Näytä tavallinen näkymä : Tubeless vanteet
Hei,
Sain käyttööni vanhan peugeotin, jossa on tubeless-vanteet. Mikä olisi järkevin ja kustannuksiltaan edullisin ratkaisu saada vanha leijona tien päälle. Voiko tubeless vanteelle laittaa sisäkumillisen renkaan tai kestääkö tubeless-rengas työmatkapyöräilyä. Pääasiassa maantietä ja asfaltoituja pyöräteitä, pieni pätkä soratietä.
Kiitos vinkeistä jo etukäteen.
Kyseessä on tuubirengas eikä tubeless, tuubirengas -hakusanalla löytyy tältäkin foorumilta enempi asiaa ja luulisin että renkaatkin löytyy jostain kohtuuhinnalla.
Kovaa työtä tuossa on varmaan muutamaksi tunniksi jotta vanhat liimat ja renkaat saa pois vanteilta mutta ehkäpä vanha klassikko on sen arvoinen.
kuovipolku
21.04.2016, 10.15
Jos vanha Peugeot on kuten arvelen 70- tai 80-luvun maantiekilpapyörä, vanteet ovat tuubirenkaille eli vanteille liimaamalla asennettaville "umpinaisille" renkaille tarkoitetut tuubivanteet. Harrastajat ajavat sellaisilla yhä, jotkut jopa kaikki ajonsa, mutta ne vaativat hiukan perehtymistä. Jos et halua ruveta pelaamaan niiden kanssa, pitää pyörään hankkia ns, tavalliset kiekot. (Vanhoille tuubikiekoille, jos ne ovat vielä hyväkuntoiset, löytynee kiinnostuneita ostajia.)
Tubeless-vanteet ovat huomattavasti myöhäisempi keksintö ja niille asennetaan joko tubeless-renkaat eli avorenkaat ilman sisäkumiä tai tavalliset avorenkaat sisäkumin kanssa.
Ok. Kiitos tiedosta. Pitää tutkia palstaa tarkemmin. Näillä pääsenkin eteenpäin. Luultavasti järkevin ratkaisu on hommata uudet kiekot. Nykyiset olivat wolber profil 20 merkinnällä. 700c ilmeisesti tarkoittaa kokoa ja jos olen okein ymmärtänyt ovat siis 26" vanteet.
Toinen kysymys onkin, että jos vanteet uusii niin kannattaako vaihdepakka uusia vai ottaa edellisistä irti. Nyt vaihteet ovat campagnolo vaihteisto...
Nykyiset olivat wolber profil 20 merkinnällä. 700c ilmeisesti tarkoittaa kokoa ja jos olen okein ymmärtänyt ovat siis 26" vanteet.
Et ole ymmärtänyt oikein, vaan kyseessä on 28" (622).
Toinen kysymys onkin, että jos vanteet uusii niin kannattaako vaihdepakka uusia vai ottaa edellisistä irti. Nyt vaihteet ovat campagnolo vaihteisto...
Nyt kannattaa ehkä vetää henkeä ja selvittää tarkemmin mitä osia pyörässä on. Saattaa olla jopa jotain harvinaisempaa, joten pyörä voi olla arvokkaampikin kuin äkkiseltään tuntuisi.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.