Näytä tavallinen näkymä : Päivitätkö nykyistä vai vaihdatko suoraan uuteen, Taloudellinen kannattavuus.
seppo_taalasmaa
31.05.2016, 15.26
Morjesta vaan kaikille.
Yleisesti olisin kiinnostunut muiden harrastajien mielipiteestä kyseisessä asiassa:
Ostin Tammikuussa roimasta alennuksesta GT Grade AL Clariksen. Alennus oli sen verran roima, että pyörän myyntihinta on todennäköisesti korkeampi kuin maksettu hinta + pienet lisävarusteet. Claris on kuitenkin osoittautunut pettymykseksi runsaan 1200km aikana ja siksi päivittäminen on noussut huulille. Myös ensiasennuskiekot ovat osoittautuneet pettymykseksi niin painon kuin kestävyydenkin perusteella. Kysymys kuuluukin, onko järkevämpää panostaa pyörää +600€ ja vaihtaa tilalle 105+ DT Swiss R24 DB, vai myydä koko paska ja hankkia uusi cyclo 1200-1500€ hintahaarukasta. Ottaen huomioon Suomen korkean käytettyjen pyörien markkinahinnan uuden hinta liikkuu samassa hintaluokassa ( Esim Caadx105 )
GT Grade itsessään on todella mukava, mutta ensimmäisenä cyclona en paremmastakaan tiedä.
Sana on vapaa, Kiitos.
Onko runko riittävän oikean kokoinen?
Onko runkosarja (runko etuhaarukka laakeri) kevyt ja laadukas?
Onko kiinnikkeitä tarvittavia lisävarusteita varten?
Miellyttääkö ulkoinen olemus?
Onko putkiosat tyydyttävät tai vähän yli?
Nämä enemmänkin kysymyksen kuin vastauksen tyylisiä kannanottoja. Jos monta ei-vastausta itseltäsi, niin myyntiin, jos monta kyllä niin vähitellen osien vaihtoon. Kahvat ja takavaihtaja ensin, samoin kuin pakka ja ketjukin, totta kait. Etuvaitaja, jota olet moittinut, joko samalla tai myöhemmin. Loppuja sitä mukaa kuin sopivia sattuu kohdalle. Tämä siinä tapauksessa, että osien vaihtoon päädyt.
Onko GT Grade AL rukosarjaltaan sama Clariksen osilla kuin 105 tai Ultegra osillakin? Kasataanko samaan rukosarjaan alkaen-hintaiset kuin kalleimmatkin?
seppo_taalasmaa
31.05.2016, 16.49
Onko GT Grade AL rukosarjaltaan sama Clariksen osilla kuin 105 tai Ultegra osillakin? Kasataanko samaan rukosarjaan alkaen-hintaiset kuin kalleimmatkin?
105 asti sama runkosetti, 2016 malliston AL X ja hinnakkaammat kuiturungot on varustettu edessä läpiakselisella keulalla.
Runko on kohtalaisen oikean kokoinen ( 55 cm runko 80mm stemmillä) 53 tuntui kaverilta lainattaessa liian matalalta. ( Reach ero vain 3mm )
Rungon ulkoinen olemus miellyttää ihan tarpeeksi, mutta ei ole painava valintakriteeri. Ajo on mukavaa, mutta taas todettava vertailukohteen puuttuvan.
Tuntuu, että perinteinen square taper BB flexaa ihan jumalattomasti kun tälläinen 95kg kaveri antaa kunnolla voimaa, joten crankset vaihto + bb+työkalu/työ myös hankinnassa.
1x8 skaalassa ei sinäänsä mitään valittamista, vaihtaminen ja toiminta on vaan heikkoa vs Shimano SLX/XT maasturissa.
Ei 1x11 sopivat kiekot ( Mavic Crossonet löytyy hyllystä, mutta en ole varma sopiiko GT:n runkoon, perus QR 100/135 . Edelleenkin painavat mutta kuitenkin kestävät.
