PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pesulappuongelma

Juke
23.05.2016, 09.47
Joskus on pienestä kiinni. Ongelma: Selässä luomi tms., henkselihousuissa pesulappu juuri samassa kohdassa, reppu painaa tietysti vielä tähän. Saako pesulappua mitenkään pois, ettei jäisi terävää reunaa tai housut eivät purkautuisi? Saksilla tuppaa jäämään pieni siivu tuota lappua. Rupesi lenkillä eilen ärsyttämään asia, oli pakko kiskoa reppu korviin, että ei kaikki kolme olleet samassa pisteessä.

Kenno
23.05.2016, 14.32
Riippuu miten se on ommeltu, joistain vaatteista olen lapun poistanut. Tällöin lappu on ommeltu niin että lapun toinen laita näkyy vielä ompeleen vierellä niin olen saksilla leikkanut lapun ihan langan vierestä ja pienellä neulalla repinyt loppu osan lapusta toiselta puolelta.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

VesaP
23.05.2016, 14.36
Tarkasti nypläämällä ompeleiden vierestä ja välistä vain. Mutta se on sit kaput jos yksikin ommel katkeaa, voi purkaantua koko *aska sen jälkeen sit. Mä en hlökohtaisesti ymmärrä miksi urheiluvaatteisiin pitää noita 5 metriä pitkiä lippulappuja ylipäänsä pistää. Monesti ne on vielä isossa nipussa siinä, ja tosiaan hiertää ihoa jos ne jättää paikoilleen, hiertää ihoa jos yrittää leikata ne lyhyeksi jne.

paaton
23.05.2016, 14.48
Yhtä eu:n perseilyä. Goren hansikkaissakin on sormiin asti yltävät laput.

"Älä syö tätä rukkasta, tai voit tukehtua"

kuovipolku
23.05.2016, 15.21
Elämää suurempi ongelma! Kynsisakset olen havainnut sopiviksi työvälineiksi, täytyy tosiaan vain varoa ettei leikkaa ompeleita auki. Ja on aivan pakko ihmetellä miksi pesulappua ei voisi ommella erikseen jolloin siitä pääsisi helposti eroon ratkomalla ompeleet, Tai onhan se tietysti tehokkaampaa ja halvempaa kun yksi erillinen työvaihe jätetään pois.

PS Joissain Haltin alusasuissa laput olivatkin ulkopuolella.

VesaP
23.05.2016, 15.27
Kynsisakset olen havainnut sopiviksi työvälineiksi

+ vaimo. Tuolla combinaatiolla yleensä omat vaatteet on säilyneet ehjänä lapunpoistoista. Liian monta kertaa tuli aikaisemmin "oho...vidutääpurkaantunyt" -tilanne päälle kun itte yritti. Nykyään suosiolla isken vaatteen rouvalla ja pyydän että etsääviittis-viittisixsää.

SammyB
23.05.2016, 18.51
Esim. Leukoplast tukiteippiä saksimisen jättämien jämien päälle.

Juke
24.05.2016, 09.33
Saksittu irti. Jäi sormituntumalta sen verran pehmeäksi, etten viitsinyt ruveta neulalla tms. nyppimään loppuja pois. On sen verran loppuun ajetut pöksyt, että jos ei tämä auttanut, niin jäävät sellaisille reissuille käyttöön, mihin ei reppua tarvita. Täytyy testata, voisi ottaa testilenkille laastaria mukaan, jos vielä hiertää, niin lappu selkään ja pöksyt em. kiertoon.

Bansku81
24.05.2016, 18.08
Itse tulee myös nuo laput aina leikkailtua pois. Aasinsilta seuraavaan asiaan jota en ymmärrä on nuo pesuohjeet. Miksi urheiluvaatteet joissa hikoillaan ja maastopyöräkamat jotka on aina kaikessa sonnassa pitäisi yleensä pestä 30 asteessa ja usein vielä ohjeissa on käsinpesu?!

MTB Fillaristi
25.05.2016, 16.44
Raphalla ei laput vaivaa. Ne on ommeltu tai painettu kankaaseen niin, että ne on täysin tasaisesti kankaan sisäpuolella. Jos lapun kuitenkin haluaa pois, on ne ommeltu kiinni niin, että ne saa poiskin vaikka saksen kärjellä tms. Itse olen tosin antanut niiden olla paikallaan, eikä hankaamista tms. ole esiintynyt. Paikkakin on toki sellainen, että lappu mahtuu olemaan siinä taipumatta tms. On siis selkäpuolella, mutta ei keskellä vaan hieman toisella sivulla.

Simo Ahtola
28.05.2016, 00.42
Hei,

Leikkaa lappu pois ja sytkärillä sulata se jämä sinne sauman alle piiloon. Vähän sormella päälle niin ei jää teräviä reunoja.

T. Simo

paaton
28.05.2016, 00.48
Hei,

Leikkaa lappu pois ja sytkärillä sulata se jämä sinne sauman alle piiloon. Vähän sormella päälle niin ei jää teräviä reunoja.

T. Simo

Ja WHOMPS hanurin kohdalla on 10cm reikä castellin bibseissä. Aika kaukana pidän kyllä tulen näistä ohuista keinokuiduista.
Toimii varmasti hyvin paksuimmissa kankaissa.

Nana
28.05.2016, 02.14
Älkää sytkäreitä viekö ohuiden pyöräilyvaatteiden lähelle. Pesulapusta kiinni, kankaan venytys ja kynsi-, tai muilla terävillä, pienikärkisillä saksilla langat poikki, kunnes lappu irtoaa.

TemMeke
28.05.2016, 07.06
Miksi urheiluvaatteet joissa hikoillaan ja maastopyöräkamat jotka on aina kaikessa sonnassa pitäisi yleensä pestä 30 asteessa ja usein vielä ohjeissa on käsinpesu?!

Elastaani ei oikein kestä lämpöjä. Eikä huuhteluaineita. Vaihda ei-joustaviin urheiluvaatteisiin, jos haluat pestä kuumemmassa, onhan niitäkin. Tai eihän nuokaan nyt kerrasta kuumemmassa räjähdä, mut pidemmän päälle muuttuvat korpuks.

Käsinpesua en oo kyllä koskaan totellu.