PDA

Näytä tavallinen näkymä : GXP- keskiö ja hiekan rahina



Warlord
23.04.2016, 23.26
Moro

Kävin ekalla lyhyellä ulkolenkillä uuden Canyonini kanssa, osasarjana Sram Force ja keskiö press-fit GXP. Espoon kelvit hieman kosteassa hiekassa paikka paikoin ja ainakin ketju oli melkolailla hiekassa. Kampia käsin pyörittäessä tuntui mielestäni myös hiekan rahinaa ja pykällystä. Ei kai hiekka pääse keskiölakrun sisään noin helposti? Rasvaa oli melko runsaasti keksiön tuntumassa asennuksen jäljiltä jota pyyhin pois, rahina jäi tuntumaan edelleen. Onko hiekka siis vain kammen ja laakerin välissä vai voiko sitä mennä myös laakeriin? Ajaessa kuului loppulenkistä rahinaa ja narinaa keskiöstä kun vääntöä oli enemmän.

Mitä tuolle pitäisi tehdä? Irrottaa kammet ja putsata päällisin puolin? Lisää rasvaa, vähemmän rasvaa? Vai kovaa ajoa?

maalinni
24.04.2016, 10.09
No ei pysty kännykkä editoimaan... Lainaus sramin manuaalista:

Bearings require regular maintenance. Regrease bearings after 100 hours of use in dry conditions or immediately following any
significant exposure to water; such as riding in heavy rain or through water crossings.

maalinni
24.04.2016, 10.10
Ei kai kukaan hullu tota noudata?

Sulla on varmaan vaan hiekkaa laakerin ja kammen välissä, eikä siellä laakerin sisällä. Aja kovempaa, niin ei rahinat kuulu :D

Warlord
24.04.2016, 10.26
Näin itsekin epäilen, pieni vaivahan tuo on tietysti kammet käyttää irti ja pyyhkäistä hiekat pois kontaktipinnoilta, samalla ruuttaa uutta rasvaa.

Juha Lehtinen
24.04.2016, 11.06
Itselleni on riittänyt normaali fillarin pesu rahinoiden poistumiseen ketjuista, rattaista jne. Tuskinpa tuon enempää on tarvetta tehdä. Jos ei tuo riitä niin sitten voi tietysti irroittaa kammet ja tehdä perusteellisempaa puhdistusta.

Pred
24.04.2016, 13.01
Mulla meni spectralista viime kesänä laakeri 3kk ajolla. Toki sai mutakylpyä jatkuvasti ja Haanjan mutakisan oli viimeinen niitti.

maalinni
24.04.2016, 13.17
Näin itsekin epäilen, pieni vaivahan tuo on tietysti kammet käyttää irti ja pyyhkäistä hiekat pois kontaktipinnoilta, samalla ruuttaa uutta rasvaa.

Sitten sen saa tehdä jokaisen lenkin jälkeen. Mutta voihan ne laakerit tarkistaa oman mielenterveyden vuoksi. Itse en kyllä hommaa enää gxp lakruja, se vetopuolen muoviholkki viritys ei oikein vakuuttanut.

Warlord
24.04.2016, 14.16
Mutta voihan ne laakerit tarkistaa oman mielenterveyden vuoksi.

Juuri tämä.