Näytä tavallinen näkymä : Sykevyö
Kettu-Pekka
24.05.2016, 10.01
Onko nykyään markkinoilla Sports Trackerin/Endomondon kanssa OIKEASTI toimivia sykevöitä? Mulla on muutaman vuoden vanha Polarin vyö ja sen kanssa ei ole ollut muuta kuin ongelmia. Ei meinaa yhdistää ja katkoo yhteyttä.
Kun puhutaan Sports-Trackerista ja Endomondosta, niin sykevyön kanssa ongelma voi oikeasti olla myös kännykän bluetooth. Erityisesti jos kännykkä on Android-pohjainen. Mutta minulla Polar H7 on yhdistänyt hyvin puhelimeen, Wahoo TICKR yhdistää ehkä aavistuksen nopeammin, mutta ei merkittävää eroa.
Wahoo Fitness BlueHR tai Kurt Kineticin sykevyö (sama kapine eri brändäyksillä) toimivat. Mutta yhteys voi siis olla kiinni muustakin kuin sykevyöstä.
makimies
24.05.2016, 14.34
Eikö noita vieläkään toimi? Sports trackerillahan oli joku omakin vyö joskus. Pari vuotta noiden kanssa tuskastelin ja ostin polarin kellon. Toimii paremmin.
Kettu-Pekka
24.05.2016, 14.43
Useammalla kännykällä testaillu, vaikeeta on..
Useammalla kännykällä ja Bluetooth laitteilla kokeiltu täälläkin. iPhone6, Sports Tracker ja Polarin sykevyö ainoa joka aidosti on toiminut pitkään ja moitteetta. Yllätyksekseni myös lidl:n kadenssianturi toimii myös.
ST ja PolarH7 toimineet erittäin hyvin Sony Xperia Z1 compactissa.
Sykeseuranta ei toimi yhtä aikaa sekä kellossa (M400) että puhelimessa.
Kettu-Pekka
25.05.2016, 15.09
Onko kellään kokemusta tuosta Jabran kuuloke/sykeanturisysteemistä?
http://www.ebay.com/itm/Jabra-SPORT-PULSE-Wireless-Stereo-Earbuds-with-Built-In-Heart-Rate-Monitor-/162000487089?hash=item25b7fb42b1:g:PNgAAOSwHxVW7BD j
Gargamel
21.01.2017, 16.02
https://www.polar.com/fi/tuotetuki/Polar_WearLink_Bluetooth_lahetin
Vieläkö tuollainen kannattaa ostaa, vaikka foorumiviestien perusteella malli on viime vuosikymmeneltä? Tarve on löytää toimiva bt-sykevyö Androidin Oruxmapsin kanssa käytettäväksi. Lidlin BT-LE -vyö on liian epäluotettava, vaikka välillä toimiikin.
Eikös se oo sama ostaa uusin? Liekkö se Polar H7 on.
Blackborow
21.01.2017, 19.08
Eikös se oo sama ostaa uusin? Liekkö se Polar H7 on.
Tämä kait se uusin on https://www.polar.com/en/products/accessories/H10_heart_rate_sensor
Gargamel
03.02.2017, 16.24
Tänx, H7:n kävin ostamassa, ja on toiminut virheettömästi heti ensilyönnistä lähtien.
Ohjeissa käskettiin irrottamaan lähetin vyöstä pesun/kuivumisen ajaksi, mutta kumpi lie pidemmän päälle vähemmän vaurioittavaa, anturin nyppiminen irti neppareista vai kuivattelu sellaisenaan? Hikoilun jälkeen huuhtelen kamat vedellä.
Miten sykevyön lähettimet muuten menevät lepotilaan? Minulla on ollut tapana naksauttaa toinen garminin neppari auki, kun vyö ei ole käytössä.
Kyllähän se lähetin pitää irrottaa ainaki toisesta nepparista. Muuten se on päällä ja syö patterin.
Suihkepulloon oon pistäny laimennettua fairyä ja sillä suihkuttelen lenkin jälkeen ja huuhtelu. Konepesu ei vissii kovin suositeltavaa ole ainakaan jatkuvasti. Sillon tällöin
Ainakaan itsellä pelkkä vesipesu ei riittänyt vyölle. Jokusen lenkin jälkeen ei enää toiminut. Nestesaippualla kun pesee joka käytön jälkeen niin on toiminut.
Lähetetty minun GT-P5110 laitteesta Tapatalkilla
Minäkin harrastin käsinpesua hetken aikaa, mutta nyt en vaan jaksa. Nakkaan vyön ilman lähetintä ajokamojen kanssa hienopesuun. Joskus on lähetin unehtunut paikalleenkin.
Mistähän noita garminin kangasvöitä muuten saisi Helsingistä? Verkkokaupan hyllyssä näyttää olevan vain koko pakettia.
Edit: näyttäähän tuota olevan yksi kappale varastossa.
Minulla oli joskus sykevyö Polarilla huollossa. Siinä olivat vikaraportin mukaan vyön nepparit hapettuneet tms. ja suositus oli poistaa lähetin vyöstä aina käytön jälkeen. Näin olen tehnyt eikä kiinnitys ole löystynyt tai muitakaan irrotukseen liittyviä ongelmia ilmaantunut.
Blackborow
04.02.2017, 00.17
Ohjeissa käskettiin irrottamaan lähetin vyöstä pesun/kuivumisen ajaksi, mutta kumpi lie pidemmän päälle vähemmän vaurioittavaa, anturin nyppiminen irti neppareista vai kuivattelu sellaisenaan? Hikoilun jälkeen huuhtelen kamat vedellä.
Aina nappula irti vyöstä. Mulla on vanhimmat Polarin vyöt kohta 4v vanhoja eikä ne nepparit ole miksikään menneet.
Gargamel
04.02.2017, 19.52
Kyllähän se lähetin pitää irrottaa ainaki toisesta nepparista. Muuten se on päällä ja syö patterin.
Vanhassa vyössäni ei ollut mitään irroitettavaa tai muuta mekaanista ratkaisua virtakytkentään, se vain sammuu kun sykettä ei tunnu. Ja sama näemmä tuossa H7:ssa, ei se vyötä tarvitse päälle mennäkseen, vaan syke tulee hienosti vaikka vain peukaloilla nepparinastoja koskettamalla.
Neppareiden kuivaaminen on looginen syy noudattaa valmistajan ohjetta, raplaan siis jatkossa lähettimen irti.
H7:n käyttöohjeesta:
"Kuivaa ja säilytä kiinnitysvyö sekä
lähetinyksikkö erillään, niin sykesensorin
paristo kestää mahdollisimman pitkään."
Joo, sensori varmasti toimii ilman vyötä, mutta jollain tapaa se tieto täytyy lähettää puhelimeen. Jos bt pollaa jatkuvasti, niin varmasti syö akkua.
Tämähän on helppo testata. Löytääkö puhelin sykevyön, jos se ei ole asennettu rintaa vasten? Entä jos nepparit ovat kiinni/auki?
Vanhassa vyössäni ei ollut mitään irroitettavaa tai muuta mekaanista ratkaisua virtakytkentään, se vain sammuu kun sykettä ei tunnu. Ja sama näemmä tuossa H7:ssa, ei se vyötä tarvitse päälle mennäkseen, vaan syke tulee hienosti vaikka vain peukaloilla nepparinastoja koskettamalla.
Neppareiden kuivaaminen on looginen syy noudattaa valmistajan ohjetta, raplaan siis jatkossa lähettimen irti.
Oikeassa olet.
Garminin vyö ei yhdistä irtaallaan yhtään mihinkään. Eli bt radio ei tosiaan taida kuluttaa virtaa vaikka nepparit olisivat paikallaan. Aika fiksu laite. Mitenhän tuo toimii...
Wahoo tickr sykevyöstä kellään kokemusta?
Sekä ANT+ että BT koukuttaisi.
t. nimimerkki läjä uupuneita vöitä kaapissa
t. nimimerkki läjä uupuneita vöitä kaapissa
Mulla ollu jo vuoden verran, Polareita aiemmin. Suosittelen Wahoo Tickriä. Toimii molemmat ANT+ ja BT niin iPhöönin, Windows ANT+ donglen kuin Garmin 820 kanssa mutkattomasti
heikki53
22.11.2017, 10.49
Olen käyttänyt viime kevään ja kesän (yhden pariston vaihdon verran). Toiminut just niinkuin pitää, yhtäaikaa ANT+ ja BLE.
Nuo Wahoon sensorit, myös Speed/Cad, ovat tosi positiivinen kokemus.
Syksyllä kerran päivittänyt Firmwaren kumpaankin.
Kiitos Esa ja Heikki!
Nyt vaan moista metsästämään.
Kiitos Esa ja Heikki!
Nyt vaan moista metsästämään.
tossa ois halvalla: https://www.expert.fi/product/p-260545/
noniinno
22.11.2017, 17.31
t. nimimerkki läjä uupuneita vöitä kaapissaVyö kesti minulla puolitoista vuotta, itse lähetin toimii vieläkin.
Tuo samainen vyö on nyt myös verkkokaupassa 35€ Black Friday tarjouksessa
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/23048/dvfmr/Wahoo-TICKR-HR-sykemittari
^tänks. Tilasinkin heti toisen varalle, kun vanhaa on jo käytetty yli kaks vuotta. Jäi tosin jälkitilaukseen, mutta jos tää vanha vielä pari viikkoa jaksais.
sillimestari
06.02.2018, 20.24
Kysytäänpä tässäkin threadissa: Olisiko vinkkiä mikä ladattava sykevyö olisi yhteensopiva suunto spartanin kanssa? Nimim. ”Paristo aina lopussa, enkä ole nähnyt että kello kertoisi pariston tason missään.
Itsellä ollut nyt nelisen vuotta Polarin H7 sykevyö, välillä aktiivisessa käytössä ja välillä ei niin aktiivisessa. Muistaakseni olen tähän kerran tai kaksi vaihtanut pariston, joten omalla kohdalla ei voi sanoa, että paristo aina lopussa.
Sopivuudesta Spartaniin en osaa sanoa.
Ladattava sykevyö kuulostaa lähtökohtaisesti vähän oudolta keksinnöltä.
Omassa käytössä Wahoon vanha ANT+ -vyö kesti CR2032-paristolla jonkun 600-650h kerrallaan, eli pariston vaihtoväli helposti yli vuoden. Wahoo TICKR HR:lle, joka lähettää se Bluetoothilla että ANT+:lla, luvataan 200 tuntia.
Huoleton
07.02.2018, 12.30
Jos paristo on aina lopussa niin sykevyö on rikki. Ehkä ei mene sleeppiin kun ei käytössä tms.
Pariston tason näkee puhelimen appiksella.
Ladattava vois olla vaikka Wahoo Tick Fit mutta tosiaan ladattavuus on yleensä sykevöissä huono eikä hyvä juttu kun patteri yleensä kestää ainakin puoli vuotta ellei jopa 2 vuotta.
Minulla Polar V800 kanssa Polarin OH1 ladattava optinen mittari, näppärä laite joka mittaa myös itsenäisesti ilman GPS träkkiä.
Yhteen sopivuutta Suuntoon ei tiedossa.
Kysytäänpä tässäkin threadissa: Olisiko vinkkiä mikä ladattava sykevyö olisi yhteensopiva suunto spartanin kanssa? Nimim. ”Paristo aina lopussa, enkä ole nähnyt että kello kertoisi pariston tason missään.
Minulla on V800 parina nyt käytössä H10 sykevyö. Aikaisempi oli H7. Molemmissa 1-2 kertaa vuoteen ollut pariston vaihto. V800 on ilmoittanut kun on ollut pariston vaihdon aika. Jos paristolla toimiva käy niin voin suositella H10:ä. Pitäisi toimia Suunnon kanssa.
Wahoo Tickr taisi pimahtaa...
Kuvassa Polar mittaa ranteesta, Tickr on yhdistetty elemnttiin
Uudellakin patterilla näyttää sykkeet sekaisin, noin tuplat todelliseen. Mutikkaa testattu kahdella eri vyöllä, molemmilla sama juttu
Missähän vika on?
