo kuvan tästä yhtiöstä? Ja kyllä ne asiat saattaa mennä tunteisiin itse kullakin, mutta sitä miten ne tunteet tuo julki kannattanee ehkä vähän miettiä. Mutta ilmeisesti polella on taloudellinen puoli sen verran hyvissä kantimissa, että tällaiset asiat on täysin irrelevantteja. Ihan kaikella hyvällä, kannattaa ehkä antaa jonkun muun hoitaa yrityksenne julkisuuskuva, jos oma kasetti ei kestä.

Fillarifoorumilla on Polea käsitelty ristiin rastiin jo Polen aikojen alusta. Tuonne voi mennä vuodattamaan asiansa Polesta, jos tuntuu siltä, että on jotain ilmaistavaa. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51218-pole-fi) Pyydän, että jätätte Huck Norrisin tähän säikeeseen ja Polen eri säikeeseen.

J.Kottenberg
11.09.2016, 22.29
Ilkeä kapitalisti joka rikastuu nylkemällä rehellisiä työläisiä on paljastunut ja proletaarit käyvät yhteisvoimin taistoon tämän verenimijän nitistämiseksi.

Mukavaa nostalgiaa, muistuu mieleen 80-luku jolloin aloittelin työelämää. Puolet porukkaa työnteli laatokalla duuniin ja luki "Maailma ja me" -lehteä. Yhtiö jossa oltiin töissä ja joka maksoi palkkamme, oli jokaisen kunnon duunarin mielestä lähinnä paholainen.

Metsänpeikko
11.09.2016, 22.42
Ilkeä kapitalisti joka rikastuu nylkemällä rehellisiä työläisiä on paljastunut ja proletaarit käyvät yhteisvoimin taistoon tämän verenimijän nitistämiseksi.

Mukavaa nostalgiaa, muistuu mieleen 80-luku jolloin aloittelin työelämää. Puolet porukkaa työnteli laatokalla duuniin ja luki "Maailma ja me" -lehteä. Yhtiö jossa oltiin töissä ja joka maksoi palkkamme, oli jokaisen kunnon duunarin mielestä lähinnä paholainen.

Kyllä, kateellisiahan me kaikki vaan ollaan. Pitää vastedes kumartaa Yhtiön suuntaan ja muistaa, että kaikki heidän kertomansa on absoluuttinen totuus.

zipo
11.09.2016, 22.44
@Kottenberg.Älä nyt viitti tollasta kapitalisti/proletaari juttua kun kyse oli patenttilakitekstistä jonka tulkitsemisen aloitti itse Leo,Vastineeksi foorumilaiset vain kertoi oman kantansa.
Vastaa rehellisesti onko Leo oikeassa lakitekstin tulkinnassa?Vastaako mielestäsi moinen toiminta hyvää tiedottamista ja asiantuntemusta?

läskimooses
11.09.2016, 22.54
Epäilen että Kottenberg on joku guuglen tekoälyprojekti, joka on kehitelty uudellaan postaamaan kaikkea mitä se on lukenut netistä. Tai sitten täysi trolli.

Pole taitaa toimia taas Paavo Väyrysen viitoittamalla "any publicity is goof publicity"-periaatteella.

VSS
11.09.2016, 22.58
Miksi http://hucknorris.com sivuilla ei ole mainintaa mikä firma tämän tuotteen takana on?

http://image.slidesharecdn.com/customerservice-150222091623-conversion-gate01/95/26-famous-quotes-to-encourage-you-to-give-your-customers-a-great-customer-service-24-638.jpg?cb=1424596744

J.Kottenberg
11.09.2016, 23.08
No joo. Olihan toi lain tulkinta tässä yhteydessä aivan turhaa, ja lisäksi sekin meni väärin. Kaikenlaisia DIY-versioitahan on vaikka kuinka paljon, varsinkin juuri kiekoissa tubeless-virityksinä. Eikä kukaan missään päin maailmaa ota ongelmaa mistään patentti-tai mallisuojasta, kun porukat omaan käyttöön niitä väsää.

Mutta ei kai tästä nyt mitään kovin isoa skandaalia kuitenkaan kannata tehdä. Asiahan selvitettiin aika pian.

Pole Bicycles
11.09.2016, 23.15
Miksi http://hucknorris.com sivuilla ei ole mainintaa mikä firma tämän tuotteen takana on?

http://image.slidesharecdn.com/customerservice-150222091623-conversion-gate01/95/26-famous-quotes-to-encourage-you-to-give-your-customers-a-great-customer-service-24-638.jpg?cb=1424596744

Tuotetta valmistaa ja myy toistaiseksi Vuoripyörä, eli Nifedir Oy (https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2621950&tarkiste=A52EA8A154070A7FBD003FC84194F476769B2D04)

Metsänpeikko
11.09.2016, 23.16
Eikai tästä kukaan mitään skandaalia ollut tekemässäkään, tuskin edes lähelle. Kuitenkin kai keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella ja kertoa jopa mielipiteensä asioista. Ja mielestäni tässä ketjussa on ollut suht asiallista keskustelua, ja ainakin itse olen yrittänyt tuota palautetta tuonne polen suuntaan antaa ihan rakentavassa hengessä. Jos tällaisen keskustelun lukeminen ja palautteen saanti ilman ihmeellistä uhriutumista on jollekin taholle hankalaa, niin sille minä en sitten voi mitään.

