PDA

Näytä tavallinen näkymä : Vaijerinkuorien päätyholkit narisee hiilarirungossa

Warlord
10.07.2016, 22.51
Terve

Maantierunkona Canyon Endurace CF, jossa vaijerointeina Jagwiren Elite Link- setit. Toimii erittäin hyvin, mutta kolme paikkaa etupäässä missä vaijerit menee rungon sisään aiheuttaa pientä ongelmaa. Kuorien alumiiniset päätyholkit narisee melkolailla rungon sisäänmenoreiässä. Tätä esiintyy ohjaustankoa vähänkin käännettäessä. Ihsn kuin päätyholkki ei istuisi kunnolla siihen sisäänmenoaukon stoppariin vaan pääsisi aavistuksen elämään. Mitähän tuonne väliin kannattaisi squirtata vai kannattaisiko antaa olla? Liian ohutta öljyä jos tuohon laittaa ni sitä varmaankin saa olla lisäämässä ja sitä painuu rungon sisään.

Tiedän, pieniä on ongelmat paratiisissä mut jos saisin valita ni mieluummin ilman narinaa.

paaton
10.07.2016, 23.00
Niin ne narisee alu rungossakin. Käytän normaaleja shimanon muovipäätyjä, vaikka niihin vaijerit uppoavatkin.

Saa tosiaan ehdottaa jotain fiksumpia holkkeja. Jokin muovilla pinnoitettu alumiini?

SSGT-92
10.07.2016, 23.03
Sinne kun hieno pöly tekee pesää ni alkaa narisee.Sopisiko sinne ohut nylonprikka pohjalle ? Vaimenisiko sillä... ?
Sopivan kokoista kutisukkaa sen holkin päälle ?

TemMeke
10.07.2016, 23.07
Eri runko, mut mä ratkaisin ongelman vetämällä siihen holkin ympärille sopivan määrän kierreteippiä, niin istuu rungon koloon tiukemmin, eikä ainakaan äännä enää.

Miksei joku öljy/rasvakin vois toimia, kuivuuttaanhan se kait narisee, kun pääsee vähän elämään. Eipä tullut mieleen kokeilla.

Warlord
10.07.2016, 23.33
Eri runko, mut mä ratkaisin ongelman vetämällä siihen holkin ympärille sopivan määrän kierreteippiä, niin istuu rungon koloon tiukemmin, eikä ainakaan äännä enää.

Ei huono idea, holkki tosiaan pääsee elämään jonkin verran siinä kolossa.

kauris
11.07.2016, 08.47
Miten olis sopiva määrä sinitarraa? En ole kokeillut vaan kuunnellut natinaa. Mulla se on ollut aika vähäistä ja huomaan sen vain paikoillaan ohjaustankoa kääntäessä.
No ehkä teippiä kannattaa kokeilla sinitarraa ennen. On varmaan vähemmän sotkevaa.

Warlord
11.07.2016, 10.13
Mulla ois tietty varastossa pätkä 3M:n kiveniskuteippiä, ois ainakin kestävää.

Warlord
18.07.2016, 10.41
Pikahoitona pudotin holkin ja rungon sisäänmenoaukon väliin tipan ketjuöljyä pyörää pestessä. Vaimeni ainakin hetkeksi.