Onko vaihtoehtoa sykevyölle, jossa on Bluetooth ja Ant?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180914/368f12b338c335dc8c34f798b4a531b6.jpg
Lähetetty minun Mi A1 laitteesta Tapatalkilla
Minulla pimahti Garminin sykevyö. Pesemisestä ja paristonvaihdosta huolimatta näyttää mitä sattuu. Enempää en osaa sen kanssa askarrella. Onko suosituksia, uusi Garmin, Wahoo vai jokin muu? BT/ant+ duo olisi tietysti kätevä, mutta aiheuttaako se käytännössä toimintaongelimia? Minulla ei ole kokemusta kaksitoimisista.
Minulla pimahti Garminin sykevyö. Pesemisestä ja paristonvaihdosta huolimatta näyttää mitä sattuu. Enempää en osaa sen kanssa askarrella. Onko suosituksia, uusi Garmin, Wahoo vai jokin muu? BT/ant+ duo olisi tietysti kätevä, mutta aiheuttaako se käytännössä toimintaongelimia? Minulla ei ole kokemusta kaksitoimisista.
Ei aiheuta ongelmia. Minulla wahoo ja garmin. Mieluummin kuitenkin käytän garminia. En oikein osaa sanoa syytä, mutta se tulee aina napattua narulta päälle. Wahoon neppari kiinnitys auennut muutaman kerran ajaessa vyötä liiikutellessa.
Ääni Polarin H10 vyölle. Tukee nykyään BLE lisäksi ANT+. Itse vaihdoin tuohon sen jälkeen, kun tuli ant+ päivitys ja en ole havainnut ainuttakaan pätkimistä, mitä garminin vyö teki säännöllisen epäsäännöllisesti. Lisäksi tuossa vyössä on jotain grippejä, joka ainakin itsellä pitää vyön paremmin paikallaan.
^^ ^ Kiitos vinkeistä, merkistä riippumatta dual-systeemillä sitten mennään.
kyöräilijä
10.07.2019, 21.56
Polarin H7 sykevyö oli n. 2 viikkoa käyttämättä ja tämän jälkeen ei m600 löydä sitä. Paristo on vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Onko kellään jotain kikkaa jota voisi kokeilla vai onko lähdettävä vyö kaupoille?
Polarin H7 sykevyö oli n. 2 viikkoa käyttämättä ja tämän jälkeen ei m600 löydä sitä. Paristo on vaihdettu, mutta ei vaikutusta. Onko kellään jotain kikkaa jota voisi kokeilla vai onko lähdettävä vyö kaupoille?
Ensiksi kannattaa testata, että löytääkö puhelin tai tietokone ko. vyötä.
Fillari62
11.07.2019, 09.39
Vaihdoin puhelimen Galaxy S6:sta S9:ään (Android) ja mulla on ollut käytössä Sports Trackerin ladattava ST HRM 2 sykevyö. Tuossa kuutosessa toimi moitteetta, ja S9:ssä ST HRM näkyy pariksi liitetyissä laitteissa, mutta ei näytä sykettä. Anturissa on täysi lataus ja kokeilin vielä vanhassakin puhelimessa, jossa kaikki ok. Onko tähän muuta kikkaa kuin ostaa uudempi vyö?
Kuinkas usein poppoo vaihtelee sykevyötä (ei siis sitä itse mökkylää)? Polarin Pro (H10 vyö) käytössä ja alkoi antaa taas omituisia lukemia. Viimeksi vyö vaihdettu vajaa vuosi sitten syksyllä. Silloin lukemat korjautuivat vyötä vaihtamalla, eiköhän nytkin. Kiinnostaa vain, kuinka kauan muilla vyö tuppaa kestämään.
^Oisko n. vuoden ja kahden väliin mitä nuo kestäny. Aina vika ollut semmoinen että näyttää todella reilusti alakanttiin ja reagoi hitaasti...vähän kuin puolet uupuisi.
^Oisko n. vuoden ja kahden väliin mitä nuo kestäny. Aina vika ollut semmoinen että näyttää todella reilusti alakanttiin ja reagoi hitaasti...vähän kuin puolet uupuisi.Mulle tuli nämä oireet kun erehdyin päivittämään vyön ohjelman. Polarista kyse.
Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla
Garminit on kestänyt noin vuoden joskin nykyisin tulee käytettyä enemmän rannetta kun ei ole jaksanut ostaa uutta. En oikein tykkää siitä Dualista, istuu huonosti. Ne kalliimmat (HRM-x) kiinnostaisi mutta vaatisivat sitten uuden kellon ja se sitten uudet tekstiilit ja sitten uudet kengät ja fillari jne.
Vinkkejä vaihtoehdoista? Esim toi Wahoo.
Pulimonni
17.06.2021, 19.45
Eka H10 kesti n. 2vuotta, toinen suurinpiirtein 4kk ja meni takuuseen. Kolmas ollut noin vuoden.
AnttiP82
18.06.2021, 09.54
Suunnon vyöt kesti noin 2-3 kuukautta kunnes piti takuusta hakea aina uusi. Garminin vyöllä alkoi just kolmas vuosi. En käytä enää Suunnon vöitä.
Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö? Garminin vyö alkanut pykimään sillä tavalla, että ei tahdo lähteä mittaamaan sykettä. Ennen pystyi laittamaan vyön paikalleen (kasteltuna toki) ja sitten vaihtaa vaatteet ja kaivaa pyörän. Nyt kun tekee noin, se ei mittaa sykettä enää siinä vaiheessa kun pitäisi lähteä ajamaan. Vyön uudelleenkastelu kyllä auttaa, eikä mittaus ole pätkinyt treenin aikana. Vyö on noin puolisentoista vuotta vanha ja koitin sitä nyt pestäkin saippualla ja harjalla, mutta ei oikein auttanut.
Yksi mahdollisuus olisi ostaa pelkkä Garminin vyö ilman sitä lähetintä, jos noita saa.
ruuduntakaa
10.08.2021, 11.07
Jos vähänkään juoksee niin Garminin HRM run-vyö antaa kyllä kivasti dataa juoksusta Garminympäristössä.
Kollinjoki
10.08.2021, 11.25
Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö? Garminin vyö alkanut pykimään sillä tavalla, että ei tahdo lähteä mittaamaan sykettä. Ennen pystyi laittamaan vyön paikalleen (kasteltuna toki) ja sitten vaihtaa vaatteet ja kaivaa pyörän. Nyt kun tekee noin, se ei mittaa sykettä enää siinä vaiheessa kun pitäisi lähteä ajamaan. Vyön uudelleenkastelu kyllä auttaa, eikä mittaus ole pätkinyt treenin aikana. Vyö on noin puolisentoista vuotta vanha ja koitin sitä nyt pestäkin saippualla ja harjalla, mutta ei oikein auttanut.
Yksi mahdollisuus olisi ostaa pelkkä Garminin vyö ilman sitä lähetintä, jos noita saa.
Tiedän, että tämä on varmasti turha ja tyhmä kysymys, mutta kysyn silti: onhan vyö varmasti tarpeeksi kireällä? Samantyylistä ongelmaa tuli mulle vanhan H10:n kanssa viime talven vähillä juoksulenkeillä ja etsittyäni vikaa vaikka mistä oli lopulta syy kuitenkin hieman liian löysäksi päässyt vyö. Se pääsi liikkumaan pukeutuessa yms. juuri sen verran että vähäinen kosteus pääsi kuivumaan, eikä mittaus toiminut kunnolla kunnes hikoilu ja uudelleenkostutus korjasi tilanteen. Ongelma kylläkin ilmeni niin, että mitatut sykelukemat olivat mitä sattuu.
^Tuo voi olla yksi mahdollisuus. Pitää vielä tarkistaa ja vaikka kiristää hieman. Voihan tuo olla jo hieman kulahtanutkin, puolessatoistavuodessa tulee aika monta käyttötuntia.
Onko konsensus edelleen, että H10 on The Sykevyö?
Vaikka kyse ei ole sykevyöstä niin itsellä OH1 jonka voi laittaa vaikka käsivarteen. Pelaa kuin buickki.
Samanlaista ongelmaa meikäläisellä ollut tuon H10:n kanssa, että kesken lenkin hiipuu ja alkaa näyttää ihan liian matalaa lukemaa. Tilanne korjaantuu yleensä vyön paikkaa vaihtamalla. Kaipa sitä täytyy sitten kokeilla vielä kiristää, vaikka melkoisen kireällä jo onkin.
Minulla Garminin vyö kestää nelisen vuotta, vaikka hikoilen paljon (varsinkin sisällä) ja käytän sitä noin 400 tuntia vuodessa. Tarkistitko paristonvaihdon yhteydessä ovatko kontaktit hapettuneet?
Vaikka kyse ei ole sykevyöstä niin itsellä OH1 jonka voi laittaa vaikka käsivarteen. Pelaa kuin buickki.
Toi on optinen...
Tarkistitko paristonvaihdon yhteydessä ovatko kontaktit hapettuneet?
Joo, eivät olleet hapettuneet. Veikkaan nyt syyksi vyön löysyyttä. Lisäksi hinkkasin vielä uudelleen vyön saippualla ja kynsiharjalla.
Tilasin tosin uudenkin, kun Powerissa oli viiteenkymppiin. Onpahan sitten varalla. Olisin tilannut pelkän vyön ilman lähetintä, mutta siitäkin joutuu maksamaan nelisenkymppiä, niin otin nyt koko paketin.
Kollinjoki
11.08.2021, 12.13
Kappas täytyypä tilata uusi H10 ittellenikin jos noin halvalla saa. Alkanut entisen vyöstä irtoilla ja halkeilla ne muoviset kontaktipinnat(?). Toimii yhä, mutta onhan tuo rapistumaan päin jo.
edit. eiku perskeekkeles tuossa ^ puhuttiinkin Garminin vyöstä. En ole varma olenko valmis vaihtamaan sykevyön merkkiä.:rolleyes:
edit 2. Polar-vaihtovyö 25 e Keskisen kellossa ihan normaalihintaisena.
Ostin Polar verity sensen. Käsivarteen ( tai miksei jalkaan tai pään ympärillekin :) laitettava optinen sensori. Oon tykännyt, sykekäyrässä ei näy katkoksia ja reagoi nopeammin kuin kellon sensori. Kelloa ei tarvi pitää niin kireellä, salilla toimii puhelimen tai kellon kanssa, mutta kellon voi heittää vaikka reppuun tai kiinnittää stongaan. Treenin voi tallentaa ja synkata myöhemmin.
Rintaremmi(h10) lienee tarkempi jossain mittauksissa, mutta en ole kokenut sitä mitenkään olennaiseksi eroksi omalla kohdalla
Itselläni on kaksi Polar OH1 sykesensoria, ei ole kummoinen akunkesto, muuten on hyvä.
Tuossa janikin mainitsemassa Polar verity sensessä jo huomattavasti parempi akunkesto.
Kollinjoki
11.08.2021, 12.29
Toi on optinen...
OH1 on oikeasti hyvä ja luultavasti vieläkin ainoa optinen joka toimii kunnolla. Tietysti optisen teknologian johdosta onhan siinä vähän latenssia nopeisiin sykemuutoksiin reagoimisessa, mutta siinä puhutaan ihan ykkössekunneista. Hyvä puoli taas on se että tuon voi sijotella aika vapaasti, vaikka otsaan jos niin haluaa. Mulla on OH1 kuntosalitreenejä varten ja on osoittautunut hyvin toimivaksi. Kuitenkin häritsevä huono puoli siinä on se, että akkua saa ladata vähän väliä, kun varaus riittää vain n. 10 tunniksi, ja akku tyhjenee omine aikoineen silloinkin kun laite ei ole käytössä. Sitä pitäisi muistaa latailla aina käytön jälkeen kun perinteinen sykevyö toimii valtavat tuntimäärät yhdellä nappiparistolla.
edit. ai tommonen Verity Sensekin on keksitty ^ täytyypä tutustua
"In this case, we’re looking at about 5 seconds of lag for significant increases in intensity, but almost no lag for decreases."
Kuntosalilla tuo riittä. Fillarilla treeniä ajaessa haluan nähdä miten pumppu toimii. Enkä toisaalta nää mitään järkeä ostaa optista, kun voi ostaa kunnollisenkin.
Tuo pätkä dcrainmakerin testistä.
