Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hybridi työmatkapyöräilyyn 500-600 €



Autoton
23.04.2016, 23.40
Nyt olisi kova tarve saada uusi fillari alle, kun vanha hyvin palvellut Nishiki alkaa olla tiensä päässä. Hakusessa on pyörä ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn. Päivittäin tulee ajoa 10-20 km. Pääasiallisesti ajo asfaltilla, mutta myös pieniä pätkiä soralla tulee työmatkalla.

Itsellä pituutta 186 cm. Tärkeimmät vaatimukset pyörän suhteen ovat, että vaihteita on riittävästi (21 kpl), pyörässä on levyjarrut sekä lokasuojat. Tarakka voisi olla myös tarpeellinen tulevaisuudessa. Ja mielellään mahdollisimman varmatoiminen ja pienellä huollolla toimiva.

Madison Trekking olisi paikallisessa pyöräliikkeessä hintaan 449 €. Ajattelin mennä testaamaan. Onko tämä ihan rimpula? http://www.madison.fi/trekking

Eli perusvarma hybridi hintaluokalta 500-600 € hakusessa. Osaatteko suositella vaihtoehtoja? Vai onko mahdoton yhtälö ja parempi mennä autokauppaan?

paskalokki
24.04.2016, 01.32
https://www.xxl.fi/white-white-sc-comp-ff-16-hybridipyora/p/1117972_1_style

Ulkorengas
24.04.2016, 07.28
XXL:n hybridi oli hiljattain TM:n testissä ja sen mukaan pyörän ajettavuus ei ole ihan tasapainoista. Ohjaus haukkailee ja kun tuollainen ominaisuus on minunkin pyörässäni ollut, en kenellekään voi XXL:n pyörää suositella. Hintaluokassaan hyvistä osista huolimatta, kun geometriaa ei voi vaihtaa toisin kuin muita osia.

Autottomallekin suosittelen tuon testin lukemista.

TERU
24.04.2016, 07.58
Autokauppaa parempi vaihtoehto on mennä pyöräkauppaan, saa ajaa koeajon ihan kuin autokaupassa. Madisonkin käy, kun löytää normaalihaarukalla.

pepper
24.04.2016, 08.41
XXL:n hybridi oli hiljattain TM:n testissä ja sen mukaan pyörän ajettavuus ei ole ihan tasapainoista. Ohjaus haukkailee ja kun tuollainen ominaisuus on minunkin pyörässäni ollut, en kenellekään voi XXL:n pyörää suositella. Hintaluokassaan hyvistä osista huolimatta, kun geometriaa ei voi vaihtaa toisin kuin muita osia.

Autottomallekin suosittelen tuon testin lukemista.

Ja kaikille suosittelen koeajamaan pyöränsä, eikä lukemaan autolehdistä tuloksia 😉

nure
24.04.2016, 08.43
Ainainen vastaus, Kona Dew http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew/ekauppa/pKODW/, eikä mitään paskaa pomppukeppiä rasitteena!

Ulkorengas
24.04.2016, 08.51
Ja kaikille suosittelen koeajamaan pyöränsä, eikä lukemaan autolehdistä tuloksia 

Toki näin, vaikkei TM autolehti olekaan ja vaikka sen testit vaikuttaa ainakin 300-1500 euron hintaluokissa huomattavasti informatiivisemmilta kuin esim. Fillari-lehden testit.

Nettipalstoilla suositukset tahtoo vain tulla osien ja hinnan suhteesta rakennetun mielipiteen perusteella poislukien Insera ja muut vastaavat merkit, joita ei suositella missään tapauksessa. Kuitenkin kun TM:n testissä pyörillä ajaa erilaiset kuskit erilaisissa olosuhteissa satoja kilometrejä, on tuloksena arvokasta tietoa sen kaupan pihalla parin sadan metrin mittaisen kurvailun ja osien speksaamisen tueksi.

pepper
24.04.2016, 10.13
On tuo kona muuttunut melkoiseksi läjäksi paskaa, parempia saa tuolla rahalla...

