PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörä hakusessa..

Sivut : 1 2 [3]

saippuakauppias
10.08.2020, 22.40
Suositus 140 mallille. Itselle oli samat vaatimukset ja suht. amatööri. NX:t pelannut toistaiseksi hyvin. Hintaluokassaan paras vaihtoehto omasta mielestä. Pyörästä on juuri tullut 2021 versio.
Stereo hybrid 140 race 625:sta tullut harkittua itsekin. Tuossa 2021 mallissa on vaihtunut keula rockshox 35 gold —> rockshox 35 silver, ja näyttö boschin kioxista purioniksi. Olin jo viimeistelemässä tilausta, kunnes huomasin että osia on downgreidattu. Osaako joku sanoa miten paljon tuo silver eroaa goldista? Purion näyttö on joka tapauksessa iso miinus. Liekö halusivat tehdä enemmän eroa parempiin malleihin.

MiG-77
11.08.2020, 06.15
Osaako joku sanoa miten paljon tuo silver eroaa goldista? Purion näyttö on joka tapauksessa iso miinus. Liekö halusivat tehdä enemmän eroa parempiin malleihin.

Silverissä on "Soloair" TAI coil jousi riippuen mallista vs goldin "Debonair" ja vaimennin on "TurnKey" (Silver) vs "Motion Control" (Gold)

Travelkicking
11.08.2020, 14.24
Onko takanapamoottoreissa mitenkä erilainen poljintuntuma kuin keskiömoottoreissa? Aktivoituuko/deaktivoituuko se nopeasti ja huomaamatta, pitääkö jarruissa olla katkaisin, jne? Nimittäin https://www.evanscycles.com/en-fi/pinnacle-mercury-2020-electric-hybrid-bike-EV368774 Tuollainen vasta julkaistiin ja siinä on hinta kohillaan, mutta tuo "Bafang" vähän pelottelee.
Sanoisin, että eroa tuskin huomaa (täällä Stromer 500w moottorilla). Stromerin takajarrukahvassa näkyy olevan katkaisin. Tuosta Pinnaclesta saanee hyvän pohjan, mitä kehitellä. Etuvaihtaja ja pienempi ratas tuohon kaveriksi tulee aluksi mieleen. Jos ajelee vain asfaltilla, tuskin edes tarvitsee pienempää rillaa. Jos/kun bafang kuolee, tilalle on 'kotimaista' tarjontaa ja varsin halvalla.
PS. Biltemasta lähtee miesten takatuuppari 999:llä, jos pitää olla halpaa. Halpuus sitten normaalisti näkyy liki kaikessa.

S77S
27.08.2020, 09.00
Päivää foorumiin. Ensimmäinen viesti, olkaa helliä :)

EMTB täysjousto hankinnassa ensivuotta varten jahka 2021 rantautuu pohjolaan. Vaatimuksina mieluiten Bosch CX-moottori (Brose harkinnassa myös), hiilikuitu, molemmat kiekot 29" ja palikat saisi olla sellaisia ettei ihan heti tarvitse päivitellä. Samalla pyörällä tarkoitus ajaa myös työmatkat (25km, päivä). Katsellut Orbean Wild FS M-Teamia, mutta mitä muuta olisi samassa ~8000e hintaluokassa tarjolla?

EfatMan
27.08.2020, 18.47
Uusi Bosch oli alla pari viikkoa ja ensimmäinen akku pimeni noin 60km jälkeen ja toinen noin 25km jälkeen. Moottori tuntui kyllä hyvältä mutta luottamusta ei tuo kahden akun hajoaminen herättänyt. Palautin pyörän.

Uusi Bosch cx siis kyseessä. Ei mitään vikakoodeja löytynyt akut vain kuolivat. Useampia vastaavia kuulemma löytyy.

Varoituksen sananen vain kyseisellä moottorilla harkitseville.

Jugi77
28.08.2020, 17.58
Moi,

Ensimmäinen sähköavusteinen jäykkäperä hakusessa. Ajo olisi lähinnä hiekkatie, asfaltti ja polku ajoa. Ihan fiilistely pohjalta.
Nyt olen käynyt koeajamassa haibike sduro hardnine 5.0. nyt mietinnässä Bulls Sonic Evo 2. En ole kyseistä pyörää päässyt koeajamaan. Noista geometrioista ym ei ole hajuakaan. Ajoasento saisi olla aika rento ja pystyasento. Laittakaas viisaammat hyviä ehdotuksia. pituutta itsellä 180. Mietinnässä ollut myös tunturi e290.

Täpäriä en ole edes miettinyt. Haibikessa keula taitaa olla heikoin lenkki? mutta varmaan pätevä minun ajotavalle ja reiteille.