Patrik28
11.08.2021, 13.18
Ne jotka tuskailee sykevyön häiriöiden kanssa, kokeilkaa hankkia pullo Parker Spectra 360 elektrodigeeliä. Sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia kuivumisen tai löysän vyön kanssa. Myös vanhat vyöt lähti toimimaan, jotka häröili veden kanssa. Voi tehdä vaikka päivän vaelluksen ja vyö pysyy kosteana ilman, että hikoilee. Geeliä löytyy ainakin tilaamalla apteekeista ja se on erittäin riittoisaa.
^ On itse asiassa käynyt mielessäkin, mutta nyt taidan ihan kokeilla, kun on sopiva tuotekin tiedossa. Kiitos vinkistä!
Eipä auttanut uusi sykevyö. Pitänee hankkia tuota geeliä apteekista.
Ne jotka tuskailee sykevyön häiriöiden kanssa, kokeilkaa hankkia pullo Parker Spectra 360 elektrodigeeliä.
Todellakin kokeillaan hankkia… ei ole mikään helppo rasti, mutta iBikessa saattaisi olla.
Todellakin kokeillaan hankkia… ei ole mikään helppo rasti, mutta iBikessa saattaisi olla.
No eipä ollut iBikessa. Onneksi soitin ennen kuin läksin ajelemaan. Tosin olisihan sekin lenkistä käynyt.
Tilasin sitten Saksan Amazonista. Minimipaketti 4 tuubia, eli jos joku muu on halukas tuota ostamaan, niin multa saa sitten noudettuna 10€/tuubi tai sitten kymppi + pk:t. YV ettei tämä ketju turhaan pompi moisen vuoksi.
Kuinkas kauan Polar H10:n vyön voisi olettaa kestävän?
Mulla on taas alkanut oireilemaan siten, että suorituksen alussa syke pomppaa 30-50 yksikköä ylös ja sitten saman verran alas. Sen jälkeen se asettuu. Vyön kastelun määrällä ei ole vaikutusta. Sensorin patteri vaihdettu vajaat pari kk sitten.
Vyöllä ikää vajaa vuosi.
maalinni
02.06.2022, 21.36
Kuinkas kauan Polar H10:n vyön voisi olettaa kestävän?
Mulla on taas alkanut oireilemaan siten, että suorituksen alussa syke pomppaa 30-50 yksikköä ylös ja sitten saman verran alas. Sen jälkeen se asettuu. Vyön kastelun määrällä ei ole vaikutusta. Sensorin patteri vaihdettu vajaat pari kk sitten.
Vyöllä ikää vajaa vuosi.
Varmaan käytöstä ja huollosta riippuu. Kunnon huuhtelu joka kerta ja välillä pesukoneeseen, on minulla kestänyt kohta kaksi vuotta. Kesällä enempi käyttöä, talvella aika vähän.
Varmaan käytöstä ja huollosta riippuu. Kunnon huuhtelu joka kerta ja välillä pesukoneeseen, on minulla kestänyt kohta kaksi vuotta. Kesällä enempi käyttöä, talvella aika vähän.Huuhdellut olen joka kerta mutta pesukoneeseen en ole kertaakaan laittanut. Käyttöä ehkä n. 6h vko keskimäärin.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Pulimonni
02.06.2022, 22.47
Pitäisi kestää vähintään kaksi vuotta mun mielestä. Mulla meni yksi takuuseen, kun alkoi sykevyöstä lohkeilemaan palasia. Laitoin suoraan Polarille mailia ja kuvat ja sieltä tuli postiluukkuun uusi vyö. Eikun valittamaan!
Pulimonni
02.06.2022, 22.49
Varmaan käytöstä ja huollosta riippuu. Kunnon huuhtelu joka kerta ja välillä pesukoneeseen, on minulla kestänyt kohta kaksi vuotta. Kesällä enempi käyttöä, talvella aika vähän.Eikös toi ollut sellainen vyö, mitä ei saanut koneessa pestä?
Polarin ohjeesta:
Check the label on your strap to see if it is machine washable.
Eikös toi ollut sellainen vyö, mitä ei saanut koneessa pestä?
Sellaista vyötä ei tueta. Hyvin on H10 kestänyt konepesun ja 1000rpm lingon.
Pulimonni
02.06.2022, 23.09
Kyllähän sen saa pestä koneessa, kävin Polarin sivuilta katsomassa, täytyy vielä katsoa onko omassa vyössä mitään merkintöjä. Miksikään tälläisessä luulossa olen elänyt...
Laitoin palautetta Polarille. Vyöosa on ostettu 3.10.2021. Aika lyhytikäinen on, jos se on taas menossa.
Vai olisko sensori tai kello (Grit X) syyllinen?
JohnnyBuzz
03.06.2022, 00.56
Laitoin palautetta Polarille. Vyöosa on ostettu 3.10.2021. Aika lyhytikäinen on, jos se on taas menossa.
Vai olisko sensori tai kello (Grit X) syyllinen?
Kokeilitko vaihtaa patteria? Suunnon vyöt alkaa aina oireilla patterin virran vähentyessä. Tosin ne on kaikin puolin surkeita ja kestivät pahimmillaan muutaman kuukauden päivittäistä käyttöä.
maalinni
03.06.2022, 07.19
Polarin kello ainakin ilmoittaa, jos patteri on lopussa. Mutta tosiaan oireilee, minulla se rupeaa näyttämään + 20-40 bmp sykkeitä verrattuna normaaliin. Nykyinen Fenix 6 ei ilmoita patterista.
Ostin euroshopper pattereita ja niitähän saa vaihtaa 2kk välein. Energizer kesti melkein vuoden, eli niissäkin on eroja.
Toimiiko Polarin se käsivarteen kiinitettävä sykevyö Gaminin mittareiden kanssa
onko kokemusta, toimiiko polarin käsivarteen kiinitettävä sykevyö Garminin mittareiden kanssa
Kokeilitko vaihtaa patteria? Suunnon vyöt alkaa aina oireilla patterin virran vähentyessä. Tosin ne on kaikin puolin surkeita ja kestivät pahimmillaan muutaman kuukauden päivittäistä käyttöä.Vaihdoin n. 2kk sitten Vartan patterin ja systeemi sanoo sen olevan täysi. En siis vaihtanut nyt.
Vyö/sensori/kello-kombo on tehnyt tätä tasaisesti muutaman viikon ajan. Ei joka kerta mutta usein varsinkin juostessa.
Pyöräillessä sykkeet nousevat sen verran rauhallisesti, että siinä en ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Pitääkin katsoa muutaman suorituksen sykekäppyrä.
maalinni
03.06.2022, 08.16
onko kokemusta, toimiiko polarin käsivarteen kiinitettävä sykevyö Garminin mittareiden kanssa
Ei ole, mutta en keksi miksei toimisi, jos H9 ja H10 toimivat.
maalinni
03.06.2022, 08.18
Siinä on ant+ eli toimii.
Eikös toi ollut sellainen vyö, mitä ei saanut koneessa pestä?Polarin tuki suositteli minulle vyön pesemistä pesukoneessa (40 astetta, pesupussi, ei huuhtelu- tai valkaisuaineita).
Käyttöaika n. Vuosi aktiivikäytössä. Vyöllä ei ole takuuta.
Jatkan H10-marmatusta. Aamulla kävin pienellä juoksulenkillä. Treeniä aloitettaessa GritX näyttää, että sykevyö käytössä ja syke on x. Sitten kun suorituksen aloittaa, syke alkuun nousee, sitten jämähtää ja pikkuhiljaa alkaa laskea. Tällä kertaa syke laskee ja laskee eikä missään vaiheessa lähde nousuun ekaan 4 minuuttiin. Nyt käpy kärähti, sensori irti ja rannemittaus käyttöön.
Aika VMP fiilis tästä H10:stä. Sensori on kertaalleen vaihdettu (takuuseen) ja vyö kertaalleen vaihdettu (omaan piikkiin).
Laitoin vyön likoamaan pesuaineisiin ja huomenna sitten ihan pesukoneeseen. Jos tämä on likaongelma, niin Polar voisi ohjeistuksessaan korostaa, että konepese säännöllisesti. Nyt ohje on epämääräinen.
Kellollakin on ollut kausari huoltoon (nojoo, onko nyt 2 vai 3 kertaa käynyt pajalla). Alkaa olla luotto kovilla tähän kotimaiseen merkkiin...
Minustakin tuo H10 sykevyö on turhan herkkä kapine, itselläkin jo toinen menossa. Vaikka kuinka pesee ja pitää huolta niin alkaa vuoden jälkeen tekemään tuota, että sykkeet on alhaiset ja ei nouse mitenkään..
^no voi. Itsellä H10 on toiminut ilman huolia. Käytön jälkeen huuhtelen, pesukoneessa käy ehkä 2-3 kertaa vuodessa.
Huuhtelen minäkin joka käytön jälkeen. Oma hikeni on laadultaan haposta seuraavaa, eli voihan olla, että se on liikaa vyölle pelkällä vesihuuhtelulla. Silti, käyttömäärä on "vain" 5-6h/vko ja nykyinen vyö (?) on alkanut pykiä 150h käytön jälkeen. Liian vähän. Mutta jos se on kiinni konepesun puutteesta...
Mulla menee garminin vyö muutaman kuukauden ilman huuhteluita. Pesen käsin ehkä kerran vuoteen. Toki käyttömäärät on se ratkaisevin, mulla tulee 1-3 krt/vko. Käytän lisäksi elektrodigeeliä. Vielä olisi pari 250g tuubia kaupan…
Millaista paitaa jalkkis käyttää? Osa vöistä käyttäytyy eritavalla väljien vaatteiden kanssa. Esimerkiksi wahoo jumii juurikin noin tuulitakilla. Garmin taas nostaa sykkeet taivaaseen, eli vika on helpompi huomata.
^ Hmm... Niken joku juoksuun suunniteltu paita, joka on tosiaan suht löysä. Tänään sen päällä oli ohut juoksutakki.
Nyt en muista oliko vyöongelmia ennen tätä paitaa... Syksyllä ostin uuden vyön, eli sanoisin, että ostin paidan sitä ennen viime kesänä. Onkohan se paitamateriaali se ongelma?
Tarttee testailla. Josko kastelisin paidankin ennen sporttaaamista?
Löysä aluspaita ja tuulitakki tekee kyllä tuon.
Miten paita voi vaikuttaa johonkin blutoothiin? Ehkä, jos siinä on jotain hopealankoja, tms. mutta ei kyllä muuten.
Mulla ei aikanaan Suunnon vyö tykännyt, jos puhelin oli rintataskussa, mutta sen jotenkin ymmärtää.
Miten paita voi vaikuttaa johonkin blutoothiin? Ehkä, jos siinä on jotain hopealankoja, tms. mutta ei kyllä muuten.
.
Staattinen sähkö. Paita pitää toki olla tekokuitua eikä merinovillaa.
Noin ne vaan tekee. Varmaan suurempi syys tuolla tuulitakilla. Etkö ole oikeasti huomannut tätä koskaan?
Täysin normaalia. Juostessa tuo vaatii varmaan reipasta tuulta mukaan. Pyörällä riittää kovempi vauhti ja vähän läpättävä paita tai tuulitakki.
Niin ja ei se sitä bluetoothia kai sotke, vaan itse mittauksen. Eri mittarit reagoivat tuohon erillailla. Oletan, että ainakin wahoolla algoritmi estää sykkeen liian nopeat ja isot muutokset. Garminilla tuollaista ei ole ja syke lävähtää 220 hyvinkin nopeasti.
^Garminilla ei ole koskaan syke pätkinyt tai hyppinyt kummallisesti. Tai seilannut. Suunnolla teki kaikkea tätä. Garmin ollut joulukuusta 2019. Ja kyllä mulla on teknisiä paitoja ja kuoritakkeja. Kuten myös paksuja fleece-vuorisia talvitakkeja.
Nyttenkin koko loppukevät/alkukesä menty dhb:n hihattomalla verkkopaidalla ja Enduran jollain ohuella pitkähihaisella.
Mulla toi ilmiö tulee ihan ensimetreillä, alle 100m juostuna. Sitten jos/kun asettuu (5min sisään), niin sen jälkeen toimii oikein tappiin asti.
Staattinen sähkö vois olla selittävä tekijä. Ja arvelen, että se joku sotkee sensorin toiminnan, ei bt-yhteyden. Mulla siis lukemat (yleensä) päivittyvät mutta syketaso on pielessä.
