Näytä tavallinen näkymä : Raleigh Sport XT 21:n vaihteinen pyörä?
sininenkettu
23.05.2016, 21.39
Kaivataan kokemuksia ja ajatuksia kyseisestä merkistä + pyörästä... Tutulla olisi Raleigh Sport ( vai oliko se Pro..? ) XT:n 21 vaihteinen pyörä ( naisten ), on kahden vuoden vanha mutta kaikki toimii ja on huollettu + olen itse ajellut tällä, tuntuu kevyeltä, sopivalta ja hyvältä mutta en ole vielä kuitenkaan ajanut tällä pidemmällä matkalla... Olisikohan kovin raskasta ajaa? Huolestuttaa myös se että onko merkki miten luotettava..? Olen lukenut netistä että tuo on aivan paska pyörä ja epäluotettava merkki. Olis tarkoitus ajaa maantiellä muutama kertaa viikossa 15-20km, muutama kertaa kuukaudessa 40-80km tällä pyörällä, uskallankohan?
sininenkettu
23.05.2016, 22.27
En itse tiedä melkein mitään pyöristä eikä ole varaa kalliiseen hybridipyörään heti nyt ( saisin tämän pyörän ilman maksua ) mutta olisi niin ihanaa päästä pyöräilemään pitempiä matkoja ettei tarvitse käyttää autoa tai bussia.. Mietin vaan että onko tämä merkki miten hyvä ja luotettava, pelottaa vaan että mitä jos tää pyörä onkin kauheen epälaadukas + jokin osa menee yhtäkkiä rikki kesken reissun. :D Toivottavasti löytyy ihmisiä joilla on kokemusta kyseisestä pyörästä :)
Ota vastaan ja koita miltä tuntuu ajaa, itsehän sinä sen parhaiten sitten tiedät miltä tuntuu... Tuon tyyppisistä pyöristä ei täällä kovin hyviä arvosteluja saa mutta ei se sitä tarkoita ettei se kestäisi tai ei sillä voisi ajaa pitkällekin.
sininenkettu
24.05.2016, 08.08
nure - Kiitos! Tottahan se on että itse tietää parhaiten.. Ajaminen ei tunnu kamalalta paitsi satula täytyy vaihtaa sillä peppuun koskee kovasti. Olen ajatellut lähteä ens viikolla 60km pituiselle matkalle tämän pyörän kanssa, saa nähdä että onko miten raskasta ajaa. :)
" Tuon tyyppisistä pyöristä ei täällä ei kovin arvosteluja saa " osaisitko kertoa tarkemmin miksi / mitä vikaa tässä pyörässä on? Olen lukenut erään aktiivipyöräilijän blogia ( ei suomalaista ) jossa kehutaan juuri tätä pyörää. En kyllä tiedä kovin paljon pyöristä, aiemmin olen ajanut aina mummopyörillä ja kamalilla jopoilla. Haluaisin pyörän jolla pystyn ajamaan mukavasti maantiellä ( ei päivittäin kuitenkaan ) lyhyellä sekä pidemmälläkin matkalla..
Ota vastaan ja koita miltä tuntuu ajaa, itsehän sinä sen parhaiten sitten tiedät miltä tuntuu... Tuon tyyppisistä pyöristä ei täällä kovin hyviä arvosteluja saa mutta ei se sitä tarkoita ettei se kestäisi tai ei sillä voisi ajaa
pitkällekin.
Tässähän se, ei siihen mitään täydellisempää kannanottoa muilta saa. Pyörä kestää ja sillä voi ajaa pitkällekin. Satulan usein joutuu vaihtamaan itselleen sopivaksi kalliisakin välineessä. Sopiva naistenmalliseksi luokiteltu satula, tai yleismallinen joita on jopa halpakaupoissa.
sininenkettu
24.05.2016, 08.36
Teru : Totta ja kiitos kun tulit kirjoittamaan :) Jostain syystä minua nolottaa ajaa niin kovin epälaadukkaalla pyörällä jos se edes onkin oikeasti epälaadukas... Tuntuu että monet suomalaiset ovat vahvasti sitä mieltä, mutta ristiriitaista on siinä että olen nähnyt esim. instagrammissa miten monet aktiivipyöräilijät / harrastelijat pyöräilevät juuri tuolla merkkipyörällä vai onkohan olemassa " erilaisia " raleigh " pyöriä.. :D
Mutta ei kai ole väiä mitä muut ajattelevat jos itsestä tuntuu hyvältä ajaa ja jos pyörä kestää edes. Aion todellakin vaihtaa satulaa, vaikka pyörä on naisten mutta satula ei vaan sovi minulle. Iso herkkä perse joka menee kipeäksi helposti. Olen yrittänyt etsiä hyvää naistenmallista satulaa mutta ei ole kuitenkaan varaa yli 100euroon.. Mistähän löytyisi halvempaa?
Raleigh on pyörämerkki siinä missä muutkin. Alkaen halvoista kaupunkipyöristä yli 5 tonnin crossareihin ym. Toi XT näyttää olevan perus markettihybridi. 21 vaihteisena ikivanhat hinnat alkaen osat, malleja on surkein joustokeuloin ja tavallisin haarukoin, säädettävä ohjaustangonkannatin ym. Painavia lienevät. Eli tommosia peruspelejä demarille, työmatkaa taittaa hampaat irvessä helposti sen kymmenen vuotta. Itse ostaisin mielummin uuden pyörän, joko hinnat alkaen XXL:stä tms, tai Canyonilta paremman pään hybridin.
Hyvän satulan saa jo muutamalla kympillä pyöräliikkeestäkin, hyvä kevyt satula maksaa hyvinkin parisataa. Pyöräily on laji, jossa keveys maksaa, viimeiset grammat kalleimmat. Eihän tuossa Raleigh-yksilössa ollut joustohaarukkaa?
Ei muuta kuin vähän personoi pyörää itselleen, niin se alkaa tuntuakin omalta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.