Päivittämiseen voi laskea myös mukaan ainakin parikymmentä työtuntia ja muutamat ärräpäät vs uusi pyörä liikkeestä ja siinä mahdolliset ongelmat.
Onko tuo kuitenkin vähän liian pitkä, kun on noin lyhyen stemmin vaatinut? Paljonko kuskin kokopituus/haarapituus? Ehdotus mahdolliseen osien vaihtoon:
Hyvälaatuinen HTll keskiö, sopiva kampisarja, 105 tai Ultegra-vaihteisto ja pitkästi vuosia ajoa. Hyvin miellyttävän näköinen runko, etuhaarukka vähän kyllä piikkisuora, mutta onhan tuossa aineksia hyvän tuulen ajokiksi pitkäksi aikaa. Ei siitä parane vaihtamalla al.runkoiseen. Palkka jää työstä saamatta, mutta se tulee ajofiiliksestä.
Keskiöakseli on nähtävästi ylipitkä ja siksi taipuu, joten se nyt ainakin vaihtoon, kuten on jo olet jo päättänytkin. Saattaa flexaaminen olla laajemmankin alueen tuotosta, kiekot voivat olla löysäpinnaiset, onko pinnoja kiristetty tehtaan jälkeen? Vaijeritoimiset levyjarrut on myös hyvä juttu päivitystä ajatellen.
Mikä siinä ainoassa vaihtaja/kahvayhdistelmässä piiputtaa. Halvatkin simpat toimineet pitkään. ???
Kuvassa on kokopitkä vaijerinkuori takavaihtajalle, Clariksen palautusjousi on hento, vaatii erittäin liukkaan vaijerinkuoren toimiakseen. Vaijerinkuoreen vois ujuttaa hyvin ohutta yleisöljyä yläpäästä. Se saattais parantaa vaijerin liikkuvuutta kuoressaan. Onko ko. pyörässäkin kokopitkä vaijerinkuori?
Päivittämiseen ei työtunteja yleensä viitsi edes laskea, hauskaahan se on ja tosiaan kannatavuus on ihan kukkarosta kiinni... Jos runko miellyttää ja keula on hiiltä niin kai siihen tuon summan voi sijoittaa. Vaikka pyörän hankintahinta on tuo n. 600€ mitä siitä uutena on huudeltu ja versio menee Ultegraan asti niin ainakin rakennellessa saat mieleisen ajokin verrattuna noihin vajaa 1500€:n pyöriin joihin aina tulee jotain henk.koht. makuun muutettavaa...
Päivittämiseen ei työtunteja yleensä viitsi edes laskea, hauskaahan se on ja tosiaan kannatavuus on ihan kukkarosta kiinni... Jos runko miellyttää ja keula on hiiltä niin kai siihen tuon summan voi sijoittaa. Vaikka pyörän hankintahinta on tuo n. 600€ mitä siitä uutena on huudeltu ja versio menee Ultegraan asti niin ainakin rakennellessa saat mieleisen ajokin verrattuna noihin vajaa 1500€:n pyöriin joihin aina tulee jotain henk.koht. makuun muutettavaa...
Riittävän hyvä, oikean kokoinen runkosarja pohjana, niin eipä oikein ylärajaa, mitä siihen ruuvailee kiinni, ei nyt sentään kullattuja osia. Alumiinirunko on hyvä, jos ei ihan viimeisiä grammoja halua välttämättä viilata. Alumiinirunkoinen maantiepyörä sai parhaat pisteet lehtemme raadilta, vaikka hyvää kuituakin oli ehdolla.
