PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyöränvuokraus Nizzasta

JouniS
07.04.2016, 19.16
Terve,

On ollut ajatuksissa retkipyöräily Ranskan eteläosissa, esim. Nizzasta käsin. Oman pyörän rahtaaminen lennolle on tuttua ja toki mahdollista, mutta aika ärsyttävää puuhaa. Joten, mietinnässä on josko periltä vuokraisi pyörät. Hakusessa touring-henkinen peli, jolla saa tavaraa kuljetettua. Ja jos nouto ja palautua olisi lentokentällä niin mahtavaa olis. Myös itse Nizzan kaupunki on OK.

Olisiko tietoa vuokraamoista? Nopea googlaus ei ihan löytänyt sopivaa.

Pate
10.04.2016, 09.16
Terve,

On ollut ajatuksissa retkipyöräily Ranskan eteläosissa, esim. Nizzasta käsin. Oman pyörän rahtaaminen lennolle on tuttua ja toki mahdollista, mutta aika ärsyttävää puuhaa. Joten, mietinnässä on josko periltä vuokraisi pyörät. Hakusessa touring-henkinen peli, jolla saa tavaraa kuljetettua. Ja jos nouto ja palautua olisi lentokentällä niin mahtavaa olis. Myös itse Nizzan kaupunki on OK.

Pyörän vuokraaminen Nizzasta on tuottanut minullekin päänvaivaa ja juuri tuosta syystä olen ottanut sinne kolmasti oman pyöräni mukaan suoralla Norwegianin lennolla. Nizzan lentokenttä on sopivan pieni ja pyöränkuljetus ei ole koskaan tuottanut stressiä. Pyörä on helppo koota asemarakennuksen ulkopuolella ja sitten viedä pyöränkuljetuslaukku säilytykseen ja lähteä ajelemaan. Pyöränkuljetus ja säilytys yhteensä maksaa kuakuinkin saman verran kuin pyörän vuokraus. Tämän tein kerran. Kahdesti sen sijaan vuokrasin auton ja heitin maantiefillarini kuljetuslaukkuineen kyytiin ja ajoin Alpeille ja otin jostakin leirintäalueesta itselleni tukikohdan josta käsin tein päivämatkoja vuorille. Tätä vaihtoehtoa suosittelen lämpimästi! Pyörän vuokraaminen onnistuisi Nizzaa paremmin suosituista pyöräilykohteista, esim Malaucene, Bedoin, Le Bourg-d'Oisans, Saint-Jean-de-Maurienne tai lännempää Lunel nimisestä paikasta (kokemusta vuokraamisesta on
Bedoinista ja Lunelista). Yksi harkinnanvarainen asia on ottaa suunnaksi kaunis Korsikan saari (Nizzasta lautta) ja vuokrata trekking pyörä esim Bastiasta www.europe-active.com nimiseltä yritykseltä. Itse teen tälläisen reissun noin 1,5 kk päästä. http://youtu.be/mh8eoB13X3Q. Pate

Terve,

Pyörän vuokraaminen Nizzasta on tuottanut minullekin päänvaivaa ja juuri tuosta syystä olen ottanut sinne kolmasti oman pyöräni mukaan suoralla Norwegianin lennolla. Nizzan lentokenttä on sopivan pieni ja pyöränkuljetus ei ole koskaan tuottanut stressiä. Pyörä on helppo koota asemarakennuksen ulkopuolella ja sitten viedä pyöränkuljetuslaukku säilytykseen ja lähteä ajelemaan. Pyöränkuljetus ja säilytys yhteensä maksaa saman verran kuin pyörän vuokraus. Tämän tein kerran. Kahdesti sen sijaan vuokrasin auton ja heitin maantiefillarini laukkuineen kyytiin ja ajoin Alpeille ja otin leirintäalueesta itselleen tukikohdan josta käsin tein päivämatkoja vuorille. Tätä vaihtoehtoa suosielen lämpimästi. Pyörän vuokraaminen onnistuisi paremmin suosituista pyöräilykohteista, esim Malaucene, Bedoin, Le Bourg-d'Oisans, Saint-Jean-de-Maurienne tai lännempää Lunel nimisestä paikasta (kokemusta
Bedoinisa ja Lunelista). Yksi harkinnanvarainen asia on ottaa suunnaksi Korsika (Nizzasta lautta) ja vuokrata trekking pyörä esim Bastiasta www.europe-active.com nimiseltä yritykseltä. Itse teen tälläisen reissun 1,5 kk päästä.

GrafZeppelin
10.04.2016, 22.55
Ollessani pari vuotta sitten Nizzassa pyöräilylomalla, ainakin maantiepyörän vuokraus onnistui täältä: http://www.spoc.fr

hoohoo
11.04.2016, 00.11
Olen käyttänyt tätä vuokraamoa, ei pahaa sanottavaa http://www.larouelibre.fr