Kiitos !

v4lt5u
02.09.2020, 15.08
Laitetaan omakin lusikka soppaan.

Suosituksia sähköpyörästä ympärivuotiseen työmatka-ajoon? Päivittäin tulisi sellainen 20 km kevyen liikenteen väyliä asvaltilla ja soralla. Tiedä vaikka hupiajeluun lisäksi jos oikein innostuu.

Itse olen miettinyt, että talviajo-olosuhteet huomioonottaen maastopyörä (jäykkäperä) voisi olla hyvä ratkaisu. Budjetti auki, vaikuttaa siltä että 3000 eurolla saa jo päteviä vehkeitä, joten se lienee hyvä ballpark budjetille. Mikäli se vaikuttaa, niin itsellä mittaa 172 cm ja painoa ~75 kg.

Omaan silmään tarttunut Prophete Graveler e10.8. Onko näistä kenelläkään kokemusta? Tarkoitus olisi tällainen koeponnistaa lähiaikoina. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/2020-prophete-graveler-e10-8-ht-emtb-27-5/

SeTTi
08.09.2020, 13.07
Työmatkan pituus 80km:ä suunta, vm 2001 vuoden Ford Mondeo läpi mätä --> Minkälaisella fillarilla jengi on ajellut pidempiä matkoja. Akuthan ei tykkää toistuvasta tyhjäksi ajamisesta ?

Dude
08.09.2020, 14.01
Laitetaan omakin lusikka soppaan.

Suosituksia sähköpyörästä ympärivuotiseen työmatka-ajoon? Päivittäin tulisi sellainen 20 km kevyen liikenteen väyliä asvaltilla ja soralla. Tiedä vaikka hupiajeluun lisäksi jos oikein innostuu.

Itse olen miettinyt, että talviajo-olosuhteet huomioonottaen maastopyörä (jäykkäperä) voisi olla hyvä ratkaisu. Budjetti auki, vaikuttaa siltä että 3000 eurolla saa jo päteviä vehkeitä, joten se lienee hyvä ballpark budjetille. Mikäli se vaikuttaa, niin itsellä mittaa 172 cm ja painoa ~75 kg.

Omaan silmään tarttunut Prophete Graveler e10.8. Onko näistä kenelläkään kokemusta? Tarkoitus olisi tällainen koeponnistaa lähiaikoina. https://sahkopyorakeskus.fi/tuote/2020-prophete-graveler-e10-8-ht-emtb-27-5/
Painaa ton sivun mukaan 23kg ilman akkua. Siis joku 26kg pyörä. Jäykkäperäksi todella painava ja huonot osat. Eikä edes halpa. Katselisin jotakin muuta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/focus-jam2-c-plus-exclusive-model-939900?lang=en

Esim. Tollaisen saa 4te. Jos ei ole kakkosakulle käyttöä, sen arvo lienee n.400e.

Sähkärissä jäykkäperä vs. Täpäri ihan eri kuin luomussa. Ei haittaa, vaikka perä syö energiaa, lähinnä se tuo mukavuutta. Toi focus taitaa painaa 21-22kg.

Vaimolle, jolla ei pyöräilytaustaa hommattiin tollainen kesän alussa ja yli 600km on kertynyt mittariin. Tykkää tosi paljon.

v4lt5u
08.09.2020, 16.05
Painaa ton sivun mukaan 23kg ilman akkua. Siis joku 26kg pyörä. Jäykkäperäksi todella painava ja huonot osat. Eikä edes halpa. Katselisin jotakin muuta.

https://www.bike-discount.de/en/buy/focus-jam2-c-plus-exclusive-model-939900?lang=en

Esim. Tollaisen saa 4te. Jos ei ole kakkosakulle käyttöä, sen arvo lienee n.400e.

Sähkärissä jäykkäperä vs. Täpäri ihan eri kuin luomussa. Ei haittaa, vaikka perä syö energiaa, lähinnä se tuo mukavuutta. Toi focus taitaa painaa 21-22kg.

Vaimolle, jolla ei pyöräilytaustaa hommattiin tollainen kesän alussa ja yli 600km on kertynyt mittariin. Tykkää tosi paljon.
Kiitokset vastauksesta! Vähän tuntuu tuo 4000 isolle palalle, mutta katsellaas nyt vielä. Tuli netissä lueskeltua/katseltua arvioita Specialized Turbo Vado 4.0:sta ja olivat melko ylistäviä. Tuokin tosin hujahtaa jonkin verran yli sen kolmen tonnin. Tuli kuitenkin mietittyä, että ei kai sitä välttämättä tarvitsisi maastopyörää hankkia. Rengaskoko tuossa näyttäisi olevan paksuhko, mikä varmaan sopinee talviajoonkin. Tässä tosin kerkesi jo ujosti innostua mahdollisuudesta mennä metsäpoluillakin kokeilemaan, mitä se maastopyöräily on, missä tuo pyörä ei aivan elementissään enää olisi. Pitäisi saada nyt aikaiseksi päästä vähän kokeilemaan eri malleja, niin ehkä sitä siitä itsekin viisastuisi.