Jos runko on mieleinen, sitä kannattaa ehdottomasti päivittää. Jos rungossa on yksikin asia joka ei omasta mielestä ole hyvä, koko paska vaihtoon. Erittäin hyvin sopivan harrastevälineen ainut huono puoli on se, että on hankala ostaa mitään uutta hauskaa kivaa kun kaupasta ei meinaa löytää entistä parempaa. Ja kyllä sen tietää, kun sopiva on löytynyt.
seppo_taalasmaa
31.05.2016, 21.49
Jos runko on mieleinen, sitä kannattaa ehdottomasti päivittää. Jos rungossa on yksikin asia joka ei omasta mielestä ole hyvä, koko paska vaihtoon. Erittäin hyvin sopivan harrastevälineen ainut huono puoli on se, että on hankala ostaa mitään uutta hauskaa kivaa kun kaupasta ei meinaa löytää entistä parempaa. Ja kyllä sen tietää, kun sopiva on löytynyt.
En tiedä onko tuo Graden Flair tyyppinen tanko mun juttu. On todella hyvä kun ajelee polulla, mutta itsellä tulee niin vähän tuota polkuajoa kun maasturikin löytyy. Gradessa on tosi fiksusti reititetty vaijerit alhaalta niin etteivät ole siinä vaakaputken päällä, niinkuin monessa muussa esim canyon infinite tai cannondale caadx.
Kiekot ovat tosiaan myös kohtalaista kuraa, olen rihtaillut kiekkoja jo useamman kerran mutta eivät tunnu pysyvän suorana.
Mitat tuohon 55cm runkoon ovat 174/81, tuo 55 tarjoaa korkeamman emäputken, jolla sai mukavasti pystymmän ajoasennon.
orc biker
31.05.2016, 22.38
Kiekot ovat tosiaan myös kohtalaista kuraa, olen rihtaillut kiekkoja jo useamman kerran mutta eivät tunnu pysyvän suorana.
Hmm.... monta pinnaa? Millaiset pinnat? Täytyy sanoa, että en ole ikinä tavannut perusvannetta, joka ei kestäisi suorana, kun sen oikein laittaa, eikä sitä altisteta millekään ihan ihmeelliselle käyttötarkoituksestaan poikkeavalle tärskäyttelylle.
Edit. Alex ATD470? Melkein 500 g 17 millin vanteelle. Ihmettelenpä, jos vika ei ole kasaajassa.
Runko on pitkä kuskilleen, en suosittele enempää päivitystä, palautus mahdollisimman alkuperäiseen kuntoon ja pois myynti.
Noissa rungoissa emäputki ei ole mainittavan matala ja senkin kanssa pelaaminen helpompaa. Rungon pituus on hankalampi juttu, tuollaiseen 63-64 cm kokonaisajopituuteen tulisi päästä (90) 100 (110) mm stemmillä, jotta pyörä olisi parhaimmillaan.
(Mistään näistä minun kannanotoista ei pidä olettaa löytyvän mitään ikuista totuutta, tuonne bittien hetteikköön ne joutavatkin, siellä ne ovat entisetkin.)
Rungon pituus on hankalampi juttu, tuollaiseen 63-64 cm kokonaisajopituuteen tulisi päästä (90) 100 (110) mm stemmillä, jotta pyörä olisi parhaimmillaan.
Osaatko perustella tuon? Omassa 54-kokoisessa GG-krossarissani on 55,5 eff vaakamitta ja 90 mm stemmi. Jos runko olisi pitempi, voisin hyvin ajella vielä lyhyemmälläkin stemmillä. Pidemmällä rungolla pääsee eroon toe overlapista paksummillakin renkailla. Lyhyemmällä stemmillä ohjaus on nopeampi ja pyörä vähemmän otb-herkkä, mitkä molemmat tekee sen että pyörä on helpommin ajettava heti kun alusta muuttuu yhtään epätasaiseksi.
Veikkaisin, että kun mennään muutama vuosi eteenpäin, alkaa GG-pyörien stemmit lyhenemään ihan samoin kuin kävi maastureiden stemmien kanssa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Käyrätankoisissa fillareissa "efektiivinen" stemmin pituus varsinkin kahvoilta ajaessa on joka tapauksessa huomattavasti maastureita pidempi johtuen kahvojen ja tangon reachistä.
