Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Fixie työmatkapyöräksi - en tiedä kyseisestä mallista mitään.

nakamura10
25.05.2016, 12.46
Bikesterin sivuilta katselin fixie pyöriä joita sais alle 400e (hintakatto mulle) onko teillä kokemuksia yleensäkään fixiestä. Eniten ihmetyttää tuo automaatinen? vaihteistus; vaihteita on 2 - miten toimii? Kuinka jäykkiä on polkea deore tason vaihteellisiin? Onko eturattaiden /takarattaan? hampaistuksissa millaisia eroja yleensäkään? Äkkiseltään tuntuisi että samaa tasoa kuin intin pyörä? jos kevyempi mistä polkemisen keveys tulee? Oko näiss vain etujarru? Saatarjota vastaavan hintasa muita esimerkkejä

Jamma
25.05.2016, 12.54
http://www.yksivaihde.net (http://www.yksivaihde.net/site/) on juurikin fikseihin ja sinkuloihin keskittynyt sivusto. Kysele sieltä niin saat aiheeseen vihkiytyneiltä parempia vinkkejä.

nure
25.05.2016, 16.52
Riippuu paljon työmatkasta että viitsiikö moisella ajella, itse en viitsisi...

sledgehammer
25.05.2016, 16.56
Sinkulahan on mitä mainioin työmatkakulkine. Ei vaihteet raksuta ja toimii vaan. Oman sinkulan muutin hiljattain fiksiksi. On ollut oikein hauska kokemus. Tuli ihan uutta sisältöä tylsään työmatkan hinkkaamiseen. Mulla on specialized langster ja en kyllä keksi mitään pahaa sanottavaa siitä. Fikseillä ajavat harvemmin pitävät jarruja pyörässään. Se on kai vähän niinku "se juttu" siinä. Ilman lukkopolkimia tai remmejä ei kyllä fiksin selkään kannata loikata.

nure
25.05.2016, 19.58
Mites fixissä yleensä edes jarrut toimivat, omat kokemukset aika negatiivisia...

sledgehammer
25.05.2016, 20.12
Onko tää nyt retorinen kysymys johon tiedät jo vastauksen? Toimiihan se hanttiin laittamalla tai lukottamalla. Skip hoppiakin voi tehdä. Keinot on monet, mutta onhan se ihan selvää, että se vaatii melkoisesti harjoittelua, jos edes kuvittelee pysäyttävänsä sen samalla tavalla kuin kahdella hyvin toimivalla jarrulla. Eikä se varmaan oo edes mahdollista. Voihan siihen laittaa jarrut, ei sitä mikään estä. Oikeastaan se tuolla ajamisessa olikin kivaa, että havaintoja ja ennakointia pitää tehdä ihan eri tavalla. Ei voi vaan ajella aivot narikassa. Alkuun isojen mäkien päällä unohti aina sen vapaarattaan puuttumisen ja se aiheutti koomista toimintaa. Eipä sitä jäätykään lepäilemään penkkiin :)

Edit:

Juuri tuo ennakoiminen ja muusemmonen tekee ajosta jotenkin paljon rauhallisempaa. Fiksillä pystyn polkemaan duuniin jopa niin, ettei tuu edes hiki. Se on semmosta terapiafiilistelyä.

Sent from my SM-T315 using Tapatalk

Hippo04
25.05.2016, 20.18
Niin siis onko tässä kyse fikseistä vai Fixie Incin pyöristä? Jälkimmäisissähän lienee flipflop takanapa, joten toimivat sinkuloinakin joten jarrujen olemassaolo on ymmärrettävää.

hartsu
25.05.2016, 21.00
Ja tuo aloitusviestissä mainittu kaksivaihteinen ei sitten ole fiksi eikä sinkula vaan siinä on Sramin kaksivaihteinen Automatix napa joka vaihtaa automaattisesti määrätyssä nopeudessa.

rjrm
25.05.2016, 21.02
Ja vaihtaa liian aikaisin... Kannattaa säätää myöhemmäksi.

nakamura10
29.05.2016, 13.29
jso vielä yksi kysymys näistä niin ovatko kaikki noin kumara-asentoisia pyöriä eli tanko on jopa satulaa alempana? http://www.bikester.fi/379514.html

pepper
29.05.2016, 14.23
No noinhan ne on joka pyörässä jossei mummiksia lasketa joukkoon, ei tuo asennosta mitenkään kumaraa tee...
Hieman etukeno asento jakaa painoa jottei kaikki paino ole perseellä, ei ihan pystyllä kauaa viitsi ajaa...

kmw
29.05.2016, 14.50
Eikös Fixie Inc. tuotemerkki myyty Kiinaan tjsp? Ne orkkikset oli oikein hienoja, mutta ei nämä uuwet oikein vakuuta. Samalla budjetilla löytyy joku kasari maantiepyörä -> sinkulointi olisi imho olisi parempi.

Etujarrulle kiinteälle välitykselle wahwa suositus. Jos ajelee vaan maaseudun rauhassa niin pärjää hyvin ilman, mutta taajamissa en ajaisi ilman jarrua. Ajomiehet khyl. Takajarrua en ole laittanut koska tarpeeton ja tuntuu pahalta sen käyttö, noinniinku objektiivisena subjektiivisena totuutena.

TERU
29.05.2016, 17.10
jso vielä yksi kysymys näistä niin ovatko kaikki noin kumara-asentoisia pyöriä eli tanko on jopa satulaa alempana?
http://www.bikester.fi/379514.html

Ei noita mainosmiesten kuvia kannata uskoa, stemmin alla on runsaasti tavaraa aluksi. Kun pyörä ei ole liian pitkä ei asento ole kumara vaikka tanko on vähän alle satulatason, jossa sen pitääkin olla. Mummikset, Jopot on sitten eri tarina.

petev
29.05.2016, 17.25
Tilasin pojalle tommosen ja olin ainakin itse positiivisesti yllättynyt, kolmen sadan pyöräksi ihan laadukkaan tuntuinen yllättävän kevytkin.

nakamura10
25.09.2020, 16.38
Tilasin pojalle tommosen ja olin ainakin itse positiivisesti yllättynyt, kolmen sadan pyöräksi ihan laadukkaan tuntuinen yllättävän kevytkin.

Pyörä kestänyt edelleen?