PDA

Näytä tavallinen näkymä : Rocxshox judy vs suntour

EE33
25.05.2016, 20.06
Omistan maastopyörän, merida matts xc 400. Siinä on vakiona sr suntourin keula. Tarkoituksena olisi ostaa siihen joku toinen parempi joustohaarukka. Olen miettinyt tuota rocx shox judy joustokeulaa, onko siitä mihinkään? Parempi kuin vakio suntour? Jos näin on niin miksi? Konkreettista tietoa. Myös muita HALPOJA hyviä joustokeuloja saa ehdottaa, myös käytetyt käy. Kiitti ja anteeks etukäteen!;)

Marsusram
25.05.2016, 22.55
Vanhat keulat ovat vain niin hyviä kuin niiden kunto.
Suntouria ei kannata huollattaa, koska uuden vastaavan saa halvemmalla, esim:
https://www.bike-components.de/de/RockShox/XC-28-TK-Coil-26-Federgabel-Modell-2016-p43718/
Itse tekevälle osaajalle vanhoissa osissa voi olla järkeä. Judy on yli 10v vanha malli ja mielestäni vain retropyöriin kannattaa sellainen kunnostaa. Merdia Matts ei ole sellainen pyörä jossa siitä olisi pitkään iloa, kunnossapidon vaiva on suurempi kuin mahdollinen hankintahinnan säästö.

nure
26.05.2016, 05.31
Itsellä Judy XC ja DHO ollut ja silloin sai päivitettyä Eibachin jousilla sekä ilmakeulaksi Enlundin TotalAir systeemillä, aikoinaan aivan mainio kapistus, aina parempi toimivana kuin SunTour.

Fat Boy
26.05.2016, 15.11
Mulla oli ensimmäisessä kunnon fillarissa Judy TT, eikä se muistaakseni mikään umpisurkea ollut. Öljykeula kuitenkin. Mutta ei moisesta enää paljoa kannata maksaa, vanha kuitenkin.

Sambolo
21.06.2016, 11.21
Mulla judy xc 100mm joustolla 15 vuotta vanha pyörä ja keula ja silti huomattavasti paremmalta tuo tuntuu mitä jotku suntourit uusissa pyörissä mitä ny kaupassa pumppailin. Myös jotain rst pumppailin kaupassa ja tosi epämääräsesti toimi. Oon kyllä tyytyväinen tohon, mutta harkinnu vaihtoa jo ulkonäkösyistä :D