Ajettavuuta on vaikea perustella, epäluotettava ja kokemusperäinen oma käsitys, kaikkiin kolmeen omaan huolellisesti oman koon mukaan (174/83) valittuun pyörään on valikoitunut tiukan seulan läpi sen kokoiset rungot, että stemmiksi on sopinut 100 mm. Maantiepyörä, krossari ja suoratankoinen, ei nuo mitään ihmepyöriä ole, oma ajotuntuma on kylläkin jokaisessa ihmeen hyvä.
Ei stemmin pituus ole ensimmäinen valintaperuste, vaan oikenkokoiseen runkoon sopii siihen parhaimman ajon antava stemmi. Jopa stemmin kulmalla on merkityksensä.
Blackborow
01.06.2016, 12.14
Eiköhän se sopiva stemmin pituus riipu siitä rungon geometriasta kokonaisuudessaan eikä pelkästään pyörätyypistä.
Mulla on tuossa työmatka-cc:ssä vakiona 90mm stemmi ja pidemmällä siitä tulisi entistä kankeampi käsiteltävä.
seppo_taalasmaa
01.06.2016, 12.44
Hmm.... monta pinnaa? Millaiset pinnat? Täytyy sanoa, että en ole ikinä tavannut perusvannetta, joka ei kestäisi suorana, kun sen oikein laittaa, eikä sitä altisteta millekään ihan ihmeelliselle käyttötarkoituksestaan poikkeavalle tärskäyttelylle.
Edit. Alex ATD470? Melkein 500 g 17 millin vanteelle. Ihmettelenpä, jos vika ei ole kasaajassa.
Kiekot menivät suoriksi ekan 200km aikana ja vein huoltoon rihdattavaksi, sittemmin noin 1000km aikana on vielä kaksi kertaa saanut itse kiristellä pinnoja ja oikoa vannetta. Jotkut 14g 292mm näyttäisi olevan 28/32 kpl.
Vika voi olla hyvinkin kotiasentajassa, mutta ammattimieheltä odottaisin hyvää jälkeä.
Ajo on lähinnä maantietä+ risteyksien reunuskiviltä ja satunnaisilta hiekkapätkiltä ei voi välttyä.
Tässä alkanut myös itää ajatus, että onko cyclo se oikea valinta tuohon käyttöön. 80% lenkkiajoa ja työmatkoja, satunnaisia hiekkapätkiä kaikissa keleissä ja loput 20% hyötyajoja kaupungilla
Jos mieli tekee toisenlaista pyörää, niin ei se osia päivittämällä muutu mihinkään.
Minä en taas keksi mitään huonoa omasta cyclosta, eli osia vaihdellaan kulumisen jälkeen aina parempaan. Uusia pyöriä tulee varmastikkin maastoon ja maantielle, mutta tuota tulee tuskin ihan heti hävitettyä.
^kuten yllä
alkaa olla ne mieluiset pyörät hankittu ja sopimattomat hävitetty niin keskityn ajamaan sekä osien vaihtoon tarvittaessa ... Mieluusti järkevästi parempia mahdollisuuksien mukaan
Tuosta GT:stä saisi helposti ja edullisestikin hyvän suoratankoisen käyttöpyörän. Deoren ysikahva oikealle, jarrukahvat molemmille, tanko, sopiva ysipakka, ketju ja taakse ysin XT GS-häkkisenä. Näyttävä hyvin toimiva kokonaisuus ja siihen tuo runko olisi just sopiva tuolla mainitulla 10 cm stemmillä. Tietenkin vaihteita vois olla 10 tai 11, jos paremmin muun kaluston kanssa täsmää.
Kiekkojen pitäisi toimia ongelmitta sisäänajon ja oikean pinnojen tarkistuksen/rihtauksen jälkeen elämänsä loppuu sakka, jos ei mitään rymäyksiä satu.
