Näytä tavallinen näkymä : Ensimmäinen oikea pyörä hakusessa.
Moonlooper
01.04.2016, 00.14
Pyöräkuume iske jo kolmatta kevättä putkeen ja nyt on aika ostaa oikea pyörä tuon markettifillarin seuraajaksi. Pyöräilen Helsingissä, lähinnä työmatkaa, vajaa 10km suuntaan. Eniten alla on asfalttia, mutta vastaan tulee toki myös jonkin verran sorateitä ym. alustoja. Nopeus ja kepeys on toiveina, sillä suurin osa matkoista tulee keskusta-alueen ulkopuolella: pidemmillä suorilla ja liikennevalojen ulottumattomissa. Olen varsin laiska pyörän huoltamisen suhteen, joten mieluusti vaihteisto ym. sellaista tyyppiä, jolle riittää maksimissaan kerran vuodessa huolto. Tai sitten sellainen, että huolto on niin helppoa, että sen tekee itse leikiten :D Hinnan sopisi olla kolminumeroinen.
Minkä tyyppistä pyörää suosittelette? Tarkkaa malliakin saa suositella. Entä lukkopolkimet: suositteletteko satsaamaan niihin vai laittamaan enemmän rahaa pyörään tässä hintaluokassa? Kyyry ajo-asento myös epäilyttää. Saako sillä tangon päällä nojaamisella niin paljon lisää vauhtia? En myöskään poissulje käytetyn ostamista.
Pyöräilen huhtikuun alusta marraskuun alkuun, mutten haluaisi sulkea talvipyöräilyn mahdollisuutta kokonaan pois. Jos toisaalta pitää valita tosi hyvä pyörä kesään tai keskinkertaisempi all-around, niin sitten se parempi kesäpyörä.
Kiitos kaikille! Kysykää toki täsmentäviä kysymyksiä jos en jotain muistanut kertoa!
Aloita laittamalla lukkopolkimet nykypyörääsi. Se on jo iso askel. Tietysti myös kengät pitää sitten hankkia.
Varmaan on paras lompsia pyöräkauppaan ja ostaa myyjän suosittelema pyörä. Pääsee testaamaan erilaisia pyöriä. Varsinkin kun ei oikein tiedä mitä haluaa.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Moonlooper
01.04.2016, 19.20
Lompsin tänään sitten lähimpään pyöräkauppaan ja kokeilin myyjän suosittelemaa pyörää (http://goo.gl/7iLEun). En ihan täysin syttynyt, varsinkaan kun sittemmin luin minkälaisia antipatioita täällä on sekä tuota polkupyörätukkua, että Inseraa kohtaan.
Mitäs pyöräkauppaa suosittelette että seuraavaksi koitan? Tai löytyykö cyclocrosseista mitä parempia merkkejä 1000€ hintaan?
orc biker
01.04.2016, 19.31
Entä lukkopolkimet: suositteletteko satsaamaan niihin vai laittamaan enemmän rahaa pyörään tässä hintaluokassa?
Mitä haet niillä? Jalka kestää niillä vaivatta kiinni. Se on se etu. Ajotekniikka ei muutu, ellei sitten ala ajaa niillä väärin (vetämällä kantapäätä ylös). Lukoilla saa lisätehoa harvoihin ja valittuihin hetkiin (vetämällä kantapäätä ylös), mutta muuten taloudellisuus kärsii, jos niillä yrittää kiskoa poljinta ylös. En ole ihan vakuuttunut, että jokainen saa noilla edes sitä hetkellistä lisätehoa, koska siinä helposti rentous kärsii nopeassa liikkeessä, joten siinä saattaa päätyä vastustamaan liikettä toisella jalalla. Jos on paljon pysähdyksiä, paljon jalankulkijoita yhtäkkiä eteen hyppimässä, niin ennustan ainakin paria muksahdusta kyljelleen niillä. Toki niihinkin tottuu, mutta siinä on pieni hitauselementti aina läsnä verrattuna vapaaseen jalkaan. Itse ajan lukoilla, enkä aio niistä luopua, mutta kannattaa ymmärtää, mitä ne tuovat lisää ja mitä siinä häviää.
No ei noita 1000e vehkeitä oikein ole "hyviä" sian voi ostaa netistä canyon tai radon-bike jolloin saa parempaa laatua halvemmalla, mutta ei tiedä millainen on ajaa. Itsellä on trekin superfly 6 2014 mallia ja sen silloin vähän päälle 1000e. Pyöränä kyl hyvä aloittaa. Käyny pitkiäkin metsä reissuja ja ihan hyvin rullaa maantiellä. Että käy testaamassa jäykkäperä 29".
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
Moonlooper
02.04.2016, 08.35
Kiitoksia jo vastauksista. Jos nostan budjettia pikkusen tuosta tonnista ylöspäin niin nouseeko laatu ja ajomukavuus selvästi vai vain hitusen? Ei ole köyhällä varaa ostaa halpaa, kun kuitenkin 5-10 vuoden sijoitus tulossa.
Ajattelin seuraavaksi kokeilemassa cyclocenterin liikkeestä pyöriä, onko tuo parempi kauppa kuin SPPT? Olin näitä kahta katsellut etukäteen, ridley lienee merkkinä inseraa parempi, onko mitään huomautettavaa kummastakaan pyörästä? http://goo.gl/mNfjwl tai http://goo.gl/mNfjwl.
Kyselen kun suhtaudun varauksella kauppojen myyjien suosituksiin. Vaikka ovatkin asiantuntijoita, on heidän työnsä kuitenkin myydä sieltä joku pyörä mukaan, ei kertoa että jostain toisesta kaupasta voisi löytyä sulle paremmin sopiva.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.