PDA

Näytä tavallinen näkymä : Cyclocrossari aloittelijalle

kahviherra
24.06.2016, 21.35
Aihetta on varmaan puitu ennenkin, mutta aloitan uuden. Etsin järkevää cyclocrossaria. Ostaisin maantiepyörän, mutta haluan ajaa talvella. Pyörä tulee lenkkeilykäyttöön (pakon edessä asiointiin), vanhoilla kombipolkimilla. Kilpa-intoa ei ole. Oikeastaan haluan varautua siihen, ettei pyöräily alakaan innostamaan. Fillaritorilla myydään 2015-2016 vuosimallin pyöriä 300-500€ halvemmalla kuin uutena. Harmittaisi olla samassa tilanteessa. Joudun säilyttämään pyörää ulkovarastossa. Mainittakoon, että asun Turussa. Olen miettinyt seuraavia vaihtoehtoja:

https://www.xxl.fi/merida-cx-100-claris-16-cyclocross-pyora/p/1118760_1_style

http://www.fillaritori.com/topic/75089-kona-jake-the-snake-56cm-2015-tampere/
(http://www.fillaritori.com/topic/75089-kona-jake-the-snake-56cm-2015-tampere/)

nure
24.06.2016, 23.58
Tuo Jake huomattavasti parempi kuin tuo vanhentuneen tekniikan Merida mutta kyllä silläkin pärjää jos paremmasta ei tiedä. Tärkeintä että itseä miellyttää ja on ehdottomasti oikean kokoinen.

TERU
25.06.2016, 13.18
Tuo Jake huomattavasti parempi kuin tuo vanhentuneen tekniikan Merida mutta kyllä silläkin pärjää jos paremmasta ei tiedä. Tärkeintä että itseä miellyttää ja on ehdottomasti oikean kokoinen.

Paras tapa testata oman mielenkiinnon pitkäjänteisyyttä, on hankkia täsmälleen oikean kokoinen pyörä. Heikommillakin osilla sen voi toteuttaa. Siirtyä päivittämällä tai kokonaan uuteen vaihtamalla eteenpäin kun positiivinen tulos varmistunut, muutoin myyntiin.

Breakbeat
25.06.2016, 15.01
Samasta aiheesta painiskelin alkukesästä ja päädyin hankkimaan käytetyn pyörän uuden sijasta. Valinta ei ole kaduttanut vaikka fillareiden supertarjouksia nyt xxl:stä onkin sadellut.

aloittelija91
25.06.2016, 16.13
Itsekin koko alkukesän aloittelijana katsellut cyclocrossia jokapäiväiseen ajoon ja pidemmille pyörämatkoille. Olen erityisesti kiinnostunut cannondalen caadx 105:sta. Ainoa, mitä pohdin on koko. Competitive cyclistin laskurin mukaan minulle sopisi 58 ja 61 välimaastossa oleva koko. Olen 192cm pitkä ja inseam 89. Tuossa 58 koossa top tube olisi juuri oikea, mutta seat tube range jää muutaman sentin vajaaksi. Osaisiko joku kertoa, mitä kannattaa mittojen puolesta painottaa eniten cyclocrossia ostaessa.

TERU
25.06.2016, 17.15
Kun olen tällainen pätkä, (174/84) en oikein osaa arvioida pitkien tarpeita. Minulle vaakamitta (TTL) ja emäputken korkeus ovat tärkeimmät valinnan perusteet ja aina olen valinnut pienemmältä puolelta, kun kahden koon väliin mitta sattunut. Se on ollut sopiva ajoon. Ei se ole kovin merkittävää paljonko satulaputkea näkyy kunhan sitä näkyy riittävästi.

Mohkku
27.06.2016, 07.07
Paras tapa testata oman mielenkiinnon pitkäjänteisyyttä, on hankkia täsmälleen oikean kokoinen pyörä. Heikommillakin osilla sen voi toteuttaa. Siirtyä päivittämällä tai kokonaan uuteen vaihtamalla eteenpäin kun positiivinen tulos varmistunut, muutoin myyntiin.

Voihan sen noinkin toteuttaa, mutta tässä tapauksessa haettiin järkevää pyörää. Minusta heikommilla osilla varustettu pyörä, jota päivitetään joiltain osin tai vaihdetaan uuteen, ei ole järkevä ratkaisu. Päivittäminen ja vaihtaminen ovat kalliimpia tapoja kuin hankkia heti riittävän hyvä malli.