Laskin arvion suratankoiseksi muuttamisesta. BD:n hinnoin, kun hyvä käyttötason laatu n. 150,- lisäksi työtä ja vähän vaijereitakin. Yllätyksiä saattaa tulla ja jos vaikka kalliin tangon ottaa niin hintaa lisää.
orc biker
01.06.2016, 15.18
Vika voi olla hyvinkin kotiasentajassa, mutta ammattimieheltä odottaisin hyvää jälkeä.
Ammattimiestä sitoo usein aika ja siten raha enemmän kuin ammattiylpeys. Se valitettavan usein tarkoittaa sitä, että korjataan heitto kiristelemällä/löysentelemällä tarvittavia lähistön pinnoja, mutta ei kiinnitetä huomiota pinnojen välisiin jännityseroihin, koska se vaatisi kaikkien niiden läpikäymisen. Toinen on sitten se, että ei tehdä riittävän kireää. Sellainen kiekko ei kestä suorana, vaan sitä saa jatkuvasti olla rihtaamassa. Tuo usein puhuttu tarvekin rihdata kiekot muutaman sadan kilometrin ajon jälkeenhän on sitä, että tehtaan kone ei osaa kuormittaa pinnoja turhien jännitysten poistamiseksi pinnoista ennen lopullista kiristämistä. Koko korjausvaihe "valmiissa kiekoissa" on täysin tarpeeton itse kasatuissa, kun pinnoista otetaan käsin kiinni ja puristellaan jännitykset pois, niin eivät ne siitä mihinkään enää muutu sitten ajaessa. Olen varma, että noissa vanteissa ei ole muuta vikaa kuin huono kasaaminen jo luultavasti tehtaalta lähtien.
Runko on pitkä kuskilleen, en suosittele enempää päivitystä, palautus mahdollisimman alkuperäiseen kuntoon ja pois myynti.
Täytyy myöntää, että itsekin hieman kummastelin rungon kokoa. Mulla kutakuinkin samat mitat kuin salkkarisepolla, ja olen ajanut 49,5 ja 51cm cc-runkoja.
seppo_taalasmaa
01.06.2016, 16.22
Täytyy myöntää, että itsekin hieman kummastelin rungon kokoa. Mulla kutakuinkin samat mitat kuin salkkarisepolla, ja olen ajanut 49,5 ja 51cm cc-runkoja.
Tuon 55cm rungon suositus on 175-183/ 81-87 että ei se nyt aivan päin metsiä ole. Ehkä tosin vähän liian pitkä, mutta Reach ero on vain 3 milliä 53cm rungon ja 6mm 50cm rungon välillä.
En ole kokenut pyörää ylivoimaisen suureksi.
pyöräsimo
01.06.2016, 16.33
Minä olen pari senttiä Seppoa pidempi, joskin jalka taitaa olla aika samassa mitassa. Vuosi sitten kokeilin Grade 55:a, joka minun ja myyjän mielestä vaikutti vähän turhan isolta. Nyt reilu kk sitten testasin 53:a, jonka päädyinkin ostamaan. Tiagra-versio, jolla nyt muutama sata ajettu. Hyvältä tuntuu pyörä omaan käyttöön. Eilen eka reilun kahden tunnin lenkki ja vajaa 61 km (pitkä lenkki minulle) ajettu - vielä varsin kokematonta fillaristia hämmästyttää, miten hyvin pyörällä pääsee. Hieman kylläkin yläselässä/lapojen välissä jumittaa, mutta luulen, että enemmän on minulla kyse tottumattomuudesta, kuin pyörän sopivuudesta. Toisaalta muu jumppailu/lihaskuntolu olleet vähän katkolla, mikä yleensä myös saa jumia aikaan.
Tuon 55cm rungon suositus on 175-183/ 81-87 että ei se nyt aivan päin metsiä ole. Ehkä tosin vähän liian pitkä, mutta Reach ero on vain 3 milliä 53cm rungon ja 6mm 50cm rungon välillä.
