Näytä tavallinen näkymä : Ohjaustangon kiinnitysruuvi
Sattuuko joku tietämään, saako ohjaustangon kiinnitykseen käytettäviä ruuveja ostettua jostain, ehkä jopa netistä? Mies onnistui vääntämään alumiiniruuvin käyttökelvottomaan kuntoon eikä lähimarketista löytynyt kuusiokoloruuveja, eikä varsinkaan alumiinisia. Tilapäisenä ratkaisuna nyt on ihan tavallinen ristipääruuvi, mutta olisi tuo kiva päivittää alumiiniseen ja kuusiokoloversioon.
Yleensä rautakaupasta löytyy ruuveja joka lähtöön.
maalinni
30.04.2016, 19.31
Motonet, biltema, prisma, k-rauta,...
noniinno
30.04.2016, 19.36
Alumiiniruuvi? Mun fillarissa ei ole kuin teräksestä ja titaanista tehtyjä.
Itse en ehkä ainakaan mihinkään kriittiseen paikkaan kuten tangon kiinnitykseen käyttäisi alumiiniruuveja, mutta kukin tyylillään.
Iglumies
30.04.2016, 20.11
Epäilisin kyseessä olevan topcapin kiristysruuvin, ei kai stemmiä kukaan täyspäinen aluruuvilla kiinnitä.
Jos kyseessä kiinan ruuvi, lujuus vastaa alumiinia, pienin kovuus oli kait 4.jotain kuitenkin kovimmat alupultit ovat vahvempia kuin pehmeimmät "teräs"pultit
No oli nyt mitä vain materiaalia, niin tosi paljon kevyempi toi vaikutaa olevan kuin normi teräsruuvi. Ehkä siihen uskaltaa teräsruuvin päivittä. Ei vaan ihan heti löytynyt Prismasta tai Biltemasta sopivaa kuusiokolomallia.
Magneetti ei ota alumiiniin niin helppo testata, onko alua vai ei ;)
Ei se ota titamiiniinkään :-)
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
maalinni
02.05.2016, 07.56
No oli nyt mitä vain materiaalia, niin tosi paljon kevyempi toi vaikutaa olevan kuin normi teräsruuvi. Ehkä siihen uskaltaa teräsruuvin päivittä. Ei vaan ihan heti löytynyt Prismasta tai Biltemasta sopivaa kuusiokolomallia.
Miksei uskaltaisi? Niissä on ne momenttimerkinnät ihan tarkoituksella. Ei niitä apinanraivolla pidä kiristellä.
Matti Heikkinen
02.05.2016, 19.00
mikä on ruuvin paksuus? 6 millisiä löytyy Biltemasta mutta jos on 7 mm ei löydy kuin pulttialan erikoisliikkeestä
mikä on ruuvin paksuus? 6 millisiä löytyy Biltemasta mutta jos on 7 mm ei löydy kuin pulttialan erikoisliikkeestä
Josta pääsenkin kysymykseen käytetäänkö pyörissä tuumasia? Muualla kuin polkimissa.
noniinno
02.05.2016, 20.06
Ei se magneetti ota useimpiin ruostumattomiin teräksiinkään. Rosteripultteja löytyy mm. veneliikkeestä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.