VSS
11.09.2016, 23.24
Tuotetta valmistaa ja myy toistaiseksi Vuoripyörä, eli Nifedir Oy (https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=2621950&tarkiste=A52EA8A154070A7FBD003FC84194F476769B2D04)

No miksi sotkitte Polen tähän mukaan?

läskimooses
11.09.2016, 23.26
Diggaan tätä kaveria ja siinä mielessä pakostakin pitää nostaa hattua Polelle:
https://www.youtube.com/watch?v=MLtw31CGTHc

Se on vähän niinku mun yks entinen pomo mulle sano, että mistä tuntee uudisraivaajan? Nuolista selässä.

Ehkä kuitenkin kannattaisi Leon laittaa paukkuja enemmän muualle kuin tänne sosiaaliseen mediaan?

Pole Bicycles
11.09.2016, 23.32
Hyvä että tuo patenttilakikin linkattiin tänne. Heti ensimmäisestä pykälästä voidaan todeta että yrittäjä joko ei tiedä mistä puhuu, tai on sen verran mulkku että noin helvetin vahvasti aliarvioi potentiaaliset asiakkaat. Herra itse tuon lain linkkasi, joten oletus on tuo jälkimmäinen vaihtoehto.

Pantenttilaki siis suojaa patentin haltijaa siten että tuotteen kaupallinen käyttö ilman lupaa ei ole sallittua. En jaksa boldata tähän sitä oleellista sanaa...

Olen ollut siinä käsityksessä, että jos tuotetta hyödynnetään omassa toiminnassa jatkuvasti, sitä voidaan katsoa ammattimaiseksi. Olen varmaankin väärässä, pahoittelen sekaannusta.

Pole Bicycles
11.09.2016, 23.33
Diggaan tätä kaveria ja siinä mielessä pakostakin pitää nostaa hattua Polelle:
https://www.youtube.com/watch?v=MLtw31CGTHc

Se on vähän niinku mun yks entinen pomo mulle sano, että mistä tuntee uudisraivaajan? Nuolista selässä.

Ehkä kuitenkin kannattaisi Leon laittaa paukkuja enemmän muualle kuin tänne sosiaaliseen mediaan?

Tää on hyvää treeniä maailmalle pyrkivälle yrittäjälle ;)

Pole Bicycles
11.09.2016, 23.37
No miksi sotkitte Polen tähän mukaan?

Varmaan sen takia kun mun nimimerkki on polebicycles ja olen yksi Polen omistajista.

Huck Norris on siis minun (Leo Kokkonen), Tapio Kymäläisen ja Sauli Hjerpen keksintö ja tavaramerkki.

brilleaux
12.09.2016, 09.10

Siinä mielessä samaa mieltä että tänne ei kannata tuhlata paukkuja ollenkaan. On nähty jo monasti.
Itse odottaisin että harrastajien toimesta taputeltaisiin innovatiivisia yrittäjiä selkään. Jollain muulla kuin puukolla.

Mutta tämä onkin fillarifoorumi.

Polelle ja kaikille muille asianosaisille aikaansaaville yrittäjäpersoonille toivotan kaikkea hyvää.
Jos ei jopa jaksuhaleja. ;)

kolistelija
12.09.2016, 09.45
Olen ollut siinä käsityksessä, että jos tuotetta hyödynnetään omassa toiminnassa jatkuvasti, sitä voidaan katsoa ammattimaiseksi. Olen varmaankin väärässä, pahoittelen sekaannusta.
Juu, ei mitään hätää. Sekaannus varmaan korjaantuu tällä linkillä: http://bfy.tw/7eZp

Voin avata asiaa lisää ja selitellä eroa jos ei tuolla vielä aukene. Ihminen kuitenkin yleensä oppii paremmin kun itse joutuu ottamaan selvää asioista eikä vain ime itseensä kaikkea jonka löytää internetistä.

Blackborow
12.09.2016, 09.49
No ei varmasti katsota. Minäkin ajan pyörällä lähes päivittäin kuten myös autolla enkä varmasti ole lain tai minkään muunkaan silmissä ammattipyöräilijä tai ammattiautoilija.

zipo
12.09.2016, 11.20
Siinä mielessä samaa mieltä että tänne ei kannata tuhlata paukkuja ollenkaan. On nähty jo monasti.Mutta tämä onkin fillarifoorumi.
Höh päinvastoin,Kyllä täältä saa apuja ja tietoa pyöräharrastukseen.
Offaria Imo.Yleensä F-foorumista.Se että on erimieltä asioista ja saa kärkeviäkin vastaväitteitä niin ei siitä kannata marttyyrinviitaa pukea ja kuvitella harrastajien haluavan vahingoitaa ketään oikeasti.Palstalla on paljon kirjoittajia ja värikkäitä persoonia,jotkut kirjoitaa suorasanaisemmin ja ronskimalla
tyylillä.That´s it.

brilleaux
12.09.2016, 11.25
Höh päinvastoin,Kyllä täältä saa apuja ja tietoa pyöräharrastukseen.

