Näytä tavallinen näkymä : 500€ hybridi?
jokusenjaska
06.06.2016, 22.52
Terve foorumilaiset. Tarvitsisin apuanne, kun olen hankkimassa uutta fillaria vanhan harrastuksen uudelleen aloittamiseen. Työmatka ajoon haussa 500 eurolla uusi hybridi. Mitä suosittelisitte?
Tossa hintaluokassa taitaa olla kaikilla valmistajilla halvimmat osasarjat, joten osta niistä mukavin ja kevyin. Tai osta käytetty, jos sattuu löytymään. Kona Dew vois olla passeli?
Suosittelen vähän käytettyä
http://www.fillaritori.com/topic/59819-felt-qx75r-hybrid-15/
orc biker
07.06.2016, 00.23
Kona Dew on nykyisin roskaa. En tiedä, onko se hyvä ollutkaan, mutta nykyisin ainakin muiden valmistajien tarjonta hintaansa nähden pyyhkii tuosta helposti ohitse. Kannattaa käydä XXL:stä katsomassa, siellähän noita tuohon hintaluokkaan on.
Vinttaaja
07.06.2016, 01.34
Omien hybridikokemuksien perusteella...
Omassa pyörässä ottaa aivoon paino (runko+haarukka), renkaat ja rungon malli. Renkaat ei hyvät mihinkään tarkoitukseen, mutta voi välttävästi ajella missä vain.
Pyörässä "ylipainoa" enemmän kuin kuskissa. Rungon mallista johtuen ei saa tankoa juurikaan penkin alapuolelle laskettua. Eli tuollaisiin asioihin kiinnittäisin huomiota.
Unohda heti kättelyssä kaikki joissa on joustokeula...
Vaikka Tunturi lienee täällä kirosana, niin RX900 käytettynä 500€:lla voisi olla hyvä ostos... Uusi näkyy olevan bikeshopin tarjouksessa 759€, jolla saa jo monenlaista muutakin.
orc biker
07.06.2016, 01.50
Paino ei ole relavantti suure näissä asioissa, renkaat kylläkin ja oikean kokoinen runko. Jos haluaa talvella ajaa, niin kannattaa katsoa, että haarukoissa on tilaa leveille renkaille. Pyörän osiksi riittää ihan perustaso, kuten Acera tai Altus. XXL:stä saa parisen huoltoa kaupan päälle, joten niilläkin voi olla tavan työmatkailijalle ihan huomattava rahallinen arvo.
Vinttaaja
07.06.2016, 02.15
Paino ei ole relavantti suure näissä asioissa, renkaat kylläkin ja oikean kokoinen runko. Jos haluaa talvella ajaa, niin kannattaa katsoa, että haarukoissa on tilaa leveille renkaille. Pyörän osiksi riittää ihan perustaso, kuten Acera tai Altus. XXL:stä saa parisen huoltoa kaupan päälle, joten niilläkin voi olla tavan työmatkailijalle ihan huomattava rahallinen arvo.
Itsellä on alkanut häiritsemään pyörän 16-17 kg paino kun kävin kokeilemassa n.12 kilosta. Tuntui paljon ketterämältä...
orc biker
07.06.2016, 02.23
Itsellä on alkanut häiritsemään pyörän 16-17 kg paino kun kävin kokeilemassa n.12 kilosta. Tuntui paljon ketterämältä...
Tuntuuhan se liikkeissä, mutta ei se oikein muuten vaikuta. Tosin tuollainen ero on jo aika suuri. Eivät yleensä pyörät noin paljoa paina, ellei osta ns. markettipyörää. 13-14 kiloa taitaa olla aika tavallisen hybridin paino.
https://www.xxl.fi/white-white-sc-comp-ff-16-hybridipyora/p/1117972_1_style
Tuo kannattaa käydä kokeilemassa, tarjouksessa monasti ollut sen 500,-
Budjetissa pysyen:
http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-yokto-vm2015
Ja aavistus yli:
http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-atto-vm2015
https://www.xxl.fi/white-white-sc-comp-ff-16-hybridipyora/p/1117972_1_style
Tuo kannattaa käydä kokeilemassa, tarjouksessa monasti ollut sen 500,-
Kävin koklaa kalliimpaa Lite mallia -25% päivinä. Sen verran outo (hiton pitkä akseliväli) ergonomia ko. rungossa ettei ainakaan mulle sopinut.
Kävin koklaa kalliimpaa Lite mallia -25% päivinä. Sen verran outo (hiton pitkä akseliväli) ergonomia ko. rungossa ettei ainakaan mulle sopinut.
No kaikki ei sovi kaikille, mutta tuo akseliväli ei mikään järkyttävän pitkä ole...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.