Pitäisikö merinoa ja teknistä materiaalia läpi vuoden käyttävänä huolestua kun omat mittarini ei noihin reagoi?
Pulimonni
04.06.2022, 20.43
Polarin tuki suositteli minulle vyön pesemistä pesukoneessa (40 astetta, pesupussi, ei huuhtelu- tai valkaisuaineita).
Käyttöaika n. Vuosi aktiivikäytössä. Vyöllä ei ole takuuta.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta TapatalkillaMulla meni takuuseen, mutta siitä lohkeili paloja, oli selvä valmistusvirhe. Toivottavasti löydät ratkaisun ongelmaasi.
Staattinen sähkö vois olla selittävä tekijä. Ja arvelen, että se joku sotkee sensorin toiminnan, ei bt-yhteyden. Mulla siis lukemat (yleensä) päivittyvät mutta syketaso on pielessä.
Entä jos kyse onkin liian kuivasta ihosta treenin alussa?
Kuminauha
05.06.2022, 14.20
Ei oo kyllä Garminin Dual sukevyön kanssa mitään ongelmia epäjohdonmukaiseen sykkeeseen liittyen oli sitten päällä mitä tahansa. 3 vuotta ton kanssa menty ja silloin tällöin (~ 1-2 kertaa/kk) pesukoneessa käynyt pesupussissa.
Entä jos kyse onkin liian kuivasta ihosta treenin alussa?Kastelen ihon ja vyön aina ennen käyttöä. Ja hikoilen paljon suorituksen aikana mutta jos paikat ehtii kuivua ennen hikoilun alkua...?
Ja siis olen käyttänyt vyötä olisko nyt n. 3v aktiivisesti ja vasta viime kesänä tuli ekat ongelmat. Silloin ne korjaantuivat vyötä vaihtamalla. Nykyinen vyö on vasta 7kk ikäinen ja tökkii niin hiukka lyhytikäiseltä vaikuttaa...
Tänään se sippasi kesken fillaroinnin mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut. Päällä tekninen aluspaita ja Pearl Izumin jersey. Samaa komboa olen aikaisemminkin käyttänyt ilman mitään ongelmia.
Nyt vyö pyörii pesukoneessa. Taidan pestä sen toisen kerran putkeen. Jos tökkii vieläkin niin jonkka kutsuu.
Vyöt on kyllä kulutustavaraa. Harvinaisempana syynä toimimattomuudelle voi olla sitten omassa pumpussa olevat ongelmat. Itsellä oli noita sykepiikkejä pitkään kunnes kävi ilmi että sydämessä on vasen haarakatkos. Ei vaikuta elämiseen tai urheiluun mitenkään, mutta EKGssa näkyy kaksi piikkiä yhden sijaan. Tämähän tietty saa sykevyön aivan sekaisin. Itsellä tuo vielä on niin että välillä päällä ja välillä ei. Pakko oli siirtyä Verity sense käyttäjäksi, jotta jokseenkin realistisia lukemia saa seurattavaksi.
Jälkeenpäin olen H10 avulla katsellut tuota EKGtä ja selkeästi ne ylimääräiset piikit sielä näkee.
Muisti palailee pätkittäin ja tosiaan mullahan oli kuin olikin ongelmia garminin vyön kanssa: ei lähtenyt treenin alussa mittaamaan. Hankin uuden vyön, eikä auttanut. Vasta kun aloin käyttää elektrodigeeliä, ongelma poistui.
Nyt mulla on edelleen se vanha vyö käytössä.
Pienen ihmisen valtasi Valtava Onnen Tunne, kun sykevyö toimi moitteettomasti juoksulenkillä. Ilmeisesti 2 x pesu, joista toinen definsiointiaineella sekä vyön kanssa käyty vakavahenkinen kehityskeskustelu yhteistyön tulevaisuudesta ovat vaikuttaneet ainakin lyhytaikaisesti.
Ainiin, kastelinhan minä paidankin vyön kohdalta.
Olikos joku pessyt HRM-Pro vyötä pesukoneessa? Alkaa käsin pesu tympiä ja mietin, että uskaltaiskohtan pistää. Toki Garmin on sitä mieltä, että ei, mutta...
Olikos joku pessyt HRM-Pro vyötä pesukoneessa? Alkaa käsin pesu tympiä ja mietin, että uskaltaiskohtan pistää. Toki Garmin on sitä mieltä, että ei, mutta...
Itse olen kyllä pessyt koneessa, enkä mitään ongelmia ole huomannut. Ainut ongelma mikä ollut uudesta asti, mikä tuossa edelläkin mainittu, että pyöräilyssä aina tietty paita päällä näyttää sykkeeksi noin 200 vaikka ei ole edes ehtinyt hengästyä. Paita on hiukan liian väljä ja pääsee lepattamaan vyön kohdalta. Muilla paidoilla ja takeilla ei ongelmaa.
maalinni
09.06.2022, 18.18
Kyllä olen sitäkin pessyt, mutta käytin vyötä alle vuoden ennen Polarin vyöhön siirtymistä.
Pienen ihmisen valtasi Valtava Onnen Tunne, kun sykevyö toimi moitteettomasti juoksulenkillä. Ilmeisesti 2 x pesu, joista toinen definsiointiaineella sekä vyön kanssa käyty vakavahenkinen kehityskeskustelu yhteistyön tulevaisuudesta ovat vaikuttaneet ainakin lyhytaikaisesti.
Ainiin, kastelinhan minä paidankin vyön kohdalta.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta TapatalkillaVyön pesun jälkeen ei ole ollut ongelmia. Polar voisi ohjeistaa pesun ihan virallisesti. Varmaan edellinen vyö meni vaihtoon ihan turhaan, kun tätä ohjetta en silloin tajunnut.
Vyön pesun jälkeen ei ole ollut ongelmia. Polar voisi ohjeistaa pesun ihan virallisesti. ...
Kuinka viralliset ohjeet haluat? Ohjeet on.
Kuinka viralliset ohjeet haluat? Ohjeet on.Missä?
H10:n ohjeissa vyö pestään saippualla. Tai viitataan johonkin lappuun. Mikä lappu?
Pelkälle kiinnitysvyölle en löydä ohjetta.
Vyössä itsessään ei ole ohjetta.
Vaikka kuukkeliin haku: polar sykevyön pesu niin.
https://support.polar.com/fi/support/maintenance_of_heart_rate_sensor_with_textile_stra p
Ja kyllä siinä vyössä on lappu, mutta se on siellä välissä fiksusti piilossa ettei ole ihoa vasten törröttämässä.
maalinni
19.06.2022, 13.07
Käyttöohjeen ekalla sivulla mainitaan, että vyön voi pestä pesukoneessa.
Noni hyvä, tyhmäkin saattoi oppia jotain. Ja olihan se pesulappu vyössäkin.
Murr, nyt ensimmäistä kertaa H10 vyö aiheuttaa iho-ongelmia. Iho menee rikki vyön reunojen kohdalta. Vyö vaikuttaisi olevan ihan ehjä. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
Testaan nyt ekaksi löysätä vyötä.
Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?
Ei.
MTB Engineer
04.08.2022, 17.06
Ei mitään ongelmia Polarin vyön kanssa paitsi huonoista paristoista johtuvaa. Energizerilla pelaa hienosti. Pesen vyön 40 asteessa pesukoneessa pesupussissa.
Kollinjoki
04.08.2022, 17.22
^ Paristoissa on kyllä eroja. Tehomittarikammessa ja sykevyössä halpisparisto kesti ihan olemattoman ajan, kun laatuparistoilla on saanut käyttää laitteita todella kauan ennen kuin virta loppuu. Halpa ja hyvä ei näissäkään aina ole samassa tuotteessa yhtä aikaa ominaisuuksina.
Tarkoitus olisi uidessa mitata sykettä polar H10 vyöllä. Luin että tuo onnistuu aloittamalla treeni Polar Beat appilla jonka jälkeen vyö nauhoittaa treenin itsenäisesti. Onnistuuko tuo jos treenin aloittaa älykellolla?
Tai entä jos tuon appilla aloituksen jälkeen käy vielä saunassa ja ottaa vyön irti sen ajaksi katkeaako nauhoitus siihen?
Ei huvittaisi puhelinta kantaa uima-altaalle asti.
Älykellolla aloittaminen ei taida onnistua, kun vyölle pitää kertoa, että se joutuu touhuamaan ittekseen. Kellolla sitä ei minusta pysty tekemään.
Salibandyssä olen joskus käyttänyt pelkkää vyötä. En kyllä ole kokeillut irroittaa vyötä välillä.
Kävin ennen uintia käynnistämässä tallennuksen polar beatilla mutta jostain syystä altaassa lopetti tallennuksen. Oli kyllä liian löysälläkin vyö. Kellään kokemusta tuon käytöstä uidessa?
Hmm, H10:stä loppui patteri. Taas. Edellisestä vaihdosta on vain n. 160 käyttötuntia. Patterina Varta. Minusta aika vähän luvattuun maksimiin 400h verrattuna.
Sykevyön ja yksikön erotan aina käytön jälkeen. Mutta vaikuttaako patterin kulutukseen, jos vyötä käyttää kahdella laitteella yhtäaikaisesti? En keksi miksi vaikuttaisi. Fillaroidessa käytössä GritX ja Edge530.
Marsusram
02.10.2022, 17.54
Onko yhtäaikaa Bluetooth ja Ant+ ?
Kyllähän se lisää kulutusta, mutta vaikea sanoa paljonko.
Hmm, H10:stä loppui patteri. Taas. Edellisestä vaihdosta on vain n. 160 käyttötuntia. Patterina Varta. Minusta aika vähän luvattuun maksimiin 400h verrattuna.
Sykevyön ja yksikön erotan aina käytön jälkeen. Mutta vaikuttaako patterin kulutukseen, jos vyötä käyttää kahdella laitteella yhtäaikaisesti? En keksi miksi vaikuttaisi. Fillaroidessa käytössä GritX ja Edge530.
Noissa vöissä on ollut vikoja, joka näkyy just liiallisen patterin kulutuksena. Laita polarille viestiä. Laittavat varmaan uuden tilalle.
En sitten tiedä mikä on liiallista. Omaan polariini olen tainnut vaihtaa kerran patterin, ostettu maaliskuussa 2021.
Noissa vöissä on ollut vikoja, joka näkyy just liiallisen patterin kulutuksena. Laita polarille viestiä. Laittavat varmaan uuden tilalle.
En sitten tiedä mikä on liiallista. Omaan polariini olen tainnut vaihtaa kerran patterin, ostettu maaliskuussa 2021.Täytyy laittaa viestiä. Mulla on jo takuuvaihdettu yksilö...
Otatko käytön jälkeen aina sen laitteen irti polar H10 vyöstä? Paikalleen jättäminen kuluttaa paristoa.
Nikke123
02.10.2022, 19.54
Ite tehnyt noista vartan pattereista huomion ettei enään kestä kuin ennen. Kokeile vaihtaa patterin valmistajaa, itellä alko kestään patteri pidenpään valmistajaa vaihtamalla.
Lähetetty minun HTC U11 laitteesta Tapatalkilla
Onko yhtäaikaa Bluetooth ja Ant+ ?
Kyllähän se lisää kulutusta, mutta vaikea sanoa paljonko.Mulla oli kyllä ant+ päällä vaikka en sitä ole tarvinnut. Otin nyt pois.
Otatko käytön jälkeen aina sen laitteen irti polar H10 vyöstä? Paikalleen jättäminen kuluttaa paristoa.Juu otan irti.
Otatko käytön jälkeen aina sen laitteen irti polar H10 vyöstä? Paikalleen jättäminen kuluttaa paristoa.
Sen H10 mokkulan pitäis kyllä sammua itsekseenkin mutta itse otan toisen nepparin irti lenkin jälkeen.
^ https://support.polar.com/fi/support/maintenance_of_heart_rate_sensor_with_textile_stra p
Tämän ohjeen mukaan kokonaan irti.
^No onpa tyhmä. Mulla on Garminissa se yksikkö kiinni koko ajan. Tällä hetkellä 200h käyttöä paristolla. Aloin vasta tällä paristolla mittaamaan tuota käyttöaikaa, mutta edellinen kesti useamman vuoden.