Tästä samaa mieltä.

J.Kottenberg
12.09.2016, 12.38
Enpä usko minäkään että vielä tällaisesta keskustelusta kukaan loukkaantuu. Varsin asiallisenahan tässä pysyttiin eikä menty henkilökohtaisuuksiin. Joten hyvässä hengessä voidaan jatkaa ajatusten ja vinkkien vaihtoa. Ainakin minusta.

macci
12.09.2016, 13.41
Chuck Norris on karatemies. Huck Norris on vaahtomuovia, joka menee renkaan sisään. Amerikassa kaikki on mahdollista, mutta ottanemme Chuck Norrikseen yhteyttä mikäli rantaudumme jenkkilään :)
Chuck Norris näyttää olevan rekisteröity tavaramerkki myös EU-alueella.

https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/50+50+50+50/chuck%20norris

tarkempi haku (http://www.wipo.int/branddb/en/ ) listaa mm. seuraavat tavarat EU-alueelle rekisteröidyn Chuck Norris tavaramerkin alle:
"Toys; games; playthings; sports and gymnastic articles and equipment; martial arts action figures; toy sparring and boxing gloves; sports equipment and sparring gear, namely punching bags, kicking bags, training bags, sparring gloves, boxing gloves, kick paddles, punching shields, mouth protectors, protective bodygear, namely chest protectors, body protectors; parts and fittings for all the aforesaid goods; arcade games."

Täysin maallikon näkökulmasta Huck Norris tavaramerkin rekisteröinti voisi olla ongelmallista mm. seuraavan linkin takaa löytyvien vaatimusten vuoksi:
https://www.prh.fi/fi/tavaramerkit/tavaramerkinhakijalle/rekisteroinninedellytykset/sekoitettavuus.html

PRH:n haun perusteella Huck Norris tavaramerkkiä ei ole ainakaan vielä rekisteröity (http://tavaramerkki.prh.fi/web/tietopalvelu/haku)

Korostan, että kaikki ylläoleva on täysin maallikon mutuilua. Kannattanee silti tarkistaa asia kun tuon patenttilain kanssakin oli pienoista epäselvyyttä.

Viuh
12.09.2016, 17.51
Siinä mielessä samaa mieltä että tänne ei kannata tuhlata paukkuja ollenkaan. On nähty jo monasti.
Itse odottaisin että harrastajien toimesta taputeltaisiin innovatiivisia yrittäjiä selkään. Jollain muulla kuin puukolla.

Pole bicycles, eli yrittäjä itse aloitti harrastajille vittuilun. On suorastaan sairasta tulla huutelemaan jostain patenttilakien noudattamisesta, kun niistä ei ole mitään hajua.

Tuo antoi todella erikoisen (kusipäisen) kuvan yrittäjästä, ja samalla koko yrityksestä. Maineen korjaamiseen ei riitäkään muutama säälittävä paikkailuyritelmä.

Jonttu.
12.09.2016, 18.59
Pole bicycles, eli yrittäjä itse aloitti harrastajille vittuilun. On suorastaan sairasta tulla huutelemaan jostain patenttilakien noudattamisesta, kun niistä ei ole mitään hajua.

Tuo antoi todella erikoisen (kusipäisen) kuvan yrittäjästä, ja samalla koko yrityksestä. Maineen korjaamiseen ei riitäkään muutama säälittävä paikkailuyritelmä.

Asianhan olisi voinut hoitaa myös smoothimmin. Esim rohkaista kokeilemaan DIY-hommia, kun harrastaja on saanut tapella tarpeeksi sen DIY:N kanssa niin hän suuntaa kauppaan ja kotiuttaa huck norrisit ihan ilolla. Puskaradion mukaan esim sportax on huoltanut aikamoisen osan XXL:n läskiwpyöristä, niistä kun on paukkunut laakerit vapaarattaat, niin osaava kauppias on käyttänyt kylmää ja heikkoa XXL:n asiakaspalvelua hienosti hyväkseen ja näyttänyt kuinka hyvää palvelua saa pienestä erikoisliikkeestä.

Aivan sama asia kuin tubeless hommien kanssa, tarpeeksi kun tappelee gorillateippien kanssa niiin seuraavat kiekot on TLR...

brilleaux
12.09.2016, 19.49

Mä puhuin nyt asianlaidasta yleensä tällä foorumilla.
Josko tästä ketjusta on viestejä poisteltu, mä en kyllä näe missään "harrastajille vittuilua"?

