PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kona Rove AL kokemuksia

mkr71
29.05.2016, 17.34
Lueskelin vanhoja viestejä täällä foorumilla. Jotkut olivat ostaneet Kona Rove AL pyörän ja olleet tyytyväisiä siihen ensimmäisten käyttökokemustensa jälkeen. Miten nyt, kun aikaa on kulunut, millaiset ovat kokemukset kyseisestä pyörästä? Itseäni kiinnostaisi kyseisen tyyppinen pyörä työmatkoille ja kuntoa toivon mukaan kohottaville pyörälenkeille. Se sopii vielä meikäläisen lompakollekin hinnaltaan. Vastaavat muilta merkeiltä ovat hinnaltaan jo huomattavasti kalliimpia. Yksi vaihtoehto olisi jokin hybridi mutta toisaalta droppitankoinen hieman liukkaampi pyörä täällä saariston tuulissa olisi mukavampi ajettava.

nure
29.05.2016, 18.55
Huomattavasti epämiellyttävämpi kuin teräs Rove, halvempi tietysti. Lisäksi tämän mallin hintaa vedetty alas noilla virvelitehtaan menneisyyssarjalla... Mutta jos et ole kovin herkkä tärinöille ja tyydyt osasarjaan joka kyllä toimii niin mikäs siinä...

TERU
29.05.2016, 19.30
Feltiltä mielenkiintoinen pyörä maantietankoisena tuollaiseen tarpeeseen. On kuitukeula, levyjarrut, kierteinen keskiö, kiinnitysmahdollisuus lokareille jne. Hieman korkeampikeulainen kuin krossarit yleensä, saa Clariksen tai 105 vaihteilla. Vaikka halvimmilla osilla ottaa, niin tuota on mielekästä päivittää ylöspäin myöhemmin, kun perusta on kunnossa. Huntterin linkki pyörään, löytyy muualta tietoa enemmänkin:

http://huntteri.fi/tuote/8094/felt-2016-v100-battle-grey

Juputti
29.05.2016, 19.36
Feltiltä mielenkiintoinen pyörä maantietankoisena tuollaiseen tarpeeseen. On kuitukeula, levyjarrut, kierteinen keskiö, kiinnitysmahdollisuus lokareille jne. Hieman korkeampikeulainen kuin krossarit yleensä, saa Clariksen tai 105 vaihteilla. Vaikka halvimmilla osilla ottaa, niin tuota on mielekästä päivittää ylöspäin myöhemmin, kun perusta on kunnossa. Huntterin linkki pyörään, löytyy muualta tietoa enemmänkin:

http://huntteri.fi/tuote/8094/felt-2016-v100-battle-grey

Tuota samaa pyörämallia olen sillä silmällä katsellut. Mallia löytyy kolmena versiona, nuo kaksi mainitsemillasi osasarjoilla ja vielä V55 ultegran osilla.

TERU
29.05.2016, 20.51
Tuossa Feltissä on myös lyhin runko saatavana mitä olen nähnyt aikaisemmin, pienimmässä 500 mm vaakamitta, emäputkikaan ole ihan lyhyt. Tuosta saa helposti pitkäkoipinenkin itselleen sopivan kokoisen, vaakamitta ei muodostu ylipitkäksi, jota sitten lyhyellä stemmillä joutuu korjaamaan. Vielä keskiökin on mukavan matalalla kuin maantiepyörässä konsanaan. Noissa kaikissa kolmessa on perustana sama runkosarja, joten vaikka halvimmalla aloittaa ja päivittää tarpeen mukaan. Alkuperäinen kysyjä kun etsi edullista työkonetta.

Blackborow
29.05.2016, 21.06
Minulla on Rove arkipyöränä, jossa käytössä toimii ihan ok. Lenkkikäytössä takapakan isot hypyt alkaa pikaisesti harmittamaan ja tuntuu ettei sopivaa vaihdetta löydy millään. Onhan se runko myös kova alumiinikanki ja ei mikään miellyttävin edes alurunkojen sarjassa, mutta halpa on halpaa.

nure
29.05.2016, 22.53
^Just, halpaa ja hyvää ei samaan pakettiin saa tungettua.

stumpe
29.05.2016, 23.36
Itse kerkesin useamman satasen pyörällä heittää. Juurikin välitykset liian harvat, että oikeeta vaihdetta ei meinaa löytyä. Soratiellä ja talvella meno tärisevää. Pyörä myös cycloksi painava n. 13kg. Aika pitkä reach oli 49cm rungossa, eli 173cm varrella ja 77cm sisäjalalla tuntui ajoasento vähän kurottavalta 7cm stemmillä. Tämä tietty tottumiskysymys.

Miksu77
29.05.2016, 23.58
Itsellä ollut Rove nyt vajaan vuoden työmatka/retkipyörä käytössä ja kilometrejä kertynyt päälle 7000. Itse olen ainakin tykännyt sillä ajella niin sorateillä, maanteillä ja metsäpoluilla. Clariksen vaihteet ovat toimineet moitteettomasti, eiköhän nuo nykyvaihteet toimi kaikki hyvin, kun pitää puhtaana. Itseäkin kyllä vaivaa nuo takapakan isot hypyt. Brooksin satulan kyllä vaihdoin sen pyörän oman hirvityksen tilalle.
Paremmasta kun en tiedä, niin olen ollut todella tyytyväinen :)

Padex
30.05.2016, 10.00
Kannattanee vaihtaa takapakka, 13-23 tai 13-26 antaa tiheämmät välitykset.

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-sora-hg50-8-speed-road-cassette/rp-prod1864

TERU
30.05.2016, 10.23
Noilla pakoilla kasikin nousee tiellä ajettavien joukkoon. Omaan tarpeeseen ja omaan maastoon huolellisesti valittu pakka, niin pärjää siihen kuin useampilehtiselläkin. Nykyisin paljon asennettu 46/36 eteen on hyvä ja kun siinä on mahdollisuus vaihtaa rattaita, niin kyllä lähtee!

Blackborow
30.05.2016, 10.45
Kannattanee vaihtaa takapakka, 13-23 tai 13-26 antaa tiheämmät välitykset.

http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-sora-hg50-8-speed-road-cassette/rp-prod1864

Talvikäytössä tuo vaan on sitten hankala kun pienin välitys menee pitkäksi.

seppo_taalasmaa
30.05.2016, 11.05
Itsellä GT:ssä myös tuo Claris ja kyllä se menee ihan ok perusajossa. Nyt tosin kesällä on kilometrit kasvanut niin paljon että alkaa syömään miestä. Viime viikolla 270km ja alkaa tehdä mieli 105:sta. Nuo takavaihtajan rataspyörien laakerit ja välykset on ihan paskat jo 900km jälkeen. Ketjut veny 800km jälkeen vaihtokuntoon. Etuvaihtajan häkki on niin kapea että sai koko ajan hyppiä etuvaihtajan kahvalla normiajossa kun häkki rajoitti käytettäviä takarattaita.

Kokonaisuudessa toimii hyvin kevyessä perusajossa mutta kun rupee ajamaan enemmän niin alkaa tulla ikävä parempia osasarjoja. Fiksu säästää vähän enemmän ja ostaa kerralla kunnollisen.