PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fulcrum kiekkojen vapaarattaan ääni

Mettis
18.04.2016, 20.08
Tänää postipoika toi uudet Fulcrumin red power hp 29 kiekot ja asensin ne pyörään. Vapaarattaasta ei vaan kuulu sitä "naksetta" tai toisin sanoen siitä ei kuulu yhtään mitään, pyörii siis aivan hiljaa.
Onkohan tuossa nyt jotain vikaa vai onko tuo normaalia? Liian paksut rasvat sisässä vai mitä? Videoitten perusteella tuossa vapaarattaassa pitäisi olla aika selvä ääni?

arctic biker
18.04.2016, 20.23
Vapaarattaassa on tavalliset kynnet luulen, kovasti vaseliinia on arvaukseni. Näin kesäaikana sinällään merkitse kunhan kynnet kytkeytyy. Jos talvellakin meinaat noilla ajaa niin pikkasen rasvoja vähemmäksi.

YT
18.04.2016, 20.27
Perinteisesti fulcrumit naksuu niin kovaa, että lenkillä tiilet tipahtelee talojen katoilta. Olisiko ne tehneet jotain päivitystä?

Mettis
18.04.2016, 20.34
Vapaarattaassa on tavalliset kynnet luulen, kovasti vaseliinia on arvaukseni. Näin kesäaikana sinällään merkitse kunhan kynnet kytkeytyy. Jos talvellakin meinaat noilla ajaa niin pikkasen rasvoja vähemmäksi.

Ei ole tarkoitus ajaa kuin kesällä.
Eipä kyllä huvittais alkaa heti purkaan mutta kyllä tuo ääni on saatava kuulumaan.

Perinteisesti fulcrumit naksuu niin kovaa, että lenkillä tiilet tipahtelee talojen katoilta. Olisiko ne tehneet jotain päivitystä?

Näin olen ymmärtänyt, että ovat aika äänekkäitä😄 Sehän tuossa on kun ei kuulu mitään ääntä niin pikkasen vaivaa tuo äänettömyys.

Nipa5
18.04.2016, 20.35
Olen hankkinut pari settiä fulcrumeja 18 kk sisään. Molemmat hyvin hiljaisia, ei juuri ajossa kuule.

sledgehammer
18.04.2016, 20.46
Jospa ne ovat seuranneet DT:n tekemisiä ja muuttaneet samalla tavalla vapaarattaansa vähemmän äänekkääksi. Mulla on yksi kiekkosetti, jossa DT:n vanha vapaaratas ja rallatus on melkoinen. Sitten on kahdet muut DT:n kiekot uudemmalla vaparattaalla ja ne ovat jo ihan suht hiljaiset. Ei lähelläkään tuota äänekästä settiä.

Mettis
18.04.2016, 20.51
Olen hankkinut pari settiä fulcrumeja 18 kk sisään. Molemmat hyvin hiljaisia, ei juuri ajossa kuule.

Mitä vaan youtubesta katsoin mm tuokin kiekko mikä mulla on niin aikalailla rallattaa. Liekkö yksilöeroja ja kiekkomallien välillä eroja.

juhapoika
18.04.2016, 22.12
Kävin testaamassa. Ei kuulu vapaarattaan siritys.

shitmonkey
19.04.2016, 19.51
Vähän off-topic, mutta toi muistot mieleen. Hieman on ikävä vanhojen Fulcrumieni vapaarattaan rallatusta. Niillä oli kätevä kelveillä ilmoittaa tulostaan jo kaukaa. Juu ei ollut kelloa hipopyörässä.

arctic biker
19.04.2016, 21.10
Vielä enempi offarina, näin syntyjään kuulovammaisena en ole huomannut yhdenkään vaparin sirityksen tai muun äänen minua haittaavan....

Kahvupaussi
20.04.2016, 10.13
[QUOTE=Mettis;2521621]Tänää postipoika toi uudet Fulcrumin red power hp 29 kiekot ja asensin ne pyörään.

- Minkälaiseen ajoon hommasit? Olisi ihan mainiot (kait) cycloon, vaan ei käy 11 speed maantiepakka.l Mulla oli edelliset red powerit ja kyllä ne siritti.

Mettis
20.04.2016, 10.50
[QUOTE=Mettis;2521621]Tänää postipoika toi uudet Fulcrumin red power hp 29 kiekot ja asensin ne pyörään.

- Minkälaiseen ajoon hommasit? Olisi ihan mainiot (kait) cycloon, vaan ei käy 11 speed maantiepakka.l Mulla oli edelliset red powerit ja kyllä ne siritti.

Nyt ne on tuossa täysjäykässä maastopyörässä kesävanteina mutta mulla on toinen pyörä cyclo niin mietin kans siihen niitä mutta 11 maantiepakka niihin ei tosiaan passaa.
Ehkä tämä on aivan turhaa valitusta mutta kyllä mulla häiritsee aika paljon kun siitä ei kuulu minkäälaista ääntä. Siis täysin äänetön on.

cyclomiha
20.04.2016, 15.10
Minulla on cyclossa uudet Racing 5 LG CX:t joista ei raksutusta kuulu lainkaan. Samoin käyttäytyi vm. 2014 kiekkosetti uutena. Ajan myötä alkoi raksuttamaan kuuluvasti ja raksutus ei kadonnut huollossa. Odotan että nyt alla oleva kiekkosetti käyttäytyy samoin eli aloittaa metelöinnin jossain vaiheessa. Ja eihän se vapaaratas raksuta muutenkaan kun on koko ajan +100 rpm kadenssit maastonmuodoista välittämättä ;)

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Mettis
20.04.2016, 18.16
Minulla on cyclossa uudet Racing 5 LG CX:t joista ei raksutusta kuulu lainkaan. Samoin käyttäytyi vm. 2014 kiekkosetti uutena. Ajan myötä alkoi raksuttamaan kuuluvasti ja raksutus ei kadonnut huollossa. Odotan että nyt alla oleva kiekkosetti käyttäytyy samoin eli aloittaa metelöinnin jossain vaiheessa. Ja eihän se vapaaratas raksuta muutenkaan kun on koko ajan +100 rpm kadenssit maastonmuodoista välittämättä ;)

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

Mukava kuulla, alkaispa vaan pian metelöimään😄

cyclomiha
05.06.2016, 09.55
Mites on käynyt, joko Fulcrum rallattaa kuuluvasti? Omani ovat alkaneet pitämään ääntä

JiiÄm
05.06.2016, 10.17
Noissa omissa Racing 7 LG CX:ssä raksutus vaimeni ja pehmeni kun rempan yhteydessä sivelin rasvat takaisin hammaskehälle. Ei se tosin mitenkään normaalista poikkeavan äänekäs ollut sitä ennenkään. Seiskat tosin on eri navoilla, mutta olettaisin ettei vapaarattaan kohdalla ole isoja eroja. Vertasin myös maantiepyörän Racing 3:iin jotka tehtaan jäljiltä, niissä ääni selvästi "terävempi" mutta hyvin vaimea kanssa.