Näytä tavallinen näkymä : Cube Race One maasturi
hanskivee
16.06.2016, 00.39
Liian vähän sairaslomaillut, keski-ikäinen (38v) mies haluaa päästä katkomaan ja murtamaan luitaan metsäpoluille ja hiekkateille. Hakusessa siis ensimmäinen yleismallin maastopyörä. Tarvekartoituksen pohjalta olen päätymässä 27.5 koon jäykkäperäiseen mankeliin. Budjetiksi asetin n. 1000e. Tonnilla luulisi saavan jo amatöörin harrastukseen sopivan kulkineen. Hinta/laatusuhde tietenkin oltava hyvä ja puhtaasti speksejä paperilla vertaillessa, silmääni pisti tälläinen:
Cube Race One
http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-race-one-black-n-flashorange-471595
Mitä kokeneemmat "ratsastajat" ovat tälläisestä mieltä? Onko mielessä muita järkevämpiä vaihtoehtoja?
Arvostan kovasti asiantuntemustanne ja jään odottamaan vastauksianne ja mahdollisia vaihtoehtoja.
Kiitos.
noniinno
16.06.2016, 07.53
Herää kysymys, miksi 27,5"? Itse olen sitä mieltä, että 29" ehdottomasti.
hanskivee
16.06.2016, 08.52
Olen 168cm lyhyt, joten tuo pienempi rengaskoko tuntuu luonnollisemmalta pienen rungon kanssa. En pois-sulje 29-kokoa jos siitä löytyy fiksu vaihtoehto?
B-D:llä on myös Radon ZR Team 8.0 käytännössä samoilla spekseillä alennuksessa sekä 27.5" että 29" muodoissa. Ottaisin ehkä ennemmin sen ja käyttäisin erotuksen hissitolppaan (joka on muuten absoluuttista parhautta jäykkäperässä vaikka joku luddiitti tuleekin väittämään vastaan) ja kunnon flattipedaaleihin.
noniinno
16.06.2016, 11.36
...erotuksen hissitolppaan (joka on muuten absoluuttista parhautta jäykkäperässä vaikka joku luddiitti tuleekin väittämään vastaan)
Väitteesi on pötyä. Hissitolppa on absoluuttista parhautta missä tahansa pyörässä.
Hanskivee: Käy kokeilemassa kaksysiä, äläkä usko purematta väitteisiin joiden mukaan kaksysi ei sovi lyhyelle.
hanskivee
16.06.2016, 11.37
On järkevän tuntuinen vaihtoehto tämäkin. Edullisempi hintakin houkuttaa! Merkkinä itselle tuntemattomampi kuin Cube, mutta ilmeisesti ihan laatupyörä kyseessä?
Bike-Discountin oma merkki kyseessä ja jotain sukulaissuhdetta Cubeen kai on. Tältä foorumilta löytyy megaketju ko. pyörämerkistä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?32488-Radonin-py%F6r%E4t
hanskivee
17.06.2016, 15.52
Kiitos vastauksistanne. Jälleenmyyntiarvoa mietin tuon Cuben eduksi kuitenkin.. Mites, jos lähden edullisemman hinnan perässä Cuben Acid -malliin?
http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-acid-black-n-flashyellow-458321
Olis ihan hyvässä tarjouksessa nyt, mut mites tuo Manitoutin keula? Onko kamalasti huonompi kuin RockShox?
SamiMerilohi
17.06.2016, 15.58
Manitoulla ei taida olla huoltoa Suomessa, kun taas Rockshoxin huoltaa todella moni pyöräkauppa. Ja Foxin.
Miksi 29?
Itse hommasin viime kesän lopulla Cube Race Onen. Pituutta on viimeisimmän mittauksen mukaan 166cm ja renkaat on 29". Ei ole ollut valittamista, mutta eipä juuri muista ole kokemusta. Pystyssä olen kuitenkin pääasiassa pysynyt poluilla. On palvellut hyvin ja ongelmitta. Radon kuitenkin varmaan ajaa aivan saman asian, jos vielä halvempikin on. Jälleenmyyntiarvossa tuskin on kovin suurta eroa.
hanskivee
17.06.2016, 18.23
Jos tilaan tuon Radonin, niin ottanko koon 16 vai 18? Olen siis 168cm pitkä ja kokotaulukkoja katselemalla minulle sopisi ehkä parhaiten koko 17, mitä ei Radonilla ole tarjolla. Cubella löytyis myös tämä "välimallin" koko. Kuinka nopeasti muuten olette saaneet tilaamanne tuotteet tuolta Bike Discountista? DHL näyttäisi toimittavan, joten voisin kuvitella tulevan muutamassa päivässä..