Frosty
24.04.2016, 17.06
Crescent Atto (http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-atto-vm2015) on mielestäni ihan fiksu vaihtoehto. Ylivuotisia voi saada ihan kohtuulliseen hintaan.

Autoton
24.04.2016, 21.56
Kiitoksia vastauksista! Tuo Crescent Atto vaikuttaisi ainakin pätevältä. Taidan mennä huomenna tarkastamaan paikallisen pyöräliikkeen tarjonnan tarkemmin.

Serpico
25.04.2016, 06.18
Crescent Atto (http://www.suomenurheilupyora.fi/crescent-atto-vm2015) on mielestäni ihan fiksu vaihtoehto. Ylivuotisia voi saada ihan kohtuulliseen hintaan.

Ja on vielä hyvän näköinenkin pyörä. Sen suunnittelija selvästi osaa hommansa, voisivat Polen suunnittelijat ottaa mallia siitä miltä näyttää tyylikäs pyörä.

Puskis
25.04.2016, 14.27
Mun silmään näyttää aika samalta kuin puolet nykyisistä hybrideistä. Silmiinpistävintä tossa on tuo toptube-kyttyrä ja samanlaista on Helkamassa, Spessussa jne. Spessun maantiepyöristäkö tuo muoti on lähtenyt? Onko siinä jotain käytännöllistä ideaa, vai onko ainoa tarkoitus antaa jotenkin testosteronisempi vaikutelma? Jos putki on litistetty seattuben vierestä, niin pyörää on mukavampi kantaa olalla, mut muuten en oikeen ite keksi mitään.

Polet näyttää kummalta, mut ehkä sille on joku perusteltu syy.

nure
25.04.2016, 16.47
En oikein arvosta noita kahden koon pyörän valmistajia, usea aloittelija hankkii aivan vääränkokoisen pyörän juuri tuosta syystä... 59 senttinen 185 senttiselle... Puskiksen kanssa aivan samaa mieltä, ei tosiaan mitenkään erotu massasta...

petteri72
26.04.2016, 21.27
Näitä voi suositella, kaikki tarvittava on mukana, toki hinta menee 700-900 euron hintaluokkaan:

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tcs-6.0-disc-464576/wg_id-6669

http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-tcs-7.0-disc-men-464639/wg_id-6669

noniinno
26.04.2016, 22.29
No jos suosituksia kaivataan: Verenti Division 3
http://www.wiggle.co.uk/verenti-division-3-2016/

Nopea
27.04.2016, 12.00
Esimerkkinä ehdotettu Radon TCS 6.0 Disc: 48cm rungolla varustetun pyörän paino on valmistajan ilmoituksen mukaan 15.7 kg. Keskikokoisella rungolla varustettu pyörä painaa siis vielä enemmän. Jos päivittäin tulee ajoa se 10-20 km, niin silloin pyörän painolla alkaa jo olla merkitystä.

Ulkorengas
27.04.2016, 14.01
Etsii pyörän ilman napadynamoa ja joustokeulaa, niin ollaan varustellulle pyörälle siedettävissä 14 kilon lukemissa.

Olisikohan Kova Big Rove Al jossain tarjouksessa harkinnan arvoinen vaihtoehto? Ainakin paperitietojen perusteella sen pitäisi olla luotettava ympärivuotiseen käyttöön sopiva pyörä. Jos etuvaihtaja ei pysy säädöissään, sen vaihtaminen pari pykälää parempaan ei liene suuri ongelma. Alkuperäiset renkaatkin on laadukkaat ja talvella järkevä 47-622 rengas pitäisi mahtua lokareiden alle. Ainakin Schwalbe.
http://www.bikeshop.fi/Kona_Big_Rove_AL/ekauppa/pKOROVBAL/

500-600 eurolla alkaa ympärivuotisessa käytössä varmatoimiset pyörät olla harvinaisuuksia, joten jos vain mahdollista, kannattaa budjettia kasvattaa n. 800 euroon.