Ne neppariliittimet voi myös alkaa hapettua, jos ei irrota kokonaan. Tai ainakin jossain vyössä aikanaan näin kävi itsellä.
Vartan paristoista itsellä semmoisia kokemuksia parin viime vuoden ajalta, ettei kestä kun kolmas-viidesosan siitä, mitä joidenkin paristoa käyttävien laitteiden valmistajat on luvanneet paristonkestoksi (tai pidemmältäkin ajalta, mutta tässä pari-kolme vuotta sitten aloin seurata asiaa epäiltyäni Vartan paristojen kestoa ja havaitsin, ettei Vartan paristot kestäneet likimainkaan sitä, mitä esim laitteessa mukana ollut ensimmäinen paristo oli kestänyt). Esim Panasonicin paristolla päästään sitten lähemmäs valmistajan lupaamaa, ellei jopa yli joissain tapauksissa. Vältän siis Vartan paristoja ja käytän vain "äärimmäisessä hädässä".
^ Hyvä tietää. Hätäpäissäni ostin lähi-ääsmarketista mitä oli saatavilla, eli aitoja Rainbow-pattereita. Jos 2kk jaksaa, niin ainakin euroissa mitattuna tulee ainakin Vartaa halvemmaksi. Jatkossa sitten parempaa merkkiä tilalle.
Ne halppikset eivät välttämättä edes toimi esim vectoreissa.
Marsusram
03.10.2022, 11.17
Ne halppikset eivät välttämättä edes toimi esim vectoreissa.
Joskus muuhun käyttöön hankitun paketin viimeiset Rainbow CR2025:t ei edes herättäneet H10 sykeanturia, Vartalla sentään toimii jonkun aikaa, ennen kuin alkaa valittaa uupumista.
Laitetaan nyt tähän, kun aihetta liippaa. Oon harvakseltaan käyttänyt H10:ä kun varsinkaan maantiefillaroinnissa ei paljon sykkeet kiinnosta. Reidet kertoo kyllä kaiken tarvittavan...
Jossain välissä kiinnostuin miten pariston varaus selviää. Polar Beatilla? Mutta ei Flow:lla?
Eli pitääkö mun asentaa luuriin Beat vain siksi että saan sen patterin tilan selville, vai enkö vain löytänyt ko. ominaisuutta Flowsta?
Jos todella tarvitaan Beat, niin ei kyllä mitään järkeä. Jos kerran sensorin päivityskin hoituu Flow:lla.:eek:
^ https://support.polar.com/fi/support/maintenance_of_heart_rate_sensor_with_textile_stra p
Tämän ohjeen mukaan kokonaan irti.
Toisaalta se sykkeen lähetys loppuu anturista jo siinä vaiheessa kun toinen neppari on irti. Olettaisi siis että vekotin sammuu siinä samalla.
Joskus muuhun käyttöön hankitun paketin viimeiset Rainbow CR2025:t ei edes herättäneet H10 sykeanturia, Vartalla sentään toimii jonkun aikaa, ennen kuin alkaa valittaa uupumista.Jooei. 1h 56min 24s pääsin yhdellä Rainbow-patterilla ennen kellon varoitusta heikosta patterista. Ihan piruuttain käyn valittamassa näistä seuraavalla kauppareissulla.
Tarttee metsästää Energizer tai Duracell seuraavaksi. Tai mitäs muita kunnon merkkejä on?
Varta on toiminut minulla ihan hyvin kaikissa laitteissa.
Varta on toiminut minulla ihan hyvin kaikissa laitteissa.
Mun edellinen merkkipatteri oli Varta, sillä tuli 160h... Vartasta on tässä ketjussa vaihtelevia kokemuksia. Aattelin kokeilla Energizer Ultimatea, jos vaan löydän sen työmatkani varrelta. Ainakin kallein, jos ei paras. Tipunhan sitten vähän korkeammalta.
Laitoin kyllä tikettiäkin Polarin tukeen.
Nyt sippas koko sensori. Ei auta Energizer eikä Rainbow. Ihan mykkä on. Jeejee.
Tarttee täydentää jo tehty tukipyyntö.
Tjaa, viime aikoina pätkinyt kellon yhteys H10:iin. Pitänee hankkia uusi vyö parisen vuotta palvelleen tilalle.
Oliskohan niitä vöitä pk-seudun kivijaloissa, ei jaksais alkaa tilaamaan. EDIT: XXL:ssä 34 €, kai noita sitten muuallakin on.
Tjaa, viime aikoina pätkinyt kellon yhteys H10:iin. Pitänee hankkia uusi vyö parisen vuotta palvelleen tilalle.
Oliskohan niitä vöitä pk-seudun kivijaloissa, ei jaksais alkaa tilaamaan. EDIT: XXL:ssä 34 €, kai noita sitten muuallakin on.
Onhan noita:
Polar Pro kiinnitysvyö - sykevyö (musta) | Budget Sport (https://www.budgetsport.fi/tuote/polar-pro-kiinnitysvyo-sykevyo-musta-56494973/)
Polar kiinnitysvyö Pro M-XXL musta - Prisma verkkokauppa (https://www.prisma.fi/fi/prisma/polar-kiinnitysvyo-pro-m-xxl-musta)
Itse tosin tilasin Keskisen kellosta lähimpään automaattiin, kun ei silloin sattunut olemaan lähikaupoissa hyllyssä.
Laitetaan nyt tähän, kun aihetta liippaa. Oon harvakseltaan käyttänyt H10:ä kun varsinkaan maantiefillaroinnissa ei paljon sykkeet kiinnosta. Reidet kertoo kyllä kaiken tarvittavan...
Jossain välissä kiinnostuin miten pariston varaus selviää. Polar Beatilla? Mutta ei Flow:lla?
Eli pitääkö mun asentaa luuriin Beat vain siksi että saan sen patterin tilan selville, vai enkö vain löytänyt ko. ominaisuutta Flowsta?
Jos todella tarvitaan Beat, niin ei kyllä mitään järkeä. Jos kerran sensorin päivityskin hoituu Flow:lla.:eek:
Vastaan itselleni Polarin aspan avustuksella. Vaikka Polarin tukisivusto sanoo vain, että Pariston tilan voi tarkistaa Polar Beat sovelluksella, näkee sen myös Flowssa harjoittelu -tilassa. Eli Aloita - Harjoitus ja sieltä se Asetukset-hammasrattaan kuva. Yhdistää sensoriin ja sitten varaus-% tulee näkyviin.
Toisaalta se sykkeen lähetys loppuu anturista jo siinä vaiheessa kun toinen neppari on irti. Olettaisi siis että vekotin sammuu siinä samalla.
Itse sain aikoinaan Polarin ensimmäisistä Wearlink -vöistä nepparit siihen kuntoon, että irrotan suosiolla kokonaan. En tiedä onko materiaaleissa tapahtunut muutoksia, mutta kun nepparit näyttää vuotaneelta patterilta vihreäksi kuorruttuneena, en tee sitä virhettä uudelleen.
Parempi että se hiki pääsee kuivumaan kunnolla. Vyön ihokontaktipinnat tulee huuhdeltua aina jos vaan on hiestä kastunut.
Nyt kun on taas jonkinlainen sarvi otsassa Polarin H10:n kanssa niin mikäs olisi second best ja ei-Polar vaihtoehto H10:lle? Vieläkö Garminin HRM-Dual on ihan jees vai pitääkö se olla Pro? Entäs Wahoon Tickr?
^ En ole huomannut kovin merkittäviä eroja Suunnon, Polarin tai Wahoon vöiden käytössä. W:ssä antureiden pinnassa on sellainen ”vohvelipinta” joka ei jostain syystä samalla tavalla ärsytä ihoa pidempään käyttäessä.
Edit. Eihän sitä vohvelia ole enää uusissa Wahoon malleissa.
Mulla on Garminin HRM-dual toiminut ok. Pesen tyyliin joka kymmenes lenkki ja lähetin on koko ajan kiinni.
Mulla on pro ja sen kanssa ihan kiva lisä juoksulenkeiltä tulevat juoksun "dynamiikkatiedot", mitä ei mielestäni dualilla saa. Mutta ilmankin tietty pärjää ja pyöräilyyn ei mun mielestä tuo mitään etua vs dual. Patterinkin luvattu kesto on lyhyempi pro:ssa muistaakseni.
Mulla on pro ja sen kanssa ihan kiva lisä juoksulenkeiltä tulevat juoksun "dynamiikkatiedot", mitä ei mielestäni dualilla saa. Mutta ilmankin tietty pärjää ja pyöräilyyn ei mun mielestä tuo mitään etua vs dual. Patterinkin luvattu kesto on lyhyempi pro:ssa muistaakseni.
Siis vissiin tämä:
HRM-Pro Owners Manual - Running Dynamics (garmin.com) (https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-8918512F-8099-433F-86CC-3E8249295E07/EN-US/GUID-62A09512-518A-424A-8491-FE2B80CD2091.html)
Eikö Garminit (kellot) näytä juoksun kadenssia ilman vyötä? Muutoinhan tuo on enempi tietoa tiedon vuoksi...
^ Kyllä ne kadenssin mun mielestä näyttää, mutta itseä on noista Pro:n tuomista lisäinfoista lähinnä kiinnostanut Ground contact time balance, että pitäisikö koittaa tasapainottaa juoksua, jos ihan "vinoon" alkaa mennä. Tosin Pro mulla on vain siksi, että kun tilasin dualin, niin sitä ei ollutkaan varastossa vaikka oli tilattavissa, minkä ei pitäisi kyseisessä kaupassa onnistua ja kun valitin asiasta, niin sain hyvitykseksi pro:n ihan ok alella.
Edit: dualia on muuten just nyt 44€ hinnalla Powerissa.
^Jep, huomasin Powerin tarjouksen ja kävinkin poistamassa Tammiston viimeisen kappaleen.
Eka lenkki menty HRM-Dualin kanssa. Mulla jäi vyö liian löysälle, jonka (oletettavasti) takia vyö sekosi juoksulenkin alussa ja heitti sykkeet ns. tappiin. Kiristämisen jälkeen lähdettiin samoista tapissa olevista lukemista, josta laskettiin pikkuhiljaa (3-4min) oikealle tasolle.
Polarin kanssa tottui, että jos tuli vastaava häikkä, sykkeet palasivat oikealle tasolle kertarysäyksellä. Ja jälkeenpäin tarkasteltuna Polarin käppyrässä tiputus on mallia jyrkänne, Garmissa vuoren rinne.
Onkohan tämä Garminille normaali toimintatapa? Tämä sotkee käppyrää Polaria pidempään. Polarista näkee selvästi milloin sekoilu päättyy, tässä ei niinkään.
^ valitettavasti en osaa sanoa, kun ei ainakaan muistiin mahtuvan ajanjakson puitteissa ole tuommoista häröilyä ollut itsellä millään sykevyöllä.
^ valitettavasti en osaa sanoa, kun ei ainakaan muistiin mahtuvan ajanjakson puitteissa ole tuommoista häröilyä ollut itsellä millään sykevyöllä.No tänään (kolmannella yrittämällä) onnistuin eikä tullut ylimääräisiä sykepiikkejä. Kostuttelin ja asettelin vyön edelliskertoja huolellisemmin. Olisko vaan aaviatuksen Polarin vyötä krantumpi alkuvalmistujen suhteen... Enivei, eiköhän se tästä.
Kävin viikonloppuna powerista kanssa hakemassa varastoon ton 44ekuu maksavan garminin vyön.
Testasin yhen intervallitreenin trainerilla ja tuntu pelaavan ihan ok.
Mulla on noita wahoon vöitä 2kpl , gen1 ja gen2.
Gen1 pelaa edge 1030 kanssa sekä luurin kanssa ok mutta gen2 esiintyy ihme piikkejä tai lukema ikäänkuin jumittuu paikalleen ja hetken päästä herää taas eloon.
Gen2 vyö vaihdettu takuuna uuteen ja samaa vikaa edelleen.
Vöissä uusimmat firmikset.
Jotain matoja on tossa gen2 vyön lähettimessä , itse vöitä olen testannut ton gen2 lähettimen kanssa muitakin ja samaa vikaa.
Joskus vois testata jonkun muunlaisen pyörätietokoneen kuin edge kanssa.
Edit. mulla on 2kpl noita edge 1030 koneita ja gen2 wahoo ei pelaa kummankaan kanssa kunnolla.
