Näytä tavallinen näkymä : V-jarrujen vaihto levyjarruihin
dolbydin
09.06.2016, 22.40
Hei! Onko iso/kallis homma vaihtaa v-jarrut levyjarruihin? Onko suuntaa antavaa hinta tietoa paljon maksaisi osineen ja töineen tuollainen homma pyöräliikkeessä?
Onko vanteiden navoissa levyille kiinnityspaikkaa, jos ei, alkaa maksaa todennäköisesti enemmän kuin fillarilla on arvoa tietämättä tarkrmmin millainen pyörä on kyseessä.
nih..
Vilhelm V
09.06.2016, 23.02
Juu, ja rungossakin sais vissiin mielellään olla kiinnikkeet jarrusatuloille, vai kuinka? Jos nämä löytyy niin homma on sinänsä aika yksinkertainen.
Mekaaniset halvimmillaan alle satasen ja sen verran helppo homma ettei tumpelokaan pyöräliikettä moiseen tarvi.
Hydrauliset sarjana varmaan +150€ ja asennus hieman vaativampaa mutta jos valmiiksi ilmattu satsi ja letkujen pituun miellyttää niin ei sekään suuri homma.
dolbydin
09.06.2016, 23.20
Kiitokset vastauksista. Olen vasta ekaa cycloo ostattelemassa ja saisin hyvään opiskelijabudjettiin käytettynä felt f1x 2009 vuosimallia olevan cyclon. En tiedä onko valmiina paikkoja levyjarruille? No ehkäpä pärjään ilmankin=) onko tietoa noista feltin runko koosta? 49cm runko onko sopiva 165cm naiselle jonka jalan sisämitta 72cm? Tietenkin koeajo tärkeää mutta näin alustavasti kyselen =)
Paljonko maksaisitte maksimissaan tuon ikäisestä cyclosta?
petteri72
10.06.2016, 00.03
Paljonko maksaisitte maksimissaan tuon ikäisestä cyclosta?
Jos pyörä on erinomaisessa kunnossa eli todella vähän ajettu, 400-500 euroa. Jos taas pyörä tulee aktiiviharrastajalta eikä ole tee-se-itse tyyppi kannattaa harkita asiaa kahteen kertaan. Kuluneiden osien vaihto ei ole ilmaista vielä vähemmän jos ei osaa itse hankkia osia ja asentaa niitä.
Uusia 105 sarjalla ja levyjarruilla varustettuja 2x11 cycloja saa halvimmillaan noin tonnilla netistä tilaamalla tai 1300-1500 eurolla kivijalasta.
http://www.bikester.fi/runkolaskuri.html
dolbydin
10.06.2016, 11.15
Huomenna varmaan koeajan sen pyörän ja jos vaikuttaa perstuntumalta hyvältä niin taidan tehä kaupat, saisin 350-400e sen. 1500km ajettu vuodessa ja pari kertaa vaihettu ketjut ja rattaat ja vaijerit kahden vuoden välein uusittu + muuta perushuoltoa tehty.
Mitä muita osia noista vielä menee joittenka vaihto vois olla eessä? Toivottavasti joku ois ees sitä mieltä että tekisin hyvät kaupat =D
Mitä muita osia noista vielä menee joittenka vaihto vois olla eessä?
Kiekot. Vannekehät voi olla puhki jarrutettu.
Levareita mainittuun fillariin ei saa cantileverien tilalle järkevillä kustannuksilla. Ei ole kiinnityspaikkaa rungossa eikä haarukassa eikä levyille navoissa.
V-jarruja siinä ei ainakaan tehtaalta tullessaan ole ollut. Jos omistaja on sellaiset vaihtanut niin sitten joo.
Kyllä tuo varmaan hyvä ostos on, jos vain ei ole liian iso. Yksi testi voisi olla pystyykö seisomaan jalat maassa pyörän päällä, siis vaakaputki jalkojen välissä. Mielellään saisi jäädä hiukan ilmaakin väliin. Ei syklossa isosti tarvi olla pelivaraa toisin kuin maasturissa.
Tuo on ilmeisesti alumiinirunko? Uudemmat mallit taitaa olla hiilikuitua. jos kuitua niin on edullinen, alumiinisena kannattaa tingata hintahaitarin alalaitaan. Levyjarruista ei kannata murehtia, V-jarruilla tai sykloissa yleisemmillä cantilevereilla pärjää ihan hyvin.
dolbydin
10.06.2016, 11.58
Joo alumiinirunkoinen on ja vain etuhaarukka on hiilikuitua. Katsotaan huomenna onnistunko vielä tinkimään. Toiveena olisi että tuolla pyörällä olis edes vähän mukavempi ajaa 50km lenkkejä kuin nykyisellä vm. 07 trek hybridillä =)
Hybridiin tottuneena ajoasento voi tuntua äkkiseltään pitkältä, mutta tällä ajoasennon muutoksella sitä lisävauhtia saadaan. Pidempi ja matalampi ajoasento vähentää ilmanvastusta. Käppyrätangon alaotteella vielä enemmän, mutta se voi vaatia lisää totuttelua. Monet, varsingin aloittelijat, ajavat pelkästään yläotteella.
Lyhyemmällä stemmillä voi asentoa tarvittaessa lyhentää vaikkapa totutteluvaiheessa.
Kiekot. Vannekehät voi olla puhki jarrutettu.
Levareita mainittuun fillariin ei saa cantileverien tilalle järkevillä kustannuksilla. Ei ole kiinnityspaikkaa rungossa eikä haarukassa eikä levyille navoissa.
V-jarruja siinä ei ainakaan tehtaalta tullessaan ole ollut. Jos omistaja on sellaiset vaihtanut niin sitten joo.
Tämä.
Jarrusatulan kiinnityskorva löytyy vasta tuoreemmista FX-alurungoista, joissa cantilever/mini-v on jäänyt malliston alkupään versioihin kalliimpien siirtyessä levyihin. Mutta vaikka rungot on samat, niissäkin etuhaaruka on varustettu joko pelkillä canti-tapeilla tai levari-mallit satulakorvallisella, eli vaihtoon menisi.
Cantileverit on omasta mielestä ihan ok säädettynä ja hyvillä jarrupaloilla (esim. Koolstop puna/musta). Ainut milloin tulee levyjä ikävä, on mudassa kyntämisen jälkeen (se rohina) tai kovemmalla pakkasella (olematon jarruteho).
Olen vasta ekaa cycloo ostattelemassa ja saisin hyvään opiskelijabudjettiin käytettynä felt f1x 2009 vuosimallia olevan cyclon. En tiedä onko valmiina paikkoja levyjarruille? No ehkäpä pärjään ilmankin=) onko tietoa noista feltin runko koosta? 49cm runko onko sopiva 165cm naiselle jonka jalan sisämitta 72cm? Tietenkin koeajo tärkeää mutta näin alustavasti kyselen =)
Hankala sanoa muusta runkomitoituksesta enempää tietämättä, mutta itse olen 168cm ja sisäjalkaa ulkomuistista noin 79-80cm, ja mulla on tuoreempi versio Feltin krossarista 50cm:nä. Se on ihan passelin kokoinen, mutta missään tapauksessa ei saisi olla yhtään isompi.
Mut tosiaan, käy kokeilemassa. :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.