Enemmälti olen kyllä nähnyt vähän väliä harrastajien vittuilua täällä? :)

Jami2003
12.09.2016, 20.28
Taidan kohta ostaa huck norrikset ihan kannatuksen vuoksi. Taas on eräillä niin paljon mielensä pahoittamista ilmassa.

Mutta jonkin verran tuoteoikeuksiin perehtyneenä oon kyllä sitä mieltä että toi huck norris nimenä saattaa olla paljon isompi ongelma kuin muutaman nimimerkin kuukautiset.

Kuntoilija
12.09.2016, 20.50
Jep tuskin menee moinen nimi läpi, kun vielä myyntipaketti ratsastaa oikean Chuckin päälaella. Voi tulla korvausvaadetta aika pian. Hulluutta lähteä aloittelevan yrittäjän tälle tielle.

Hösö
12.09.2016, 22.05
Hyvin toimii! Enää ei banjo soi! Omani ostin Leviltä suoraa yrittäjältä, auton(onko foordi auto? heh heh! terv.sitikkamies) takakontista!

Vanteessa lommoja, ois pitäny merkata kaikki lommot ennen Huckin asennusta, ni näkis nyt jälkeenpäin, että onko tullu lisää vai ei. Oletan, että lisää ei ole tullut! Renkaat kestäneet edelleen, ajan VAIN Maxxiksen EXO:lla.

Metsänpeikko
12.09.2016, 22.33
Tuo nimiasia nyt tuskin tulee olemaan ongelma jatkossa. Käsittääkseni tämä tuote ei nyt ihan niin laukalle ole vielä lähtenyt, että tuolle nimelle jotain brändiarvoa olisi vielä syntynyt, joten se lienee helppo vaihtaa tarvittaessa.

VSS
12.09.2016, 23.24
Mä puhuin nyt asianlaidasta yleensä tällä foorumilla.
Josko tästä ketjusta on viestejä poisteltu, mä en kyllä näe missään "harrastajille vittuilua"?

Enemmälti olen kyllä nähnyt vähän väliä harrastajien vittuilua täällä? :)

http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-be-an-ambassador-6.png

Minulta tulee välillä tiukkoja kuvia. Kuvilla ei ole tarkoitus loukata ketään tai aiheuttaa kenellekkään yöunien menetystä.
Oli varmaan tällä kuitattu? :)

Ketjureaktio
13.09.2016, 10.15

Niin se oli virheellistä (viestintää), jonka hän kävi täällä selvittämässä ja pahoittelemassakin. Tässä ei kuitenkaan ole kyse siitä että yritetään syöttää vauvoille muovia ja karata rahakassin kanssa, vaan yrittäjän vääränlaisesta viesti/stä/nnästä. Eiköhän ne mittaasuhteet ole jo saavutettu mihin tässä oli aihetta.

Leku
13.09.2016, 11.38
"Viestintä epäonnistuu - paitsi sattumalta".
- Osmo-mikäsenytoli-Wiio

LJL
13.09.2016, 12.27
"Viestintä epäonnistuu - paitsi sattumalta".
- Osmo-mikäsenytoli-Wiio

A.

Blackborow
13.09.2016, 12.57
Jep tuskin menee moinen nimi läpi, kun vielä myyntipaketti ratsastaa oikean Chuckin päälaella. Voi tulla korvausvaadetta aika pian. Hulluutta lähteä aloittelevan yrittäjän tälle tielle.
Juu on niin raskaat viittaukset tunnettuun näyttelijään, jonka nimi on rekisteröity tavaramerkki, että täytyy ihmetellä ja ihmettelin jo paketin ensi kertaa nähdessäni, että miten tuolle linjalle on uskallettu lähteä. Vaikuttaa senkan kaivamiselta omasta nenästä.

Takamisakari
13.09.2016, 13.35
Strategioita on monenlaisia (nimim samankaltaisten asioiden kanssa työskentelevä).. Itsekin toivon kotimaiselle firmalle (kieltäydyn käyttämästä sanaa "yrittäjä") pelkkää menestystä. Foorumilaisten varaukseton tuki pitäisi tulla tällaisille automaattisesti, etenkin kun on kyse toimivasta tuotteesta (vs esim Finnpower)

LJL
13.09.2016, 14.29
Jos joku puhuu sinänsä täyttä paskaa ja jää siitä kiinni, houkutus mehustaa asiasta loputtomiin on näköjään valtava. Sekin on helposti todettavissa, että kuten armeijassa sanottiin, "förklaring gör saken värre".