Nyt sippas koko sensori. Ei auta Energizer eikä Rainbow. Ihan mykkä on. Jeejee.
Tarttee täydentää jo tehty tukipyyntö.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta TapatalkillaVaikka minä ja Polar ei tunnuta olevan täysin yhteensopiva pari, niin nyt täytyy antaa Polarin jälkimarkkinointiosastolle isot propsit. Laitoin ensin sensorin virrankulutuksesta kyselyn ja sitten perään ilmoituksen sen kuolemasta. Aspasta pyydettiin tekemään huoltokutsu. Tein työtä käskettyä. Huoltopyyntö hyväksyttiin ja sensori + vyö tarkastukseen. Tänään tuli postissa uusi sensori ja vyö.
Viime pe aamuna postitin ja nyt 3. arkipäivänä uudet kilkkeet lapasessa. Ei huono, ottaen huomioon, että alkuperäinen on ostettu 12/2019. Sensori oli takuuvaihdettu vajaa pari vuotta sitten.
Bluetooth rikki sensorissa. Vyönkin tosiaan vaihtoivat uuteen jostain syystä.
Luumunen
25.10.2022, 19.28
Miten pesette sykevyön? Vyö alkaa lemuamaan ennenpitkää aika karseelle vaikka sitä peseekin. Itse olen pessyt käsisaippualla käytön jälkeen tai liottanut ämpärissä pyykinpesuaineen kanssa. Haju vähenee jonkun verran mutta palaa takaisin kun on ollut käytössä ihoa vasten.
Etikka pesuveden seassa auttaa hajujen hävittämisessä tekokuiduista. Meillä sykevyöt pestään pesukoneessa muun urheilupyykin seassa. Ja sitä etikkaa siis sinnekin mukaan. Kaupoista saa pyykkietikkaa, mutta ihan tavallinen väkiviinaetikka toimii myös.
Aika laiska olen pesemään vyötä. Välillä samalla tavalla käsisaippualla ja liottamalla. Ei tuo haju niin itseäni häiritse mutta tyttöystävä ei suostu menemään kaapille missä säilytän vyötä.
Eikö kaikki vyöt ole konepesun kestäviä? Hienopesuohjelma + pesupussi?
Garmin hrm-dualissa taitaa olla suositus konepestä vyö 7 käyttökerran jälkeen. Polarissa aina silloin tällöin.
JohnnyBuzz
25.10.2022, 22.21
Oon vuosikausia huuhdellut vedellä käytön jälkeen ja silloin tällöin pyykin seassa. Yksikään käytössä olleista vöistä ei ole alkanut haista, vaikka urheiltua tulee päivittäin. Hikoilijoissa on eroa?
Joka kerta pesuun muiden ajokamojen kanssa.
Siihen kun alakerran kylppärin penkille istahtaa lenkin jälkeen ja tyhjentää kypärää vaille kaikki kamat suoraan pesukoneeseen. Suht helppo rutiini.
No kengät joutuu pesemään suihkulla ja kuumalla vedellä kypärän ohella. Tuon jälkeen kuivaimen letkut kenkiin.
Se pesukone muuten alkaa haisemaan koska se on huono. Tuohon ei etikat auta. Vaihtelin rumpuun laakerit ja huomasin rumpua kannattelevan ison kappaleen (https://www.sparestore.com/20582-large_default/drum-spider-for-lg-washing-machine-4434er1008a.jpg) olevan karkeaa alumiinivalua. Tuohon oli palanut ainakin 5mm kerros nukkaa kiinni. Puhdistuksen jälkeen pysyi haju poissa reilun vuoden. Varmaan muutamat lakanapyykit 90c riittää uuteen kerrokseen. Jos tuokin kikkare olisi rummun tapaan kromattu, ei siihen tarttuisi mitään kiinni.
Luumunen
31.10.2022, 23.49
Etikka pesuveden seassa auttaa hajujen hävittämisessä tekokuiduista. Meillä sykevyöt pestään pesukoneessa muun urheilupyykin seassa. Ja sitä etikkaa siis sinnekin mukaan. Kaupoista saa pyykkietikkaa, mutta ihan tavallinen väkiviinaetikka toimii myös.
Kokeilin etikkaa, lorautin tavallista etikkaa aika reilusti ämpäriin ja pyykinpesuainetta myös ja liottelin sykevyötä reilun tunnin. Kämpässä haisi etikka, mutta tunkkainen haju lähti vyöstä. Seuraavan kerran vähemmän etikkaa. Kiitos vinkistä!
Juha Lehtinen
02.11.2022, 11.35
Eikö kaikki vyöt ole konepesun kestäviä? Hienopesuohjelma + pesupussi?
Garmin hrm-dualissa taitaa olla suositus konepestä vyö 7 käyttökerran jälkeen. Polarissa aina silloin tällöin.
Garminin HRM-Pro mallit taitaa olla poikkeus. Johtunee ilmeisesti siitä kun elektroniikka osaa ei saa vyöstä pois niin ainoa vaihtoehto on käsin pesu.
Sent from my iPad using Tapatalk
Wahoo ilmoittaa että käsinpestävä.
Eilen ajelin intervalleja swiftillä ja jossain välissä syke alkoi laskea vaikka todellisuudessa mentiin melkein täysillä. Sykkeen olisi pitänyt olla luokkaa 190, mutta syke laski hiljakseen mittarin mukaan 85 lyöntiin, kunnes alkoi pikkuhiljaa nousta takasin oikeille luvuille. Onkohan anturi tai vyö menossa vaihtokuntoon ?
Vyö Polar h9.
...Onkohan anturi tai vyö menossa vaihtokuntoon ?
Vyö Polar h9.
Kunnon pesu voi auttaa.
Polari h10 vöissä tuntuu olevan ongelmia patterin keston kanssa. Alkavat jossain kohtaa syömään pattereita niin pirusti.
Äkkiä kokeilemalla Garminin lähetin sopii paikalleen ja näyttää lukemaakin. Noita on useampi laatikossa, koska garimineista hajoaa vyöt.
Eilen ajelin intervalleja swiftillä ja jossain välissä syke alkoi laskea vaikka todellisuudessa mentiin melkein täysillä. Sykkeen olisi pitänyt olla luokkaa 190, mutta syke laski hiljakseen mittarin mukaan 85 lyöntiin, kunnes alkoi pikkuhiljaa nousta takasin oikeille luvuille. Onkohan anturi tai vyö menossa vaihtokuntoon ?
Vyö Polar h9.
Kaveri vinkkasi kanssa pinnien kääntämisestä patterikotelossa. Kannattaa kokeilla.
Tuollaista samaa vikaa on tullut muutamallekkim kaverille h10 kanssa, eli vika lähettimessä.
Jeps kiitos. Täytyy näitä kokeilla. Patteri ei tosiaan ole kauan ollu, mut pinnejä kyllä vois koittaa taivuttaa ja varmuudeksi patteri vaihtoon. Taidan sammalla pistää pesuun ton hihnan, näyttäisi että 40c sais pestä.
tri-nisti
16.01.2023, 18.02
Mulla on Polar Verity Sense olkavarressa, ei ole tullut isompaa sykevyötä ikävä. Akku kestää ehkä 20h ja lataus ehkä puoli tuntia. Ei ole tarvinnut pestä, ei haise. Juoksemaan lähtiessä pitää kireys asettaa riittäväksi ettei ala heilumaan, muuten näyttää kyllä mitä sattuu.
Mulla on Polar Verity Sense olkavarressa, ei ole tullut isompaa sykevyötä ikävä. Akku kestää ehkä 20h ja lataus ehkä puoli tuntia. Ei ole tarvinnut pestä, ei haise. Juoksemaan lähtiessä pitää kireys asettaa riittäväksi ettei ala heilumaan, muuten näyttää kyllä mitä sattuu.
Tuo on optinen vyö. En ihan kamalasti luottaisi noiden lukemiin, vaikka se olkavarteen tuleekin.
Jeps kiitos. Täytyy näitä kokeilla. Patteri ei tosiaan ole kauan ollu, mut pinnejä kyllä vois koittaa taivuttaa ja varmuudeksi patteri vaihtoon. Taidan sammalla pistää pesuun ton hihnan, näyttäisi että 40c sais pestä.
Jos teet tuon kaiken kerralla et saa selville missä oli vika.
Jos et ole kertaakaan pessyt vika on siinä. Joka käytön jälkeen kannattaa huuhdella ja toisinaan vaikka käsisaippualla kontaktipinnat paremmin.
Itse en usko johonkin pinnien kääntöön ollenkaan.
Ei tuo minullakaan tullut mieleen, mutta aika monissa vastaavissa patterivehkeissä niiden pinnien rapsuttaminen ja jännityksen tiukentaminen poistaa kyllä ongelmat.
Jos teet tuon kaiken kerralla et saa selville missä oli vika.
Jos et ole kertaakaan pessyt vika on siinä. Joka käytön jälkeen kannattaa huuhdella ja toisinaan vaikka käsisaippualla kontaktipinnat paremmin.
Huuhtelen vyön ain käytön jälkeen, mutta nyt viskasin pussissa koneeseen. Vaihdoin patterin ja käänsi pinnejä.
Se on täysin totta että vian määritykseksi ei kannata kuin tehdä yksi säätö kerrallaan, mutta kun ei sitäkään voi tietää tuleeko oire seuraavalla pk ajolla, niin menkööt kaikki samaan:)
Ainakin H10 lähettimiä on tosiaan hajonnut useita. Kaverilla tuli juurikin tuollaista 50hr sykedataa. Saa takuuseenkin polarilta uusia.
No mutta garminin lähetin toimii todistetusti hyvin polarin vyön kanssa. Eli nyt on molemmista käytössä se toimivin osa.
JohnnyBuzz
16.01.2023, 23.07
Polari h10 vöissä tuntuu olevan ongelmia patterin keston kanssa. Alkavat jossain kohtaa syömään pattereita niin pirusti.
Saman huomannut oman H10:n kanssa viime aikoina. Patterin alkaessa hiipua sykkeet on ihan mitä sattuu. Uudelleen parittaminen auttaa vähän aikaa, mutta sitten pitää vaihtaa patteri. Kestäisköhän tällä hetkellä patteri päivittäisellä käytöllä 3-4 viikkoa, kun aiemmin oli kuukausia. Mikähän noissa oli takuuaika? En kyllä muista, mistä vyön ostin, mutta alle vuosi sitten ehkä. :D
Oma näyttää olevan ostettu 5.3.2021 ja takuuta 2v.
Pitääkin laittaa polarille viestiä.
JohnnyBuzz
16.01.2023, 23.41
Oma näyttää olevan ostettu 5.3.2021 ja takuuta 2v.
Pitääkin laittaa polarille viestiä.
Oma näköjään aika tarkalleen vuoden vanha. Pitää etsiä kuitti vielä jostain…
JohannesP
16.01.2023, 23.53
Jos joku on vyötä vailla niin Polarin omassa kaupassa H10 oli -30% alessa. Harmaallla hihnalla jäi hintaa 63€, ilmaiset postikulut.
Garminin vyö ollut ihan toimiva viiden vuoden ajan, mutta kontaktipinnat rupeavat irtoamaan ja repeilemään pinnasta. Tuskin ainakaan parantaa mittaustarkkuutta.
Polar nakkasi mulle uuden vyön + sensorin vaikka takuu oli jo ummessa. Eli kannatta rekkuloida joka tapauksessa.
Jos sykelukema alkaa hiipumaan, niin mulla auttaa, kun painaa sensoria rintaan.
Mutta jos vyötä ei ole koskaan pesty niin se ensin.
Garminin vyö ollut ihan toimiva viiden vuoden ajan, mutta kontaktipinnat rupeavat irtoamaan ja repeilemään pinnasta. Tuskin ainakaan parantaa mittaustarkkuutta.
Mulla hajosi noin kaksi tai kolme Garminin vyötä suht nopeasti. Tosin pesen ne koneessa joka lenkin jälkeen.
JohannesP
17.01.2023, 09.34
Mulla hajosi noin kaksi tai kolme Garminin vyötä suht nopeasti. Tosin pesen ne koneessa joka lenkin jälkeen.
Kaverilla sama juttu kun pesee ahkeraan koneessa. Ei noi kestä.
Käsinpesu ja satunnaisesti konepesua toiminut itselläni.