Sitten ihan mielenkiinnosta, niin mikä tekee tuon Propheten osista huonot? En nimittäin itse osaa noita katsoa itse yhtään. Netistä olen sen oppinut, että Suntourin halvat haarukat eivät ainakaan mtb-piireissä kovin suurta arvostusta nauti. Toisaalta XCR Airin osalta ainakin omistajat (redditissä) vaikuttivat varovaisen neutraaleilta kyseisen osan suhteen.

Moottoreista en itse osaa juuri muuta katsoa kuin väännön ja tehon, eri merkkien eroista ei mitään käryä. Shimanon Deore vaihteiston ja MT400-levyjarrut olen kuvitellut olevan ihan perus-ok -tasoa. Kuinka hakoteilla ollaan? :D

Dude
08.09.2020, 16.33
[

Kiitokset vastauksesta! Vähän tuntuu tuo 4000 isolle palalle, mutta katsellaas nyt vielä. Tuli netissä lueskeltua/katseltua arvioita Specialized Turbo Vado 4.0:sta ja olivat melko ylistäviä. Tuokin tosin hujahtaa jonkin verran yli sen kolmen tonnin. Tuli kuitenkin mietittyä, että ei kai sitä välttämättä tarvitsisi maastopyörää hankkia. Rengaskoko tuossa näyttäisi olevan paksuhko, mikä varmaan sopinee talviajoonkin. Tässä tosin kerkesi jo ujosti innostua mahdollisuudesta mennä metsäpoluillakin kokeilemaan, mitä se maastopyöräily on, missä tuo pyörä ei aivan elementissään enää olisi. Pitäisi saada nyt aikaiseksi päästä vähän kokeilemaan eri malleja, niin ehkä sitä siitä itsekin viisastuisi.

Sitten ihan mielenkiinnosta, niin mikä tekee tuon Propheten osista huonot? En nimittäin itse osaa noita katsoa itse yhtään. Netistä olen sen oppinut, että Suntourin halvat haarukat eivät ainakaan mtb-piireissä kovin suurta arvostusta nauti. Toisaalta XCR Airin osalta ainakin omistajat (redditissä) vaikuttivat varovaisen neutraaleilta kyseisen osan suhteen.

Moottoreista en itse osaa juuri muuta katsoa kuin väännön ja tehon, eri merkkien eroista ei mitään käryä. Shimanon Deore vaihteiston ja MT400-levyjarrut olen kuvitellut olevan ihan perus-ok -tasoa. Kuinka hakoteilla ollaan? :D

Osista huonoja tai ei niin hyviä
-runko (pyörän sydän)
-keula
-kiekot
-tolppa
-jarrut on sentään Shimanoa, mutta halvinta mahdollista sarjaa

Uskallan veikata, että ohjainlaakeri ja tanko lienevät halvinta mahdollista myös. Jostainhan toi suuri paino tulee. Kunnon takajäykkä sähkäri on helposti 5kg kevyempi.

Moottori on kysymysmerkki, ei sano mulle mitään..

Ja onhan toi nyt ihan hirveän näköinen :)

Tossa jokunen parempi esimerkkinä:

https://www.commencal-store.com/Mobile/maxmax-power-650b-c2x26766575

https://www.commencal-store.com/Mobile/max-max-power-c2x31374346

Myssy
08.09.2020, 18.41
Eikös noissa molemmissa Commencaleissa ole jo vanhentunut moottori?

Dude
08.09.2020, 18.47
Ei kai se moottori mitenkään vanhene? Uudempi malli on tulossa, mutta ei sitä saa vielä. Ja ei tule saamaankaan alle 3te hintaluokan pyörissä. Tollaiseen työmatkakäyttöön sopii varmasti Commencalien moottorit.

Dude
08.09.2020, 18.54
Ja jos tohon Propheteen verrataan, niin ei noista voi edes puhua samana päivänä. Sen verran enemmän vastinetta rahalle saa Commencaleissa.

v4lt5u
09.09.2020, 14.24
Osista huonoja tai ei niin hyviä
-runko (pyörän sydän)
-keula
-kiekot
-tolppa
-jarrut on sentään Shimanoa, mutta halvinta mahdollista sarjaa

Uskallan veikata, että ohjainlaakeri ja tanko lienevät halvinta mahdollista myös. Jostainhan toi suuri paino tulee. Kunnon takajäykkä sähkäri on helposti 5kg kevyempi.

