Näytä tavallinen näkymä : Fox float RP23 - klappi
Onko yleistä tuommonen klappi iskarissa. Esiintyy silloin kun iskari lähtee puristuksen jälkeen takaisin paluuliikkeeseen. Ensin on 5-10mm löysä osuus ja sitten paluuvaimennus alkaa ottamaan kiinni ja siittä syntyy semmoinen klonk -ääni. Mitä tiukemmalle paluuvaimennuksen säätää, sitä voimakkaammin tuo klonkk esille tulee. Aivanko paluuvaimennus olisi tuon 5-10mm kokonaan poissa pelistä, ja pelkkä ilmajousi lähtee aluksi avaamaan iskaria.
Iskari huollettiin juuri, mutta klonkku ei muuttunut miksikään.
Lontoon murteella löytyy asiasta paljon tietoa, mutta kun se ei oikein taitu. Mutta sieltä kuiten kattelin että olis jopa ominaisuus, eikä vika?
Youtubesta pari vastaavanlaista tuli esille:
https://www.youtube.com/watch?v=Fnxp767GaS0
https://www.youtube.com/watch?v=ftWnXOD-i3g
Jos oikein ymmärrän, niin tuossa on juuri vastaava ongelma:
http://www.tetongravity.com/forums/archive/index.php/t-247685.html
Ihan mielenkiinnosta, "iskari huollettiin..." Missä?
http://hasti.fi/
suosittelen; http://www.rtechsuspension.fi/foxhuolto.html
Joo, mie luulen että osaavat tehä hyvän työn myös kemissä.
Mutta mikähän tuo itse propleema voisi olla? Kiva juttu, jos se selviäis.
Vastaava vaiva oli omassa RP:ssä aikoinaan ja diagnoosi oli et ilmat&öljyt sekaisin. Eli vaatisi vielä täydellisen huollon.
Väärin huollettu vai onko tuossa mennyt sekaisin ilmasäiliön huolto ja vaimentimen huolto? Jos on maksanut oikeasta vaimentimen huollosta niin se on jäänyt tekemättä tai tehty huonosti ja kysyisin kyllä korjauksen takuuta.
Ei tuossa maksajan tarvitse ihmetellä mikä on vikana (syy on tosiaan sekaisin mennyt öljy ja kaasu) vaan sitä miksi huolto ei ole tehnyt työtä kunnolla. Osaamisesta ei varmaan jää kiinni jos on muitakin iskareita huoltanut.
En epäile käytännön osaamista, Fox vaan ei myy huolto-osia muille ku valtuutetuille, jolloin korvausosat on joko tsi tai muuten epäsopivia ehkä..
Huolto oli "täydellinen", eli ilmajousi huollettiin ja iskari puoli huollettiin. Mutta alampa ottamaan liikkeeseen kontaktia ja kattotaan mitä tuumaavat.
Tuossa vielä videota toiminnasta. Ekassa on ilmanpaineet 10bar ja kahessa muussa ilmanpaineet 0.
https://youtu.be/hK5CbWkPUVE
https://youtu.be/gcXEFaA2St0
https://youtu.be/V8i6xMVcGzo
Otappa se Propedali pois päältä ja koita sitten. Mitäpä tekkee? Koitetaan sitten tehdä päätelmiä.
Ei ollu vaikutusta noilla vaimennuksen sääjöillä. Paluun ku väänsi löysimmälle, ni pykälä ei ollu niiiin voimakas, mutta selkeä klonksaus kuitenkin syntyi. Vein huoltoon purettavaksi ja jos ei tuu kuntoon, ni Hasti lähettää maahantuojalle.
Väliaikatietona: vika oli ilmeisesti liian alhaisissa typen paineissa?
Toivottavasti tulee kuntoon, ni pääsee Jussiksi Hossaan tykittämään :)
Toista viikkoa vatvottu selvää asiaa. Ei hyvä.
Ei ollu sittenkään paineissa vika, vaan sisuskaluissa oli jotain etellisen säätäjän virityksiä. Nyt toimii loistavasti ja huomenna reissuun. JES! Hastilla jokatapauksessa hyvä palvelu😄
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.