En ole kokenut pyörää ylivoimaisen suureksi.
Unohdin mainita että rungon pituus ei niinkään huoleta vaan korkeus. Jääkö ns. nyyttivara. Ja saako järkevän dropin satulan ja tangon välille, joka tekee etenemisestä tehokkaampaa.
Tarkoitus olikin ilmeisesti saada tanko satulan tasolle, jolloin ajaminen on mukavaa.
Runko pikkuisen liian iso ja osat tuntuu huonolta. Ei muuta kuin myyntiin ja etsimään sopivampaa tilalle.
seppo_taalasmaa
01.06.2016, 17.05
Unohdin mainita että rungon pituus ei niinkään huoleta vaan korkeus. Jääkö ns. nyyttivara. Ja saako järkevän dropin satulan ja tangon välille, joka tekee etenemisestä tehokkaampaa.
Siirtyminen maasturista on ollut sen verran suuri, että erityistä droppia ei pahemmin ole. Pikkuhiljaa totuttelu on muuttanut myös maasturin ajoasentoa matalampaan suuntaan. Ensin siirtyi spacerit stemmn päälle ja vielä olisi edessä stemmin kääntö.
Ehkä sitä voisi miettiä tässä kesän kuluessa. Saattaa tietenkin olla et pysty ajoasento korjaa juurkin tuota rungon pituutta.
seppo_taalasmaa
01.06.2016, 17.10
Runko pikkuisen liian iso ja osat tuntuu huonolta. Ei muuta kuin myyntiin ja etsimään sopivampaa tilalle.
Siirtyminen maasturista on ollut sen verran suuri, että erityistä droppia ei pahemmin ole. Pikkuhiljaa totuttelu on muuttanut myös maasturin ajoasentoa matalampaan suuntaan. Ensin siirtyi spacerit stemmn päälle ja vielä olisi edessä stemmin kääntö.
Ehkä sitä voisi miettiä tässä kesän kuluessa. Saattaa tietenkin olla et pysty ajoasento korjaa juurkin tuota rungon pituutta.
Pitäisi ajella tällä vielä pari tonnia kun oon kesäpakolaisena Turussa. Taitaa olla hyvä idea tuoda maasturikin maisemiin.
Terun idea suoratankosesta kaupunkipyörästä ei ole minusta ollenkaan huono. Tai no, ehkäpä rungon rengastila on tuohon käyttöön hivenen liian pieni. Tähän ei tainnut saada edes 35mm renkaita lokareiden kanssa paikalleen?
Pitäisi ajella tällä vielä pari tonnia kun oon kesäpakolaisena Turussa. Taitaa olla hyvä idea tuoda maasturikin maisemiin.
Tänne vaan maasturi mukaan. :) Löytyy maastoa moneen makuun. Ei helpoimpia maastoja kylläkään..
Pitäisi ajella tällä vielä pari tonnia kun oon kesäpakolaisena Turussa. Taitaa olla hyvä idea tuoda maasturikin maisemiin.
Eikö pyörää voi myydä Turussa ja ostaa sieltä sitten uutta? Ei tuon jälleenmyyntiarvo ainakaan parane sen parin tonnin aikana. Nyt voi vielä myydä uudenveroisena pois kun pesee kunnolla eikä sotke ketjua öljyllä. Turussa olisi oikeita pyöräkauppojakin ja pääsisi koeajollekin ettei tule sikaa säkissä.
Fillarikauppa on aina ei-taloudellisesti-kannattavaa kun kyse on kierrrätyksestä.
