Näytä tavallinen näkymä : Cube Attention SL vai Trek X Caliber 9?
Olen hankkimassa 15 vuotta täyttävälle pojalleni ensimmäistä maastopyörää korkeintaan tonnin budjetilla. Tarkoitus olisi osallistua pyöräsuunnistuskisoihin (sivulaji suunnistukselle, ei suuria kilpailullisia tavoitteita). Kivailjalkakaupoissa on tullut vastaan otsikon mallit 29 tuuman rengaskoolla - kumpi olisi parempi vaihtoehto? Kolmantena vaihtoehtona pohdin vielä Giant Talon 2:ta, jonka hinta painuisi 800 euron vaiheille.
Olisin tosi kiitollinen kokeneempien asianharrastajien kommenteista!
orc biker
01.05.2016, 12.34
Parempi on varmaan noista mitoiltaan sopivin. Osiltaan nuo ovat varsin samantasoisia. 29 rullaa paremmin pienten esteiden ylitse kuin pienemmät rengaskoot. Tuossa Giantissa on paljon huonompi keula, joten tiputa se pois. Tuon eron todella jo huomaa maastossa.
Kävin tampereella kyselemässä itselleni kyseistä trekkiä, Trekillä on kuulemma joku kampanja menossa 1049 -> 949€
tuomasme
03.05.2016, 23.54
Minä pohdin myös juuri näiden kahden pyörän väliltä kun itse pyörää hommasin. Geometria näissä on erilainen mutta osat kai melko pitkälti samanlaiset... Mielestäni Cube sopii henkilölle joilla on suhteessa pitkähköt raajat tai ainakin jalat, tämän vuoksi itse valitsin Cuben. Trekki on vissiin pidempi selkäisille, mene ja tiedä mutta minulla Xcaliberilla ajaminen ei ollut niin hyvän tuntuista kuin attentionilla. Ja itse ainakin sain pyörän 800 euroon, ja kyllä on 2016 malli.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.