Varmaan on jotakin opeteltavaa itse kullakin taholla siinä, miten tämä kotimaisten startup-toimijoiden tsemppaamis-/rakentava kritiikki-/epäonnistumisesta mehustamis-kirjoittelu olisi parasta tehdä. Aika äärilaidasta toiseen tuntuu menevän vastenmielisestä perseennuolemisesta vastenmieliseen mulkkuiluun

metsäkone
27.09.2016, 12.04

Itsellä on juuri Canyonin Dude tilauksessa ja kovasti polttelisi tämä Huck Norris asentaa saman tien uunituoreiden vanteiden suojaksi. Kiviä ja kantoja löytyy lähipoluilta sen verran paljon, että sisuskumit saa vähintään kyytiä ja jos vanteen ja renkaan saa toimimaan tubelessina, niin kivahan siinä olisi silti olla jotain ylimääräistä suojaa välissä =)

4" (saati sitten 4,8") läskirenkaille hinta voi kyllä äkkiä mennä kipurajan yli, mutta itse materiaalihan ei varmaan niin hirmu kallista ole, että hinta nousisi samassa suhteessa määrän kanssa? Käsittääkseni työkalukustannukset ja muut kehitys- ja oheiskulut tuovat hintaa enemmän kuin ihan pelkkä raaka-aine. Mutta massatuotantoa ja sen kautta hinnan alenemista odotellessa voisin kyllä ihan mielelläni osallistua kehityskustannuksiin yhden parin verran =)

Loistava tuote joka tapauksessa!

J.Kottenberg
19.11.2016, 10.16
Erästä tavaraa etsiessä on tullut katseltua monien vähemmän tunnettujen kauppojen sivuja ja yllätykseksi on Huck Norris tullut useammassakin paikassa vastaan. Joten ko keksintö ei ole isossa maailmassa yllättäen tuntematon.

Luulenpa että Polen jättäytyminen pois foorumilta ja muihin asioihin panostaminen on ollut oikea ratkaisu, vaikka täällä päinvastaista jotkut ennustivatkin.

JackOja
13.02.2017, 08.23
Pojat maailmalla ovat arvioineet tuotteen: http://www.pinkbike.com/news/huck-norris-review-2017.html

Space Cowboy
28.02.2017, 21.55
Hinta on aika suolainen tuotteesta, jonka pystyy melko pienellä vaivalla tekemään itse, jopa paremmin. Nythän tuotteen kesto on suoraan verrannollinen läpilyöntien määrään, vaikka pienellä kikalla keston voisi muuttaa käytännössä "ikuiseksi". Ymmärrän tietysti sellaisen elinkaariajattelunkin, jossa tuotteen kestävyys on rajoitettu, jotta kauppa käy jatkossakin, mutta sellainen kertakäyttökulttuuri ei ole sitä mitä itse haluan suosia. Ilmeisesti hinta on kolminkertaistettu, jotta jokaiselle kolmesta suunnittelijasta riittää särvintä leivän päälle, ja reiluuden nimissä siivu vielä naapurissa lymyilevälle tiedemiehellekin.

Pinkbiken arvostelussa todetaan, että Huck Norris imee litkua 36 gramman edestä, eli käytännössä solumuovilätkän paino on 120g riippuen toki hieman vannekoosta. Tuollaisella painonlisäyksellä saisi jo aika paljon jytkymmät renkaat, jotka kestäisivät vauhtiakin.

Mitä patenttiin tulee, niin jokainen saa tehdä omaan ja toistenkin käyttöön vaikka suoran kopion tuotteesta ja käyttää sitä vaikka hamaan Harmageddoniin asti kunhan ei hyödy siitä taloudellisesti.

KnuutV
02.03.2017, 20.29
Kerro toki miten sen voi tehdä paremmin? Pihinä DIY:n suosijana kiinnostaa...

Prestige
07.03.2017, 16.37
Hinta on aika suolainen tuotteesta, jonka pystyy melko pienellä vaivalla tekemään itse, jopa paremmin. Nythän tuotteen kesto on suoraan verrannollinen läpilyöntien määrään, vaikka pienellä kikalla keston voisi muuttaa käytännössä "ikuiseksi". Ymmärrän tietysti sellaisen elinkaariajattelunkin, jossa tuotteen kestävyys on rajoitettu, jotta kauppa käy jatkossakin, mutta sellainen kertakäyttökulttuuri ei ole sitä mitä itse haluan suosia. Ilmeisesti hinta on kolminkertaistettu, jotta jokaiselle kolmesta suunnittelijasta riittää särvintä leivän päälle, ja reiluuden nimissä siivu vielä naapurissa lymyilevälle tiedemiehellekin.

Pinkbiken arvostelussa todetaan, että Huck Norris imee litkua 36 gramman edestä, eli käytännössä solumuovilätkän paino on 120g riippuen toki hieman vannekoosta. Tuollaisella painonlisäyksellä saisi jo aika paljon jytkymmät renkaat, jotka kestäisivät vauhtiakin.

Mitä patenttiin tulee, niin jokainen saa tehdä omaan ja toistenkin käyttöön vaikka suoran kopion tuotteesta ja käyttää sitä vaikka hamaan Harmageddoniin asti kunhan ei hyödy siitä taloudellisesti.