Jos tilaan tuon Radonin, niin ottanko koon 16 vai 18? Olen siis 168cm pitkä ja kokotaulukkoja katselemalla minulle sopisi ehkä parhaiten koko 17, mitä ei Radonilla ole tarjolla. Cubella löytyis myös tämä "välimallin" koko. Kuinka nopeasti muuten olette saaneet tilaamanne tuotteet tuolta Bike Discountista? DHL näyttäisi toimittavan, joten voisin kuvitella tulevan muutamassa päivässä..
Itse samoissa mitoissa ja radonin team 5.0 16 rungolla tuli hankittua. Maastokäytössä pienempi on helpompi hallita mutta asfalttiajossa on vähän pienen oloinen ja näköinen. 17 olisi varmaan paras, 18 en ole koittanut.
Maastossa tuolla kuitenkin tulee ajettua niin tyytyväinen olen kokoon. Pitää koittaa laskea tankoa alemmaksi ja kikkailla ajoasentojen kanssa enemmän samalla kun vaihtaa uuden keulan, tuli juuri tilattua.
Lopputulemana käy koittamassa jossain paikallisliikkeissä 18 runkokokoakin ja tule kertomaan mille tuntuu :D
Tuolta 16 näyttää
http://i63.tinypic.com/23j2uq0.jpg
hanskivee
19.06.2016, 08.59
Kävin kaupassa testailemassa erilaisia runko- ja pyöräkokoja. Nyt tuntuisi siltä että ostoskoriin on tipahtamassa Radon ZR Team 27,5 8.0. Runkoko 18.
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-27%2C5-8.0-463391/wg_id-6198
Toivottavasti ei ole liian iso tuo 18-koko. Pienempi 16-koko nyt tuntui vain liian pieneltä
Olipas järkevä heitto, makuasi sano koira ku muniaan nuoli...
Itse ole 27,5" kannalla, ketterämpi ja hyvinkin samantyylinen viedä kuin 26"...
hanskivee
22.06.2016, 21.50
Nyt on tilattu Radon ZR Team 27,5 8.0 runkoko 18. Jännityksellä jään odottamaan, kauanko toimitus kestää. Kiitos kovasti mielipiteistänne ja ehdotuksistanne. Kuten postin otsikosta huomaat, kohde vaihtui Cubesta Radoniksi osaksi teidän ansiostanne. Mukavaa juhannusta ja paljon mankeli-kilometrejä kesään.
hanskivee
29.06.2016, 14.44
Tänään sain Radonin kotiin. Koottuani tsygen huomasin polkimien puuttuvan. Niska punaisena, verenpaineet tapissa BD-sivuille tarkastamaan pyörän ilmoitus ja tietenkin sivun alalaidassa mainittiin, että ei sisällä polkimia.. Omaa huolimattomuutta siis, mutta tiedoksi muille ko. pyörän hankkijoille että lisätkää pedaalit tilaukselle. Nyt poljinkauppaan ja sit testilenkille!
Pyörissä on vain harvoin polkimet mukana.
Jännä. Oon kolme pyörää tilannut BD:stä, yksi raato, pari kuutioo, ja jokaisessa ollut mukana sellaset markettipolkimet. Niitä on tullut laitettua myytäviin pyöriin että saa ostaja koeajaa. Muuta hyötyä niistä ei ole ollut.
hanskivee
29.06.2016, 22.20
Kiitti selventävistä vastauksistanne. Lajin noviisina kyselen tyhmiä..
Kävin XXL:ssä poljinkaupoilla. Mukaan tarttui jotkut Shimanon alkaen mallin yhdistelmähässäkät. Kiireesti kotiin ruuvaan läpyskät kiinni, sit vaan eturenkaaseen ilmaan ja rämeeseen. Sain fillarin talutettua pihaan, niin suhahti eturenkaasta ilmat mäelle!!!! Ihmettelin jo pyörää kootessa, että tavara toimitettiin takarengas täynnä ja eturenkas tyhjänä. Nyt ilma pysyi sisällä ehkä 5-10min ja sit suhahtaen tyhjäksi.
Nyt koettelee miestä uuteen lajiin tutustuminen niin kovasti, että kirjoitan kyllä BD:lle kysymyksen aiheesta, että mitä v#ttua! Toki tiedän, että itse lähden nyt renkaan paikkaus puuhiin, mutta toivon saavani vähintään jonkun selityksen uuden pyörän rengasrikolle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.