Moottori on kysymysmerkki, ei sano mulle mitään..

Ja onhan toi nyt ihan hirveän näköinen :)

Tossa jokunen parempi esimerkkinä:

https://www.commencal-store.com/Mobile/maxmax-power-650b-c2x26766575

https://www.commencal-store.com/Mobile/max-max-power-c2x31374346
Vaikuttaa mielenkiintoisilta nuo Commencalin pyörät. Pitää tutkailla näitä vielä tarkemmin.

tom2094
20.09.2020, 20.20
Vaimolle olis säpy haussa, hintahaarukka max 3000e. Mitä ominaisuuksia (moottorin Nm, akku, runko, moottori yms) pyörässä pitää ottaa huomioon kun vetää peräkärryä (2 lasta) perässä? Lisäksi tykkää ajaa selkä suorassa mummotyylisesti. Saa ehdottaa malleja.

v4lt5u
09.10.2020, 22.31
Ah, niin sitä tuli viivyteltyä ostopäätöstä Max Max Powerin poistamisessa, että M-koko on nyt myyty loppuun. Vielä alkuviikosta löytyi varastosta, mutta nyt kävi näin. Laittelin jo viestiä, että olisiko varaston täydennystä milloin odotettavissa, mutta olettaisin, että tovi tuossa vierähtää. Toinen värivaihtoehto ei niin miellytä, eikä sitäkään olisi saatavina kuin vasta joulukuussa pre-orderina. Tuohan se tulee ostettua lopulta, mutta ei malttaisi jouluun asti odottaa. Mitään vastaavia suosituksia samassa hintaluokassa jäykkäperäisissä?

v4lt5u
13.10.2020, 14.10
Jatketaan nyt täällä, vaikka varmaan olisi oma topikkinsa jo. Lueskelin että Commencalit avustaa 32 km/h saakka. En usko, että poliisit tulee ratsaamaan fillareita, mutta mitäs vaikeuksia tuosta voi syntyä? Vakuutusyhtiön kanssa esim. jos täytyy korvausta hakea ja keksivät että ei menekään polkupyörästä ja kotivakuutus ei korvaa? Jos sattuu joku kolari tms. ja viranomaisille selviääkin että fillari avustaa liikaa niin tuleeko vakuutuspetokset ja liikennevakuutusmaksut takautuvasti päälle? Meneekö jo liioitteluksi?

Onko ohjelmallisesti mahdollista rajoittaa tuollaisen sähköpyörän moottori sopivaksi Suomen lainsäädäntöön?

EDIT: Itse itselleni vastaten, katsoin vahingossa speksejä jenkkistoresta. Eurostoressa avustus vain 25 km/h saakka.

Dude
14.10.2020, 08.10
Jatketaan nyt täällä, vaikka varmaan olisi oma topikkinsa jo. Lueskelin että Commencalit avustaa 32 km/h saakka. En usko, että poliisit tulee ratsaamaan fillareita, mutta mitäs vaikeuksia tuosta voi syntyä? Vakuutusyhtiön kanssa esim. jos täytyy korvausta hakea ja keksivät että ei menekään polkupyörästä ja kotivakuutus ei korvaa? Jos sattuu joku kolari tms. ja viranomaisille selviääkin että fillari avustaa liikaa niin tuleeko vakuutuspetokset ja liikennevakuutusmaksut takautuvasti päälle? Meneekö jo liioitteluksi?

Onko ohjelmallisesti mahdollista rajoittaa tuollaisen sähköpyörän moottori sopivaksi Suomen lainsäädäntöön?

EDIT: Itse itselleni vastaten, katsoin vahingossa speksejä jenkkistoresta. Eurostoressa avustus vain 25 km/h saakka.
Ton 25/32kmh muutoksen voi tehdä Shimanoissa bluetoothilla, vaatii muutaman kympin hintaisen softan (Stunlocker). Samaisella softalla pääsee mm. muokkailemaan avustustasoja. Avustustasojen muokkaukseen softa on ilmainen. Toi 25/32kmh vaatii 30e lisenssin.

Vaikea nähdä se tilanne, jossa vakuutusyhtiö voisi tohon muutokseen vedoten jotain evätä.

Superkoira
01.11.2020, 16.41
Helkama Jopo keskimoottorilla https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/e-jopo-keskiomoottori/
Helkama E3/E7 https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/e3/ https://www.helkamavelox.fi/pyorat/city/e7/

Onko jotain syytä miksi näitä ei kannattaisi ostaa tai saisiko samana hintaan laadukkaampaa yhtä rennon ajoasennon omaavaa pyörää? :rolleyes: tuossa e7:ssa on ainakin epämukava ohjaustanko omasta mielestä; saisi olla sellainen jopomallinen taivutettu mielummin.