Juha Lehtinen
17.01.2023, 09.36
Itselläni on Garminin HRM-Pro jonka pesen joka kerta suihkussa käsisaippualla samalla kun itsekin olen suihkussa. Muuten alkaa sellainen hien löyhkä haisemaan. Koneeseen en tuota mallia laita koska elektroniikka osa on kiinteästi vyössä kiinni.
Itselläni on Garminin HRM-Pro jonka pesen joka kerta suihkussa käsisaippualla samalla kun itsekin olen suihkussa. Muuten alkaa sellainen hien löyhkä haisemaan. Koneeseen en tuota mallia laita koska elektroniikka osa on kiinteästi vyössä kiinni.
Tuo on eri vyö ja anturi. On kuulemma kestänyt kaverilla kauan.
Tämä siis se Garminin "perus" malli, jonka vyö ei tunnu oikein kestävän.
https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/alykellot-ja-puettavat-laitteet/urheilukellot-ja-sykevyot/garmin-hrm-dual-sykevyo/p-986728/?
Juha Lehtinen
17.01.2023, 09.47
Tämä siis se Garminin "perus" malli, jonka vyö ei tunnu oikein kestävän.
https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/alykellot-ja-puettavat-laitteet/urheilukellot-ja-sykevyot/garmin-hrm-dual-sykevyo/p-986728/?
Juu, noissa elektrodit eivät tahdo kestää konepesua pidemmän päälle. Sama tilanne Wahoon vöillä.
Polarin h10 vyö on kestänyt hyvin pesua. Ei mitään repsottavia saumoja vielä 2v ahkeran käytön jälkeen. Ja aina koneessa.
Juha Lehtinen
17.01.2023, 10.19
Osa Wahoon vöistä on ollut niin heikkoja että elektrodit ovat alkaneet repsottamaan jopa käsinpesussa, laatueroja tuntuu olevan. Liekö sitten myös laaduntarkkailussa.
Luumunen
17.01.2023, 10.47
Tuo on optinen vyö. En ihan kamalasti luottaisi noiden lukemiin, vaikka se olkavarteen tuleekin.
Tässä on vertailtu Polarin optista sensoria ja H10 sykevyötä. Optisella sensorilla on pieni viive sykkeen muutoksiin verrattuna H10:een, mutta isossa kuvassa sillä ei ole oikeastaan merkitystä.
https://www.dcrainmaker.com/2021/02/polar-verity-sense-optical-hr-sensor-band-in-depth-review.html
Jos tykkää katsella vain keskisykkeitä, niin kellohan toimii tuohon ihan ok. Sekin näyttää ison kuvan hyvin.
Luumunen
17.01.2023, 12.55
^Mulla on molemmat, optinen ja sykevyö. Optinen käsivarressa on paljon miellyttävämpi pitää kuin sykevyö. Jos sykeprofiili optisella on pari sekuntia myöhäisempi kuin vyöllä ei sillä ole mitään merkitystä mulle, en mä sitä sykettä kokoaikaa tuijota kun ajan tai hiihdän tai teen jotain muuta. Sykkeen mittaus kellolla ranteesta ei kyllä toimi mun ranteesta, siinä sykkeet heittelee ihan miten sattuu.
Jep. Jos sykettä ei livenä seuraa, niin eihän tuolla ole mitään merkitystä.
Luumunen
17.01.2023, 13.01
Kyllä mä seuraan sykettä livenä, mutta eteenkinpäin täytyy välillä katsoa ja havainnoida ympäristöä :)
No minulle tuo 5s lagi, joka mainitaan dcrainmakerin arvostelussakin, on jo sykkeessä iäisyys.
Tosin sykevyölle on varmaan muodostunut jo kolo rintaan. En ole koskaan kokenut sitä hankalaksi käyttää.
Juha Lehtinen
17.01.2023, 13.37
Joskus aikaa ennen sykemittareita puhumattakaan tehomttareista meikäläisen fillari kulki rivakammin. Toki muitakin syitä laantumaan on mutta välillä käy ajatus mielessä että pitäisikö totutella ajamaan uudestaan ilman sykemittareita ja tehomittareita tai ainakin piilottaa ajon ajaksi tuo data ja opetella kuuntelemaan oma kehoa ja ajaa fiiliksen mukaan. Katsoo sitten treenin jälkeen mitenkä meni.
Noinhan se pitääkin tehdä. Eli ei lukitse sykealueita niin justiinsa.
Minä tykkään vaan seurata sykkeen muutoksia. Ne kertoo aika paljon kropan tilasta.
Joskus aikaa ennen sykemittareita puhumattakaan tehomttareista meikäläisen fillari kulki rivakammin. Toki muitakin syitä laantumaan on mutta välillä käy ajatus mielessä että pitäisikö totutella ajamaan uudestaan ilman sykemittareita ja tehomittareita tai ainakin piilottaa ajon ajaksi tuo data ja opetella kuuntelemaan oma kehoa ja ajaa fiiliksen mukaan. Katsoo sitten treenin jälkeen mitenkä meni.
Joskus tuntuu että syke nousee kun tuijottaa mittaria
Juha Lehtinen
17.01.2023, 17.37
Joskus tuntuu että syke nousee kun tuijottaa mittaria
Totta varmaan tuokin, varsinkin jos aiheuttaa itselle suorituspaineita ja pettyy näkemäänsä.
Oatmeal Stout
17.01.2023, 17.44
Niin minullakin, kyse tosin osaltani on siitä, että olin alle reilusti 30 silloin ja yli reilusti 40 kun ajoin ensikertaa sykemittarin kanssa. Omalta osaltani ihmettelisin, jos nyt mittareilla ajo olisi nopeampaa sen mittaisilla matkoilla kuin silloin ammoin ajoin. Sykemittarin mukaan ajaen olen ajanut nopeimmat +300km reitit eli 3 eri reittiä Vätterniä ja kaksi Saimaa Cycle touria.
Tuo on optinen vyö. En ihan kamalasti luottaisi noiden lukemiin, vaikka se olkavarteen tuleekin. Pari kertaa ajanut Verity Sense olkavarressa ja H10 rinnalla, käytännössä ainoa ero on se, että Verity Sense on noin 5-10s jäljessä. DC Rainmaker revikassaan aikalailla samoilla linjoilla. https://www.dcrainmaker.com/2021/02/polar-verity-sense-optical-hr-sensor-band-in-depth-review.html edit. tulikin jo
tri-nisti
19.01.2023, 02.26
Mulla Verity Sense näyttää tasaisempaa, ikäänkuin suodatettua sykettä samalla kun Garminin vyö näyttää aikamoisia kuoppia ja huippuja. Isoilla sykkeillä eli kovalla kuormalla ei sitten eroa paljon ole, molemmat piirtää aika tasaista viivaa ja tosi hyvin samoja lukemia.
JohnnyBuzz
20.01.2023, 14.25
Kyl tässä H10:ssä jotain vikaa on. Eilen juoksulenkillä mitannut melkein puolet lenkistä vähän reilu 40 bpm:n sykettä. Ja outoa vielä, että lenkin loppupuoliskolla. Voi olla, että en muistanut parittaa anturia uudestaan ennen lenkkiä. Tänään ennen salia tein niin ja toimi taas ihan moitteetta. Pitäisi se kuitti nyt jostain löytää, että voisi reklamoida. Ja jos ei löydy, niin täytyy tarttua tuohon tarjoukseen. Ikävästi sotkee/ vääristää harjoitteluhistoriaa tällaiset. :(
Eilinen lenkki:
https://pic.useful.fi/UKb3JJ-46.jpg
Sali:
https://pic.useful.fi/YYyPMCn8R.jpg
Hei Jani,
Kiitos yhteydenotostasi Polarin asiakaspalveluun.
Ikävää kuulla, että sensorin kanssa on ongelmia. H10-sykesensorin pariston kesto on noin 400 tuntia. Säilytättehän sensoria ja sykevyötä irti toisistaan? Kannattaa kokeilla, auttaako sensorin resetoiminen pariston nopeaan kulumiseen.
Sykesensorin nollaaminen:
Poista paristo.
Paina metallineppareita, joilla sensori kiinnitetään kiinnitysvyöhön, sormillasi vähintään 10 sekunnin ajan.
Odota 30 sekuntia ja aseta paristo takaisin paikalleen.
Nollaamisen jälkeen sensori on yhdistettävä laitteisiin uudelleen. Jos toimenpiteistä ei ole apua, niin sitten sensorista tulisi tehdä huoltopyyntö. Rekisteröi huolto Polar Keskushuollon rekisteröintipalvelun kautta: https://service.polar.com/service/pscspreregfin.nsf/sreq
Palvelu ohjaa ja opastaa sinua. Lisääthän huoltopyynnön lisätiedot-kohtaan merkinnän "asiakaspalvelu pyysi tekemään huoltopyynnön xxxxx". Takuun voimassaolo todistetaan ostokuitilla tai sen kopiolla. Liitäthän sen huoltopyyntöön. Jos sinulla ei ole kuittia tai tuote on saatu lahjaksi, voimme tarkistaa takuun voimassaolon laitteen sarjanumerosta. Muista kuitenkin mainita asiasta saatteessasi.
Mukavaa päivänjatkoa!
Terveisin,
Asiakaspalvelu/Hannu
Polar Electro Oy
Eli takuu löytyy myös vyön sarjanumeron mukaan.
JohnnyBuzz
20.01.2023, 14.33
Eli about vuoden pitäisi kestää pariston, jos keskimäärin treeniä kertyisi tunti päivässä. Täytyypä kokeilla tota resetointia omaan anturiinkin. Itse säilytän anturin ja vyön aina tuon ohjeen mukaisesti.
JohnnyBuzz
20.01.2023, 14.37
Eli takuu löytyy myös vyön sarjanumeron mukaan.
No mutta hienoa! Täytyy nyt testata tota resetointia ensin.
Nuohan ovat vain yleisiä ohjeita. Takuuseen vaan.
JohnnyBuzz
20.01.2023, 14.51
Nuohan ovat vain yleisiä ohjeita. Takuuseen vaan.
Mä kokeilen ensin sillä. Menee kuitenkin varmaan joku viikko tossa takuurumbassa ja tarve anturille joka päivä.
Polarin huolto on nopea. Oma H10 söi pattereita ja vaihdettiin takuuna uuteen. Tein viikonloppuna tiketin, ma postiin kohti Kempelettä ja torstaina oli uusi H10 jatkotakuulla rinnassa. Sama toimi Vantage V2 takuuhuollon kanssa. Kelloa ei korjattu, vaan uusi runko tuli alta viikossa.
Eli about vuoden pitäisi kestää pariston, jos keskimäärin treeniä kertyisi tunti päivässä. Täytyypä kokeilla tota resetointia omaan anturiinkin. Itse säilytän anturin ja vyön aina tuon ohjeen mukaisesti.Joo patterin vaihtoa voi kokeilla. Ja vyöosa pesuun (pesupussiin), jos ei ole jo tehty.
Se vyö on rikki, jos se syö patteria ja näyttää mitä sattuu.
Ja vyöosa pesuun (pesupussiin), jos ei ole jo tehty.
Hiukka offtopicia, mutta..
vuodesta 2011 Garmin-käyttäjä ja sykevyön myös. Ikinä en ole pesupussiin sitä vyötä laittanut, suoraan pesuun vaan muiden lenkkikamojen kanssa. Ei toki joka kerta, ehkä noin joka 10. käyttökerta (taitaa vyössä olla ohjeena että joka 7.).
Yök. Itse pesen joka kerta vyön. Ei kiinnostele mikään ihottuma pskaisen vyön vuoksi.
Enkä käytä pesupusseja. Ei vaan jaksa.
H10 on kestänyt tuota käyttöä oikein hyvin jo nyt kaksi vuotta.
Juha Lehtinen
20.01.2023, 19.13
Kuin myös. Pesen vyön joka kerta suihkussa kun itsenikin pesen. Vyö alkaa muuten haisemaan hieltä ettei sellaista ilkeä päällensä enää laittaa. Vähän sama kuin jättäisi pyöräilyhousut pesemättä.