Ei ole hintaan kyllä tarvinnut erikseen keksiä ilmaa. Noin iso (pitkä) tuote on osoittautunut yllättävän hankalaksi tehdä kustannustehokkaasti, yksikkö hinta on yllättävän korkea jo suoraan tehtaalta. Siihen päälle normaali jakelija + kauppias + alv ketju niin tuossa ollaan. Jos sinulla on ratkaisu miten tuon tekisi edullisemmaksi niin mielellään otetaan ehdotuksia vastaan, aika paljon on tehty hommia sen eteen että saataisiin tuo edullisemmaksi.
Hinta on kaksipuolinen juttu tuon kanssa, tuote helposti säästää hintansa renkaissa/kehissä, mutta muutoin ei tällä hetkellä kädessä pideltynä välttämättä vastaa hintalapun mielikuvaa.

Kerro toki miten sen voi tehdä paremmin? Pihinä DIY:n suosijana kiinnostaa...

Minuakin kiinnostaa, kaverille kysyn. :rolleyes:

golfer
20.03.2017, 14.51
Bikeradar tehnyt arvostelun tuotteesta:

https://www.youtube.com/watch?v=T-HNipG06CU

Hyvin otettu maailmalla vastaan, hieno homma! Uskaltaisikohan itsekin kokeilla EXO-rengasta, kun enduropyörään tuli kesällä Norrikset hankittua...

JackOja
16.06.2017, 08.01
Huck Norris kerää taas kehuja kun on vertailtu kilpaileviin tuotteisiin. On halpa (oliko haukuttu kalliiksi tässä topicissa?) ja kevyt muun muassa.

http://www.vitalmtb.com/features/Vital-MTB-Face-Off-The-Best-Tire-Insert-Systems,1841

J.Kottenberg
16.06.2017, 10.21
Näin suuressa maailmassa. Foorumillahan sitä pidettiin lähinnä kelvottomana ja ylihintaisena.

H. Moilanen
16.06.2017, 14.37
Foorumi oikeassa, maailma väärässä.

miumau
16.06.2017, 18.21
Minulla on nyt n. kuukauden olleet nuo Hukit 2.6 NobbyNiccien kanssa ja tuntuvat olevan hyvä yhdistelmä. Varsinkin takarenkaaseen kivikossa tapahtuvat kiven läpipaukkumiset ovat hävinneen melkein kokonaan tai varmaan niitä tapahtuu mutta ne eivät häiritse enää:). Ja nyt voi laittaa paineet sen verran alhaiseksi että rengas toimii kunnolla eikä pompi.
Varmaan jokin muu inserttikin toimisi mutta nuo nyt sattuu olemaan kohtuu hintaiset ja eivätkä paina mitään järjetöntä määrää. Nettikaupasta tilattuna tulevat parissa päivässä perille, joten siitäkään ei pääse valittamaan. Nyt ei siis tarvitse väistellä kiviä eikä jarruttaa alamäessä renkaiden takia:)

hana79
29.06.2017, 09.59
Tilauksesta neljän arkipäivän odottelun jälkeen asensin Huckit. Laadukkaan oliset vempaimet, normaalia "telttapatjaa" huomattavasti tiheämpää materiaalia.
Vaikuttaa hyvälle.

Paksupolkija
06.07.2017, 10.24
Kaikenlaista tarpeetonta roinaa myydään pyöräilyyn ja muihinkin lajeihin mitä ei oikeasti tarvitse. Tässä saa sentään toimivan tuotteen suht ok hinnalla, eikä noita nyt tartte koko ajan olla vaihtamassa perus harrastajana. Ostaahan jotkut vapaaehtoisia vakuutuksia vaikka ilmankin pärjäisi...Siinä sentään rahastetaan ihmisen pelolla. Kannatan myös DIY:tä, mutta en lyttää kaupallista toimijaakaan. Kukin tavallaan. Itse laittaisin nämä varsinkin hiilikuituvanteisiin ja varmasti myös alumiinisiin. Nykyisin ei ole tarvetta.

ElBike
11.09.2017, 12.33
Etsin sähköfillarin painavampaa olemusta vaimentamaan ratkaisua. Joku mainitsi Huck Norrisista ja innostuin heti. Mutta kun googlasin tuotteen hintalapun, aloin pohtia onko nuo sittenkään niin tarpeelliset. Vannoutuneena DIY -miehenä kävin tutkimaan itse tehtyjä virityksiä maailmalta, mutta onneksi muistin hakea myös Fillarifoorumilta. Luin samalla nämä 5 sivua viestejä läpi.

Ihan alkuun tuli mieleeni pari ajatusta eri lajien harrastajien luonteenlaatujen/ilmaisutaidon eroista; kuulun monelle muullekin foorumille ja tämä Fillarifoorumi on kyllä suorasanaisin, syyllistävin, kärkevin ja jotenkin ikävin kaikista. En tiedä johtuuko se siitä että tähän harrastajakuntaan mahtuu paljon eri ikäisiä ja joillakin on vielä käytöstavat haussa. Tai elämänkokemus. Asiansa voi kuitenkin ilmaista muutenkin kuin "Todellinen rimanalitus. En osta enää mitään xx merkiltä", jne... Riittäisi että hämmästelisi nimimerkin yy kirjoitusta ja pohtisi vaikka että "Olikohan tuo ihan harkittua"? Kyllä siitä alkuperäinen kirjoittaja ymmärtää että lähti lapasesta. Täällä vaan on tapana lyödä lyötyä. Eli yksi tai pari hämmästelyä riittää eikä kaikkien tarvi lähteä pätemään patenttitietoudellaan. Tulee mieleen jonkin sivystymättömän valtion asukit, jotka kiihkoissaan haluavat jokainen heittää ainakin yhden kiven - vaikkei muuten olisi penniäkään kiinni.

