Näytä tavallinen näkymä : Felt DD 10 vai Trek Farley 9
Hartsa82
02.06.2016, 23.43
Moi
Läskipyöräkuume iski ja on melko paha. Viikon verran lueskellut netistä kaikkea aiheeseen liittyvää. Ja nämä kaksi ovat tällä hetkellä vaihtoehdot.
Kävin eilen ajamassa Felt DD 30:n ja tänään Farley 9:n. Ehdottomasti näistä jälkimmäinen parempi. Jäin kuitenkin miettimään, että olisiko DD 10 samaa tasoa? Siinä olisi Shimanon vaihteet, ehkä parempi rengaskoko, se mielyttää enemmän omaa silmää ja hinta olisi hieman huokeampi. Koeajon mahdollisuutta ei oikein ole missään lähellä.
Onko foorumilaisilla kokemusta ja kommentteja näistä, jotka helpottaisivat valintaa? Myös muut vastaavat vaihtoehdot ovat tervetulleita.
-Harri
Olen kokeillut molempia ja suosittelisin Farleytä.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Eikös tuollainen joustokeula syö hieman tuon rasvapyöräilyn ideologiaa? Itse en kyllä saa moiseen mitään ideaa, joku plus kokoinen mielestäni tulevaisuutta... Taas pelkkä mielipide ja makuasia...
sisurisampsa
03.06.2016, 19.52
Jäsen Ski suosittelee Rekkiä joka ikisessä läskitopikissa, joten ottaisin hänen suosituksen vastaan suurella epäilyksellä (sissimarkkinointi?).
Jäsen Ski on tässä asiassa oikeassa. Ostaisin kuitenkin 9.6 ennemmin, kuin 9.
Hartsa82
03.06.2016, 20.23
Onko jotain perusteluja miksi Trek on parempi tai Felt huonompi tai toisinpäin :) ?
brilleaux
03.06.2016, 21.09
Älkää unohtako suosia kotimaista hyvät herrat.
Jos on mahdollisuus käydä koeajamassa Polen proto, tehkää se. Jos ette käy, it's your loss. :)
Onko jäsen Ski muuten jo Polea koeponnistanut?
Jos on, mielipiteet kiinnostaisi. :)
:) Jes, Sisurisampsa on oikeassa, sissimarkkinoin, ja olen ylpeä siitä :)
Trekissä on parempi osasarja, parempi geometria, ja ja .... ai niin , ehkä parempi jälleenmyyntiarvo.
Tämä on täysin vain ja ainoastaan mun mielipide. Toivottavasti laitat jomman kumman ! :)
Moi Brille ja en ole vielä päässyt Polen selkään ! Mielellään kyllä testaan heti kun on mahdollisuutta.
Olisi loistavaa retkeillä tuo Syötteen 60km reitti Polella ;)
Hartsa82
04.06.2016, 00.08
:) Jes, Sisurisampsa on oikeassa, sissimarkkinoin, ja olen ylpeä siitä :)
Trekissä on parempi osasarja, parempi geometria, ja ja .... ai niin , ehkä parempi jälleenmyyntiarvo.
Tämä on täysin vain ja ainoastaan mun mielipide. Toivottavasti laitat jomman kumman ! :)
En oikein ole perillä noista osasarjoista ja geometriasta, miten ne eroavat?
En oikein ole perillä noista osasarjoista ja geometriasta, miten ne eroavat?
F9 paremmat vanteet. Race Face Cinch. Parempi pakka. Ehkä keulakin. Trek on stocckina kevyempi.
http://www.feltbicycles.com/International/2016/Bikes/mountain/fat-bike/dd-10.aspx
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/trail-mountain-bikes/farley/farley-9/p/1065000-2016
Hartsa82
04.06.2016, 12.21
F9 paremmat vanteet. Race Face Cinch. Parempi pakka. Ehkä keulakin. Trek on stocckina kevyempi.
http://www.feltbicycles.com/International/2016/Bikes/mountain/fat-bike/dd-10.aspx
http://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/trail-mountain-bikes/farley/farley-9/p/1065000-2016
Olen kallistumassa kuitenkin Feltiin, hinta 700 euroa huokeampi, ei varmaan paska vaihtoehto sekään 😊
Se on sen painoeron hintaero ☺
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Ja miksi joustokeulat ei sovi läskikin? Mulla on jousi nokalla ja on se hieno tykittää kivikossa ja alamäessä kun jousto huolehtii etupään pidosta...
Ja miksi joustokeulat ei sovi läskikin? Mulla on jousi nokalla ja on se hieno tykittää kivikossa ja alamäessä kun jousto huolehtii etupään pidosta...
Korjaisin, että _parantaa entisestään_ etupään pitoa.. Kyllä joustokeulalla paikkansa läskeissä on!
J.Kottenberg
04.06.2016, 19.05
Täysjäykkä läski ei paljon vaadi huoltoa ja kun puhutaan joustokeulasta niin mulla tulee em syystä helposti mieleen Lauf, on kevyt, ei vaadi isompien mutapaakkujen huuhtelua enempää huoltoa, ja joustaa kai noin 60mm. Sen on sanottu vielä toimivankin.
Hartsa82
04.06.2016, 20.23
Se on sen painoeron hintaero ☺
DD 10 tilattu. Vajaan kilon painoero ei mielestäni tuohon hintaeroon nähden ollut perusteltu, ainakaan tässä vaiheessa harrastusta. Muutenkin lueskelin noista osasarjoista, melko tasaisia arvosteluja oli näiden pyörien Sramin ja Shimanon osarjojen välillä. Kiitoksia kommenteista. Nyt alkaa pitkä odottelu, kunnes pyörän saa alle, ehkä ensi perjantaihin mennessä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.