Näytä tavallinen näkymä : Kun sisärengas räjähtää
Mulla on nyt viime aikoina sattunut sama tapaus kahdesti, eli kun vaihdan tai paikkaan sisärenkaan ja alan pumppaamaan sitä tyhjästä täyteen, niin se räjähtää vaikka ei olla lähelläkään maksimi-painetta. Mistä ihmeestä tämä johtuu...?
Blackborow
08.05.2016, 16.12
Sisuri ulkokumin ja vanteen välissä ja sitten poks.
Sisuri jää helposti väliin jos siihen ei laita sopivasti ilmaa ennen paikoilleen laittoa
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Kuten muutkin vinkkasivat, itse laitan sisurin paikalleen niin että siinä on vähän ilmaa sisällä. Tuon lisäksi kun sitä alkaa täyttää niin voi parin eka pumppauksen jälkeen vielä kevyesti puristella ja "hieroa" ulkokumin päältä jolloin sisuri toivottavasti asettuu vielä paremmin paikoilleen. Kerran pamahti vanteen ja ulkokumin välistä pullistunut sisuri pään vieressä jossain 5 barin paineissa niin että pamaus vielä heijastui seinästä päin näköä, sen jälkeen en ole unohtanut tarkastaa että sisuri on kunnolla paikallaan :)
orc biker
08.05.2016, 18.05
Kuten muutkin vinkkasivat, itse laitan sisurin paikalleen niin että siinä on vähän ilmaa sisällä.
No tämä. Se myös helpottaa asentamista. Sitten vielä kannattaa käydä kumpikin reuna silmämääräisesti läpi ennen pumppaamista.
Juu, hieman painetta ja sitten "leipoo" renkaan läpi että pääsee asettumaan paikalleen.
... Ja muistaa painaa sitä venttiiliä sopivasti sisään, ennen kun pumppaa paineet ja kiertää mutterin kiinni. Kapealla vanteella saa toisinaan ihan reilusti painaa, että venttiilin kohdalla oleva vahvempi kohta muljahtaa renkaan ja vanteen välistä pois.
Hääppönen
08.05.2016, 19.43
Talkki hyvä apu estämään sisurin renkaan ja vanteen väliin jäämistä pienen paineen ohella.
Santerius
08.05.2016, 20.13
Itse en laita sisäkumiin ilmaa ennen asentamista, koska mielestäni se vain hankaloittaa asennustyötä. Sen sijaan pumppaan lievästi painetta asennuksen jälkeen ja niin sanotusti hieron sisäkumin paikalleen. Tämän jälkeen vasta täydet paineet. Kerran unohtui tuo hierontatyö, ja hetipä se sisäkumi sanoi poks.
No tämä. Se myös helpottaa asentamista. Sitten vielä kannattaa käydä kumpikin reuna silmämääräisesti läpi ennen pumppaamista.
Tämä lihavoitu oli paras vinkki mitä sain, kun aloitin renkaanvaihtorumbani, silloin vielä sisureilla. Kyllä niitä tulikin vaihdeltua :D varmaan monen edestä, mutta opinpahan vaihtamaan, eikä kertaakaan pamahtanut, kun jokaikinen kerta kävin sormilla painellen molemmat puolet pikaisesti läpi ennen paineennostoa.
Rock, kiitos tästä, otetaan huomenna uudelleen :P
kuovipolku
09.05.2016, 09.05
Vittorian lateksisisureilla on muuten se hyvä puoli että niiden vaaleanpunainen väri erottuu varsin hyvin.
Kuulun itsekin siihen koulukuntaan joka pumppaa sisuriin hiukan ilmaan ennen asennusta (ja on sitä mieltä että sisuri menee nätimmin ja helpommin paikoilleen), mutta ilmaa tavitaan hyvin vähän. Jollakin YouTube-videolla annettiin ohjeeksi että sisurin pitää selvästi taittua tai lerpahtaa kun sitä kannattelee yhdellä sormella.
No olinpa hölmö kun en tajunnut aikaisemmin laittaa hieman ilmaa sisäkumiin ennen paikalleen asettamista, nimittäin helpottaa jopa hieman touhuamista :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.