Näytä tavallinen näkymä : Vaihdevaijerista kysymys
noobie kun olen niin kysyn =)
Cyclossani menee takavaihtaja vaijeri rungon sisältä. Huollossa todettiin että vaijeri alkanut hankaamaan putken sisällä ja sen takia en ole saanut säädettyä kunnolla vaihteita.
Kysymys kuuluukin että voinko vetää uuden vaijerin ja kuoren rungon ulkopuolelle niin että kahvalta taakse asti vaijeri on kuoren sisällä?
En haluaisi enää vetää vaijeria rungon sisään ja saisin sen ulkopuolella menemään nätisti takajarrun vaijerin kanssa nipussa taakse.
Hääppönen
28.06.2016, 16.29
Ei mitään estettä. Pistä toimeksi. :)
Ei osu silmään nyt se threadi mitä etsin, tulkoon tänne.
Vaihteet alkoivat hakea lenkiltä palatessa. Joillekin vaihteille vaihtaessa siis jäi naksumaan, vaikka aiemmin vaihtoi hyvin. Onko silloin vaijeri ollut löysällä ja jotenkin kivikossa rhymistellessä lisää löystynyt vai mistä kyse? Sramin vaihteet.
Iglumies
16.07.2016, 19.30
Vaijeri venynyt, kuorren päätytulppa painunut paikallensa, kireä kuori jossakin mutkassa, onhan näitä, säätämällä luulis menevän paikalleen.
^^ voi olla myös vaihtajan korvake vääntynyt, jos kivi osunut vaihtajan sivuun
Sent from my iPhone using Tapatalk
^^
Okei, oh God, taasko mun pitää opetella vaihteiden säätöä ja nyt vielä ihan uudenmerkkisten.
^Korvake näyttäs olevan ihan suorassa, en ainakaan huomannut, et olis kopissutkaan, paitsi siinä kolahti, kun ajoin dropin eteen taipunuttu puunrunkoa päin, mutta jotenkin ihmeellisesti onnistuin pysymään pystyssä ja teloin siis vain itseäni (rintaan osui) siihen runkoon.
Joo eli uudessa pyörässä tai uusituilla vaijereilla ne säädöt saattaa mennä ekojen ajojen jälkeen hieman pieleen, kun vaijeri tosiaan asettuu, venyy lopulliseen mittaan tms. yllä jo kerrottua. Tuosta takana klonksutuksesta pitäis päästä erittäin helpolla, ainoastaan aavistuksen vaijeria kiristämällä.
Jep, muistaakseni aiempien kanssa sama homma alkuun.
Jami2003
16.07.2016, 21.41
No siis jos kivijalasta ostit niin tokihan ne sulle tekee sisäänajo säädön kunhan kurvailet paikalle.
^ Juu, pitäähän mun kuitenkin kurvailla kai heti alkuvkosta hakemassa Crestit, kun taakse konvertoitu läpiakselille.
Marsusram
18.07.2016, 09.50
Taka-akselin (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45749-50-60-Tasajako&p=2542699#post2542699) ja pakan kireys kannattaa tarkistaa jos tuntuu ettei kaikki ole peräpäässä kohdallaan.
groovyholmes
21.07.2016, 13.50
uskaltanen tätä ketjua lainata kysyäkseni: ensimmäinen prokkis missä on rungon sisäiset viennit. 29 jäykkis. ajatuksena
on kasata siitä 1 x 11, joten etuvaihtajalta jää siis neljä reikää avoimeksi runkoon. onko noita aukkoja tarvis paikata/tulpata jollain?? jos, niin millä??
noniinno
21.07.2016, 18.56
Kuumaliimaa olen ylimääräisiin reikiin laittanut. Lähtee tarvittaessa helposti pois. Joihinkin sopii hyvin myös prestaventtiilin hattu.
groovyholmes
22.07.2016, 14.04
Mahtia, kiitos[emoji3]!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.