PDA

Näytä tavallinen näkymä : Plussaa talven työmatkoille

lastumaki
24.06.2016, 00.28
Tätä aihetta on varmaan pohdittu monessakin säikeessä, mutta aloitan silti uuden. Hakusessa rouvalla työmatkakulkine talveksi, matkaa 18 km suunta. Kuskilla mittaa 167 cm.

-29/27,5+. Itse ajan läskillä pahat kelit/maastot, joten tämä olisi varmaan paras koko. Läskipyörää ei halua, joten 3" rengaskoko riittänee, ISP:t pitäisi saada alle.

-Kiinnike tarakalle. Selkävaivaiselle must.

-Lokarit. No ilmankin pärjää talvella.

-Budjetti max 2000 €.

- Jäykkä keula

Koeajettiin Trekin Stache 5, kiva pyörä, muttei kiinnikkeitä tarakalle. Muita löytämiäni vaihtoehtoja; Genesis Longitude tai Surly Krampus.

Yhtenä vaihtoehtona jäykkäperä joustokeulalla ja keula vaihtoon, mutta olisi tässä ruuhkavuosina aika kortilla, joten valmiit ratkaisut ensisijalla.

Leewi
24.06.2016, 03.13
Marin Pine Mountain 1, saa lokarit ja tarakan. Kunnon lokarit ovat lähes mahdottomat löytää, itse laitoin pienellä askartelulla tuolta tollaset http://www.aliexpress.com/item/Passion-ebike-Fenders-Kits-mudguards-Kits-for-Sondors-eBike-Fat-Bike-Wings-Fatboy-Wings/32573313318.html

nure
24.06.2016, 18.20
Ymmärrän ettei läski kiinnosta, plussa koko käytännöllisempi ja tulevaisuutta. Telineen kyllä saa kiinni melkein puörään kuin pyörään, hieman mielikuvigusta vaan kehiin.

lastumaki
25.06.2016, 00.17
Tuo Marin jäi listasta, on kyllä hyvä vaihtoehto teräsrungolla. Ei liity aiheeseen, mutta ois jäänyt tänään hoikkapyörä jälkeen, kun vedin läskillä 63 km/h alamäkeä kapealla hiekkatiellä.

Mitä tulee kiinnikkeisiin, niin Robert Axlella taitaa olla ratkaisu kaikkiin läpiakseleihin.

lastumaki
25.06.2016, 00.22
Mitenkäs esim. Bikeshopin myymä Charge Cooker Midi 1?

nure
25.06.2016, 09.57
Miksi olisi jäänyt...?

pepper
25.06.2016, 10.14
Tuo Marin jäi listasta, on kyllä hyvä vaihtoehto teräsrungolla. Ei liity aiheeseen, mutta ois jäänyt tänään hoikkapyörä jälkeen, kun vedin läskillä 63 km/h alamäkeä kapealla hiekkatiellä.

Mitä tulee kiinnikkeisiin, niin Robert Axlella taitaa olla ratkaisu kaikkiin läpiakseleihin.

Aika erikoinen oletus sulla vauhdeista 😉

pyöräsimo
25.06.2016, 14.12
Minä ajan suosiolla kumista riippumatta hiljempaa. Lahden Kärpäsen mäessä kokeilin 62 km/h - korvien välissä huimasi ja jännäjuttua pyrki pöksyyn. Cooker on mielenkiintoinen.

Bensakeuhko
25.06.2016, 18.27
Miksi olisi jäänyt...?

Ehkä renkaat uppoaa hiekkaan enemmän?

pepper
25.06.2016, 20.05
^Lentohiekastako niitä kapeita hiekkateitä tehdään, vmp sanon minä...

Luimis
26.06.2016, 11.29
Yhtenä vaihtoehtona jäykkäperä joustokeulalla ja keula vaihtoon, mutta olisi tässä ruuhkavuosina aika kortilla, joten valmiit ratkaisut ensisijalla.

Tuohon keulan vaihtoon meni tumpulalta ahtaassa varastossa reilu tunti kaikkine ihmettelyineen. Jos liikkeestä ostat pyörän, eivät varmaan noin kauaa ihmettele, jos pyörän oston ehdoksi laitat mieleisen keulan vaihdon. Tilaat siis mieleisen ja pyörään sopivan keulan jostain ja se kainalossa fillarikauppaan kauppoja tekeen.

lastumaki
26.06.2016, 22.04
^Lentohiekastako niitä kapeita hiekkateitä tehdään, vmp sanon minä...
Samaa mäkeä olen tullut alas hybridillä, cyclolla, 29 jäykkäperällä, mönkkärillä, David Brownilla, sekä muutamalla eri merkkisellä henkillöautolla. Tiellä on irtohiekkaa ja sepeliä, läskin kyyti tuntui turvallisimmallle, toki tunne saattoi olla muodin sokaisema. Moni mummo olisi kyllä vetänyt mummuskalla ohi, mutta vauhti riitti minulle.

lastumaki
26.06.2016, 22.09
Tuohon keulan vaihtoon meni tumpulalta ahtaassa varastossa reilu tunti kaikkine ihmettelyineen. Jos liikkeestä ostat pyörän, eivät varmaan noin kauaa ihmettele, jos pyörän oston ehdoksi laitat mieleisen keulan vaihdon. Tilaat siis mieleisen ja pyörään sopivan keulan jostain ja se kainalossa fillarikauppaan kauppoja tekeen.
Tähän on varmaan helppo heittää aloitusviestin speksien mukainen pyörä joustokeulalla, sekä sopiva vaihtokeula?

pikkupoika
27.06.2016, 21.08
Salsa Deadwood. Budjetti menee vähän yli, mut hyvästä kannattaa maksaa. Tarakan saa kiinni ja lokareilla mitään tee, rapa naamalla lisää uskottavuutta.