Mitä tulee myöhempään asenteeseen että "halutaan keksimisestäkin rahaa", niin kyllä markkinat säätelee hintatason. Mutta, kuinka paljon hinta karkottaa ostajia? Olen nähnyt lukuisia tapauksia, joissa tuotteen hintaa nostetaan tavoitellessa parempaa tulosta, kun samalla asiakaskunta vähenee. Mitäs jos tuollaiset vannesuojat saisikin 30€ hintaan. Olisin ostanut jo. Varmaan hyvin moni muukin ja loppupeleissä tuotetta alkaisi liikkua enemmän ja voittoa alkaisi tulla volyymien kautta.

Joku nimimerkki kirjoitti myöhemmässä vaiheessa tuotantokustannuksista. En tiedä oliko jotenkin kytköksissä tuotteeseen. Jotenkin näkisin että tällaisilla keskustelufoorumeilla on sallittua esiintyä nimimerkillä, mutta maahantuojien, valmistajien ja kauppiaiden odottaisi seisovan sanojensa takana ihan omalla nimellä. Heidän mielipiteensä kun on tarkoitus vaikuttaa myyntiin. Kaikki ei tiedä että nimimerkki zz kuuluukin jollekin tuotteen keksijälle/osakkaalle. Joka tapauksessa, selvisi että tuotantokustannukset on toistaiseksi aika kovat. Mites jos olisi tinkinyt tuotteistuksesta eli paketoinnista ja vetänyt näin alkuvaiheessa pienempää katetta, kunnes tuotetta tilataan kymmeniä tuhansia ja tuotantokustannukset on saatu sitä myöten pienenemään?

Ja lopuksi; olen pohtinut monta kertaa, onko relevanttia käydä julkisilla keskustelufoorumeilla jakamaan jonkin kaupallisen tuotteen diy-ohjeita? Meinasin ihan aluksi kysyä täälläkin, onko kukaan tehnyt Huck Norrisin kopiota itse, mutta en kehdannut aloittaa sellaista viestiketjua. Onneksi tajusin käyttää hakua ja löysin tämän ketjun.
Mutta koska nykyaika on tämä että "Suomalaisen kaupan oma supertaskulamppu" löytyy Aliexpressistä viidesosan hinnalla, niin pitää yritysten suhtautua tähän ilmiöön neutraalisti ja hyväksyä se. Keskustelufoorumeilla ja jopa facebookissa yritysten omilla sivuilla, jaetaan linkkejä halvempiin "kopioihin". Jos tätä keskustelua ei kestä, on turha lähteä kommentoimaan mitään sosiaaliseen mediaan. Ainahan voi yrittää puolustautua, mutta se vaatii rautaisia hermoja ja tarkkaa sanavalintaa. Ja myös oikeita speksejä. Otan esimerkkinä taskulampun, jonka "kiinalainen kopio on tehty halvemmin ja hajoaa nopeammin", mutta miten maahantuoja voi tuon todentaa. Voihan sitä aina väittää, mutta ilman todisteita saa pellen maineen.

Se että joku kehittelee fillariinsa kaupallistetun tuotteen kopion ja jakaa sen sosiaalisessa mediassa (johon keskustelufoorumitkin kaiketi kuuluu), ei pitäisi torpedoida alkuperäisen tuotteen myyntiä juurikaan - jos se on niin hyvä kuin sen hinta antaa olettaa ja mitä valmistaja väittää. Jos parinkympin DIY viritelmä ajaa saman asian kuin kaupallinen 80€ hintainen tuote, voidaan miettiä, onko jossain kohtaa tuotantoketjua turhaa ilmaa. Toisaalta, vielä nykyäänkin on ihmisiä, jotka eivät käytä nettiä, eivät osta mitään verkkokaupoista ja maksavat kivijalkakaupassa tuotteista sen mitä pyydetään. Tuotteen voi tehdä ns. luxustuotteeksi harvoille valituille tai volyymituotteeksi, joka hinnallaan syrjäyttää kohta kaikki kilpailijansa.

Antza44
11.09.2017, 15.45
^Olen melko varma, että tuon Huckin tuotanto kustannukset ei kummoiset ole vaikka näin annetaan ymmärtää. Tietysti Suomessa teettäminen on kalliimpaa, kuin halpamaissa. Tuotehan on hyvä ja toimiva ja suhteutettuna siihen paskottuun kuitukehään aika halpa. Katetta on kaikissa tuottessa kautta linjan liikaa, näin kuluttajan näkökulmasta. Tuossa se vaan tuntuu, kun se on, niin yksinkertainen tuote.