Kokemusta on yli tusinasta kokoonpanosta :)
Viimeisimmäksi jouduin konvertoimaan hiilariraamin kinkulatyömatkuttimeksi kun kukaan ei halunnut raamia ostaa. Hyvä siitäkin tuli.
ja *piip* nopea.
en tiedä jos etuhaarukan vaihtaisi/päivittäisi hiilikuituiseen paranisiko alumiini runkoisen maantiepyörän ominaisuudet
seppo_taalasmaa
02.06.2016, 09.28
Eikö pyörää voi myydä Turussa ja ostaa sieltä sitten uutta? Ei tuon jälleenmyyntiarvo ainakaan parane sen parin tonnin aikana. Nyt voi vielä myydä uudenveroisena pois kun pesee kunnolla eikä sotke ketjua öljyllä. Turussa olisi oikeita pyöräkauppojakin ja pääsisi koeajollekin ettei tule sikaa säkissä.
Turussa ei ole kunnollisia pyöräkauppoja :D (läppä) Puolet osista mansessa niin myyminen lienee järkevää vasta pakettina + kasetti, ketjut ja tankoteippi täytyy kuitenkin vaihtaa ennen myyntiä niin saa kokonaisuuden paremman näköiseksi ja tuntuiseksi, ainakin myyntitilanteeseen.
Turusta ei oikein löydy mieleistä merkkiä itselle. Bikeshopin Felt 65x on ihan ok, Nummenpyörän Trek Crokett 5 ihan ok hintanen, muuten Trek on aika ylihinnoiteltu.
Canyonin Infinite vaikuttaa hyvältä,mutta ilman kokeilua aika riskihankinta. Cannondale Caadx 105 myös ihan jees ja varmaan paras alurunko mutta dollarin vahva kurssi tuntuu kurittavan erityisen ilkeest Cännäriä, spessua ja Trekkiä.
Turusta ei oikein löydy mieleistä merkkiä itselle....
Mielenkiinnosta... mitä ne mieleiset Tampereen merkit sitten ovat? Santa Cruz? Cube? SUP?
edit: jaa mut SC se ei voi olla kun sitähän sais Foxcompista
seppo_taalasmaa
02.06.2016, 09.48
Mielenkiinnosta... mitä ne mieleiset Tampereen merkit sitten ovat? Santa Cruz? Cube? SUP?
edit: jaa mut SC se ei voi olla kun sitähän sais Foxcompista
Pahoitteluni, korjataan. Foxcompin nettisivut ovat sitä luokkaa että eivät kyllä herätä kovin kummoista luottamusta. Ja kyllä, mielestäni 2010-luvulla onnistuneessa B2C-markkinoinnissa ja uskottavaan liiketoimintaan kuuluu osana läpinäkyvyys ja tuotteista kertominen myös verkossa. Bikeshop on hoitanut homman kunnolla ja kykenee kilpailemaan verkkokaupallaan ulkomaan kauppoja niin ulkonäön kuin myös osittain hinnankin puolesta.
Foxcompin nettisivujen perusteella liikkeestä löytyy pari kappaletta cycloja. Eli siis tilaustavaraa kaikki ? Ei kokeilumahdollisuutta ilman tilausta?
Feltistä puheenollen, mallmerkinnältään V saattaisi olla tutustumisen arvoinen, keula vähän korkeampi kuin monissa kisahenkisissäkin krossareissa.
seppo_taalasmaa
03.06.2016, 00.05
Täysin Off Topic, mutta mikähän tuosta Cuben Cross Race SL:stä tekee noin perkeleen painavan? http://www.cube.eu/en/products/road-race/cross-race/cube-cross-race-sl-greynflashorange-2016/
10kg ja täysi ultegra + säädylliset peruskiekot. Vastaava kokoonpano Canyonilla 8,6kg ( jossa 300g kevyemmät kiekot). Silti tuo yli kilon paino ero on aika merkittävä kun osat on lähes samat. Onko runkojen painossa todella noin paljon eroa?
Eikös parilla tyypillä täällä ollut pahaa natinaa keskiöissä inflitessä. Toinen oli LJL. Toista en muista.. Karkottaa ainakin mun ostohalut.
mutanaama
03.06.2016, 15.09
Alkuperäiseen kysymykseen, ehdottomasti päivitän vanhaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.