Eipäs Polarin ohjeessa ollutkaan pesupussista mitään:
"Huuhtelu jokaisen käyttökerran jälkeen, kuivatus riiputtamalla. Muutaman käyttökerran välein (ja aina ennen pidempiaikaista säilytystä) peset vyön koneessa pesulapun ohjeen mukaan, tai käsin nestemäisellä astianpesuaineella. Sensorikin olet varmaan saippuapestä säännöllisesti, esim. kerran viikossa."
Itse huuhtelen vyön joka käyttökerran jälkeen. Pesuainepesu sitten vähän harvemmin.
Yök. Itse pesen joka kerta vyön. Ei kiinnostele mikään ihottuma pskaisen vyön vuoksi.
Jatkan valitsemallani tiellä, eli tuolla samalla mitä Jalkkis tuossa referoi. Ei ole ihottumaa tai muuta syöpää tullut tässä yli 10 vuoden aikana, eikä vyö myöskään haise millekään, jota myös epäiltiin.
Aika selkee toi Garminin näkemys aiheesta:
https://pic.useful.fi/vLCNBsMbQ.jpg
JohnnyBuzz
20.01.2023, 22.27
Itse huuhtelen vyön joka käyttökerran jälkeen. Pesuainepesu sitten vähän harvemmin.
Sama. Ehkä 3-4 kertaa vuodessa tulee pestyä koneessa. Jokaisen käyttökerran jälkeen huuhtelu vedellä. Ei ole alkanut haista, mutta toki olemme kaikki hikoilijoina erilaisia.
Joo, tokihan se huutelukin riittää. Pääasia että pesee hien pois.
Garminin ohjeen ymmärrän ihan täysin, kun ne pskt ei kestä pesua. Polarin vyö on ihan sama heittää sinne koneeseen muiden kamojen kanssa.
Itsehän teen tämän helpoimman kautta:
- sisäpyöräilyihin on kokonaan oma vyö (Wahoo Tickr oli joskus tarjouksessa vai olikohan se edellinen unohtunut jonnekin)
- ulkopyöräilyihin, hiihtoon yms Polar H10
- osa leppoisista ulkoiluista (ja aina kun vyö unohtuu) mennään kellon optisen anturin arvonnoilla
Vöiden kangasosat tiputan silloin tällöin suihkun lattialle peseytymisen ajaksi, lopuksi huuhtelu. Pesukoneessa pesen joskus, kuukausia pesujen välillä.
Sotanorsu666
01.02.2023, 16.54
Garminin tuo perus HRM vyö on kyllä kestoltaan aika surkea vaikka miten pesisi tai ei pesisi. Tai no ensimmäinen tuollainen vyö kesti minulla varmaan neljä vuotta. Mutta sen jälkeen yksi kesti vajaat 2 vuotta ja sain takuuna uuden. Nyt tuo takuusta saatu uusi on vuodessa jo tulossa tiensä päähän. Ihoavasten tulevien muovien liimaukset tai millä ikinä ovatkaan kiinni niin pettävät noista vöistä ja alkavat irvistelemään kunnes irtoavat lopullisesti. Muita ongelmia ei ole ollut. Onneksi Garminilla on hyvä takuu ja palvelu. Laitoin tuotetukeen viestiä ja sain nyt tuon uuden HRM-Pro Plus vyön takuuna veloituksetta. Toivottavasti se kestää edes yli takuuajan. On ainakin melko kallis, jos joutuisi rahalla ostamaan.
Tietääkö kukaan mistä tietää onko Polarin H9 käytössä jos käynnistää tapahtuman Polarin kellosta? Vai ottaako se silloin pulssin kellosta? Jotenkin hämärä tuo toiminta-tapa, joskus kun käynnistää tapahtuman äpistä näkee että kello on käytössä eikä vyö. Sitten käy Devices kohdasta painamassa Connect, ja sen jälkeen onkin tuo H9 vyö käytössä. Kellostahan sen ei näe että kumpi anturia käytetään, ja äppi on myös silloin liikuntatilassa eikä siitä pääse kuikuilemaan että kumpi on käytössä.
Tietääkö kukaan mistä tietää onko Polarin H9 käytössä jos käynnistää tapahtuman Polarin kellosta? Vai ottaako se silloin pulssin kellosta? Jotenkin hämärä tuo toiminta-tapa, joskus kun käynnistää tapahtuman äpistä näkee että kello on käytössä eikä vyö. Sitten käy Devices kohdasta painamassa Connect, ja sen jälkeen onkin tuo H9 vyö käytössä. Kellostahan sen ei näe että kumpi anturia käytetään, ja äppi on myös silloin liikuntatilassa eikä siitä pääse kuikuilemaan että kumpi on käytössä.
Sininen väri sykelukeman ympärillä kertoo, että syke mitataan sykevyöstä, vihreä väri kertoo, että mittaus tulee ranteesta. Tämä siinä vaiheessa kun olet käynnistämässä suoritusta. Pätenee viime vuosien Polar-malleihin.
https://support.polar.com/fi/support/how_can_i_tell_which_heart_rate_sensor_is_in_use_w ith_my_a360
Näköjään sykevyöt on kulutustavaraa. Eipä ollut sellaista kokemusta vielä. Polar H10 se palikka.
Viime viikkoina sykkeen mittaus pätkinyt ja näyttänyt "kuolemansykkeissä" jotain 70-90 bpm. Noh, ostin uuden tekstiilivyön ja nyt pelittää.
Ihan uteliaan kysymys, jos ei vakasti noihin sykemittauksiin suhtaudu niin mitä v:n eroa noissa ranteesta mittaamissa on verrattuna töihin?
JohnnyBuzz
10.03.2023, 21.17
Näköjään sykevyöt on kulutustavaraa. Eipä ollut sellaista kokemusta vielä. Polar H10 se palikka.
Viime viikkoina sykkeen mittaus pätkinyt ja näyttänyt "kuolemansykkeissä" jotain 70-90 bpm. Noh, ostin uuden tekstiilivyön ja nyt pelittää.
Sama meininki ollut itsellä tässä viime viikkoina. Alkuviikosta lähtee anturi ja vyö Polarille takuuhommiin. Vuoden noi ilmeisesti kestää päivittäisellä käytöllä. Paljon parempi tosin sekin kuin Suunnon vöiden 3-4 kk.
Ihan uteliaan kysymys, jos ei vakasti noihin sykemittauksiin suhtaudu niin mitä v:n eroa noissa ranteesta mittaamissa on verrattuna töihin?Mikä on vakavasti? Rannemittaus on parhaimmillaankin korkeintaan sinne päin, vyömittaus tarkka. Valitse kumman haluat.
^itse asiassa rannemittaus on parhaimmillaan sykevyön tasolla. Heikoimmillaan sitten käyttökelvoton. Molemmille on paikkansa. Itse kun teen kävelylenkkejä, niin mulla on rannemittaus. Tuntuisi jotenkin tosi hassulta laittaa sykevyö kävelylle. Tai kun lähtee pyörällä vaimon kanssa kesäillasta nautiskelemaan.
Latu ja Polku-lehdessä oli toimittaja testannut ranteesta mitattuna ja sykevyöllä (kaksi kelloa samaan aikaan). Jalan liikkuessa mittaustulokset olivat olleet samat, hiihtäessä rannemittaus oli antanut puuta-heinää.
^Juukyl. Rauhallisessa, tasaisessa, ei kättä vaativassa suorituksessa rannemittaus on / voi olla ihan ok. Kellosta riippuu.
Mun Grit X:ssä kävely ok (tai en kaipaa sen tarkempaa tietoa), juoksu taasen ei. Pyöräilyssä olen joskus kokeillut ja en tykännyt. Tarkkuudesta en ollut vakuuttunut ja lisäksi en tykkää, että kello puristaa rannetta useamman tunnin.
Pitäis testaa Garminin kelloa, jon sen rannemittaus olisi riittävän hyvä juoksuun.
Muoks: onhan nää Garminit jo tosi hyviä rannemittauksessa, jos sateentekijää uskominen:
https://www.dcrainmaker.com/2023/03/garmin-forerunner-265-265s-review-amoled.html
Voisin ihan hyvin luopua vyöstä, jos rannemittaus on riittävän hyvä. Nää uusimmat ovat jo hyvin liki, jos tarkkuus olis tuota omassa ranteessakin.
^ Riippuu ihan ranteesta mikä kello toimii, itsellä Garminit toimii huonoiten ja Polar parhaiten. Jos ei halua vyötä rinnan ympäri laittaa Polarin Verity Sense on todella hyvä ja tarkka.
Rannemittaus riippuu todella paljon oman ranteen rakenteesta ja muodosta. Toisin kuin ArtoW:llä, mulla ei Polar Vantage V2 istunut ranteeseen, ja rannemittauksen lukemat olivat ihan huuhaata. Nyt ranteessa Garmin Epix2 ja kaikissa muissa lajeissa (juoksu, pyöräily, kävely, golf jne.) paitsi hiihtolajeissa on mittaus toiminut hyvin ja tarkasti. Hiihtolajeissa käytän HRM Pro:ta rinnan ympärillä.
Mulle riittää kävelyssä ja vaimon kanssa pyöräillessä summittainenkin sykemittaus. Molemmat tapahtuvat joka tapauksessa vahvasti PK-alueella, joten sillä sykkeellä ei ole niin suurta väliä. Tärkeämpää on saada kilometrit talteen.
Mulla on kohtuu paksu ranne ja kello istuu siinä hyvin. Mutta jokaisen kannattaa testata oma tilanne. Mulle tuon tekee helpoksi se, kun on useampia mittareita, niin voi verrata.
...Mutta jokaisen kannattaa testata oma tilanne. Mulle tuon tekee helpoksi se, kun on useampia mittareita, niin voi verrata.
Täähän se olis parasta mutku ei viitti ostella satojen eurojen kelloja testiin.
^ Tilaa jostain, missä on palautusoikeus myös käytetylle kellolle ja palauttaa, jos ei natsaa. Esim Gigantin "ei koske näitä" listalla ei ole mielestäni kelloja, mutta kannattanee varmistaa ennen kuin lähtee kokeilemaan.
Täähän se olis parasta mutku ei viitti ostella satojen eurojen kelloja testiin.
Juu, ei mullakaan ole kuin yksi kello, mutta sitten on hatullinen edgejä. Kellolla ranteesta ja edgellä sykevyöstä. Jos haluaa testata.
Polar H10 vihdoin 2,5 vuoden jälkeen alkanut temppuilemaan. Hävittää signaalin 1-2 tunnin jälkeen lenkillä, ensimmäisellä kerralla vaihdoin patterin ja jatkoi toimintaa nyt teki uudelleen saman tuolla melkein uudella patterilla. Onkohan vika vyössä vai laitteessa?
Takuuaika on kai 24kk kannattaakohan tuosta silti polarilta kysellä?
Kyllä kannattaa. Huolto on nopea ja voit saada uuden tilalle.
Epäilen sykevyötä, ne on kulutustavaraa.
Polar H10 vihdoin 2,5 vuoden jälkeen alkanut temppuilemaan. Hävittää signaalin 1-2 tunnin jälkeen lenkillä, ensimmäisellä kerralla vaihdoin patterin ja jatkoi toimintaa nyt teki uudelleen saman tuolla melkein uudella patterilla. Onkohan vika vyössä vai laitteessa?
Takuuaika on kai 24kk kannattaakohan tuosta silti polarilta kysellä?
Joku tollanen aika siinä menee että alkaa temppuilemaan. Sama kävi myös itselle. Kuten Vantage M ja rouvan Igniten kanssa. Hooseiskasta nyt puhumattakaan. Äänestimme että ei jatkoon. Kannattanee silti kysellä Polarilta. Aspa toimii nykyään käsittääkseni aika hyvin nykyään. Itselläni on niin lyhyt pinna että jo toinen takuukeikka tietää tuotteiden hylkäämistä. V800 oli hyvä. Pyörätietokone V650 oli sen sijaan aivan kivikautinen. Pitkään piti tollakin hyrrätä kunnes keksi että jotkut jää pysäkille.
Joo pitää laittaa viestiä polarille, eipä nuo pelkät vyöt onneksi mahdottomia maksakkaan. Onhan tuolla jo yli 1600 tuntia käyttöä takana ja aika laiskasti olen pessyt tuota niin ihan tyytyväinen pitää olla tuohonkin kestoon.
Vyöosa on kulutustavaraa. Mun hikihapoilla se pitää uusia alle vuoden välein.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.