Ottaa vaikka Trekin/Salsa Läski tai 29+ jäykkäperä kuituraamin minkä listahinta on yli 1.5K€, niin eihän siinä ole mitään järkeä, varsinkin, jos tiedettäisiin tuotanto kustannukset. Canyonin Dudea saa samaan rahaan jo koko pyörää ja ei varmasti runko ole huonompi.

Dadamasse
11.09.2017, 22.21
Ottaa vaikka Trekin/Salsa Läski tai 29+ jäykkäperä kuituraamin minkä listahinta on yli 1.5K€, niin eihän siinä ole mitään järkeä, varsinkin, jos tiedettäisiin tuotanto kustannukset. Canyonin Dudea saa samaan rahaan jo koko pyörää ja ei varmasti runko ole huonompi.

Tähän varmaan vaikuttaa se, että ajettavuus voi ajaa ostamaan sen kalliimman

Ja asiaan, olisi kiva kokeilla huckia, XC jäykkäperään ei ehkä kuitenkaan, vaikken olekkaan weight weenie. Hyötyykö tällaisesta edes jäykkäperässä? Vai hyötyykö nimenomaan jäykkäperässä, noin objektiivisesti verrattuna, ajotyyli yms. poisjätettynä.

paaton
11.09.2017, 22.47

Ja asiaan, olisi kiva kokeilla huckia, XC jäykkäperään ei ehkä kuitenkaan, vaikken olekkaan weight weenie. Hyötyykö tällaisesta edes jäykkäperässä? Vai hyötyykö nimenomaan jäykkäperässä, noin objektiivisesti verrattuna, ajotyyli yms. poisjätettynä.

No jos ajat märkää juurakkoa, niin ihan varmasti hyötyy. Jos taas vauhdikasta ajoa kovemmilla poluilla ja paineilla, niin ei hyödy yhtään mitään. Ainakin minä olisin jo ostanut jäykkäperään huck norrisit, jos ne olisivat hinnoiteltu järkevästi.

Antza44
12.09.2017, 15.28

Sanoisin, että tuossa verokki esimerkissäni ei varmasti ajettavuus ole huono missään. Olennaisempaa on, että geometria sopii kuskille ja, että pöörä on mieleinen.

Kyllä Hucista hyötyy jäykkiksessäkin, jos ajaa niin että läpilyöntejen vaara on olemassa.

Antza44
12.09.2017, 15.40
Minäkin otin muutaman hitin omiin kuitukehiin ensin, sitten alkoi kummasti Huckin hinta halventua mielessä, joten raaskin vaikka kirvelikin. En ole katunut sijoitusta lisä turvaan. Kesän kuivilla on helppo pitää paineet, että läpilyönti riski on vähäinen, mutta nyt kun on märkää ja joutuu pidon perässä paineta tiputtelemaan kasvaa kehien paskomis riski. Vaikka yleensä samalla vauhditkin putoaa lima kivikossa.
Muut suoja vaihtoehdot oli itselle ainakin No Go.

Tuskin tämmöisten 50-80€ maksavien + renkaidenkaan valmistus hirveästi maksaa ja näitä me silti ostelemme innolla.
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Minion-DHF-3C-MaxxTerra-TR-EXO-27-5-Folding-Tyre-2017-Model-p52763/
https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Rocket-Ron-Evo-SnakeSkin-ADDIX-Speedgrip-27-5-Folding-Tyre-p57257/

Dadamasse
12.09.2017, 15.46
Sanoisin, että tuossa verokki esimerkissäni ei varmasti ajettavuus ole huono missään. Olennaisempaa on, että geometria sopii kuskille ja, että pöörä on mieleinen.

Kyllä Hucista hyötyy jäykkiksessäkin, jos ajaa niin että läpilyöntejen vaara on olemassa.

Nimenomaan meinasin henkilökohtaisia mielipiteitä, ei siis ollut tarkoituksena haukkua mitään merkkiä. Läpilyöntien vaara on, joskin hienoinen. Sisureilla ajan toistaiseksi, joten vähän turhan kallis ja työläs siirtyminen tubelessiin jos laittaa huckit. Joskus tulee varmaan kokeiltua, toivottavasti ennen kuin rikkoo mitään.

makimies
25.11.2018, 17.39
Kesän jäljiltä irroittelin huckit kiekoista joilla on ajettu parkkia tämä kesä. Useampi reikä oli inserteissä, mutta kehissä ei ollut juurikaan jälkiä. Kivasti noi vaimentaa "tuntumaa" ajossakin. Rengastus exo dhf/dhr 29"

wex4
26.11.2018, 12.46
Olisikohan auttanut viikonloppuna? Kelvillä on merkitsemätön asfalttileikkaus ja pimeässä en huomannut ajoissa, keulan ehdin keventää, mutta takavanteeseen tuli vekki ja renkaaseen snake bite, litkut lensi kaaressa ulos.
Vanne meni vaihtoon, nyt olen miettiinyt näitä eri vanteen suojia.